Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
citroax

Buitenwiet

Recommended Posts

Hoi even een vraagje, ik wil dit voorjaar 5 planten buiten zetten in specie kuipen. maar hoe zit het als ze gaan bloeien met de stank?

Kan je hier problemen mee krijgen? of is het wel goed te doen.

Heb nog al lastige buren, oud en verlept en die niets beter te doen hebben dan zeiken en zeuren.

Ben benieuwd,

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

indien je gaat kweken dicht tegen je buren en je hebt 5 grote planten in bloei staan dan is er toch een groot risico dat je buren dit gaan ruiken. vooral 's avonds kunnen ze heel hard ruiken.

 

je kunt misschien beter eerst eens proberen met 1 plantje of je plantjes zo ver mogelijk van je buren vandaan houden.

 

ik had deze zomer 8 white widows in de tuin staan en men gebuur heeft mij toch eens aangesproken over de geur.

Ik had wel het geluk dat hij niet wist dat deze geur van bij mij kwam.

 

 

grts

zpream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stank voorkomen buiten ? Een 'k*t/kl*te soort nemen', die nòòit potentieel goed wordt.

Dus geen white-widow, K2 en dergelijke. Koop een buitenlandse weed met zaad en kweek

dat op, wellicht dat ze dat niet zullen ruiken. Nagenoeg elke skunk van een beetje kwaliteit

ruikt ... Zeggen tegen je buren dat het een kruid is tegen M.S. wil ook wel eens helpen.

... daarbij aanhalende dat de patiënt er baat bij heeft, niet kan kweken en/of betalen !

De mensen gaan dan meestal wel overstag, zéker als je wat foldermateriaal verzamelt.

(Erg, erg en erg hypocriet - ----EDIT---- kun je ook zeggen, trouwens - maar goed, 1 voor al.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stank voorkomen buiten ? Een 'k*t/kl*te soort nemen', die nòòit potentieel goed wordt.

Dus geen white-widow, K2 en dergelijke. Koop een buitenlandse weed met zaad en kweek

dat op, wellicht dat ze dat niet zullen ruiken. Nagenoeg elke skunk van een beetje kwaliteit

ruikt ... Zeggen tegen je buren dat het een kruid is tegen M.S. wil ook wel eens helpen.

... daarbij aanhalende dat de patiënt er baat bij heeft, niet kan kweken en/of betalen !

De mensen gaan dan meestal wel overstag, zéker als je wat foldermateriaal verzamelt.

(Erg, erg en erg hypocriet - ----EDIT---- kun je ook zeggen, trouwens - maar goed, 1 voor al.)

 

 

Wow dus eerst de biblio leegplunderen en de wachtkamers van de artsen voor folders en info en dan vertellen dat ik ----EDIT---- heb om een paar planten in de tuin te zetten?

Ik weet niet wat erger is haha.

Dus ik kan hieruit de conclusie trekken dat 5 planten wel voor stank(overlast) gaan zorgen??

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow dus eerst de biblio leegplunderen en de wachtkamers van de artsen voor folders en info en dan vertellen dat ik ----EDIT---- heb om een paar planten in de tuin te zetten?

Ik weet niet wat erger is haha.

Dus ik kan hieruit de conclusie trekken dat 5 planten wel voor stank(overlast) gaan zorgen??

 

Groeten

:wOOt ... :P

 

Gewoon doen ! Maar weet je ook dat een buitenplant een metertje of twee hoog kan worden ?

Als het goed is, groeien ze boven je schutting uit, dan heb je geen last van buren, maar van figuren.

Figuren die, als ze ze kunnen zien, 's-nachts, vlàk voor de oogst, de oogst vòòr jouw verrichten.

Ik heb dat al vaker meegemaakt (bij maten van me). En dat was niet leuk, vonden ze.

Wat je hiertegen kan doen (als de kans bij jouw bestaat, ik ken je situatie niet) is een 'booby-trap'.

Nee, niet opblàzen, niet zò een. Maar visdraadlijnen spannen. Die maak je vast aan een aantal flessen(, welke je op een hoger gedeelte plaatst). Als er ongewenste bezoekers komen, zullen ze de vislijnen (vermoedelijk) niet zien. En zullen dus de lijnen verstoren, hierdoor zullen de flessen ten val komen en herrie maken. Meestal maken dat soort figuren zich dan dirèct uit de voeten. Mòcht je daartoe overgaan en je hoort de herrie, ga er niét zelf op af, ze zullen namelijk 'bewapend' zijn met zwaar knipmateriaal. Gewoon het licht aandoen en voor het raam gaan staan met je mobieltje in de hand : "Ja, je moet snel komen !" Gillen ... Dan zijn ze ècht weg ! Met een beetje geluk, zullen ze verward zijn geraakt in de draden en slepen ze de flessen achter zich aan, dan kun je pas ècht lachen. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem gewoon 5 purple power planten, zijn best goed bestendig tegen het slechte weer, worden groot, bloeien snel en geven opzich maar weinig geur af ( een stuk minder dan bijv. white widow)

 

gewoon doen en als de buren er last van hebben en de politie bellen, dan heb je maar pech, 5 planten worden gedoogd dus het enige wat ze doen is de planten weghalen jegens overlast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit: onnodig quoten!

 

Fuck man welke films kijk jij en welke wiet rook je?? Die wil ik dan ook hahah

Eerst iedereen vertellen dat ik ongeneeslijk ziek ben, dan van mn tuin een vesting maken :wOOt :P

Heb ik overigens niet nodig mn huis is tot in de "tanden" toe bewapend door bijtlustige 4 voeters :wOOt

You can come in but you will never leave idee zeg maar. haha

Maar die hoogte van de planten kan ik dat niet beperken door te toppen? Of een soort nemen wat niet zo hoog word? en welke soorten zijn dat eigenlijk? geen lowrider ofzo maar wat iets van 1 tot 1,5 meter word

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan welke hoogte denk je dan? want je kan ze ook gewoon wat later plante, stekjes in mid/eind juni ofzo. zulle ze waarschijnlijk niet zo hoog worden dat ze over de schutting uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fuck man welke films kijk jij en [1]welke wiet rook je?? Die wil ik dan ook hahah

Eerst iedereen vertellen dat ik ongeneeslijk ziek ben, dan van mn tuin een vesting maken :P :specool

Heb ik overigens niet nodig mn huis is tot in de "tanden" toe bewapend door bijtlustige 4 voeters :wOOt

You can come in but you will never leave idee zeg maar. haha

Maar die hoogte van de planten kan ik dat niet beperken door te toppen? Of een soort nemen wat niet zo hoog word? en welke soorten zijn dat eigenlijk? geen lowrider ofzo maar wat iets van 1 tot 1,5 meter word

 

Groeten

[1] Home-made

[2] ... ook ... ? Hihi

*** kappen idioot *** ! <<< Tegen mezelf ... >>> Die jongen probeer wat te léren !

 

...

 

... :wOOt Okee ... Maar tsjonge ... hij heb (al) 4-voeters ...

 

[Maak die joint anders FF uit, okee ?] {Okee ...}

 

... Knìppen ! Lekker lààg houden ! Laat ze groeien tot maximaal 3/4 van je ideale hoogte. Dat houdt in, de hoofdtop afknippen op ongeveer 1/3. En misschien mìnder (1/4). Hierna gaat 'ie uitgroeien tot een kerstboom. Weest niet bang om te knìppen ! 'Dieven' is zelfs goed (oksels wegsnijden). "De zaag erin !" Nogmaals, weest niet bang. Je plant wordt er alleen maar béter van ! (Hij/zij is in de natuur gewend om, halverwege de groei òpgevreten te worden door geiten, danwel kevers, een kortwiek op een buitenplant is goed !). :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het levert wel altijd een vertraging op in de ontwikkeling , is buiten niet erg met zo'n lange groeiperiode natuurlijk. Let er wel op dat het snoeien van planten uit zaad in de overgang naar bloei een hogere kans op mannetjes of herma's geeft.

 

Je kunt ze natuurlijk ook zelf eerder in de bloei zetten , dan blijven ze ook korter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar het levert wel altijd een vertraging op in de ontwikkeling , is buiten niet erg met zo'n lange groeiperiode natuurlijk. Let er wel op dat het snoeien van planten uit zaad in de overgang naar bloei een hogere kans op mannetjes of herma's geeft.

 

Je kunt ze natuurlijk ook zelf eerder in de bloei zetten , dan blijven ze ook korter.

IDD atmosphere, maar ik ben ervan uit gegaan dat de buitenplanten alle tijd krijgen om tot ontwikkeling te komen. Verder neem ik aan dat 'ie niet als een gek tekeer gaat met zijn schaar en slechts de hoogte beperkt. Ik ken een 'buitenkweker' met kìppen. Da's lachen ... :wOOt Weet je hoe gèk die beesten zijn op skunkplanten ? Die houden de 'wildgroei' in je planten flink beperkt. En gezien het feit dat er tè véél wordt 'geknipt' is inderdaad de ontwikkeling niet 'je-van-het'.

 

Als je de bloei eerder wilt laten inzetten, zul je ze moeten afdekken. En wel lichtdicht. Dan moet je een hok timmeren (want slepen met speciebakken naar binnen ?) en dagelijks 'openen' en 'sluiten' op 12 uur cyclus. Da's wellicht iéts teveel gevraagd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...