Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zwemvis

Groene kwakers onder led

Recommended Posts

Na eeuwen van niks doen heb ik weer een paar plantjes. Ik zal proberen af en toe een foto te plaatsen.

Het grappige is dat ik op dit moment maar 400 watt uit de muur trek. De rlv is 65%

Lichtregime is op dit moment 12 uur aan, 5,5 uit, 1 aan, 5,5 uit. Ik hoop dat ze zo sneller wennen.

001.JPG.7ec8ec0bed4dfbf1b98b4008b2c80387

Edited by Zwemvis
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er mooi bij man, moet echt iets geks gebeuren wil dit geen mooie ronde worden.:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou moe, ik heb ze pas één dag en jij ziet er al een mooie ronde in :lol:

We gaan het zien :dope:

Het schijnt trouwens haze te zijn en haze heb ik nog nooit gehad  :huh:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat gaat het max. aan wattage worden? en welke led(s) heb je

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met je nieuwe ronden @Zwemvis  :tu 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, al green said:

wat gaat het max. aan wattage worden? en welke led(s) heb je

Het zijn 24 Samsungstrips LT-FB24B van 3000 kelvin.

En ik heb drie drivers; een van 650 watt en twee van 480 watt. Totaal vermogen 1610 watt dus.

Op dit moment zijn de twee kleine drivers aangesloten dus per tafel een driver op 12 strips.

Op dit moment 400 watt op 24 strips is 17 W/strip dus ze blijven lekker koel :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd, maar weet je ook welke Haze je aan de haak geslagen hebt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, konopi said:

welke Haze je aan de haak geslagen hebt?

Goede vraag en ik moet het navragen.

 

Ondertussen heb ik het vermogen opgekrikt naar 100 W/m2. (500 watt totaal ;) )

De ledjes hangen nu 35 cm boven de planten en dat gaat goed lijkt het.

Gisteren heb ik gewaterd met ec1,2 en pH5,3 (per ongeluk zo laag) volgende keer pH5,5.

Drainage was ec2,2 en pH6,2. De ec-drain is hoog maar boeit niet want zo diep komen de wortels toch nog niet.

Zoals jullie zien heb ik mijn kabelmanagement nog niet helemaal op orde:

002.JPG.b12354ea0bbad93bf555ceae00987e5a

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze pas 1 dag stonden heb je prachtige stekken op de kopjes weten te tikken.

Ben ook benieuwd naar wat voor haze het precies is, zal nog een klus worden om die onder de duim te houwe. Van veel open plekken zul je geen last van gaan hebben.

Edited by Twiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

led armaturen hangen op 35cm...wanneer weet je of je omhoog moet met het licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, al green said:

led armaturen hangen op 35cm...wanneer weet je of je omhoog moet met het licht?

35 cm?? dat was gisteren.

Ze hangen nu op 25 cm. En ik wil ze voorlopig op 25 houden dus ze moeten dagelijks omhoog.

Maar ik heb nog steeds maar 100 watt/m2 dus dat is niks.

Hoe lager de ledjes hangen hoe minder verlies heb ik aan de buitenkant. Maar dat gaat denk ik nog wel veranderen als de planten groter worden.

7 hours ago, Twiet said:

zal nog een klus worden om die onder de duim te houwe.

Hoe lang groeit haze door nadat je ze in de bloei zet? Een wit soort toch meestal zo'n drie weken.

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik heb 1 keer een Neville's Haze zaailing gehad die vanaf schakelen naar 12/12 anderhalve meter hoger werd. Die heb ik toen volledig gesnoeid, enkel de onderste zijtak laten zitten. En die was met oogsten ook weer bijna 2 meter langer geworden, en waar die uit de hoofdstam kwam was die tak dikker geworden als de hoofdstam zelf. Bizar.:wtf2:

Verder geen ervaring met echte haze, maar de strek hangt denk ik erg af van het soortje. Wie weet heb je mazzel en valt het mee.:dope:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes zwemvis.

Een haze groeit, afhankelijk van de soort, ook 3 weken door.

De Old School Haze die ik had die groeide zeker 4-5 weken door, was dan ook een 16 weken soortje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een echte old school haze blijft door groeien in de bloei. @samhowdee vertelde dat ze als stek zonder wortels zelfs groeien.. 

Oude draad , leuk om de soortjes die wernard beschrijft te zien waar ik zelf mee gewerkt heb 

 

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mysterieus allemaal maar waarom geen Amnesia dat is toch de laatste 25 jaar de haze in dit land? Amnesia of zoals je zei witsoort?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, P H donner said:

Een echte old school haze blijft door groeien in de bloei. @samhowdee vertelde dat ze als stek zonder wortels zelfs groeien.. 

Oude draad , leuk om de soortjes die wernard beschrijft te zien waar ik zelf mee gewerkt heb 

 

Heb de OSH dan ook bekomen van één van de personen in dat draadje.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/10/2022 at 4:36 PM, Twiet said:

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik heb 1 keer een Neville's Haze zaailing gehad die vanaf schakelen naar 12/12 anderhalve meter hoger werd. Die heb ik toen volledig gesnoeid, enkel de onderste zijtak laten zitten. En die was met oogsten ook weer bijna 2 meter langer geworden, en waar die uit de hoofdstam kwam was die tak dikker geworden als de hoofdstam zelf. Bizar.:wtf2:

Verder geen ervaring met echte haze, maar de strek hangt denk ik erg af van het soortje. Wie weet heb je mazzel en valt het mee.:dope:

Neville's Haze is een echte Haze, dus je hebt ervaring :rofl

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haze stekken op grote schaal verkoopt niet (vanwege afbloetijd en kunde vd kweker).

Erg populaire 'haze' al eeuwen op de stekkenmarkt in NL zijn de Lemon Haze en de S5 die vaak als een Amnesia verkocht word.
Beide zijn door even het blad tussen je vingers te wrijven te herleiden en beide soortjes zijn als Haze zelfs voor een beginner nog prima te doen;)

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/11/2022 at 4:52 PM, Tune said:

Heb de OSH dan ook bekomen van één van de personen in dat draadje.

 

Nice! 
Goed om te horen dat de eigenaar nog bezig is en ze nog rond zwerft :tu

Koester der ! 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas nog geen uitsluitsel over merk/type en houdbaarheidsdatum.

Vorige keer had ik de lampjes op 25 cm gezet maar na een dag weer naar 35 cm gedaan want het zat me niet lekker.

Tevens de timer op 18/6 gezet en de DLI (daily light integral) afgesteld op 20 met het potmetertje en de Photone-app.

Tussenfoto:

Zien jullie mijn foto's? Het lijkt wel alsof ze weg zijn?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah, alg:o

Ik zou er wat aan gaan doen want onder led is het heftiger en duurt het ook veel langer voordat je er vanaf bent is mijn ervaring na een aantal jaren onder led kweken.
Hydro was onder HPS mijn favoriete manier, onder led is aarde (biogrow van atami) de beste omdat dit heel snel indroogt op de toplaag zodat de alg alleen in begin vd groei wat meer aanwezig is en daarna verdwijnt. Maar toch ga ik binnenkort ook weer naar hydro want de troep van aarde en dat gesjouw elke kweek is ook 3x niks.

Waarom stel je de DLI in?
Je hebt de schakelklok toch op 18/6 staan waardoor je dat DLI ritme opheft of begin je 4u voor de 100% tijd op 15% en bouw je dat op en schroef je dat van 100% terug naar waarde ?? Je kunt wat dat betreft met led wel heel wat meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...