Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
brainnlx

Zomaar Wat Foto's Van Mij Kweekjes

Recommended Posts

mooi,het zal een prettig eindejaar voor je worden,alleen zou ik nooit gaan drogen op krantenpapier,gevaar dat je de inkt mee aan je plakkerige toppen laat hangen,+ geen ventilatie onder je toppen wat kan gaan schimmelen,maar dat wist je vast al?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi,het zal een prettig eindejaar voor je worden,alleen zou ik nooit gaan drogen op krantenpapier,gevaar dat je de inkt mee aan je plakkerige toppen laat hangen,+ geen ventilatie onder je toppen wat kan gaan schimmelen,maar dat wist je vast al?

 

 

Dit was even uit nood rataplan, had me droogrekken uitgeleent aan iemand die vorige week had geknipt, das inmiddels droog, dus heb ze al weer terug en het verandert.

 

Was trouwens 104x nlx, en had ze de vorige x ook al toen viel de oogst me een beetje tegen (droog was het maar 1350gr) ligt nu ongeveer net zo veel op tafel, eens kijken wat me dit weer gaat brengen...

 

greetzz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat verandert de zaak natuurlijk,wat was je opstelling,aantal planten ,lampen watt's?ben ook een nlx kweker,daarom de intresse

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat verandert de zaak natuurlijk,wat was je opstelling,aantal planten ,lampen watt's?ben ook een nlx kweker,daarom de intresse

 

ik begrijp je intresse,

 

26xlibra

104x nlx

6x 400wat

voeding via druppelaars

hok is 2,4m br en 2,7m lang

afzuiger is 3250m3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,dat is dan weinig,met 6x 400 watt zou je met nlx toch 2 kg en meer kunnen scoren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, maar de vraag is wat er gaat er fout, of waar kan het eventueel aan liggen.

 

 

 

@greenfingers

Geef eens een tip waar ik het anders zou moeten drogen, het ruikt nogal behoorlijk en echt een andere ruimte heb ik niet...

 

greetz..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idd, maar de vraag is wat er gaat er fout, of waar kan het eventueel aan liggen.
"

 

Kwestie van in een vroeg stadium de problemen gaan herkennen denk ik , en op tijd bijsturen

Vaak planten hebben zien opgroeien dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ga het in de gaten houden, maar moet zeggen bij deze stekken, heb een andere leverancier nu waren ze stukken beter. geen enkele uitvaller of achterblijver. dus alles liep wel goed, denk dat het aan de ph te danken is.

Het kraan water bij mij thuis is ongeveer ph 7,7, zodra ik een vat gemaakt hebt en netjes op de 5,8 gebracht heb is die de volgende dag alweer rond de 6,6 of iets eronder en aangezien ik niet iedre dag thuis bent, vanwege nachtdiensten enz, kan ik het ook niet iedere dag comtoleren dus heb erg veel last van ph schommelingen.

Van de week maar ff wegen, moet zeggen dat de toppen nu wel een stuk compacter waren en vele malen harder dan de vorige xren.

Zodra het droog is en gewogen is laat ik het wel weten.

 

Greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gebruik je co2 tabs ofzo ?

 

we want more info..............

 

Heb ze dit x gebruikt, maar vind er niets aan, ik geloofer persoonlijk niet echt in, na eigen onderzoek, uiteraard is dit ieder voozich.

 

greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels van planten nemen CO2 op.

Maar deze CO2 tabs hebben maar een heel beperkte werking aangezien ze maar een paar uurtjes werken nadat ze aan het water zijn toegevoegt.

 

Ik gebruik ze zelf trouwens wel aangezien ik nog een hele pot over heb van vorige kweek ( 1 tab is genoeg voor 100 liter water...)

Maar zie inderdaad niet echt verschil.

 

 

mooi kweekje trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co² tabs geven wel degenlijk een positieve werking als je eerst je voedingsvat op de juiste ph en ec waarde gebracht hebt,dan een co² tablet op 100l water inkieperen,laten uitwerken,dus een paar minuutjes wachten,en dan de plantjes laten drinken juist voor of als de lampen net branden,zo kunnen ze het onmiddelijk opnemen,laat je het staan dan heeft het absoluut geen enkele zin

meet jij je ph en ec waarde dan niet voor je je planten water geeft?Ph waarde kan inderdaad sterk oplopen,deze schommelingen moet je toch echt proberen te vermijden wil je stevig gaan oogsten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het wel iedere x willen meten, maar geef water via capilairs en dan 6x 1min per 12uur licht. dus dat gaat allemaal elektronisch zeg maar. maar als ik een nachtdienst heb ken ik het zeg maar niet meten voor dat ze water krijgen. (begrijp je wat ik bedoel?)

 

greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp je wel,maar je moet zo vaak als mogenlijk proberen je ph bij te sturen dan,is zeer belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik begrijp je wel,maar je moet zo vaak als mogenlijk proberen je ph bij te sturen dan,is zeer belangrijk

 

 

Ik ga me best doen uiteraard, heb nu ook voeding waarbij de ph een stuk stabieler blijft, dit x het daar maar eens mee proberen.

 

Heb trouwens gewogen enz, want het is droog, was 1520gr, iig een beetje beter als de vorige x

22e komen er nieuwe stekken, dus dan er weer tegen aan.

 

greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geef eens een tip waar ik het anders zou moeten drogen, het ruikt nogal behoorlijk en echt een andere ruimte heb ik niet...

 

greetz..

 

Ja dan heb ik er geen oplossing voor :wOOt bij mij gaan ze na oogsten meteen na een andere lokatie waar ze geknipt en gedroogd worden dus dat is wat makkelijker :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

een tip is,koop een 2 de hands schoenkastje,sloop de binnenkant,koop latjes,schroefjes en vliegendraad wat ze op rol verkopen,span de draad tussen de latjes met 5 cm tussenruimte tussen elk verdiep,boor onderin met een klokzaag passieve beluchtingsgaten,bovenin maak je een rond gat voor je afzuiger,klein modelletje,deze verbindt je met een kleine koolstoffilter,goedkoop en reukloos,door de passieve luchtinlaat heb je een constante luchtdoorvoer,staat het in een ruimte op kamertemperatuur is je wiet in enkele dagen droog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...