Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
woopie

Aurora Indica 4 Plantjess

Recommended Posts

Goed een eerste kweekje.

Zaadjes besteld bij Nirvana de Aurora Indica 10 seeds.

 

Ik wou eerst 5 laten groeien zodat ik daar eerst een beetje van mijn fouten ( of juist niet) kan leren en dan later de overige 5 proberen op te laten groeien.

 

Goed 5 zaadjes laten ontkiemen in een bak water en na 2 dagen gepoot toen er een cm lange witte wortel onderuit was gefloept.

 

Mijn setupje:

Aquarium bak van 130x40x40 met 2 TL lampen van 120cm erboven.

Ben gestart met 2 coolwhite lampen maar dat schoot niet echt op met de groei dus na wat lezen op forums de lamp waar de planten recht onderstaan vervangen door een 83 TL. Na ong 6 dagen ofzo.

Toen deze er eenmaal een dag bovenzat kon je gewoon zien dat het beter groeide.

 

Hier eerst wat foto`s van de setup:

 

117798618.jpg

Aquarium bak, voorkant dichtgemaakt.

 

117798626.jpg

Lampenmeuk let niet op de bovenste plank en aquapomp wat dat heeft er niets mee te maken :wOOt

 

117798634.jpg

Voorste is de 83 lamp die er later inkwam en recht boven de planten staat. en de achterste is de coowlwhite + reflectiekapje

 

117798640.jpg

Zijview

 

117798644.jpg

de 4 plantjes 5 dagen oud, 1 zaadjes heeft het nie gered.(let niet op de aantekingen :wOOt

 

117799103.jpg

Een dag later

 

Ik heb nog oud aquarium water dat vol met vissenbagger zit etc dat ik bewaard heb en wat ik voor de voeding gebruik.

Verder staan de planten op 18/6.

 

117799341.jpg

Dag 14.. Ik heb hier de planten een paar keer besproeit met de plantenspuit en daar zat ook pokon doorheen.

Daar zijn waarschijnlijk de witte vlekken van en ben er dan ook gelijk mee opgehouden.

 

 

117799654.jpg

Dag 16, het groeit allemaal leuk enz

117799649.jpg

dag 19, Op de foto zijn een paar plekken aangeduid waar wat gele plekken onstaan.

De 2 kleine rondjes bovenaan duiden op de zijkant van de bladeren waar de kartels aan de zijkant vergelen en afsterven.

En de wat grotere rondjes duiden op het midden tot het eind van de bladeren die vergelen/afsterven en naar boven trekt(MG tekort?)

 

117800513.jpg

Laatste foto van vanmiddag waar de planten overgepot zijn in grote potten, volgende keer(een leermoment) planten in kleinere potjes zetten zodat ik ze in 1 keer over kan planten zonder het hele wortelstelsel te vernielen wat nu wel deels is gebeurt.

Hopen dat ze nu weer aanslaan en laat hem denk ik nog 2 dagen op 18/6 staan?

 

Iemand een idee wat dat kan zijn met die vergeelde bladeren of heeft iemand goede tips die ik nog even kan doen?

Op 1 van de eerste foto`s is ook een ventilatortje te zien die nu ook vaker aanstaat dan eerst.

 

Brand maar los o/\

 

 

UPDATE:

 

Right.

 

Nog even een foto...

Plant staat nu al een week in de bloei en nog niets van geslachtdelen te zien of van de voorbloei maar groeit maar door.

Geen enkel probleem :eat:

 

Fototje:

 

afbeelding0026zg.jpg

 

Ondertussen al 20cm hoog.

Gaat nu perfect, geen rare plekken meer oid.

 

:P

 

 

En ik heb ondertussen al een bak gebouwd.

Waar ze binnenkort in komen te staan.

EN zoek eigenlijk nog een Compleet 400W lampsetje dus als iemand wat weet? De lamp liever wel nieuw.

Heb hem al compleet bij Alien growshop zien staan maar is toch wat te duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke setup!Het gaat ondertussen wel goed,die vergeling op je onderste bladeren toen heeft waarschijnlijk de oorzaak van overbewatering geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuke setup!Het gaat ondertussen wel goed,die vergeling op je onderste bladeren toen heeft waarschijnlijk de oorzaak van overbewatering geweest

 

Denk meer overvoeding en het spuiten van nevel op de bladeren en dat het daardoor verbrand is.

Heb vrij rustig aan gedaan met water, en begin nu toch wel echt vrij veel meer te geven.

 

Onderhand komen er nu ook nieuwe stengels uit alle oksels tevoorschijn.

Dus dat groeit allemaal wel lekker.

 

Ze staan er nu binnen een paar dagen weer helemaal op de lamp ( nu nog 3cm ofzo)

Ik kan ze nog 1 keer verlagen( een kleine 4cm) en dan is het afgelopen.

 

Heb deze week een nieuw hok gebouwd, en deze komen dat daar in. ( 137x60x110 ).

Ik was graag overgestapt op 400W lampje maar deze heb ik dus nog niet.

Dus ik hoop dat ze mijn Tl`s lief vinden :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aquarium bak van 130x40x40 met 2 TL lampen van 120cm erboven.

Ben gestart met 2 coolwhite lampen maar dat schoot niet echt op met de groei dus na wat lezen op forums de lamp waar de planten recht onderstaan vervangen door een 83 TL.

 

Cool white lampen zijn just prima voor de groei..die 83'ers zijn beter geschikt voor de bloei vanwege het rode spectrum in de lamp..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aquarium bak van 130x40x40 met 2 TL lampen van 120cm erboven.

Ben gestart met 2 coolwhite lampen maar dat schoot niet echt op met de groei dus na wat lezen op forums de lamp waar de planten recht onderstaan vervangen door een 83 TL.

 

Cool white lampen zijn just prima voor de groei..die 83'ers zijn beter geschikt voor de bloei vanwege het rode spectrum in de lamp..

 

 

Ik had eerst ( eerste week) 2 coolwhite`s.

Na een tijdje lezen 1 !!! van de lampen vervangen door een nieuwe 83`er.

 

Toen dus 3week lang 1 83`er en 1 33 `er erboven gehad.

Toen ze in de bloei zijn gezet is er nog een 83`er bijgekomen.

Hij heeft dus tot de bloei continu onder coolwhite gestaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

gast, ga jke ze scroggen of trainen ofzo!?

 

want op deze manier komen ze boven je plafond van je kassie uit....

Share this post


Link to post
Share on other sites
gast, ga jke ze scroggen of trainen ofzo!?

 

want op deze manier komen ze boven je plafond van je kassie uit....

 

Zeker niet alle posts door gelezen?

Kzal je het zoeken besparen..

Ik heb al een kast gebouwd @ 130 hoog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien er leuk uit zo woopie. Als ik jou was zou ik gaan buigen. Op die manier krijgen de uilopers langs je hoofdstengel de kans om in een later stadium mooie toppen te gaan vormen onder je tl lampen. Ookal heb je een hogere kast zou ik gaan buigen. Doe dat voorzichtig en met een stukje touw (bijv henneptouw) houd je ze op hun plek.

 

Succes ermee !

 

Kweekfreak :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je plantjes zien er leuk uit zo woopie. Als ik jou was zou ik gaan buigen. Op die manier krijgen de uilopers langs je hoofdstengel de kans om in een later stadium mooie toppen te gaan vormen onder je tl lampen. Ookal heb je een hogere kast zou ik gaan buigen. Doe dat voorzichtig en met een stukje touw (bijv henneptouw) houd je ze op hun plek.

 

Succes ermee !

 

Kweekfreak :wOOt

 

Ik zal het eens proberen wat je zegt :wOOt

 

 

Zijn uiteindelijk 2 vrouwtjes geworden.

EN dus 2 mannetjes die nu slachtoffer zijn van mijn pijnlijke experimenten.

 

Maargoed de vrouwtjes zijn nu 40cm hoog en schieten de lucht in:s...

en voorbloei zit er in.

 

2overgeblevenvrouwtjes0ee.jpg

 

2overgeblevenvrouwentjes29oe.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ja, ik zag het ergens tussen staan, meestal zegt men een kast; lXbXh, dus had hem effe niet getjekt.

 

ik zou ze ook trainen (buigen) zodat je toppies meer licht kunnen vangen!

doe ik zelf ook, in een kast van 2 mtr hoog (geen zin om hem af te zagen) terwijl mn planten een cm of 30 hoog zijn, ik heb er een stuk gaas over gezet, nu zitten mn toppen zon 3 cm onder mn tl lampies!

 

werkt prima!

 

gr iwjv

Share this post


Link to post
Share on other sites
ah ja, ik zag het ergens tussen staan, meestal zegt men een kast; lXbXh, dus had hem effe niet getjekt.

 

ik zou ze ook trainen (buigen) zodat je toppies meer licht kunnen vangen!

doe ik zelf ook, in een kast van 2 mtr hoog (geen zin om hem af te zagen) terwijl mn planten een cm of 30 hoog zijn, ik heb er een stuk gaas over gezet, nu zitten mn toppen zon 3 cm onder mn tl lampies!

 

werkt prima!

 

gr iwjv

 

 

Halverwege deze pagina staat lxbxh :wOOt nog beter lezen dus :P

Mijn afstand nu van mijn top @ tl buis hou ik op 1 à 2 cm.

Verder zal ik vandaag eens gaan buigen idd, maar de hoop dat ik meerdere toppen krijg dan de hoofdtop heb ik niet,misschien heeeeele lichtjes topjes ofzo.

Voor volgende kweekje ga ik toch echt met een 10tal zaden beginnen en tot de bloei tl voorkweken(in de bak) maar daarna komen ze wel onder een 400Wtje te staan.(Nogmaals als iemand nog wat heeeft!!!!!!!!!!!!!) in mijn biggie kastje :wOOt

Vind het net even wat te zonder om nu een 400W voor 2 planten erboven te hangen waar naar verwachting niet zo heeel veel vanaf gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem als je onder een 400 watter gaat beginnen gerust nog meer zaden ,20 ongeveer Dan hou je

tenminste voldoende vrouwen over .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb mijn bitches op aanraden gebogen, ong 8cm kleiner zijn ze nu.

Top staat alweer recht omhoog na 1 dag, zal mij benieuwen om of ik meerdere toppen ga krijgen want er is echt weinig in het zicht nog :wOOt

 

afbeelding0014iw.jpg

afbeelding0036rv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je er niet teveel van moet verwachten...je plantjes zijn erg gestrekt en het licht van TL heeft niet echt een goede diepte straling (tenzij meerdere buizen naast elkaar) Je heb niet echt veel internodes waar je topjes aan zullen gaan groeien..Ik raad je aan de volgende keer gewoon op te kweken onder TL en daarna in je grote kast te zetten met een 400 Watt erboven. Of met TL scroggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat je er niet teveel van moet verwachten...je plantjes zijn erg gestrekt en het licht van TL heeft niet echt een goede diepte straling (tenzij meerdere buizen naast elkaar) Je heb niet echt veel internodes waar je topjes aan zullen gaan groeien..Ik raad je aan de volgende keer gewoon op te kweken onder TL en daarna in je grote kast te zetten met een 400 Watt erboven. Of met TL scroggen...

 

Zoals ik al zei was ik dat idd van plan, maar vind het voor de 2 gewoon niet waard :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik wil zeuren maar : aan de bladeren zie ik dat de voedselopname door iets verstoord word. Waar dat aan ligt kan ik zo van de foto niet makkelijk proberen te achterhalen . Overbewatering is wel waar ik aan denk .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet dat ik wil zeuren maar : aan de bladeren zie ik dat de voedselopname door iets verstoord word. Waar dat aan ligt kan ik zo van de foto niet makkelijk proberen te achterhalen . Overbewatering is wel waar ik aan denk .

 

Denk dat ze eerder teweinig water hebben gehad.

Ik heb nog geen voeding gegeven misschien kan dat het zijn?

Ik zal morgen eens wat gaan halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed ik heb een groot risico genomen.

 

afbeelding6gs.jpg

 

Aangezien ik alleen maar bovenin een top kreeg werd ik niet zo blij.

Wat atmosphere al zei, dat mijn 2 TL lampjes waarschijnlijk niet genoeg diepgang hebben en dus daarom er geen nieuwe zijtoppen kwamen.

Dus ik heb even nagedacht en heb eens soort van 2de start gemaakt :wOOt .

Heb een nieuwe Tl lamp gekocht omdat de andere al vrij oud was, ik heb nu dus 2 nieuwe 830`ers erboven hangen.

Ik heb de potten opgehoogd en gezorgt dat beide planten horizontaal werden en nu dus bijna de gehele plant een paar cm van de TL buizen hangen om nieuwe topvorming te krijgen in de oksels.

Daarvoor haal ik de planten ook uit de bloei en zet ze nog een tijdje op 18/6 en ga nu voeding bijgeven.

 

Graag commentaar of dit kan gaan werken om toch nog meerdere toppen te krijgen en hoelang ik eventueel nog op 18/6 moet doorgaan :wOOt

 

 

Editje: ik had ook een klein stukje theorie hierover gebreidt.

Als ik met stekjes was begonnen onder TL had ik waarschijnlijk wel meerdere toppen gehad omdat die er dan vanaf de moederplant al opzitten, en deze uit zaad zich nog helemaal moeten ontwikkelen en omdat ik met mijn TL niet genoeg diepgang heb, het niet echt op gang komt.

Terwijl als ik het met een 400W had laten voorgroeien er wss wel genoeg diepgang was geweest om zijtopjes te kunnen ontwikkelen.

 

Conclusie: Uit zaad kweken onder TL 1 hoofdtop, en met een stekje meerdere toppen.

 

klopt het iets?

Edited by woopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit toch wel iets in ,een stek ontwikkeld zich meer in de breedte als een zaailing ,maar dat is onder een HPS lamp ook het geval.

 

Je kunt goed zien aan je planten dat ze door het lichttekort nauwelijks zij-scheuten hebben aangemaakt ,ze zijn vooral de lengte richting in gegroeit. Nu hebt je de planten nu wel beter opgesteld en je hebt betere tl's , maar echt veel licht krijgen ze nog steeds niet , logisch ook met minder dan 100 watt aan verlichting.

 

Hou ze gewoon in de bloei ! dan groeien ze ook nog steeds een tijd door namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
jammer joh...theorie aan diggelen... :wOOt

 

 

Jah idd, vooral om het zo goed onderbouwd is :wOOt

 

Na 2 dagen zie ik gelijk al resultaat.. Zijscheuten beginnen nu echt snel omhoog te komen met witte haartjes erin, krijg waarschijnlijk wel zijtopjes nu dus het heeft duidelijk geholpen.

Laat het ook zo staan en nog 1 dagje op 18/6 en dan gaan ze weer in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...