Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest petfindertje

Eertse Keer 29 X Crystal

Recommended Posts

Guest petfindertje

:wOOt het is niet te geloven, hulde aan de admin en mods, met speciale dank aan....

 

:wOOt RATAPLAN :P

 

door jouw hulp kan ik nu aan iedereen mijn binnentuintje laten zien en meevoeren door mijn eerste binnenkweek.

 

fotoboek van de kweek

 

meer informatie over hoe en wat vanaf de start komt er snel aan.

 

nogmaals bedankt en ik ben zeer blji weer terug te zijn op mijn vertrouwde stekkie. :specool

 

:rofl :P :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hhhmmm crystal.

 

Hoe lang staan ze al, 2 weken ofzo? Kga niet tellen dus kvraag et maar ff, hoeveel heb je der staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje stoned blowmonkey : :wOOt

naam van topic 29 crystal. vind je hokje er btw netjes uit zien vooral voor een eerste keer petfindertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

neeej hehehe, kblow op et moment niet meer, voel me niet zo lekker.

 

Maar ja, gewoon een beetje overheen gelezen. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfindertje

ok, hier ff wat meer info over mijn hokkie.

 

het is een doodgewone kledingkast, 180x50x200

 

ik heb een slak van 500m3en een filter van 450 m3

inlaat is passief,2 x doorsnee 125.

verlichting is 2 x 400

fan geplaats die enkel aangaat tijdens licht uren

 

de stekken zijn neergezet naar het idee van Rataplan.

ik kon echter geen perliet krijgen, dus heb ik een soortgeljk produkt gebruikt, waar ik de naam van kwijt ben.

de eigenschappen hiervan zijn dat het heel lang goed vochtig blijft.

het wordt gebruikt bij cactussen enzo.

 

ik heb de stekken 5 dagen laten staan op 18/6 met 1 lamp aan

de hoogte van de verlichting begon op 100 cm en zakte elke dag 15 cm en de 1e dag van 12/12 ( dag6) hing de verlichting op 40 cm en zijn beide lampen aangegaan.

de stekken zijn begonnen in 1 liter potjes en de 5e dag overgepot naar 4 liter.

de temperatur was in de 18/6 periode met de lamp aan 25 gr en uit zo rond de 20 gr. de LV begon op ongeveer 50 maar was de tweede dag al richting 70 en is daar blijven hangen.

 

ze staan nu 10 dagen op 12/12

de temperatuur is constand stabiel met licht aan op 29 gr en licht uit op 22 gr.

LV zit rond de 35

 

elke eerste nieuwe dag van de week, de 12/12 week aanhoudend, geef ik enkel water.

mijn voeding is Hesie.

ik geef per voeding: vital en bloei en tot de 4e week bloei 1 x per week bugs away erbij

 

de hoeveelheid ligt er helemaal aan hoe de aarde aanvoelt en dan bedoel ik hoe dat aanvoelt aan de onderkant van de potten.

gem nu op 1 tot 2 liter per dag, eergisteren een dag overgeslagen.

 

dat was het wel zo een beetje geloof ik.

vragen of opmerkingen? ik zie ze graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heb je keurig gedaan hoor!Zo zou eigenlijk iedereen moeten starten,eerst info vergaren,dan beginnen met je hokje,en dan pas gaan kweken!Echt m'n petje af hiervoor...

Chrystal's zijn eigenlijk goede plantjes om mee te starten deze zijn een kruising van northern light en white widow,een gemakkelijk wit soortje met een heerlijke high,en bovendien snel oogstklaar...Succes ermee,goed begonnen is half gewonnen,ga dit zeker volgen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfindertje

bedankt allemaal voor de reacties.

 

ik heb me idd eerst een tijd verdiept in zoveel mogelijk zaken, ben vaak van gedachten verandert en kijk vooral naar andere beginners wat er mis gaat zodat ik dat zelf zoveel mogelijk kan vermijden.

natuurlijk zal ik heus nog wel tegen problemen aanlopen, maar daar zijn jullie dan weer voor.

ik moet wel zeggen dat ik in het begin erg ongeduldig was omdat ik ook tijdgebonden was voor de start van de kweek, maar naarmate ik in mijn wachttijd steeds meer informatie opnam, kreeg ik door dat die drie maanden studeren toch wel heel erg verstandig zijn geweest.

 

dus dat is meteen mijn tip voor alle andere beginners...

 

neem aub de tijd, en dan niet alleen om je hok in elkaar te draaien maar verdiep je ook eens in de plant zelf, welke ziektes je kan krijgen, welke voeding jou het meest aanspreekt etc etc etc.

 

ff een update...... :wOOt

 

ik heb vandaag een vochtmetertje gekocht.

omdat het steeds moeillijker word om bij alle planten te komen kan ik ook steeds lastiger waarnemen hoe het met de vochtigheid van de aarde staat.

ik ben benieuwd of dat ding werkt, want het was maar 6 eurootjes, en natuurlijk niet heel precies, maar een marge is al voldoende om te zien hoe het met de aarde gesteld is om overvoeding tegen te gaan.

 

ze staan er in ieder geval erg fijntjes bij.

ik heb wel wat paarse stelen, maar daar maak ik me niet druk om. De nieuwe aanmaak is allemaal helder groen en gaat voorspoedig.

ook merk ik , na net 11 dagen 12/12 dat door de afmeting van mijn kast en de hoeveelheid licht ik heb er echt een optimale reflectie tot op de bodem van de kast zit. de kroontjes komen zelfs vanuit de aarde opzetten.

vandaag heb ik enkel schoon water gegeven

morgen komt er buiten de vital en bloei ook weer een beetje bugs away bij.

 

de fotos zijn ook weer updated.

daar staat ook een foto bij van de vochtmeter die ik voor het water geven in een pot gestoken heb.

ik laat hem ff staan en kijk vanavond of er wat verandert is in de vochtwaardes. :wOOt

 

ik hou jullie op de hoogte.

 

fotootjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@petfinder die bugs away spuit je toch hoop ik?je schrijft nemenlijk dat je het met je voeding meegeeft.

 

@rataplan zo snel is niet hoor die crystal is pas klaar na 9 weken bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfindertje

ja, sorry, dat bedoel ik ook, en dan wel net voordat mijn lampen aangaan zodat de zooi niet meteen verbrand daarna.

ik heb in het begin wel getwijfelt om het gewoon bij de voeding te doen, want dat staan nl niet duidelijk op de bus, of ik lees niet goed, kan ook natuurlijk.

maar mijn intuitie zei me dat beestjes op de blaadjes ook daar dan bestreden moeten worden.

morgen is wel de laatste keer.

mijn ouders heben beestjes en heebben roofmeid besteld, maar hebben ook maar 1m2 dus rijgen dan veel te veel.

ik ga ze dan ook uitzetten, reventief.

eb begrepen dat dat geen kwaad kan, of raden jullie dit mij af ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfindertje

roofmeid ??????? :wOOt

 

ach, laat maar, jullie weten wat ik bedoel :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
@rataplan zo snel is niet hoor die crystal is pas klaar na 9 weken bloei.

crystal is wel degenlijk een soortje dat snel afbloeit,een kameraad van me heeft deze net een week geleden geoogst na 8 weken bloei,het waren stekken met 6 dagen voorgroei,je kan dus zeker spreken dat het snel is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder hier een doelloze discussie over te maken.ik kweek al een jaar of 4 crystal ,superplant maar word pas echt hard in week 9.ik ken de moeders van petfinder zijn dezelfde als de mijne :wOOt 8 weken afbloeien vind ik niet snel dat vind ik normaal.7 weken of minder vind ik snel.heb laatst een portie bubblegum afgebloeid in 7 weken.wel een rooie soort maarja krijg er hetzelfde voor als die crystal.

Edited by master kush

Share this post


Link to post
Share on other sites
zonder hier een doelloze discussie over te maken.ik kweek al een jaar of 4 crystal ,superplant maar word pas echt hard in week 9.ik ken de moeders van petfinder zijn dezelfde als de mijne :wOOt 8 weken afbloeien vind ik niet snel dat vind ik normaal.7 weken of minder vind ik snel.heb laatst een portie bubblegum afgebloeid in 7 weken.wel een rooie soort maarja krijg er hetzelfde voor als die crystal.

 

 

Yep, 68 dagen op de kop af! Wel een opbrengertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zonder hier een doelloze discussie over te maken.ik kweek al een jaar of 4 crystal ,superplant maar word pas echt hard in week 9.ik ken de moeders van petfinder zijn dezelfde als de mijne :wOOt 8 weken afbloeien vind ik niet snel dat vind ik normaal.7 weken of minder vind ik snel.heb laatst een portie bubblegum afgebloeid in 7 weken.wel een rooie soort maarja krijg er hetzelfde voor als die crystal.

 

 

hoe weet je dat dan ? dat we dezelfde moeders hebben ?

kom dan maar op met wat goede tips, want dan zullen ze zich hoogwarschijnlijk hetelfde gedragen

 

Fijn om weer terug te zijn, en dan hoop ik nu dat dat zo even blijft.

 

ok, we zijn weer wat dagen verder en alles staat er voor zover als ik kan beoordelen pria bij.

mijn temp en lv is og steeds stabiel.

de dames zijn gem. 30 cm en de kroontjes schieten overal de dames uit.

qua voeding verandert er ook niet veel, geef ook geen bugs away meer nu.

de plantjes staan nu 23 dagen, waarvan ze 18 dagen bloei van hebben.

later vanavond plaats ik nieuwe fotos bij in mijn fotoboek.

 

iemand nog opmerkingen, tips of iets dergelijks? laat het maar horen.

 

 

fotoboek

 

de rest van het kweekverslag zal ik in de galerij zetten.

Edited by petfinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag het watergeven even een keer overgeslagen.

De aarde voelde nog wat vochtig op de helft van de potten, dus zal onderin nog voldoende nat zijn.

 

Mijn ouders hadden last van kleine bezoekers op de dames, die daar niet zo van houden.

Ze hebben toen Orius Laevigatus besteld en gisteren uitgezet.( weet de Nederlandse naam niet)

Omdat ze nog één buisje over hadden van 50 stuks heb ik die vandaag maar preventief uitgezet.

Baat het niet, dan schaad het niet zal ik maar zeggen.

 

Dat is het even voor nu.

Morgen plaats ik nieuwe fotos in de Galerij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn weer terug.....en ik weer een paar dagen verder.

 

De afgelopen dagen zijn vol stress geweest.

Door een defecte timer zijn de lampen ipv 12 uur lekker 19 uur aangeweest.

Ik heb wel gewoon de cyclus tijden aangehouden.

De potten waren compleet uitgedroogd en de dames hingen er treurig bij.

Ik heb ze daarom een flinke stoot water gegeven en de dag erna zagen ze er al weer een stuk blijer uit.

Vandaag staan ze 3 en een halve week op 12/12

 

staan ook weer wat nieuwe fotootjes bij in het fotobook in de Galerij

 

ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben net gaan kijken in de gallerij,de plantjes staan er gezond bij,de topontwikkeling is ook normaal,je hoeft je geen zorgen te maken,1x 19h licht is niet zo erg,deze lichtstress kan enkel in het slechtste geval een herma opleveren,bij langdurige omschakeling kunnen ze wel regenereren en terug in de groei getrokken worden,het gaat je goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel behoorlijk last van gele, verkleurde bladeren.

ik zal er ff een foto van bijzetten in de galerij.

ondanks dit is de top ontwikkeling idd wel goed.

de aarde voeld alweer droog aan, ook onderin.

ik geef gem. in totaal 3 liter per keer op 29 potten van 4 liter.

ik heb sterk het idee dat dit toch echt te weinig is.

is het een goed idee de watertoevoeging te verhogen ?

de potten voelen ook erg licht.

ik dacht aan 5 liter per keer.....

 

advies ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is inderdaad wel wat weinig in dit stadium van je kweek,de aarde mag zeker niet gaan uitdrogen,want dan gaat het water er bijna direct terug onderin gaan uitlopen,controleer ook je voedingen strikt,overdaad schaad,je medium moet onderin steeds een beetje vochtig blijven,gaan je bladeren hangen,dan is de aarde veel te droog,opletten dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 5,8 liter per dag zit je nog maar aan de 200 ml per plant. Lijkt me een goed idee om inderdaad meer te gaan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi weg gewerkt in die kast !

heb je geen last met slapen van geluid van afzuiging ofzo? want ik zie n bed staan dus d8t ik is de slaapkamer. naja zo kan je dus ook in de winter je kamer verwarmen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...