Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Double Fun

Recommended Posts

nee nog niet , heb nu wel zo'n phillips 400 watter die veel wit geeft (damn weer die naam vergeten) maar ook deze nog niet gebruikt . Wel heb ik gezien dat je met zo'n lamp super goede zaailingen kunt kweken ,15 cm hoog ,30 breed met een steel van een halve cm dikte ,zoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee nog niet , heb nu wel zo'n phillips 400 watter die veel wit geeft (damn weer die naam vergeten) maar ook deze nog niet gebruikt . Wel heb ik gezien dat je met zo'n lamp super goede zaailingen kunt kweken ,15 cm hoog ,30 breed met een steel van een halve cm dikte ,zoiets

 

Agro, ja ik heb er ook aan zitten denken om een groeilamp te kopen maar als ik er een koop ga ik denk ik toch voor de MH, en die zou ik dan eerst alleen gebruiken en alter in de combinatie met de gewone hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die MH -lampen hebben geloof ik nog een beter rendement en een langere levensduur . Of een inductie lamp zou zeker goed moeten werken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die MH -lampen hebben geloof ik nog een beter rendement en een langere levensduur . Of een inductie lamp zou zeker goed moeten werken .

 

Inductie ben ik zelf nog niet tegen gekomen, heb je misschien een link ofzo waar ik die kan bekijken of ergens te koop is bij een growshop? Ik was ooit in de faculteit biologie in universiteit vanm Utrecht en daar gebruiken ze ook alleen maar MH lampen van philips, en de beheerder van die klimaatkamers vertelde dat die lampen weleens wilden ontploffen, ik heb de glassplinters zijn zien liggen, dat moet je ook niet hebben natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DFgeheelklaar.jpg

 

Één van de planten in z'n geheel , een paar grote bladeren zijn eraf .

 

Na het afknippen van alle bladeren woog deze met steel en nat 135 gram . dus droog zal he trichting 30 gram gaan verwacht ik . dit is zeker niet slecht voor een plant die in weinig tijd is afgebloeid . De grootste plant van de 5 moet ik nog wegen.

 

Op 9 oktober zaaide ik ze - en 18 december waren ze echt klaar . Dat is 70 dagen totaal voor groei + bloei .

He tkan nog sneller door ze te starten in grotere (diepere )potten ,dan kan er een week groei vanaf namelijk.

 

DFklaar.jpg

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wiet ziet er ook goed uit man!

 

Maar kijk als je eens rekent is die 30 gram helemaal niet slecht, want als je uitgaat van 16 op een m² en dan heb je dus ruim 400 gram per m², Hoeveel hebben deze planten gehad qua oppervlak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kunnen makkelijk 24 van deze op een M². Zo als de bezetting nu was had ik die kast minimaal met 12 stuks kunnen vullen , en dat is op een halve M².

 

Dat zou zeker een vette opbrengst opleveren inderdaad . Je moet wel eerst een stuk of 60 van die zaden hebben om mee te starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe moet ik de tekst op je aansteker opvatten atmo?!? ....Dominator.... :wOOt

 

Ik zou het niet weten, verzin maar wat :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes! zeker als je kijkt dat ze extreem kou bestendig zijn....

 

 

ik denk dat ik maar eens even een paar zakjes van deze dames ga bestellen....

 

atmos, zo je niet eens vragen aan no mercy of ze je niet als pronotor in dienst willen nemen?

 

nieuwe soortjes op het forum uit proberen en aan de man brengen?

 

ik en attitude zijn al gevallen voor je verkooppraatje :wOOt :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb natuurlijk maar 5 van deze planten geruikt , en m'n oordeel is alleen daarop gebaseerd.

 

De kleinste van de 5 is nu ook om en zal maar een gram of 15 droge wiet opleveren ,meer zeker niet.

De grootste zal ik ook nog op de foto gaan zetten , en de 2 die met GA spray zijn behandeld . Deze hebben echt een extra laag bijgebloeid ,en zijn ook iets later klaar .

 

 

Ik denk wel dat je met een northerlight of K2 binnen dezelfde resultaten kunt behalen . Ik trek dus niet de conclusie dat de Double Fun beter is, maar het zou wel kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn mooie plantjes geworden. Je had toch ook nog je home-made plantjes ernaast staan, hoe gaat het daar eigenlijk mee, ook al klaar (dat soortje krijgt altijd van die naar dikke toppen :wOOt )..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ik en attitude zijn al gevallen voor je verkooppraatje :wOOt :P

 

:wOOt ow.....good to know....

 

ff voor de duidelijkheid :

 

Ik heb op geen enkele manier commerciële belangen bij het verslag doen van een kweekje!!! Ik promoot dus niets . Vandaar dat ik ook net zo goed de nadelen van een ras hier neerzet, ik maak het niet mooier dan het is . Mijn doel hier is juist eerlijke verslagen te posten zonder dat commerciële belangen hierbij een rol spelen !

 

De commercie heeft al veel te veel invloed , beginners worden gebraiwashed door mooie praat, en krijgen zo een heel verkeerd beeld van kweken. Een forum hoort eerlijke informatie te geven vind ik ! schijt aan de commerciéle belangen van wie dan ook .

 

Gelukkig zijn er hier mensen met ervaring zoals bv Rataplan die goudeerlijke verslagen maken , erg waardevol .

 

Zijn mooie plantjes geworden. Je had toch ook nog je home-made plantjes ernaast staan, hoe gaat het daar eigenlijk mee, ook al klaar (dat soortje krijgt altijd van die naar dikke toppen :specool )..?

 

Die gaan zeker ook goed . Een verslagje daarvan staat in een andere thread, nieuwe pics komen nog :wieforum

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste van de 5 is deze (65 cm lang )

 

IMG_0519.jpg

 

grootsteaf.jpg

 

En nog een foto van eentje met een gek gevormde top

 

IMG_0531.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi aaneengesloten,dat is duidenlijk een goed soortje om er veel van te plaatsen op een beperkte ruimte :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ik en attitude zijn al gevallen voor je verkooppraatje :wOOt :P

 

:wOOt ow.....good to know....

 

ff voor de duidelijkheid :

 

Ik heb op geen enkele manier commerciële belangen bij het verslag doen van een kweekje!!! Ik promoot dus niets . Vandaar dat ik ook net zo goed de nadelen van een ras hier neerzet, ik maak het niet mooier dan het is . Mijn doel hier is juist eerlijke verslagen te posten zonder dat commerciële belangen hierbij een rol spelen !

 

De commercie heeft al veel te veel invloed , beginners worden gebraiwashed door mooie praat, en krijgen zo een heel verkeerd beeld van kweken. Een forum hoort eerlijke informatie te geven vind ik ! schijt aan de commerciéle belangen van wie dan ook .

 

Gelukkig zijn er hier mensen met ervaring zoals bv Rataplan die goudeerlijke verslagen maken , erg waardevol .

 

 

 

Heb nooit iets met commercie of iets in die richting gepost en snap ook niet waarom mijn naam er in betrokken word...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn hemel zeg, wat een ophef over een opmerking...

zal ik het eens even toelichten voordat t door al die veel-te-serieuze-mensen-die-alles-veel-te-serieus-nemen uit zn context wordt getrokken....

 

eerst even een correctie; ik bedoelde trouwens niet attitude, maar kwekeling, neem me niet kwalijk, sorry, mea culpa.

 

ik heb nergens gezegd dat atmos deze dinge promoot voor geld ofzo....maar hij brengt wel soortjes aan de man door een verslag te maken...bewust of onbewust.

ik zou deze soort namelijk zo nemen, omdat ie goed uit de bus komt/ er bepaalde voordelen zijn, te zien in je verslag!

 

mn opmerking;

""mooie plantjes! zeker als je kijkt dat ze extreem kou bestendig zijn....

ik denk dat ik maar eens even een paar zakjes van deze dames ga bestellen....

atmos, zo je niet eens vragen aan no mercy of ze je niet als pronotor in dienst willen nemen?

 

(ten eerste STEL ik niet dat je ze promoot, maar stel ik je de vraag-die je niet eens echt serieus zou moeten nemen, maar met een korrel zout moet nemen- of het niet misschien een goed idee zou kunnen zijn zijn om hier een testbank voor no mercy te maken....zou toch kunnen?)

 

nieuwe soortjes op het forum uit proberen en aan de man brengen?

ik en attitude zijn al gevallen voor je verkooppraatje :wOOt :wOOt

 

(hier staan dus 2 hele dikke smileys bij, dat betekend doorgaans dat het als kwazi onzinnige opmerking is bedoeld-dat zou je als mod toch moeten weten lijkt me-.....maar toch wordt er een echt serieus stuk op terug geschreven....hoe sneu!)

 

het lijkt wel een wetenschappelijk bureau hier ipv een forum waar je ook grapjes/opmerkingen op mag maken...

ik begrijp nu eindelijk waar anderen op dit forum het laatst over hadden....over dat het te technische mambo jambo is, te weinig gezelligheid...en dat er geen ruimte is voor een joke, dat blijkt nu maar weer want er wordt direct TE serieus op ingehaakt.

het is hier meer een kweeklaboratorium met een stel stoffige laboranten dan dat het een gezellige boel is...en dat is echt zonde.

vandaar dat ze allemaal niet meer terugkomen hiero!

 

 

 

screw you guys, im going home!

Share this post


Link to post
Share on other sites
grooooot verhaal

 

Met andere woorden je wilt gewoon een grote groephuge van ons en lekker door ouwehoeren zonder aangevallen te worden :wOOt

 

Geef je groot gelijk(K)

 

 

:wOOt

Edited by woopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...