Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WeedBee

Cinderella C99 F2s

Recommended Posts

Ik wil een keer kweken uit zaad en heb op advies van de dame achter de toonbank Cinderella '99 gekocht. 15 zaadjes voor een kleine 50 euro. Niet female maar gewoon goed gekweekt zaad.

Ik vroeg haar om een kortbloeiende Sativa (Cinnamon of Grapefruit), deze waren er niet meer en na wat praten kwam zij met de Cinderella '99.

 

Een week lang niets kunnen vinden over de achtergrond van deze soort buiten dat het voornamelijk een sativa is met een korte (52 tot 57 dgn) bloei periode.

 

Vandaag toch weer gaan zoeken en ben er nu achter dat het een Jack Herrer die 4 x is terug gekruist en dan is gekruist met een Shiva Skunk (je moet er maar tijd voor hebben).

 

Nu blijkt deze soort zoet en fruitig te zijn, een goede opbrenger met sterke Haze kenmerken daarnaast een korte bloeier (7 - 8 wkn)

 

Ideaal wietje dus!!

 

Hier ga ik proberen om de beste dames eruit te vissen en deze tot moeder te dopen waaruit ik mijn hokken zelf kan voorzien van mooie dames en uiteindelijk dit heerlijk goedje in de shops te laten belanden.

 

 

Verslag van deze kweek zal ik op dit forum (foto's indoor) plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schijnt ook nog eens dat ze na 4 a 5 weken groei zelf al hun geslacht laten zien. Vraag me alleen niet hoe maar het is zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet zo uitzonderlijk , alleen zie je dat normaal pas na een week of 6 groei. Deze 'voorbloei' betekend echter geen 100 % zekerheid.

 

Hoe ga je de moeders uitselecteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een maand voorgroeien zal ik er stekken van halen en deze volledig laten afbloeien.

De stekken welke het beste resultaat geven en het mooiste de cyclus hebben verlopen zullen de moeders worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je wel grote planten als je ze zo selecteert, want ze moeten eerst volwassen worden voordat je er een beetje fatsoelijke stek van kan nemen, 8 weken ofzo? Daarna nog 1 week wortelen van de stekken, dan 9 weken afbloeien zit je aan de 18 weken en al die tijd moet je die moeders doorkweken... Hoe ga je dit doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krijg je wel grote planten als je ze zo selecteert, want ze moeten eerst volwassen worden voordat je er een beetje fatsoelijke stek van kan nemen, 8 weken ofzo? Daarna nog 1 week wortelen van de stekken, dan 9 weken afbloeien zit je aan de 18 weken en al die tijd moet je die moeders doorkweken... Hoe ga je dit doen?

na 6 weken kun je al stekken nemen, dan de stekken op 12/12 zetten (ongeworteld) dan kun je na 10 a 12 dagen het geslacht al zien.

 

dus dan ben je 8 weken verder

dan weer stekken knippen,

(week9)

en knallen met die handel. 9 weken later klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krijg je wel grote planten als je ze zo selecteert, want ze moeten eerst volwassen worden voordat je er een beetje fatsoelijke stek van kan nemen, 8 weken ofzo? Daarna nog 1 week wortelen van de stekken, dan 9 weken afbloeien zit je aan de 18 weken en al die tijd moet je die moeders doorkweken... Hoe ga je dit doen?

na 6 weken kun je al stekken nemen, dan de stekken op 12/12 zetten (ongeworteld) dan kun je na 10 a 12 dagen het geslacht al zien.

 

dus dan ben je 8 weken verder

dan weer stekken knippen,

(week9)

en knallen met die handel. 9 weken later klaar.

ja, mits de nodige kennis en goede planten die goed stekken.

 

 

ik zie nu ook een verschil met de hoeveelheid licht dat de stekken krijgen.

hoe langer licht hoe vlugger ze wortelen. de laatse keer 24/24 en na 6 dagen waren de eerste er al. nu op 18/6 is dat al 9 dagen een ze maar beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan zal ik mijn kleinste hokje nog wel even kunnen voorzien van andere stekken.

 

Maar goed ik ga het proberen er is ruimte en geduld genoeg voor de moeders. Dit zal toch een hobby worden.

De hobby moeders zullen de broodhokken moeten gaan voorzien. Eer dat deze weer leeg staan ben ik alweer 2,5 maand verder.

 

Ik zal een topic openen in indoor foto's. De eerste foto's van de ontkiemde zaadjes zijn gemaakt dus komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn verslag is begonnen.

 

Zie: http://www.wietforum.nl/editie6/index.php?...ST&f=31&t=14147

 

Graag alleen nog in deze topic iets over het soort vermelden en eventueel ervaringen met het soort uitwisselen.

 

Ik ben wel nogsteeds benieuwd wat het effect is van C99 bij diverse personen. Dus laat maar wat weten als er iets bekend is.

 

Dank jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...