Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fugazi

Ai Probleem ! Beestjes Of Ziekte ? (foto)

Recommended Posts

Dag,

 

Wie weet wat dit is ? Beestjes of ziekte ?

En wat te doen ?

Blijkbaar op verschillende plaatsen ... :verrygood

Ik controleer regelmatig op 'beestjes' maar het enige dat ik tot nog toe ben tegengekomen zijn van die gifgroene rupsjes ... en van wat ik gelezen heb, zouden deze enkel de bladeren opeten ?

20051007_tak.jpg

 

Bedankt !

Ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is wel duidelijk een soort schimmel infectie maar heb dit nog nooit gezien :s

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest paletti

Volgens mij heb ik exact hetzelfde, op meerdere plekken op al mijn planten. Het breidt zich alleen niet erg snel uit, en zolang de toppen er geen last van krijgen doe ik er niks aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

duidelijk stengel rot ( Schimmel), Bewerken met groene zeep. Gewoon pure groene zeep erop smeren ( niet al te veel) en daarmee zou het verholpen moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé SalutaryCord,

 

Beadnkt voor je hulp !

Maar van wat krijg je dan stengelrot ? Idee ?

En wat bedoel je met 'groene zeep' ?

Ik ben van België, hé ! :verrygood

 

Thanks !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hé SalutaryCord,

 

Beadnkt voor je hulp !

Maar van wat krijg je dan stengelrot ? Idee ?

En wat bedoel je met 'groene zeep' ?

Ik ben van België, hé ! :verrygood

 

Thanks !

De plant verliest weerstand doordat ze in de bloei staat, daardoor kan het gaan schimmelen. Heeft elke buitenkweker dit jaar last van, het is infeite gewoon toprot op je stengel. Je kunt het ook met een natte doek afnemen, en daarna verpoederde zeewierkalk opdoen, dit droogt de schimmel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai.......

 

dat zit er al fftjes op. sta er niet van te kijken dat die tak af gaat breken. als je aan de plek werkt laat iemand er dan een stofzuiger bij houden, het kan zijn dat de sporen bij het minste gerommel als een wolkje door je plant gaat, dan moet je helemaal snel worden.

 

om de schimmel te stoppen kan je kalk gebruiken of groene (ouderwetse natuurlijke groene/goud zeep[pasta die met water opgeklopt werd tot sopje], met een schilderskwastje puur en onverdund licht er op smeren.

 

probeer door goed kijken nieuwe plekken preventief te behandelen zodat de schade meer beperkt word.

 

er is ook veel te lezen in het forum in veel verschillende topics over ziektes en plagen. kijk ook bij outdoor kweken, je bent nl. niet de enige met dit zowat ieder jaar terugkerend fenomeen.

 

sterkte er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...