Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Attitude

Stressen

Recommended Posts

Ik heb hier al wel eens wat gelezen over stressen in de laatste paar dagen voor de oogst. Ik kan het alleen niet zo nel terug vinden en vroeg me af wat voor een meer waarde dit nou heeft ten opzichte van de opbrengst. Heeft iemand hier ervaring mee??

 

Voor nu een fijne vrijdag nacht :wOOt :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

overleven.,dat is waar onze dames zo goed in zijn.

een wietplant wil hoe dan ook afbloeien voor dat ie sterft.

dus als je plantje het gevoel heeft dat ie gaat sterven,gaat ie als een gek extra suikers aanmaken,want hij wil AFBLOEIEN.

om je planten sneller te laten afbloeien(tijdgebrek enz)kan je ze bv de laatste dagen ook in het donker laten staan,dan heb je het ook over stressen.

ik ps streste ze alleen in het begin(moederplanten dan)door de hoofdstam te splijten voor meer uitlopers.

je hebt verschillende manieren van stressen en voor verschillende doeleinden.

maar let wel teveel stress kan ook een trauma veroorzaken,bv groei/bloeistop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
om je planten sneller te laten afbloeien(tijdgebrek enz)kan je ze bv de laatste dagen ook in het donker laten staan,dan heb je het ook over stressen.

 

maar dan stop je de energie toevoer van de plant - geen fotosynthese meer en dus ook nauwelijks extra suikers . Neem dan 14 of 15 uur donker per dag in de laatste periode ,lijkt mij effectiever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon je tijd nemen, en de plant zo goed mogelijk laten afbloeien zoals atmos doet. Is toch echt het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...