Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

set-up is ongveer hetzelfde, gewoon 2 potten bijgezet en mijn kot wat verder afgewerkt qua inzuig en afzuig:

400 Watt hps

950 kuub outtake (met dimmer :verrygood )

90 x 120 x 210 cm

medium:

8 potten: enkele van 10 en enkele van 12

B'Cuzz bio aarde

voeding:

BN roots (heb dit staan maar vergeten te geven)

BN supermix

BN PK13-14

 

Hier wat pics, zijn 5 weken oud en staan 2,5 week in bloei. Heb ze eerst wat laten groeien voor het venster want het was toch mooi weer in het begin van september:

07-10-2005-1.jpg

07-10-2005-2.jpg

07-10-2005-3.jpg

07-10-2005-4.jpg

07-10-2005-5.jpg

07-10-2005-6.jpg

07-10-2005-7.jpg

Ze zien er al beter uit dan mijn vorige kweek :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha , ziet er mooi uit , op de paarse stelen na dan. Bewater je langs onderen ?

en is de groei er al uit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood ik heb deze soort ook,alleen die van mij staan nu 5 weken en gaan week 6 in(dan reken ik vanaf omschakeling tijd )die van mij zijn iets groter in topjes,reken je met die twee en een half week vanaf witte haartjes?

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bewater van langsboven, is het evengoed langsonder of beter?

Nog niet veel gemeten maar denk dat ze nog ietsje groeien.

 

Ik gebruik ongeveer hetgeen dat op de flessen staat van BN, de supermix bouw ik geleidelijk aan op.

 

2,5 halve week reken ik van omschakeling naar 12/12, kweetniet, zijn de jouwe 6 weken oud of staan ze 6 weken in bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood ik heb deze soort ook,alleen die van mij staan nu 5 weken en gaan week 6 in(dan reken ik vanaf omschakeling tijd )die van mij zijn iets groter in topjes,reken je met die twee en een half week vanaf witte haartjes?

:specool

Jou planten zullen niet van dezelfde jack Herrer moeder zijn en dus ook andere eigenschappen hebben. Vaak denk men dat 1 ras ook echt overal dezelfde eigenschappen heeft . Uiteindelijk komen alle planten voort uit zaad en deze geven verschillende eigenschappen .

 

Het kan dus zijn dat jouw jacks eerder afbloeien bv of later .

 

De bloei periode van de planten begint niet omdat jij de tijdschakelaar omzet maar vanaf het moment dat je ook werkelijk bloeiverschijnselen ziet , ga dan pas je weken tellen. Zo is de gemiddelde opgegeven bloeitijd ook bepaald bij de zaadbanken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik ongeveer hetgeen dat op de flessen staat van BN, de supermix bouw ik geleidelijk aan op.

volgens het schema bouw je de grond supermix van groei naar bloei serieus af. stel in de groei mag je tot 4-5ml per liter geven. en dan de eerste week bloei mag je maar 0,2ml/l grondsupermix meer geven+pk tot je aan een ec van 1.5 komt. het schema vindt je in de growshop. tis maar dat je het weet. succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan nu de zesde week in,ik heb gerekend vanaf de omschakeling 12/12,

hoelang ze witte haartjes hebben? heb ik niet bijgehouden :smoke een beetje stom :verrygood ,zo krijg ik er nooit systeem in :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet erg ,als je maar weet hoe je planten eruit moeten zien als ze klaar zijn , dan hoef je niet eens weken te tellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bloei periode van de planten begint niet omdat jij de tijdschakelaar omzet maar vanaf het moment dat je ook werkelijk bloeiverschijnselen ziet , ga dan pas je weken tellen. Zo is de gemiddelde opgegeven bloeitijd ook bepaald bij de zaadbanken .

ah, dacht dat het vanaf 12/12 was, thx

 

 

volgens het schema bouw je de grond supermix van groei naar bloei serieus af. stel in de groei mag je tot 4-5ml per liter geven. en dan de eerste week bloei mag je maar 0,2ml/l grondsupermix meer geven+pk tot je aan een ec van 1.5 komt. het schema vindt je in de growshop. tis maar dat je het weet. succes

Op de site van BN staat dat je supermix continu moet geven???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, de hele kweek meegeven, maar eens in bloei moet je volgens het schema veel minder grondmix geven.pk 13/14 geef je ongveer het dubbele.

 

een voorbeeld : week 2 groei - max 4 tot 5 ml/l grondmix =ec 1,5

week 1 bloei - 0,2 ml/l grondmix + pk 13/14 ec = 1,55

week 2 bloei - 0,4 ml/l grondmix + pk 13/14 ec = 1,6

 

 

ik heb er zelf nog geen kweek mee afgewerkt, maar men plant ziet er nog goed uit. in de growshop zeiden ze me dat het een goed schema was. dus heb ik me als nieuwe voedingslijn maar de bn grondmix en pk gekocht.

 

in alle geval ik wou het u maar zeggen he...

trouwens de mijne is ook een jack.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder
:verrygood ik heb deze soort ook,alleen die van mij staan nu 5 weken en gaan week 6 in(dan reken ik vanaf omschakeling tijd )die van mij zijn iets groter in topjes,reken je met die twee en een half week vanaf witte haartjes?

:specool

Jou planten zullen niet van dezelfde jack Herrer moeder zijn en dus ook andere eigenschappen hebben. Vaak denk men dat 1 ras ook echt overal dezelfde eigenschappen heeft . Uiteindelijk komen alle planten voort uit zaad en deze geven verschillende eigenschappen .

 

Het kan dus zijn dat jouw jacks eerder afbloeien bv of later .

 

De bloei periode van de planten begint niet omdat jij de tijdschakelaar omzet maar vanaf het moment dat je ook werkelijk bloeiverschijnselen ziet , ga dan pas je weken tellen. Zo is de gemiddelde opgegeven bloeitijd ook bepaald bij de zaadbanken .

he he, eindelijk de bevestiging die ik zocht

 

ik heb al menige discussues gehad met iemand over het berekenen van de bloei tijd.

hoewel ik hier geen ervaring in had leek het mij logisch dat je pas over een bloei periode kan praten op het moment dat de bloei ook werkelijk daar is.

de plant geeft zelf aan wanneer zij de bloei inzet, dat hoeft dus niet meteen het moment te zijn dat je de cyclus overzet naar 12/12

12/12 zetten is alleen om de plant te beuvelen en haar en impuls te geven om te bloeien, lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ikzelf begin altijd maar te tellen als je duidelijk de eerste bloemetjes ziet verschijnen,zoals je zegt,de bloeihormoonproduktie wordt ingezet door op 12/12 om te schakelen,maar dan kan het nog enkele tot meerdere dagen duren voor dit ook visueel waarneembaar is

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja, daar zijn we weer, daar zijn de gele bladeren (onderste) en tgaat verdomd snel, er zijn er al met bruine vlekken. Foto's zullen maar voor na het weekend zijn.

Ziet eruit als overvoeding maar ja als ik gele bladeren zie denk ik automatisch aan overvoeding. Ik geef nu om de drie dagen 3ml/l BN supermix en 1ml/l PK13-14. Is dit teveel of te weinig, ze zijn nu de 5e week bloei ingegaan.

 

Heb hier ook al gelezen op het forum dat de ene dag niets geven en de andere wel iets geven niet echt goed is, mss voor de volgende kweek toch een ph en ec meter aanschaffen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek momenteel ook jacks en bij mij waren er al gele bladeren na de 5de week dus zit je wel goed of we doen beide iets verkeerd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

normaal zou het echter niet mogen zijn na 5 weken,een''jack herrer'' bloeit normaal iets langer dan het gemiddelde,het komt vaak voor dat kwekers rond de 5e week problemen ondervinden met gele bladeren,voor aardekwekers verandert de behoefte voor de plant naarmate de bloei vooruitgaat,aarde geraakt uitgeput,en net dan wordt er al te vaak extra water,voedingen en supplementen aangeboden,de grootste fouten:

1)overbewatering

2)te veel voeding,dus hoge ec waarden

3)ph waarde schommelingen

koop echt een degelijke ph & ec meter,een nieuwe wereld zal opengaan,er zijn nog mensen die prima resultaten boeken zonder,deze hebben echt wel groene vingers,en zo zijn er niet te veel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja, de hele kweek meegeven, maar eens in bloei moet je volgens het schema veel minder grondmix geven.pk 13/14 geef je ongveer het dubbele.

 

een voorbeeld : week 2 groei - max 4 tot 5 ml/l grondmix =ec 1,5

                        week 1 bloei - 0,2 ml/l grondmix + pk 13/14  ec = 1,55

                        week 2 bloei - 0,4 ml/l grondmix + pk 13/14  ec = 1,6

 

 

ik heb er zelf nog geen kweek mee afgewerkt, maar men plant ziet er nog goed uit. in de growshop zeiden ze me dat het een goed schema was. dus heb ik me als nieuwe voedingslijn maar de bn grondmix en pk gekocht.

 

in alle geval ik wou het u maar zeggen he...

trouwens de mijne is ook een jack.

zoals ik al eerder in dit topic zei, grondmix wordt serieus afgebouwd in de bloei.

volgens het schema mag je maar in week 8 maximum 1 ml/l grondmix geven per liter.

 

meet je je ph? doe je zeewierkalk bij je grond?

 

 

miss heb je hier wat aan:http://www.overgrow.com/edge/showthread.ph...hlight=troubles

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

een wietplant mag slechts naar het einde toe gele bladeren gaan vertonen!De plant geeft duidelijk een visueel signaal dat er iets niet in orde is bij het vertonen van bladverkleuringen buiten genetische afwijkingen na,dit moet voor ons dan het signaal zijn om maatregelen te gaan nemen,hoe erger het wordt,hoe slechter de oogst zal zijn,nogal evident eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren verkleuren bij ondervoeding en ook bij overvoeding, kun je het verschil ertussen zien?

Ik denk dat ik ooit iets op het forum gelezen heb van als de bovenste bladeren geel kleuren is het overvoeding als de onderste geel kleuren is het ondervoeding...

 

 

@moaner:

thx voor de link, zal veel leeswerk zijn...

in uw schema als je in de 1eweek van de bloei maar 0,2ml grondmix mag geven moet je dan zo'n 4ml pk 13/14 geven of hoeveel moet je er dan geven om tot een ec van 1,55 te komen

 

@Rataplan

1) overbewatering sluit ik uit

2) aan de voeding zal er wel iets zijn maar zou willen weten of het overvoeding of ondervoeding is

3) ph-schommeling zal ik wel hebben gezien ik maar om de 3 dagen voeding geef

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bladeren verkleuren bij ondervoeding en ook bij overvoeding, kun je het verschil ertussen zien?

Ik denk dat ik ooit iets op het forum gelezen heb van als de bovenste bladeren geel kleuren is het overvoeding als de onderste geel kleuren is het ondervoeding...

 

 

@moaner:

thx voor de link, zal veel leeswerk zijn...

in uw schema als je in de 1eweek van de bloei maar 0,2ml grondmix mag geven moet je dan zo'n 4ml pk 13/14 geven of hoeveel moet je er dan geven om tot een ec van 1,55 te komen

 

@Rataplan

1) overbewatering sluit ik uit

2) aan de voeding zal er wel iets zijn maar zou willen weten of het overvoeding of ondervoeding is

3) ph-schommeling zal ik wel hebben gezien ik maar om de 3 dagen voeding geef

ja mijn beste, daarvoor moet je je een EC-meter voor aanschaffen. of eentje gebruiken van iemand en het hele schema eens uitmeten en de verhoudingen noteren. het schema is in de shop te vinden. en anders wil ik het hier wel eens neertypen .

 

 

ik heb een jack in bloei gezet die ziek was. ik weet niet wat eraan scheelde allemaal. en door het schema te volgen maakt hij toch mooie topjes en is er niets verslechtert, integendeel. dus tot hier toe ben ik tevreden met wat ik zie.

 

 

kan ook zijn dat er door een verkeerde ph bepaalde voedingsstoffen niet opgenomen worden. of juist door een teveel aan andere, als ik zie hoeveel grondmix je gebruikt per liter. in alle geval, meten is weten zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dat bladeren verkleuren bij onder en overvoeding is slechts maar een fractie van de redenen hiervan,denk daarbij aan zoal:

onderbewatering,overbewatering,te lage temperaturen,te hoge,verbranding van het blad,ziekten,ph problemen,schommelingen in de ph,ongedierte,vergiftiging,wortelziekten enz....

Ondervoedingsverschijnselen kunnen zijn dat de bladeren rond de toppen bovenaan gaan lichter worden tot geel,gaat meestal geleidelijk

Bij overvoeding zal het blad eerder in snel tempo gaan geel worden,eventueel gaan omkrullen,en verschrompelen

Bij overbewatering gaan de onderste bladeren geel worden,en gaan eerder slap gaan hangen,natuurlijk zijn er regio uitzonderingen op deze regeltjes,er gelden namenlijk nog vele factoren hieromtrent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...