Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

80x Nlx Stekken+3 White Rhino Zaailingen Week 10 Bloei

Recommended Posts

scheeld het echt veel als je topt qua opbrengst... ik denk als je 5 planten in 20 liter bakken hebt staan dat het dan wel uitmaakt... (ik denk dat het dan meer wordt) of zit ik hiernaast... ook heb ik al lang naar 25 liter potten gezocht maar niet gevonden... weet iemand waar je die kan bestellen want die 5 liter zal ook zeker in opbrengst schelen denk ik zo???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de possitieve commentaren,@ de priester:Toppen kan inderdaad lonend zijn,en kan nog in de bloei uitgevoerd worden als de bloeiverschijnselen zichtbaar worden,later mag het niet meer,met weinig planten onder 1 lamp zou je eigenlijk altijd moeten toppen om het gewas zo efficient mogenlijk te kunnen belichten,wacht na elke topbeurt minstens 3 dagen zodat de plant de tijd krijgt om te kunnen herstellen,langer is nog beter natuurlijk,hoe meer je topt,hoe breder de plant zich zal ontwikkelen maar minder hoog,je krijgt dan vele hoofdtoppen,en deze zal dan ook in gewicht meer gaan opleveren,de voorgroei zal natuurlijk langer moeten zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorgroei gaat helemaal goed komen... project is gestart :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Einde....Week 10 Bloei

De stekken vallen nu spontaan tegen elkaar aan,de zware buds veroorzaken dit fenomeen,alhoewel deze rijp zijn,laat ik ze nog enkele dagen staan,zodat de zaailingen ook nog verder kunnen afrijpen,zo lang heb ik nlx nog nooit laten staan,maar het is zeker een aanrader,ook deze 8 tot 9 weken bloeiers zwellen nog steeds verder uit,de reuk alleen is veelbelovend,Bij 1 zaailing heb ik een raar fenomeen,deze groeit door terwijl deze ook verder en verder topjes blijft aanmaken,jammer voor deze struik,maar tegen het weekend zal deze ook geknipt worden,de andere 2 zaailingen beginnen nu te rijpen,steeds meer en meer bruine haartjes,raar maar zeker,deze zullen wederom het oogstgewicht naar boven afronden.

Ik geef steeds meer bacterien en enzymen om de aarde voor te kunnen bereiden op de volgende ronde.

Ondertussen staan er 12 PP zaailingen die een week voorgroei kregen onder 2x 18 watt tl's nu ook in het hok onder 12/12 uiteraard om binnenkort de geslachtsbepaling te kunnen bepalen,deze geschonken zaailingen zullen ook getest worden op de stabiliteit,waarvoor dank...

Na de oogst zal ik het totale gewicht zeker posten,tijdens de knip zullen er nog foto's volgen....

week10bloei00221dz.jpg week10bloei00325vt.jpg

week10bloei00421ig.jpg week10bloei00528qf.jpg

week10bloei00623rh.jpg

De Zaailingen,links de raar opgroeiende en tevens bloeiende zaailing....

week10bloei00722bq.jpg week10bloei00827us.jpg

En nog wat stekken

week10bloei00921tl.jpg week10bloei01022ca.jpg week10bloei00122jb.jpg

Updates tijdens de knip volgen...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker lekker :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi vrind.

Dat word met plezier naar de kapper.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

jummie jammie smikkel

 

Dat gaat een feestje worden rataplan :whistling

 

Suc6 met het knippen :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik hiervoor een aardvark :whistling reeds al een tiental geknipt,ben reuzeblij met het resultaat,zeer harde buds... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast enkele beelden net voor het knippen van enkele planten...

 

oogst00129ku.jpg

 

oogst00220ce.jpg

 

oogst00323bs.jpg

en een kleinere hoofdtop,hier is de afbloei mooi te zien,ben nu reeds halfweg...

oogst00528da.jpg

updates volgen...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker zoon banaan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Rataplan,

 

Dat moet de jonge pokertjes onder ons toch wel motiveren om meer te lezen en meer te knutselen.

Als of Ruud Gullit er ff een balletje in trapt.

 

Nou volg ik ik je topic al een tijdje en ik vroeg me af waarom jij niet met blad en al de plant laat drogen ?

Volgens mij is de smaak dan toch iets beter, completer, natuurlijker.... in het begin knipte ik niet alleen de hele plant maar ook ieder takkie om die weer apart op te hangen.

 

Nu hou ik de stam heel en zoveel mogelijk blad eraan ...

 

Wat wordt de volgende ronde ?

 

Heb je al stekken of zaden ?

 

Pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees gerust Pekolow,mijn eigen voorraadje hang ik inderdaad zo te drogen :whistling hiervoor onderzoek ik deze naar mijn eigen wensen,deze selecteer ik er uit net zoals deze op de macro foto,deze is voor mezelf,over de rest maak ik me niet druk...

Ondertussen is mijn NLX moeder kaalgestekt,er staan er 62 van te wortelen gedurende 3 dagen,ook staan er pp plantjes uit zaad in dit hokje een tiental dagen waarvan 3 dagen in bloei,deze hebben een week op 18/6 gestaan onder tl,in het andere hokje komen terug mijn Kalichakra en Jack Herrer stekken uit mijn moeders binnenkort...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling

 

Ik dacht al .... bij jou verkleuren de bladeren ook lekker .. ik zie dat alleen maar als positief.

 

 

 

 

:whistling

 

Zijn er wel is meetings waar mensen smaakjes mogen uitwisselen, of valt dat onder de sectie:

BANNED FOREVER !!

 

Pekolow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook al eens een ronde gehad waarbij ik de ec waarde zeer laag hield tot op het einde,de bladeren bleven ook groen tot op het einde,alleen de ondersten verkleurden toen licht,de smaak was toen veel te high,en weinig kristalletjes toen ook,bovendien rijpten de toppen niet goed uit,ze bleven eerder fluffy,nu vanaf de 6e week trek ik het aandeel magnesium en fosfor na de gift van pk 13/14 nog steil omhoog met vloeibare guano,door de plotselinge daling in het stikstofgehalte trekt het bladgroen uit het blad,dit gaat samen met de steeds verdere opbouw van de toppen,het mag niet te snel gaan ook,anders gaat de fotosynthese achteruit,tijdens dit proces mogen de wortels nooit te nat komen te staan,de laatste 10 dagen laat ik de planten nog minimaal afgezuurd water drinken,steeds minder en minder,de plant sterft nu af met zeer zware onbevruchte buds...De smaak is dan ook voortreffelijk op deze manier....

Smaakjes wisselen gaat zeker maar zoals je weet kan dit nimmer openbaar,op de jongste highlife beurs heb ik kunnen proeven... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
*snip*

 

:whistling

 

Zijn er wel is meetings waar mensen smaakjes mogen uitwisselen, of valt dat onder de sectie:

BANNED FOREVER !!

 

Pekolow

 

over een paar weekjes (4) heb ik Sweettooth, g13x mantundra kush, c99 en m'n eigen Santa Maria klaar....

 

 

pek, regel maar een meeting ergens... :whistling

 

en dan zien we wel wie er komt en wie niet.

 

@rataplan,

 

Lekkere buds man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het drooggewicht bedraagd 1108 gr,valt wel mee dankzij de zaailingen,en ondanks de lage test lv deze ronde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rataplan.

1108gr.

Dat is toch niet van de 80 planten of ben ik nu gek.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 watt en 1108 grammen.............das super man :whistling :whistling

 

En dan met de vooruitzichten dat de volgende kweek nog beter kan gaan :P

 

Goed gedaan rataplan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks...

Ja ert van 80 stekken en 3 zaailingen,het aantal planten is nooit een gegeven,wel het aantal watts die gebruikt worden,je kan dit ook scoren met 12 potente zaailingen,zorgvuldig getopt met een lange voorgroei,in de vorige ronde had ik wel een zaailingboom die bijna 300 gr droog opleverde!De volgende ronde hier start ik met 60 stekken en 3 zaailingen die dit resultaat zullen verbeteren...

@ Sannie,1m² van de drie is gereedgemaakt,deze zal ik afbakenen om verschillen te kunnen zien tussen de planten. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat doe ik je niet na :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig rata!!

 

heel mooi gedaan :whistling

dat word flink smoken vn t weekend :P

complimenten rataplan en dat de volgende kweek nog beter mag gaan!! :whistling

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geproficiateert Rataplan!

 

Vooral dat je een bijna 1 op 1 opbrengst hebt met een heel lage lv is klasse, anders had je mss wel meer dan 1200gr eruit gehaald.

 

Greetz,

tjieler :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...