Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Izzy

Vaporizer En Schadelijkheid

Recommended Posts

Is het roken van wiet via een (goede, bijv volcano) vaporizer nou helemaal niet schadelijk, of is het nog steeds schadelijk maar minder schadelijk zeg maar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roken is en blijft schadelijk..het is alleen wel minder omdat je slechts de THC verdampt. Persoonlijk vind ik het goor en het effect vind ik ook een stuk minder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar bij vaporizen letterlijk vertaald verdampen, rook je niks, je verdampt de thc, je verdampt de werkzame stof, je krijgt dus geen rook binnen dus is het niet schadelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roken is en blijft schadelijk..het is alleen wel minder omdat je slechts de THC verdampt. Persoonlijk vind ik het goor en het effect vind ik ook een stuk minder...

 

Ik ben opzoek gegaan en dit vond ik bij het drugsinfoteam (een site op internet van voorlichting): "Een vaporizer is een longvriendelijke manier van roken, omdat je geen teer binnenkrijgt. Dit gebeurt doordat THC verdampt bij een temperatuur die onder het brandpunt van de wiet ligt."

 

Ander stukje van die site:"THC is de werkzame stof in cannabis (net als alcohol dat is in bier) en is niet ----EDIT----verwekkend. Een vaporizer is een longvriendelijke manier van roken, omdat je geen teer binnenkrijgt. Wat dat betreft is het dus beter dan blowen of een waterpijp. Longvriendelijk is nog wel iets anders dan gezond. Andere risico's van cannabis loop je nog wel (net als bij blowen), dus lees wel de folder over cannabis op onze site. Als je een vaporizer gebruikt, heeft de wiet bijvoorbeeld net zoveel invloed op concentratie en geheugen als wanneer je blowt."

 

Dus als ik het goed begrijp totaal geen schade op de longen (wel op korte termijnsgeheugen enz)

Edited by Izzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Als ik hier even op in mag haken. Zelf ik een vaporizer van de "de verdamper". Dat is een soort van luxe waterpijp en het werkt met een hetelucht-element waardoor je de lucht aanzuigt die door de wiet gaat. Dat bevalt mij uitermate moet ik zeggen. Eerder had ik zo'n goedkoop ding gekocht met zo'n omgebouwde soldeerbout maar die haalt het echt niet bij die ik nu heb. :smoke Het gevoel vind ik persoonlijk heftiger dan van een joint of een puurpijp. Je wordt niet hangerig ofzo maar gewoon lekker chill in je eigen ding zeg maar. Muziek games of een film staan dan vaak op het menu, of een lekkere wandeling ofzo. Ik wordt er heel actief en creatief van maar dat is een gevoel dat je moet kunnen waarderen. De meeste mensen blowen volgens mij omdat ze dat stonde en trage verdovende gevoel willen krijgen. Ja dan valt het gevoel na een "dampje" soms wat tegen, dat kan ik me voorstellen. Ik denk dat het vooral met de kwaliteit van het apparaat te maken heeft. Die van de "verdamper" is wat mij betreft de beste. Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat hij niets voelt van het effect.

 

greezz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...