Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hardcore4life

Mijn Eerste Echte Kweek Nothern Light *update3 Januari*

Recommended Posts

23-12-2005

 

Ik ben gestopt met voedig te geven omdat de stelen erg paars zijn. Ik probeer de planten de pot bijna helemaal droog te laten trekken omdat ik het idee heb dat het water zo sneller wordt opgenomen. Jammer dat er bijna geen reacties zijn op dit forum want ik ben zeer benieuwd of ik het goed doe/wat er beter kan. Dus reacties zijn alsnog welkom.

 

De planten zijn bijna niet meer gegroeid, enkele cm. De 2 grootste zijn 80 cm hoog. De 3 kleinere zijn ongeveer 75 cm. Niet verkeerd dus.

gallery_5447_12_19200.jpg

Toen ik mijn schema vandaag nog es bekeek zag ik dat ik twee weken heb voorgegroeid. Maar toen de planten de bloei in gingen groeiden ze ineens veel harder. Is het dan wel lonend om dit te doen? Misschien na een week al bloeien?

gallery_5447_12_9316.jpg

gallery_5447_12_22390.jpg

 

Ik heb zaad een tijd geleden gekregen van iemand. Dit ga ik over enkele weken ontkiemen. Hopelijk zal dit een nog groter succes worden. Los van paarse stelen heb ik tot nu toe namelijk geen problemen(afkloppen op ongeschuurd hout)

 

Het allerergste is nog wel dat we begonnen zijn aan de laatste 25 gram van de eerste oogst. Vanaf dan wordt het wiet kopen :wOOt Hopelijk is deze wiet over niet al te lange tijd klaar. Op de ene website lees ik dat northern light 7 weken moet, op de ander 9 weken. Ik hou de trichomen maar in de gaten....

 

 

********************************************************************************

***

 

 

20-12-2005

 

De toppen beginnen nu echt goed te komen. Planten krijgen ongeveer 700ml water per stuk per dag. Toch hangen de toppen van de bladeren redelijk vaak naar beneden. Iemand een idee waarom dit zo is?

 

De planten die getopt zijn blijven iets kleiner maar produceren veel meer internoden. Uiteindelijk gaat dit volgens mij niet veel schelen. Je ziet nu wel redelijk goed dat de soort sativa bevat, de bladeren worden smaller en donkerder. Helaas wel is het goed te merken dat deze plant gevoelig is voor temperatuurschommelingen. Omdat het in mijn hokje snachts soms 17 graden is en met de lamp aan overdag 28 graden, hebben de dames enkele uren nodig om op te warmen. Het wordt echt tijd voor een verwarming:P

 

gallery_5447_12_2435.jpg

gallery_5447_12_10478.jpg

gallery_5447_12_2682.jpg

gallery_5447_12_8263.jpg

 

********************************************************************************

***

 

18-12-2005

Even een update, dit zijn de fotos van vandaag, incl. afzuiging:P

 

Reacties zijn welkom

 

tn_gallery_5447_12_7427.jpg

tn_gallery_5447_12_9443.jpg

tn_gallery_5447_12_1870.jpg

tn_gallery_5447_12_1402.jpg

 

 

 

********************************************************************************

****

 

 

17-12-2005

Na een test waarbij ik met 5 k2 plantjes 150 gram heb mogen scoren nu mijn eerste echte kweek. Wat vinden jullie??thumb_CAMER014.jpg

 

thumb_CAMER020.jpg

 

dames staan vanaf 17-11 in de groei, en vanaf 5-12 in de groei

 

 

gallery_5447_12_15411.jpg

 

hardcore4life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel eens wat meer...wat voor lampen etc. Ze hebben wel lang groei gehad trouwens!! En bedenk dan dat ze nog even in de bloei door gaan met groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vertel eens wat meer...wat voor lampen etc. Ze hebben wel lang groei gehad trouwens!! En bedenk dan dat ze nog even in de bloei door gaan met groeien.

 

 

ok, iets meer info!

 

Mijn kast is 1.25x1.25 meter groot en de hoogte is tot aan het plafont. De kast staat in de slaapkamer met een plank voor het raam met daarin een gat voor de afzuiging. De lamp is 600watt HPS. Ik heb 5 plantjes op de gehele ruimte waardoor ik extra lang laat voorgroeien. Op dit moment zijn de planten ongeveer 75 cm groot en zullen naar verwachting rond de 80 cm worden. Wellicht dat ik bij een volgende oogst meer planten neem die kleiner blijven, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar 5 grote planten.

 

Qua water geven ben ik er nog niet helemaal over uit. Ze krijgen nu ongeveer 600ml water per dag. De planten zitten in 25 liter potten met potgrond van de growshop.

 

Bij mijn eerste test heb ik 9 liter potten gebruikt met een totale opbrengst van 150 gram met 5 planten. Niet zo schokkend veel dus maar voor een eerste test niet verkeerd.

 

De kweek is geheel voor eigen gebruik. Daarom let ik extra op een zo goed mogelijke omgeving en voeding ed. Momenteel gebruik ik nog geen voedingsschema maar adviesen op dit gebied zijn meer dan welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verzeker je dat je opbrengst verdrievoudigd deze keer (als het niet meer is). Je hebt er verstandig aan gedaan om die planten ff te laten groeien in die 25 liter potten. Dat is een prachtmaat voor die 5 plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nog niet in de bloei en nu 75cm hoog.

En je verwacht dat ze in de bloei 5cm groeien?

Denk dat je toch echt een heel stukje hoger gaat uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zijn nog niet in de bloei en nu 75cm hoog.

En je verwacht dat ze in de bloei 5cm groeien?

Denk dat je toch echt een heel stukje hoger gaat uitkomen.

 

 

Jawel, ze staan in de bloei. Topvorming begint nu ook. Daarnaast is het ook zo dat ik er eentje getopt heb, althans geprobeerd met redelijk resultaat. Deze plant is nu iets kleiner en je ziet twee hoofdtoppen. Ik zal straks up-to-date fotos uploaden. Alleen klein probleem is dat mijn digi cam slechts 0.5 megapixels heeft.... :-(

 

Qua groei lijkt het wel alsof ze enkele dagen hard gaan, dan weer enkele dagen stil staan enz. Ben benieuwd naar de uiteindelijke grootte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kan best nog eens 20 cm bijgroeien , maar dat geeft niks . NL heeft de typische Indica eigenschappen ,groeien in de bloei dus niet zo lang door .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je verslag zal het niet liggen.... vind het een goed verslag.... het is alleen dat de kerst in aantocht is en dat mensen het drukker hebben......

 

23-12-2005

Ik ben gestopt met voedig te geven omdat de stelen erg paars zijn.

 

Als je de zoekfunctie gebruikt.... lees je dat paarse stengels opzich geen probleem is.....

 

Paarse stengels duidden op een verstoorde voedingsopname, en dat kan weer aan heel veel dingen liggen zoals bv de eerder genoemde te lage temperatuur .

Het kan soms erg lastig zijn om uit te vinden wat het veroorzaakt .

 

ze hebben gewoon wat stress gehad en waardoor is zoals Atmosphere al zei.... dat het lastig is om het uit te vinden wat het veroorzaakt....

 

Toen ik mijn schema vandaag nog es bekeek zag ik dat ik twee weken heb voorgegroeid. Maar toen de planten de bloei in gingen groeiden ze ineens veel harder. Is het dan wel lonend om dit te doen? Misschien na een week al bloeien?

 

hier zijn verschillende meningen over... Je hebt 5 plantjes dus kun je ze wat langer laten groeien ..... zou je bv 12 of meer hebben wordt het erg vol met 2 weken groei..... en wordt niet meer alles zo goed belicht....

 

Toch hangen de toppen van de bladeren redelijk vaak naar beneden. Iemand een idee waarom dit zo is?

 

je zou het beste naar deze site kunnen gaan voor je Bladproblemen

 

 

Danny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Update van 23 december staat erop. Jammer dat er zo weinig reacties zijn hier op het forum. Komt dat door het gebrekkige verslag?

 

Het is een beetje verwarrend dat je je allereerste post steeds aanpast en dat de meest recente update bovenaan staat. Je kan beter reply'en zodat alles in chronologische volgorde staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meet je de ph waarde van het water dat je geeft ?

 

Voeding : zou ik me in jouw geval nog niet druk om maken met growshop grond . De hoeveleheid water in de grond is van groot belang . Bladproblemen komen vaak door overbewatering !!!!

Cannabis is en plant die het heel goed doet op grond met weinig water . de meeste andere planten sterven al af bij grond met zo weinig water.

 

Geef ze eens 2 dagen helemaal geen water bv . want misschien is dat de oplossing voor je problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarsverkleuring lijkt mij te wijzen op een P (fosfor) gebrek. 17 graden celcius 's-nachts is zo'n beetje de onderwaarde, al zijn er kwekers bij die zelfs 15 graden geen probleem vinden. Water geven als de lampen nèt aangaan, zodat de planten de 'hele dag' te tijd hebben om voedingsstoffen op te nemen. Vochtigheidsgraad in de gaten houden; niet te hoog, omdat de plant water moet kunnen verdampen (< 60%) en daarmee zijn voeding met met (nieuw) water moet kunnen opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update van 23 december staat erop. Jammer dat er zo weinig reacties zijn hier op het forum. Komt dat door het gebrekkige verslag?

 

Het is een beetje verwarrend dat je je allereerste post steeds aanpast en dat de meest recente update bovenaan staat. Je kan beter reply'en zodat alles in chronologische volgorde staat.

 

 

Gaan we zeker doen!

 

Geef ze eens 2 dagen helemaal geen water bv . want misschien is dat de oplossing voor je problemen

 

ik laat de planten de pot elke dag leegtrekken. Wanneer ik merk dat de pot bijna niets meer weegt krijgen ze water. Op dit heb ik wel moeite met water geven omdat wanneer de grond erg droog is het water niet geabsorbeerd wordt. Misschien toch in de toekomst iets met een slang met gaatjes erin of zo. Of misschien iemand met betere ideeen?

 

Meet je de ph waarde van het water dat je geeft ?

 

Nee ik meet geen ph. Ik moet dat maar eens gaan doen lijkt me :wOOt

 

Vochtigheidsgraad in de gaten houden; niet te hoog, omdat de plant water moet kunnen verdampen (< 60%)

 

De vochtigheidsgraag komt hier nooit boven de 55. Het gemiddelde is zelfs rond de 35%. Ik gooi elke dag 1.5 liter water op de grond in mijn hok. Daar ligt vijverfolie. Alleen de afzuiging voert dit redelijk snel af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Nee ik meet geen ph. Ik moet dat maar eens gaan doen lijkt me ..." :specool

 

... :wOOt ... :P ... :wOOt FOEI !

 

:rofl Als je je planten gezond wilt houden, moet je de PH op 5.5 houden (veilige waarde) en EC oplopend van 1.2 tot 1.5, met af en toe een 'extra toetje' fosfor en kalium [e.a.]. Een [tweede hands] setje is wellicht kostbaar [€ 50 ?], maar na een keer oogsten heb je 't eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou je potten op een weegschaal kunnen zetten om te zien hoeveel water er nou echt uit is. Misschien is het zo dat als je de potten leeg vind er nog steeds water genoeg in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paarsverkleuring lijkt mij te wijzen op een P (fosfor) gebrek. 17 graden celcius 's-nachts is zo'n beetje de onderwaarde, al zijn er kwekers bij die zelfs 15 graden geen probleem vinden. Water geven als de lampen nèt aangaan, zodat de planten de 'hele dag' te tijd hebben om voedingsstoffen op te nemen. Vochtigheidsgraad in de gaten houden; niet te hoog, omdat de plant water moet kunnen verdampen (< 60%) en daarmee zijn voeding met met (nieuw) water moet kunnen opnemen.

de onderwaarde,maar dan bij de wortels,daar ben ik het mee eens,ik heb uitvoerig kunnen testen dat grote temperatuursverschillen tussen lampen aan en uit,voor het moment aan 25°,uit 11° geen enkel nadelig effect heeft op de planten zolang je aardetemperatuur maar niet te veel onder de 17° duikt,ik geef het voedingswater op 23°,en de planten staan er super bij!

 

 

je planten staan er trouwens wel mooi bij,er zit niet veel sativa in trouwens,dus veel groeien zullen ze zeker niet veel meer gaan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel altijd uitkijken met het bereiken van het dauwpunt , dat kan optreden als warme lucht met te veel vocht plotseling afkoeld.

Om deze reden wordt een nachttemperatuur onder de 20 graden vaak afgeraden. Maar een lagere nachttemperatuur ( bij kweek op grond vooral) kan wel degelijk als je de LV maar onder controle hebt.

 

Weg met die stroomvretende electrische kachels in de donkere periode

 

Bij kweek op steenwol worden ook de matten koud ,dan is het weer een ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update. Het gaat weer goed met de dames

gallery_5447_12_4538.jpg

 

zoals het er nu naar uitziet voelen ze zich prettig. Ik heb vandaag 35 zaden in stekpluggen gedaan. Hopelijk gaan deze uikomen en kan ik een mooie selectie bij elkaar vinden.

 

gallery_5447_12_8618.jpg

 

 

gallery_5447_12_1923.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
De onderwaarde,maar dan bij de wortels,daar ben ik het mee eens,ik heb uitvoerig kunnen testen dat grote temperatuursverschillen tussen lampen aan en uit,voor het moment aan 25°,uit 11° geen enkel nadelig effect heeft op de planten zolang je aardetemperatuur maar niet te veel onder de 17° duikt,ik geef het voedingswater op 23°,en de planten staan er super bij!

 

je planten staan er trouwens wel mooi bij,er zit niet veel sativa in trouwens,dus veel groeien zullen ze zeker niet veel meer gaan doen

Bij de wortels ... Inderdaad ! Aarde koelt langzamer af dan matten. Dus jouw voorgestelde '11c uit', geeft op matten 'koude voeten'. Daarom zei ik '15c uit' voor sommigen. Maar dan zit je op aarde. Ik zou toch maar wat hoger gaan dan '11c uit', hoor Rataplan; maar jij trekt je eigen plan, natuurlijk ! :P

:wOOt

Wel altijd uitkijken met het bereiken van het dauwpunt , dat kan optreden als warme lucht met te veel vocht plotseling afkoeld.

Om deze reden wordt een nachttemperatuur onder de 20 graden vaak afgeraden. Maar een lagere nachttemperatuur ( bij kweek op grond vooral) kan wel degelijk als je de LV maar onder controle hebt.

 

Weg met die stroomvretende electrische kachels in de donkere periode

 

Bij kweek op steenwol worden ook de matten koud ,dan is het weer een ander verhaal.

Inderdaad. Vooral in de eindfase kan hierdoor [vocht en] schimmel toeslaan. Het is derhalve ALTIJD NOODZAKELIJK om een GOEDE AFZUIGING en INLAAT te hebben. Maar in de winter kan lucht koud en vochtig zijn bij de inlaat. Dus soms MOETEN we toch de ELECTRISCHE 'DURE' VERWARMING aanzetten.

:wOOt ... tenzij we vochtige, kouwe voetjes willen hebben ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou de luchtvochtigheid nu rond de 30%. dit lijkt voor mij het beste nu.

 

Ik zat onder de microscoop naar de trichomen te kijken. Kan iemand mij misschien uitleggen welke kleur ze moeten hebben of hoe ze uit moeten zien als de wiet het beste is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koude schaad absoluut niet,de ventilatie MOET WEL werken natuurlijk,ook de zwenkventilator!Ik heb een luchtontvochtiger die volautomatisch de lv waarde op peil blijft houden volgens ingestelde waarde,akkoord,dat kost bijna 300€ maar zal dan ook nooit met toprot geconfronteerd worden.

Pikant detail,een collegakweker heeft nog niet lang geoogst,zijn drooggewicht lag bijna 25% onder het mijne,met dezelfde stekken gestart,hij verwarmt bij met een kachel en heeft geen 10° verschil tussen dag en nacht,natuurlijk kunnen er veel andere factoren er een rol in gepeeld hebben,maar koude heeft nogmaals geen nadelige invloed,ideaal is als de temperatuur langzaam zakt,dan kan het geen kwaad

 

ik hou de luchtvochtigheid nu rond de 30%. dit lijkt voor mij het beste nu.

 

Ik zat onder de microscoop naar de trichomen te kijken. Kan iemand mij misschien uitleggen welke kleur ze moeten hebben of hoe ze uit moeten zien als de wiet het beste is?

als je 1/3e wazige trichomen hebt en 2/3e lichtbruine bij benadering,onderin heb je dan wel meestal allemaal bruine trichomen,te heldere trichomen geeft een scherpere high,langer wachten,een dieper stoned gevoel dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...