Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nastaroth

Kweekverslag 02-01-2006

Recommended Posts

Hallo iedereen.

 

plantjes sneeuwwitje

werk niet met ec of ph puur op gevoel.

voeding rhizotonic bio-bloom

aarde - all mix

lamp - 200 watt nuturelight

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=3HH7URVR

 

dit zijn mijn stekken de grote plant is van een andere kast maar die gebruik ik niet meer.

dus laat ik hem evve hier afbloeien ik heb de stekken wat rhizotonic gegeven na het overpotten

de stelen duiden op stress ik denk dat het door het overpotten komt dat trekt wel weer bij

 

reacties welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk er aan dat rhizotonic je ph waarde snel heel hoog laat oplopen,direct gevolg is een verkeerde voedselopname wat de paarse stengels zal verklaren,overpotten in de groei zal nauwenlijks enige stress veroorzaken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie

 

ik heb vandaag net de 1ste keer rhizotonic gegeven met wat bloei voeding en die rood paarse stengels waren daarvoor er al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die linkse was een moeder geweest :wOOt met een een lampje van 100 watt dus die heeft heel weinig vertakkingen gekregen en de toppen zijn ook klein :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor je reactie

 

ik heb vandaag net de 1ste keer rhizotonic gegeven met wat bloei voeding en die rood paarse stengels waren daarvoor er al.

Ik doelde dat dit een mogenlijke oorzaak kon zijn,eerder een waarschuwing wat rhizotonic kan veroorzaken,feit is dat het een signaal van de plant uit is dat de voedselopname verstoord is,kan heel veel oorzaken hebben,groot verschil in temperatuur tussen dag en nacht,tocht,zuurstofgebrek,ph en ec problemen enz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie

 

ik heb vandaag net de 1ste keer rhizotonic gegeven met wat bloei voeding en die rood paarse stengels waren daarvoor er al.

Ik doelde dat dit een mogenlijke oorzaak kon zijn,eerder een waarschuwing wat rhizotonic kan veroorzaken,feit is dat het een signaal van de plant uit is dat de voedselopname verstoord is,kan heel veel oorzaken hebben,groot verschil in temperatuur tussen dag en nacht,tocht,zuurstofgebrek,ph en ec problemen enz...

 

 

bedankt voor je informatieve reply :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste nastaroth,

 

Ik vind je plantjes er ook erg friemelig uitzien, de stelen zijn zo dun.

 

Wat voor spaarlamp(en) gebruik je voor groei en bloei?

Heb je al eens eerder een kweek gedraaid met spaarlampen, zo ja hoe was het resultaat?

 

En nog een vraagje, waarom staan er zo weinig plantjes, ziet er naar uit dat er wat meer te plaatsen valt :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste nastaroth,

 

Ik vind je plantjes er ook erg friemelig uitzien, de stelen zijn zo dun.

 

Wat voor spaarlamp(en) gebruik je voor groei en bloei?

Heb je al eens eerder een kweek gedraaid met spaarlampen, zo ja hoe was het resultaat?

 

En nog een vraagje, waarom staan er zo weinig plantjes, ziet er naar uit dat er wat meer te plaatsen valt :wOOt

 

 

Hallo nlxvenlo

 

ik gebruik 2700k (bloei) 200 watt spaarlamp

en nee ik heb nog nooit eerder met spaarlampen gekweekt

ik heb weinig plantjes omdat ik geen automatish watergeefsysteem heb en ook niet genoeg geld om het te veroorloven en als ik kon betalen zou ik het nog niet doen want mischien werkt deze lamp helemaal niet goed

dan vind ik dat jammer voor mijn geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

werk niet met ec of ph puur op gevoel.

voeding rhizotonic bio-bloom

aarde - all mix

lamp - 200 watt nuturelight

=============================

"Geen E.C. of P.H. meting ...

De rhizotonic zal de P.H. NAAR BENEDEN aanpassen,

beweer ik ... In plaats van naar omhoog. Zoals Rataplan.

Sorry, dat ik dat beweer, Rataplan.

______________________________________

Koop een E.C. en een P.H. meter !

Vooral de laatste is belangrijk.

Tezamen met een fles P.H.min.

Hoe krijg je anders de P.H. van 8.0 naar 5.5 ?

Op gewoon leidingwater krijgen ze 'vergif '

en kunnen derhalve niet goed groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
werk niet met ec of ph puur op gevoel.

voeding rhizotonic bio-bloom

aarde - all mix

lamp - 200 watt nuturelight

=============================

"Geen E.C. of P.H. meting ...

De rhizotonic zal de P.H. NAAR BENEDEN aanpassen,

beweer ik ... In plaats van naar omhoog. Zoals Rataplan.

Sorry, dat ik dat beweer, Rataplan.

______________________________________

Koop een E.C. en een P.H. meter !

Vooral de laatste is belangrijk.

Tezamen met een fles P.H.min.

Hoe krijg je anders de P.H. van 8.0 naar 5.5 ?

Op gewoon leidingwater krijgen ze 'vergif '

en kunnen derhalve niet goed groeien.

 

ik kan geen ec of ph meter betalen :wOOt moet ik evve sparen

en daar ben ik niet goed in maar ik snap er trouwens geen zak van met ec en ph meters werken

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt Gewoon leidingwater heeft een PH rond de 8.0. Ideaal voor planten is PH 5.5. Op PH 8.0 kùnnen ze het voedsel niét goed opnemen. In jouw geval zou ik tòch maar eens op zoek gaan naar een (tweedehands) PH meter. En ermee omgaan is simpel. Koop een fles PH-min en volg de instructies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil geen reclame maken, maar bij www.leafman.nl hebben de al een meter voor 3 miezerige tientjes geloof ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil geen reclame maken, maar bij www.leafman.nl hebben de al een meter voor 3 miezerige tientjes geloof ik.

:wOOt, maar ... Hasjtaroth :P kan misschien niet eens drié tientjes opbrengen.

Drié tientjes is bìjna 3 x € 12,-, en dan kannie' dus drie dàgen niet ròken !? :specool

 

:wOOt ... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
De rhizotonic zal de P.H. NAAR BENEDEN aanpassen,

beweer ik ... In plaats van naar omhoog. Zoals Rataplan.

Sorry, dat ik dat beweer, Rataplan.

 

Ik ben bang dat jij dan een probleem hebt met je pH-meter, 5500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rhizotonic zal de P.H. NAAR BENEDEN aanpassen,

beweer ik ... In plaats van naar omhoog. Zoals Rataplan.

Sorry, dat ik dat beweer, Rataplan.

 

Ik ben bang dat jij dan een probleem hebt met je pH-meter, 5500.

 

Okee ... ik gebruik geen rhizotonic meer, sinds ik merkte dat er een PH fluctuatie optreedt. En ik meende, dat het neerwaarts was. :wOOt "Om de pH te verhogen kan in sommige gevallen beter gebruik gemaakt worden van Rhizotonic in plaats van pH+." :wOOt (Bron : http://www.snow-white.nl/nederland/h19.htm). Overigens ben ik het eens met het artikel qua voeding (EC 1.2 (start) tot maximaal 1.8), maar het geven van PH 6.5 op aarde (?), bedoelt het artikel het uitlekwater ?

 

SORRY RATAPLAN ! Ik ben mans genoeg mijn ongelijk toe te geven ... Maar dat houdt dus in, dat Nastaroth een PH toedient aan zijn planten van +8.0 (?! = leidingwater + rhizotonic).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar dat houdt dus in, dat Nastaroth een PH toedient aan zijn planten van +8.0 (?! = leidingwater + rhizotonic).

 

Geen wonder dat 'ie paarse stelen krijgt. De pH van kraanwater met rhizotonic ligt rond de 11. Meten is weten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen probleem hoor,is mijn ph waarde de eerste weken te laag,dan volstaat een klein scheutje rhizotonic om deze op peil te brengen,dit omdat ik ondergronds water van ph waarde 5.8 dikwijls gebruik,de eerste weken gebruik ik rhizotonic,achteraf dit water + leidingwater dat dan nog soms moet afgezuurd worden...

Ph waarden schommelen bijna altijd,daarom altijd eerst je voedingsvat meten alvorens water te geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan geen ec of ph meter betalen :wOOt moet ik evve sparen

en daar ben ik niet goed in maar ik snap er trouwens geen zak van met ec en ph meters werken

 

 

 

als je een ph meter koopt, maakt niet zoveel uit welke dan snap zelfs jij hoe zo`n ding werkt. echt hoor die dingen werken zo simpel. en echt hoor als je een beetje wel kweken met resultaat dan is een ph meter onmisbaar.

 

nog ff een tip: ik zou die 3 lage planten op een omgekeerde bloempot zetten. dan kun je ze namelijk wat dichter onder de lamp brengen en zeker weten dat je dat in je opbrengst scheelt. vooral met spaarlampen moet je de planten er zo dicht mogelijk onderzetten...........!!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan geen ec of ph meter betalen :wOOt moet ik evve sparen

en daar ben ik niet goed in maar ik snap er trouwens geen zak van met ec en ph meters werken

 

 

 

als je een ph meter koopt, maakt niet zoveel uit welke dan snap zelfs jij hoe zo`n ding werkt. echt hoor die dingen werken zo simpel. en echt hoor als je een beetje wel kweken met resultaat dan is een ph meter onmisbaar.

 

nog ff een tip: ik zou die 3 lage planten op een omgekeerde bloempot zetten. dan kun je ze namelijk wat dichter onder de lamp brengen en zeker weten dat je dat in je opbrengst scheelt. vooral met spaarlampen moet je de planten er zo dicht mogelijk onderzetten...........!!

 

succes

 

bedankt voor je reply ik heb er een doos onder gezet maar wanneer moet ik eigelijk scroggen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Collega's

 

 

er is weer een update dus nieuwe fotos.

de stekken blijken goed aangeslagen te zijn ik heb ze om de 2 dagen zorgvuldig water gegeven.

sommige blaadjes worden langzaam beetje bruin door de lamp.

er onstaan veel versprietingen dus de lamp trekt ze wel aan :specool

die plant die daar staat die had ik al tijd mee geexperimenteerd dus niet denken dat die topjes komen door de spaarlamp ":wOOt het begint flink te stinken in het kweekhokje :P

 

hier zijn de foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=NKRP7CLL

 

sorry dat ik niet de fotos posten kan op internet want ik snap niet hoe dat moet met mijn album :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...