Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest petfindertje

Eertse Keer 29 X Crystal

Recommended Posts

rond je stam mag je eigenlijk nooit water geven,de plant zet zijn afvalstoffen precies daar af,je gaat dus die troep terug naar beneden spoelen op die manier wat al zeer verkeerd is omdat de plant dan zijn eigen afvalstoffen moet opdrinken!Daarom is langs onder bewateren veel beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info.

 

ik weet niet of dit al eens in een appart topic of sticky is vermeld maar denk dat veel beginnende kwekers hier ook niet van de hoogte zijn.

mischien een idee om dit eens extra vermelden ?

 

ik hou het in ieder geval in de gaten nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, weer eeen week bloei voorbij.

vandaag was de laatste dag van week 6.

gaat nu echt wel beter.

 

neem maar eens een kijkje in mijn galerij, dan heb je een idee van hoe of wat.

 

ff iets anders, voor andere beginners of iedereen die altijd zit te kloten met de vochtigheid van je aarde onderin de pot, als je alleen van boven bewaterd dan hé.........

 

ik heb in het tuincentrum voor € 6,00 een vochtmeterje gehaald.

deze geeft aan tot welke diepte je aarde droog, vochtig of nat is.

ik steek hem zo ver in de pot tot ongeveer 2,5 cm van de bodem.

ideaal.

Edited by petfinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tensio meter doet dat ook maar dan vele nauwkeuriger ! Je leest dan de zuigspanning van het water in de grond af met een kunstmatige wortel ,de waarde word op een display weergegeven . Met zo'n ding zie je precies wanneer je weer water moet geven .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, maar 70 euro is een redelijke prijs voor zo'n handige tool.....het zelfde als een redelijke Ph meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

absoluut mee eens, maar een tensiometer is beter te gebruiken ìn een arde bak dan in een pot denk ik.

als ik één grote aarde bak zou hebben zou ik zeker een tensiometer aanschaffen.

Hij heeft zijn waarde zeker bewezen.

Als je zo als ik, in kleine 4 liter potten kweekt, komt de tensio meter denk ik niet tot zijn recht.

daarom heb ik dit simpele meterje gekocht.

het kost weinig tijd, en zo kan ik toch alle 29 potten ff nakijken om een indicatie te krijgen.

ik heb gemerkt dat de vochtigheid in veel potten erg verschillend is van elkaar.

op deze manier kan ik makkelijker elke plant opzich van de "juiste" hoeveelheid water voorzien.

Naar de plant zelf kijken blijft natuurlijk het belangrijkst.

Je kan dit metertje dan ook zeker geen vervanging noemen, meer een hulp middel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorrie hoor maar die tensio meter bied niks extras het word gehyped de laatstee tijd je ken overal wel een metertje voor bedenken.

niks extra?In een grote aardebak is dit instrumentje gewoon fantastisch!Nooit meer te weinig of te veel water geven!Het is wel zo dat het in combinatie met kleine potten vrijwel nutteloos is omdat de behoefte voor elke plant in een klein medium nu net anders is!Een voorbeeld,dit zijn stekken vanaf dag 1 op 12/12 gestart die dus vanaf het planten bijna 9 weken bloeien,ze moeten nog 2 weken nu,de plantjes geven vanaf gisteren aan dat deze minder en minder dorst hebben,het einde is aan het naderen maw,zo lag de watergift vanaf week 5 extreem hoog,hoe ga je dat nadoen in 1 grote bak????

35112144632-thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens, ff een vraagje.

 

ik zit nu precies op 6 weken en 3 dagen bloei.

volgens mij is de tweede internode ofzo vorige week begonnen en nog steeds zie je dat boven op de top ( hoofdtop ) er weer uitgroei plaatsvind.

ook zie je de toppen met de dag wat dikker worden.

wat ik ook zie is dat er, en dan vooral bij de wat kleinere toppen onderaan al zichtbaar ichtbruine haartjes komen.

is dit gezien de periode waarin ik zit goed ?

en wat moet er zometeen met het licht gebeuren ?

ik hoor zoveel verschillende verhalen over weer verhogen van de lichtafstand enzo.

 

ik zie jullie tips graag tegemoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je wel aan waterschema's houden en dan ongeveer genoeg water geven, en natuurlijk naar de grond kijken, maar je weet het nooit even goed als wanneer je het echt meet.

 

Doordat je van onder water geeft is het al helemaal moeilijk te zien of de grond te droog is of te vochtig, een tensiometer geeft je gewoon zekerheid over het watergeven en zo vermijd je foutjes van jezelf.

 

Het is altijd handig als je in een aardebak kweekt....ookal ben je een kweekGuru

 

Ik er zelf trouwens ook 1 besteld, heb al een kweekje bij een vriend gezien die hem gebruikte, echt een handig tooltje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is normaal dat je al bruine haartjes krijgt onderin,je lamp moet steeds mee groeien met je plant,na zo veel weken mag ze blijven hangen natuurlijk,dat kleine verschil van een 2e internodebloei zal niets gaan uitmaken,zo dicht mogenlijk er op zonder te verbranden natuurlijk,35 a 40 cm voor een 400 watter enz...Het gaat goed zo,uitgroei wil zeggen dat je planten gezond zijn!Ze zullen zeker nog goed gaan spekken de volgende weken,oogst alleen niet te snel,je plantjes gaan dit zelf wel laten zien als ze klaar zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

6,5 week bloei zit erop.

ik heb mijnlampen ongeveer een centimeter of 8 omhooggegooid, omdat ik bij sommige dames bruine "verbrande" plekjes heb vaargenomen boven in de top.

de eenvingerige blaadjes bedoel ik dan.

wat wel weer grappig om te zien is dat de paarse stelen lichter worden en een groenere kleur krijgen.

verder gaat het nog steeds wel lekker denk ik.

 

kijk maar even in de gallerij, staat weer een nieuwe foto bij.

 

als je goed kijkt zie je ook de bruine plekjes waar ik het net over had.

komt dat idd door de warmte of kan er ook een andere oorzaak zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen zit de 7e week bloei erop.

 

nu vraag ik me af of het normaal is dat mijn dames minder drinken dan voorheen.

ze groeien en bloeien nog steeds door zowel in de hoofdtop in de lengte als overal in de dikte.

 

uiten dat er hier en aar een bruin haartje verschijnt, en dan enkel beneden, zijn de dames nog overheersend wit.

dus het zal zeker langer worden dan 8 weken.

helaas moeten ze er uitelijk 6 januari uit aar ga ervan uit dat ze dan wel zo goed als klaar zijn.

ik zit dan op weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is vrij normaal dat ze de laatste weken minder gaan drinken,denk dat 6 Januari haalbaar zal worden,eens ze minder gaan drinken rijpen ze goed door,naar het einde toe minder water geven zodat de plant nog zuurstof kan opnemen,ik zou nog max 1 week voeding gaan gebruiken,en dan enkel nog(afgezuurd) water,dit zal de smaak zeker ten goede komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een dringende vraag mede kwekers.

 

één van mijn dames, nu precies 7,5 week in de bloei, is meer dan 2/3e bruin.

ik bedoel de haartjes dan natuurlijk. ik denk zo een 80 tot 90 %.

de rest van de dames, de andere 28, beginnen nu ook in rap tempo bruin te orden, maar zitten op ongeveer 50%

 

moet ik de vroege dame er alvast uithalen ?

 

ik ga zometeen water geven, dus aub, zsm een antwoord, dan kan ze meteen eruit nl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ervan af wat je wil. Elk grammetje dat er meer afkomt door 'm te laten staan is meegenomen. Maar mss rook je 'm zelf op, dan zou je 'm kunnen oogsten. Dan is je knipwerk ook wat meer gespreid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad zo,ik wacht tot op het einde,ik wist van in het begin zie boven in je topic dat crystal's snelle bloeiers waren,je kan zeker ook wachten tot je bladeren beginnen te vergelen,geef zeker nu minder en minder water,je zal het aan je opbrengst merken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hang mijn lampen de laatste week weer een stuk hoger, heb ik geleerd op de kweekcursus van BAC dan houd je die haren het mooiste lang wit.

Edited by master kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben idd al begonnen met minderen van water.

zeker niet meer elke dag.

laat ze maar smeken om vocht.... hahahahaha

 

de bladeren beginnen ook in rap tempo te vergelen.

je kan merken dat het op zijn loopt.

 

de lampen, daarvan weet ik niet of ik ze hoger hang. licht is gewicht zeggen ze en hoe hoger de lamp des te minder intensiviteit.

of zit ik hier nu helemaal weer naast ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampen, daarvan weet ik niet of ik ze hoger hang. licht is gewicht zeggen ze en hoe hoger de lamp des te minder intensiviteit.

of zit ik hier nu helemaal weer naast ?

 

heb je gelijk in maar als je haren staan te verdampen kom je met bruine wiet thuis. die minder lekker smaakt.als ik op seedbank zoek naar info over die crystals staat er ook bijna overal dat het een 9 weken bloei plantje is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampen, daarvan weet ik niet of ik ze hoger hang. licht is gewicht zeggen ze en hoe hoger de lamp des te minder intensiviteit.

of zit ik hier nu helemaal weer naast ?

 

heb je gelijk in maar als je haren staan te verdampen kom je met bruine wiet thuis. die minder lekker smaakt.als ik op seedbank zoek naar info over die crystals staat er ook bijna overal dat het een 9 weken bloei plantje is.

dat heeft enkel en alleen te maken met je persoonlijke voorkeur,ik vindt vol afgerijpte wiet veel lekkerder dan eerder highere groene wiet,al eens een volle haze gerookt die 14 weken bloeide?

De plant rijpt zelf af,dat is genetisch bepaald nu eenmaal,de oogsttijd bepaal je zelf...

Wat betreft de bloeiweken,dat is een pure richtlijn die je steeds +1 week of - 1 week mag nemen en hangt af van verschillende factoren van de plant zelf uit tot je eigen hokcondities,heb met nlx een ronde gehad van 8 weken,maar ook van 10 weken bloei,een kennis doet het gemiddeld met 8 weken bloei voor crystal's dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...