Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
green fun

Waar Vind Ik Een Loeupe Da 30 X Vergroot

Recommended Posts

e beste kwekers waar vind ik een vergrootglas of wa kan ik nog gebruiken om te zien da mijn plaaten oogstbaar zijn

laat mij iets weten groet :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
e beste kwekers waar vind ik een vergrootglas of wa kan ik nog gebruiken om te zien da mijn plaaten oogstbaar zijn

laat mij iets weten groet :wOOt

niemand een loupe da 30x vergroot ?

om te zien waneer je kan oogsten ?

hoe doen jullie dat dan ?

laat iets weten is redelijk dringent

merci :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn geen vergrootglazen die 30x vergroten, dan kijk je naar een goedkoop microscoopje

 

Je hebt er een van Alien growshop voor 12 euro, vergroot 30x

 

Growshop alien

( kijk bij Na de oogst en accesoires)

Edited by Icarus

Share this post


Link to post
Share on other sites
e beste kwekers waar vind ik een vergrootglas of wa kan ik nog gebruiken om te zien da mijn plaaten oogstbaar zijn

laat mij iets weten groet :wOOt

 

 

 

:wOOt :P :specool :rofl :wOOt :P .................ben je blind of zo......... :wOOt :no

 

ik heb een vergrootglas gekocht bij een boekhandel........

(voor m`n postzegelverzameling.... ;) ;) ;) )

 

maar die gebruik ik alleen maar om te kijken of er geen spint of andere beestjes op het blad zit. vooral in het begin stadium van een spint plaag kun je met een vergrootglas de eitjes goed zien op de onderkant van het blad.

 

maar wat denk je dan met een vergrootglas te zien waneer je plantjes oogstrijp zijn.......???

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt :wOOt :P :specool :rofl :wOOt .................ben je blind of zo......... :P :wOOt

 

ik heb een vergrootglas gekocht bij een boekhandel........

(voor m`n postzegelverzameling.... :no ;) ;) )

 

maar die gebruik ik alleen maar om te kijken of er geen spint of andere beestjes op het blad zit. vooral in het begin stadium van een spint plaag kun je met een vergrootglas de eitjes goed zien op de onderkant van het blad.

 

maar wat denk je dan met een vergrootglas te zien waneer je plantjes oogstrijp zijn.......???

 

Door de trichomes van bijv een stukje blad van de top te bekijken kan je zien of je moet oogsten of niet.

 

Als je ongeveer 10% heldere, 20% lichtbruin/amberkleurige en 70% witte Trichomes telt is je plantje rijp om geoogst te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je adviseren om naar de bart smit te gaan. daar heb je voor 10 euro een microscoop zonder licht en voor 17 euro een microscoop met licht. Er zit gelijk een mooi koffer omheen zodat je nog een beetje *the man* kunt uithangen als je er mee rondloopt :wOOt

 

Met de vergroting 100x kun je de trichomen echt perfect zien. Ik heb dit gebruikt bij mijn eerste oogst en nu bekijk ik regelmatig de voortgang van mn huidige kweek. Echt een aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan je adviseren om naar de bart smit te gaan. daar heb je voor 10 euro een microscoop zonder licht en voor 17 euro een microscoop met licht. Er zit gelijk een mooi koffer omheen zodat je nog een beetje *the man* kunt uithangen als je er mee rondloopt :wOOt

 

Met de vergroting 100x kun je de trichomen echt perfect zien. Ik heb dit gebruikt bij mijn eerste oogst en nu bekijk ik regelmatig de voortgang van mn huidige kweek. Echt een aanrader!

 

e beste hardcore 4life merci

ik was da al van plan te kopen zo een microscoop voor de gasten .

maar had gelezen da het nie goed werkt en je vergrootglas ùmoest hebben heb lang zitte te zoeken naar 30 x en nergens te vinden juist maar 10x was max .

mergen achter azo een microscoop met licht dus

merci voor de reactie daar voor zijn we hier op het forum e om iets bij te leren :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt :P :specool :rofl :wOOt :P .................ben je blind of zo......... ;) ;)

 

ik heb een vergrootglas gekocht bij een boekhandel........

(voor m`n postzegelverzameling.... ;) ;) ;) )

 

maar die gebruik ik alleen maar om te kijken of er geen spint of andere beestjes op het blad zit. vooral in het begin stadium van een spint plaag kun je met een vergrootglas de eitjes goed zien op de onderkant van het blad.

 

maar wat denk je dan met een vergrootglas te zien waneer je plantjes oogstrijp zijn.......???

 

Door de trichomes van bijv een stukje blad van de top te bekijken kan je zien of je moet oogsten of niet.

 

Als je ongeveer 10% heldere, 20% lichtbruin/amberkleurige en 70% witte Trichomes telt is je plantje rijp om geoogst te worden.

 

klopt helemaal wat je zegt icarus :wOOt

 

maaruh, daar heb je toch geen microscoop voor nodig. ik niet in ieder geval.

:wOOt :no ;) zeker ook nog een rekenmachiene erbij :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
klopt helemaal wat je zegt icarus :wOOt

 

maaruh, daar heb je toch geen microscoop voor nodig. ik niet in ieder geval.

:wOOt :P :specool zeker ook nog een rekenmachiene erbij :rofl :wOOt

 

Daar heb je denk ik toch wel een microscoop voor nodig, je kunt toch nooit mt j blote oog zien welke kleur zo'n trich is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 tips:

 

1. Een microscoop is normaal een DOORZICHT instrument, je krijgt dus licht door het preparaat heen door een lampje of een spiegeltje. Wat je nodig hebt is een microscoop die ook van boven een lichtbron heeft, OPZICHT dus.

2. Bij de opticien kun je voor ongeveer 70 - 90 euri's een echte metalen kleine opzicht microscoop kopen met verlichting. Zoek op Internet op pocket microscope of zakmicroscoop. Dit zijn vaak professionele apparaten, maar ze zijn er ook in eenvoudiger uitvoering met verlichting voor zo'n 10 euro.

3. Op Overgrow is iedereen enthousiast over de Radio Shack pocket microscope (http://www.radioshack.com/product/index.jsp?parentPage=search&cp=&productId=2103694&kw=microscope&tab=summary) die slechts $ 7.99. Die heb ik dus ook, kennis voor me laten meenemen. Prima ding!

 

Ander voorbeeld: http://www.bodemschat.nl/shop/bodemschatte...oducts_id=70019

 

Geeft je een idee hoe het er uitziet. Een voorbeeld van een professionele opzicht microscoop (die vaak gebruikt wordt voor het bekijken van mineralen, metaal, coatings etc) vind je hier: http://www.hogetex.nl/Techno-Post/Techno-P...d=2931072_13528

 

Overigens.. niet vergeten je planten de laatste week te spoelen he! Je wil graag heldere trichs overhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JOooeesss,

 

Of het kan het ook gwn HEEEEEEEL simpel houden en gwn een verrekijker nemen en die gwn omdraaien, wat dus het omgekeerde effect geeft :wOOt .

 

De eerste keer dat ik dat deed was ik zeker 10 min onophoudelijk aan het kijken naar al die lekkere goude trichromes, echt verslavend :wOOt

 

eut de manne

Edited by joker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...