Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest petfinder

1ste Keer Pp

Recommended Posts

Guest petfinder

de eerste keer een kweek op 1m2 met 16 xpp vanuit stek

dit is van mijn broertje.

 

wat vinden jullie ervan?

 

heeft 12 dagen voorgegroeid, en moet nog ongeveer 2,5 week.

 

LET OP: de temperatuur is tijdens licht aan al de gehele kweek boven de 33 graden, zelfs nu nog 34 gr.

 

 

pp 16x

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

planten zien er met de hoge temperaturen zeer goed uit,nu aan jou nog om je te bewijzen... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

ja idd, hou mijn hart vast,

 

nog 10 nachtjes slapen, ik krijg er kriebels van in mijn buik.

ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden, meer kan ik niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was,zou ik wat blaadjes gaan plukken,zit goed dicht gegroeit,onderste toppen krijgen weinig ligt.

 

Ik heb het laatst ook gedaan,en zag al een verschil na 1 dag!!Planten stonden er gewoon mooier bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ach,dat gaat zeker wel goed komen,open een topic over je kweekje en wij zijn er dan nog om het een beetje bij te sturen moest het nodig zijn.

Mensen zoals jij,daar heb ik respect voor!Jij neemt tenminste de moeite om alles zorgvuldig voor te bereiden,zo worden de teleurstellingen op voorhand al minimaal,genoeg kwekers zijn al bezig zonder enige ervaring,die enkel rust op van''horen zeggen'',als het dan mis gaat komen ze naar een forum,en hebben dan soms nog de pretentie om te vragen om even het hele kweekverhaal te willen mailen... :verrygood

Edited by Rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Als ik jou was,zou ik wat blaadjes gaan plukken,zit goed dicht gegroeit,onderste toppen krijgen weinig ligt.

 

Ik heb het laatst ook gedaan,en zag al een verschil na 1 dag!!Planten stonden er gewoon mooier bij.

Blaadjes plukken?

De bladeren van onze plant zijn de motor voor de plant,het zijn niet de topjes die alle licht moeten ontvangen,maar juist de bladeren!Zonder deze bladeren kunnen toppen niet ontwikkelen,de fotosynthese in de bladeren zorgt nu net voor de belangrijke bouwstenen van de plant

Dus alleen bladeren verwijderen die afgestorven zijn!Zelfs een gelig blad werkt nog een beetje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

prettig om te horen,

 

helaas kom je ook steeds vaker in de growshop tegen dat er te snel en te makkelijk over kweken word gedaan.

ff snel de spulen verkopen, volgende.....

ik ben al menig growshop langsgeweest en heb nu eigenlijk nog steeds nergens een echt bevredigend gevoel over de hulp.

mischien komt dat omdat ik in de grote stad zit en alles wat commercieler is ?

 

ik doe mijn best zoveel mogelijk te lezen, via verschillende bronnen.

op die manier kun je de onzin er een beetje uit filteren.

ik zal zeker nog een hoop fouten maken en moeten oplossen.

zeker gezien mijn setup zal het niet makkelijk worden.

maar idd, met jullie hulp moet het lukken.

daarbij komt nog dat ik geen broodkweker ben en zelf rook ik ook niet.

dit is meer omdat ik het gewoon echt heel erg leuk vind en als er dan een zakcentje aanvast kan zitten is dat leuk, maar ik hoef er niet van te leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder
Als ik jou was,zou ik wat blaadjes gaan plukken,zit goed dicht gegroeit,onderste toppen krijgen weinig ligt.

 

Ik heb het laatst ook gedaan,en zag al een verschil na 1 dag!!Planten stonden er gewoon mooier bij.

Blaadjes plukken?

De bladeren van onze plant zijn de motor voor de plant,het zijn niet de topjes die alle licht moeten ontvangen,maar juist de bladeren!Zonder deze bladeren kunnen toppen niet ontwikkelen,de fotosynthese in de bladeren zorgt nu net voor de belangrijke bouwstenen van de plant

Dus alleen bladeren verwijderen die afgestorven zijn!Zelfs een gelig blad werkt nog een beetje...

gellukig heb ikop school wel opgelet en al is het inmiddels al weer 14 jaar geleden.

fotosyntese is me altijd bijgebleven. vraag me niet waarom...vond er geen reet aan nl, wel grappig dat het nu weer terug komt.

is school dan toch niet voor niets geweest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een klein beetje overvoed (zie bladpunten op de laatste foto)

maar verder ziet het er wel netjes uit.

 

Misschien meer afzuigen of een andere periode (qua zomer e.d) kiezen wanneer je begint! (zoals 4 weken terug :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...