Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest petfindertje

Eertse Keer 29 X Crystal

Recommended Posts

het geluid valt reuze mee in de slaapkamer.

een gewone fan, voor de zomer, maakt veel en veel meer lawaai

 

tja, weer wat dagen verder eneigenlijk gaat het naar behoren.

ik heb het advies van atmo en rataplan opgevolgd en de bewatering opgeschroeft.

ik zit nu gem op 6 liter per dag.

de aarde blijft nu lekker vochtig, niet zeiknat, onderin.

check ook mijn galerij eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de foto's bekeken,het gaat zeker nog goed,de bladeren hebben een normale stand,de topvorming is in orde,je moet je dus geen zorgen gaan maken,doe zo verder... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al in het begin van de topic heb gemeld was ik overtuigd van het feit dat je altijd wel were een probleem te verwerken krijgt.

ik heb mijn doop dus gehad, maar door niet eigenwijs te doen en advies van ervaren kwekers aan te nemen kan je jezelf een hoop leed besparen

 

 

dus voor andere beginnende kwekers die mijn topicje volgen.....doe als mij en leer van je fouten, dan komt het vanzelf goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ff een nieuwe foto van 1 van ijn dames in de galerij geplaatst.

daar kan je goed op zien hoe de dame zich ntwikkeld.

vanaf de aarde begint direct topvorming tot aan de hoofdtop.

hopelijk zal de bud zich gaan vormen als 1 geheel om de stam heen tot aan de hoofdtop.

naar mijn idee doen de dames het iig prima, zeker gezien de tegenslagen met mjin licht en voeding.

 

ze stonden afgelopen zaterdag 4 weken op 12/12 dus nog zeker 4 weken te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat inderdaad 1 aaneengesloten top van onder tot boven worden,aan de foto te zien denk ik dat deze toch nog ruim 5 weken zal moeten gaan bloeien,het zal een mooi zicht worden tegen het zo ver zal zijn,je hebt het ondanks een paar tegenslagen al heel goed gedaan tot hier toe,en dat voor je eerste keer :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen zit de 4e week bloei erop.

volgens het kweekschema van Hesi zou ik vanaf de 4e week bloei buiten de bloei voeding en vital ook fosfor plus moeten toevoegen.

ik ben daar bewust nog niet mee begonnen door de problemen eerder in mijn kweek.

nu ik zie dat mijn dames zich goed hebben hersteld zal ik vanaf morgen wél beginnen met de fosfor plus toevoeging.

echter ik ben ervan overtuigd dat overdaad schaadt, dus zal ik dit niet elke dag doen.

ik denk persoonlijk dat het beter is dit om de dag te doen.

mijn dames hebben maar 4 liter potjes dus lijkt het mji verstandig om overvoeding tegen te gaan ze om de dag ook gewoon lekker vers water te geven.

op deze manier kunnen ze bij eventueel overschot de tussenliggende dagen gebruiken die weg te werken.

 

aub, geef gerust commentaar op mijn denkwijze, het is ten slotte mijn eerste keer. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je een foto kunnen maken van het geheel zonder dat de natriumlamp aan is ? gewoon net voor dat de lampen aan gaan of net na dat ze uitgaan, en dan gewoon ff met een normale lamp bijlichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal eens ff kijken..

het probleem is alleen dat ik heel moeillijk een overzicht foto kan maken, ik kom haast niet eens genoeg bij de dames om water te geven, maar ok, ik zal kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he Atmo,

 

ik heb ze in de galerij geplaatst.

ze zijn niet zo denderent van kwaliteit, mijn dochtertje heeft met de camera gespeelt en de instellingen verkloot en kwam er te laat achter.

de lampen zijn inmiddels aan, vandaar.

 

de verkleurde bladeren zijn een erfenis van de problemen met de 19 uur licht die ik heb gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar je niet over een ph en ec meter beschikt zou ik zeker niet te veel gaan voeden,de fosfor toevoeging moet je wel aanhouden,deze voedingslijn moet je dus nu blijven volgen,je toppen kunnen dit gebruiken,ze zullen er ook harder van gaan worden,pas alleen niet de maximumdosering toe,je ph zal dan nog meer gaan oplopen,alsook de ec waarde,beetje matig aan doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik hou het in de gaten

 

wat wel jammer is, dat is doordat al mijn buren ( ik woon in een 65+ complex, jaja ) als een gek lopen te stoken.

de temperatuur is in de kast daardoor nu toch iets aan het oplopen tot 30,6 gr met de lampen aan en een lv van 43

lampen uit zit de temp op 23 gr.

ik durf geen directe aanzuiging van buitenaf te nemen door de hoge luchtvochtigheid. ben bang voor toprot nl

.

 

is dit een goede gedachtegang of zit ik er helemaal naast ?

Edited by petfinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

verkeerde gedachtengang...In de winter is de luchtvochtigheid buiten juist op het allerlaagste peil van het jaar!Ik blijf het gehele seizoen van buiten af verse lucht naar binnen trekken,in de zomer werkt mijn ontvochtiger op volle snelheid,nu verzamel ik nog geen halve liter op 1 week met een ingestelde lv van 45%,dus zou hij volledig af kunnen staan,in de zomer verzamel ik 12 liter soms op 24h,je kan dit toch ook waarnemen op je lv/temp meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik durf geen directe aanzuiging van buitenaf te nemen door de hoge luchtvochtigheid. ben bang voor toprot nl

.

 

is dit een goede gedachtegang of zit ik er helemaal naast ?

dit was toch je vraag?

Je lv zit goed,rond 45 a 50% zou ideaal zijn,maar wanneer draait alles ideaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel het regent buiten en het is er 2 graden, dan is de relatieve luchtvochtigheid buiten heel hoog .

Als we deze lucht naar binnen toe aanzuigen dan wordt deze lucht verwarmt en krijgt dus een groter volume -hierdoor daalt de relatieve luchtvochtigheid behoorlijk .

 

De laagste luchtvochtigheid in je hok krijg je als je lucht van buiten aanzuigt terwijl het vriest en de zon schijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, een probleempje, althans, ik denk wel dat ik weet wat het is maar wil zeker zijn.

 

in mijn galerij heb ik een nieuwe foto geplaatst.

ik denk dat deze dame een gevalletje is van overvoeding.

zit ik goed en wat kan ik hier aan doen.

ik geef voeding volgens de lijn ( hesi) maar de aanbevolen hoeveelheid halveer ik.

 

advies aub.

 

 

 

ennuuhhh jaja, ik weet het.... meten is weten, dus bij de volgende kweek koop ik direct een phg/ec meter.

ik wil zeker geen twede riesje worden..hahahahahaha

 

( no hard feelings ries ? ) :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep,inderdaad overvoeding,maar zeker niet overdreven,als je ziet dat je bladpunten beginnen bruin tot ros te worden,is dit het eerste signaal dat er iets mis is met de voeding of te hoge temperaturen,blijft dit probleem,dan gaat het blad vergelen,nog verder gaat het blad tot heel de plant bruin ros worden...Gewoon wat wachten met voeden nu of nog terugschroeven,ik zou ook zeker zoals je aangeeft investeren in metertjes,de beurs komt er binnenkort aan...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

jip en vandaag direct begonnen met het terugschroeven van de voeding.

ipv 25 ml bloei nu 10 ml

ipv 12,5 ml fosfor nu 5 ml

 

morgen denk ik waarschijnlijk even een goede spoelbeurt met enkel water.

ik krijg morgen iig mijn vochtmeter terug.

dan kan ik zien tot hoe diep in de pot de aarde vochtig is.

en ja, zeker een metertje aanschaffen op de beurs.

als alles gaat zoals het moet heb ik dan net de kweek achter de rug en kan de nieuwe beginnen, dus prima timing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er de hele nacht van wakker gelegen, en vraag me af wat nu de beste oplossing is.

 

de onderkant van de aarde is elke keer veel te droog.

is het een mogelijkheid om de dames er eens uit halen en een voetenbadje te geven of moet ik een keer extra veel water geven van bovenaf,zonder voeding.

het probleem is dat mijn kast niet helemaal waterpas is, dus gewoon water op de bodem gooien is al geen optie.

ik kan wel de dames in groepjes uit de kast halen en dan in een bak zetten met bijvbeeld twee centimeter water, dus een voetenbadje.

ander probleem is dan weer de ruimte waar ik dit in kan doen en kan dan per dag een stuk of 8 dames tegelijk doen.

 

wat is nu de makkelijkste oplossing voor mij ?

 

voor de volgende kweek ga ik dit probleem oplossen door een extra bak in mijn kast te maken, waterpas zodat ik ook vanonderen kan watergeven.

tevens denk ik dat het tijdstip van bewateren, meestal een uur of elf s avonds niet ideaal is, maar a, kleine kindertjes thuis moeten eerst slapen natuurlijk.

 

ik hoor het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, helaas niet, de potten staan echt hutje mutje op elkaar.

ik heb wel met de vochtmeter kunnen zien dat de aarde tot zeker 2/3e van de pot redelik vochtig is en helemaal onderin ook wel vochtig, maar alleen in het midden.

de droogte die ik dacht die er was, bevindt zich enkel bij de gaten van de pot.

de paniek was dus iets té.

 

ondanks dat hou ik deze week iig een aangepaste voeding. max de helft qua toevoeging van bloei en fosfor tov het aanbevolen schema.

 

vanaf zaterdag, als de 6e week bloei erop zit ga ik weer langzaam de veding opschroeven, tot iets minder dan de voorgeschreven hoeveelheid.

ik wil, gezien de snelheid tot overvoeding, uiteindelijk op een max van 80% gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onderin en langs de zijkanten van de pot is de grond meestal veel losser waardoor het daar slecht water opneemt . Om die reden is het ook goed om je potten bij het vullen te laten 'stuiteren' zodat ook de grond op die plaatsen goed gaat aansluiten.

 

Geef in ieder geval je water vanaf boven langs de rand van je pot ,en niet direct rond en op de stam .

Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken , doe je dat toch : Pak eens een paar dagen 1,5 keer zoveel water en dan weer normaal .

Share this post


Link to post
Share on other sites

het laten stuiteren van de potten heb ik idd gedaan.

ik zal met water geven nu iig meer de buitenkanten nemen. dit deed ik al, maar ook het midden bij de stam.

dit zal ik nu dan achterwegen laten en die hoeveelheid dvip aan de randen.

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...