Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
coolradijsje

Tot Wanneer Voeding Geven?

Recommended Posts

Ik lees dikwijls van mensen die de laatste week of weken van de bloei geen voeding meer geven om een of andere reden.

zoals bv. dat de wiet dan beter smaakt omdat er geen chemische troep in zit...

 

Is dat nu waar of tot wanneer blijven jullie nu voeding geven en dan heb ik het vooral over de chemische voeding!!

Ik gebruik terra flores en ook nog een chemische bloeibooster van green sensation

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee weken voor je oogst stoppen, is zo'n beetje globaal ... en doé dat gewoon ! Zo'n vier weken ervoor een boost PK 13-14 (voor een weekJE) en daarna nog een beetje voeding, daarna stoppen. De smaak en kwaliteit gaat erop vooruit. Als ze honger krijgen, gebruiken ze de 'overtollige chemicaliën' en gaan ze 'zweten'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook voor de smaak natuurlijk,de laatste 2 weken heeft de plant meer behoefte aan een zuurstofrijke bodem met wat water,blijven voeden heeft geen enkele zin meer,de plant zal zo overvoed geraken,en deze voeding blijft dus achter in je plant,en dus het eindproduct...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik heb gehoord dat je de laatste week ook geen water hoeft te geven, de plant gaat dan stressen en dan gebeurt er iets wat ik nie percies meer weet hahah :wOOt

 

maar dat is ook slim om te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik heb gehoord dat je de laatste week ook geen water hoeft te geven, de plant gaat dan stressen en dan gebeurt er iets wat ik nie percies meer weet hahah :wOOt

 

maar dat is ook slim om te doen

 

Is ook slim, maar meestal wordt dit uitgelegd om het teveel aan water te lozen.

Zodat het plantje sneller droogt. Maar door de stress aan het einde, zeg ik, zal de plant hars/THC gaan 'zweten'. Het einde is een ideale tijd om je planten eens 'flink op d'r donder te geven'. Ze hebben géén bevruchting ondergaan, de hars is een 'vangmechanisme' om stuifmeel te vangen en aangezien ze 'het gevoel' hebben dat 'het eind der tijden eraankomt [leest : herfst]' zullen ze er alles aandoen om hars te produceren (vètte weed). :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harsen dienen niet om suifmeel op te vangen !!! daar hebben we de stampers voor . Harsen bieden bescherming tegen externe invloeden zoals kou en hitte , insecten.

 

Met stressen gaan de planten sneller afbloeien , stress je ze niet dan bloeien ze langer door en zullen meer gewicht geven en niet minder harsen dan bij gestreste planten.

 

als je in tijdnood zit kan stressen nuttig zijn, maar voor de rest denk ik van niet .

Stress verlaagt de productie van nieuw plantmateriaal , hiervoor is licht +water +.CO2 nodig ( de fotosynthese reactie). Bij te weinig water of licht of CO2 verminderd de gehele fotosynthese reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad; volledig gelijk. Maar de stampers vangen met de hars hun stuifmeel op. In het geval van 'onze plantjes'. Waarom hebben wij hoofd- en schaamhaar ? Het eerste is esthetisch, wellicht, het tweede weet niemand ... Er is geen verband tussen mensenhaar en weedstampers; maar waarom zou een stamper hars nodig hebben ? Stress ! Zeg ik in de lààtste fàse ! Niet zòmaar. 'Ik haat 'gepamperde kinderen', dus de mijnen zullen niet zo worden'. "Op het lààtst stressen !"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vertroetelen van de plant zorgt er vaak voor dat er dingen fout gaan inderdaad(te veel water bv).

 

Naar mijn idee zorgt die stress er simpelweg voor dat ze eerder klaar zijn ,en de plant eerder op z'n maximale percentage hars zit. Dus in feite ben ik het met je eens . Stress je ze niet en geef je ze meer tijd dan loopt de plant op den duur ook tegen z'n einde aan en produceerd dan net zo goed evenveel hars, en kan helemaal tot z'n recht komen .

 

Stress zorgt voor een lagere energie toevoer voor de plant , hier kunnen ze op reageren door mannelijke bloemen aan te gaan maken ,daar is immers veel minder energie voor nodig . Onder goede omstandigheden is het percentage vrouwelijke zaailingen daarom ook groter dan onder slechte omstandigheden.

 

erg interessante materie vind ik dit trouwens , kan ik nog lang over doorlullen

Share this post


Link to post
Share on other sites

puur stressen zou ik toch maar alleen gaan doen in geval dat je bv moet gaan oogsten door omstandigheden,ik heb zelf geen enkele positieve ervaring hiermee,enkel dat ze dus sneller gaan afrijpen,maar stressen zorgt er zeker niet voor dat je toppen zwaarder zullen wegen na de oogst,de plant natuurlijk laten afsterven wel,tot de laatste dag zal deze onbevruchte plant energie blijven leveren aan de toppen,de plant ontrekt alle nuttige energie nog uit de bladeren tot deze spontaan zal uitgeput geralken en afsterven met grote onbevruchte toppen,hier is het ons toch om te doen?En stuifmeel zal inderdaad alleen de vrouwelijke stampers kunnen bevruchten,het stuifmeel dat in het hars terecht komt zit namenlijk gevangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt Even voor de goede orde : Ik ben tégen stress voor planten in de groei en bloeifase ! Slechts de laatste twee weken komt 'mijn harde hand' ten uiting (voeding stop, 2e week, water stop laatste weekJE). Je moet je planten vòòral niét daarvòòr teveel stressen (al betrap ik me er wel eens op, dat ik zeg "Nou genoeg !" en ze éven aan d'r eigen lot overlaat, dit gebeurt slechts sporadisch en op 'instinct'; om ze tot topvorming aan te zetten. Vergelijk het met de 'langste dag' in een droge zomer. Hierna krijgen ze echter wel meer aandacht en meestal zié ik ze groeien/aanzwellen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo.

Ik vroeg me al af waarom er altijd gesproken word over planten stressen om de harsproductie te verhogen terwijl er veel middelen zijn om juist de plant te voorzien van minder stress.

Dat is dan ook weeral duidelijk :wOOt

 

Maar zou ik die green sensation ook stoppen? deze zorgt namelijk voor een betere suikergehalte ofzo en ook dat je plant minder stress krijgt...

Bacterial mag ik blijven toedienen hé?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wondermiddelen bestaan er niet,bacterial kan je regelmatig gebruiken,is zelfs goed,Topshooters en andere veelbelovende producten hebben alleen maar nut indien de planten in prima conditie verkeren,anders bereik je net het tegenovergestelde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het streven in je kweek is je planten zo snel mogelijk te laten ontwikkelen, elke vertraging zal invloed hebben op het eindresultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...