Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rakkertje

750watt

Recommended Posts

Jow... ben ik weer,

 

heeft iemand ervaring met 750 watt lampen?

ze zouden meer als 100000 lumen moeten geven.

ik wilde ze eens proberen ipv 1000 watters, die zijn ong. 100000 lumen :wOOt

heb al met assistent gezocht maar kan niks vinden. lijkt wel alsof die dingen zeldzaam zijn ofzo!!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jow... ben ik weer,

 

heeft iemand ervaring met 750 watt lampen?

ze zouden meer als 100000 lumen moeten geven.

ik wilde ze eens proberen ipv 1000 watters, die zijn ong. 100000 lumen :wOOt

heb al met assistent gezocht maar kan niks vinden. lijkt wel alsof die dingen zeldzaam zijn ofzo!!?

heb eens ff gegoogled maar niks tot weinig te vinden over 750 watt HPS

1000 watt is sowieso meer rendabeler t.o.v de lager gelegen wattages.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn er slechts 4 soorten verkrijgbaar in hps lampen,namenlijk:

250 watt

400 watt

600 watt

1000 watt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee bij ons verkochten ze ook 750 watters maar die werden Hoofdzakelijk aan duitsers verkocht denk dat nederlanders ze liever niet gebruiken of ze moeten al ileegaal stroom tappen. Nederland begint toch steeds zuiniger te worden wat betreft gebruik van wattages

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij zijn er slechts 4 soorten verkrijgbaar in hps lampen,namenlijk:

250 watt

400 watt

600 watt

1000 watt...

je hebt ook nog 50 / 75 / 100 watt HPS :wOOt

 

 

duitsland uber alles ? :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezus!Waar vinden jullie deze lampen dan?Of zijn het hierbij normale gloeilampfittingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jezus!Waar vinden jullie deze lampen dan?Of zijn het hierbij normale gloeilampfittingen?

check de sites van Philips / GE eens...

 

je kunt o.a veel vinden in de catalogus van Philips

gebruik van VSA voor HPI / HPS etc.....

 

Knowledge is power

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ze eens opgehangen en vergeleken met 1000watt en 600watt. (met een luxmeter) er zit een cooltube omheen..

op 30cm 600watt:60000lum.

750watt:100000lum.

1000watt:130000lum

 

op 70cm 600watt:30000lum.

750watt:35000lum

1000watt:42000lum.

 

vind het maar rare waardes. kan iemand ze verklaren?

weet dat het licht in het kwadraat afneemt naarmate de afstand groter wordt.

maar wat ik hier meet is toch wel een beetje wierdo :wOOt

weet iemand ook toevallig op welke afstand lummen officieel gemeten worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumen = het aantal lux per M² = de totale hoeveelheid licht van een lamp die 1 M² beschijnt

Lux = de lichtsterkte op één punt gemeten .

 

dat het licht in het kwadraat afneemt naarmate de afstand groter wordt geldt trouwens niet voor een lichtbundel met evenwijdige lichtstralen, denk aan een vuurtoren ,die hebben parabolische reflectoren waardoor de lichtbundel heel ver reikt. Nog beter voorbeeld is glasvezel waarbij het licht over zeer lange afstanden nauwelijks in kracht afneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De General Electric Lucalox 750 watt bloeilamp levert volgens bovengenoemde site 120.000 lumen. Dit is 160 lumen/watt. Niet slecht dacht ik. Probleem bij dit merk is alleen dat er geen kleurenspectrum gepubliceerd wordt. Dit geld overigens voor alle lampen uit deze serie dacht ik. Op zich zal het wel goed zitten, maar toch...

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand waar je 70/100 watt lampen kan halen?

 

ik zoek me een bult, maar vind niks!

kan geen 400 watter ofzo neergooien ivm ruimtegebrek, dus een 400 watter neergooien is zonde van het licht wat toch niet wordt gebruikt, bovendien heb ik geen zin om essent te spekken, maar wil wel mn eigen rokert kweken..

 

nu scrog ik onder 72 watt TL (kleur 827 en 830 momenteel), werkt prima, maar wil toch eens kijken of een 70/100 wattertje beter werkt.

ook omdat tl niet warm genoeg wordt, mn hok is een beetje koud momenteel met dit kutweer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

super dit, heb me een breuk lopen zoeken op t internet, maar vond niks over lagere watters....

 

ze zijn nog goeikoop ook!

beterrrrrrrrr!

 

 

nu kan ik binnenkjort toch ook kweken onder gewoon licht, zonder dat ik miljoenen euros kwijt ben aan stroom!

 

jeuh!

 

bedankt man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff mail gestuurd naar die gasten, om te bvragen of het groei of bl;oeilampen zijn....

 

 

weet ie niet, dus dan houdt het mooi op daar bij die toko!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ff mail gestuurd naar die gasten, om te bvragen of het groei of bl;oeilampen zijn....

 

 

weet ie niet, dus dan houdt het mooi op daar bij die toko!

 

Hé, HPS is een bloeilamp hé dat weet je toch wel. Voor groei moet je effe naar de metaal halogeen (Metal Halide) kijken.

 

Ik garandeer je dat het een bloeilamp is :wOOt

Edited by kwekeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar om te voorkomen dat ik straks met de verkeerde lamp aan de haal ga dacht ik, ik peil het eerst effe...straks zit ik met een groeilamp opgescheept, en da moek nie hebben he!?

 

staat alleen nergens bij dat het een hps lamp is op jouw link........hps= high pressude sodium, sodium is voor het bloeien, toch!?

dus vandaar dat ik het vroeg aan die gast! maar die wist het dus niet....

heb net op de flips site gekeken en ik kom op deze uit; (zelfde lamp volleges mij)

MASTER SON-T PIA Plus 70W E E27 SLV;

 

http://www.prismaecat.lighting.philips.com...v=Null&loc=Null

 

maar of dit nou een hps of een hpi (die is voor groei, toch!?) is, is mij dus nog steeds...onduidelijk!

 

 

 

Kwekeling, heb je zelf ook ervaring met die lampen van de link die je erop had gezet??

of doe je niet aan lagere wattages!? :wOOt (dus je hebt geen lastige vriendin!?)

 

Als jij zegt dat het ok is om die te gebruiken om af te bloeien, dan geloof ik je direct!

nog altijd beter dan onder tl lijkt me, en het heeft geen abnormaal stroomverbruik, waardoor ik hem wel mag gebruiken vanme wijv.... :wOOt

 

 

weet jij eigenlijk of je met 70w hps veel hitte krijgt?

relatief minder dan een 600/400 watter natuurlijk, maar zou het nodig zijn om er een cooltube voor aan tye schaffen, of is dat overdreven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat dat het hoge druk natrium lampen zijn. Geen metaal halogeen lampen.

 

Ik heb geen ervaring met die lampen maar ik weet zeker dat het een bloeilamp is.

 

Ik denk niet dat je een cooltube nodig hebt maar een afstand van 15-20 cm zou ik toch wel houden.

 

Edit: Hier, kijk eens onder de Son Son T enz. Daar staat HPI Metaal halogeen lampen.

 

http://www.firstlight.nl/index.html?lang=nl&target=d39.html

Edited by kwekeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu het voorschakel apparaat voor 50/70/100/150 watt?? hebben ze die ook dan bij first light??

 

Alvast bedankt!

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar ging het eigenlijk weer over?ohja agrolux model no a 750 meer info volgt snel.de ametuuren heb ik al de bulpen moeten nog komen :wacko: ps 750 watt is geen 75 watt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...