Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BlackGear

Gram Per Watt

Recommended Posts

Ik lees/hoor nu al jaren dat je gemiddeld een gram per watt moet halen wil je het een beetje goed doen.Nou hoor ik hier veel in de buurt,dat gemiddeld 500gram per 600watt lamp word gehaald.

 

Maarja...praatjes vullen geen gaatjes en bewijs krijg je nooit :verrygood opzich logisch.....

 

Nou ben ik al ongeveer 5jaar serieus bezig,en heb nooit echt 500gram/600watt gehaald.En in elk hok waar ik ben geweest heb ik het nog nooit gezien ook.

 

Naar mijn mening is het serieus veel,en niet een "beetje goed".Ik denk eerder 300/400gram per 600watt lamp??

 

 

Dus mensen,wat halen jullie gemiddeld per lamp??En vermeld dan meteen de 4kante meter erbij als het kan.

 

Ik heb nu 1 hokje met 3 lampen en 17planten op 200x130cm en zal blij zijn met alles boven een kilo.Theoretisch moet er makkelijk meer te halen zijn,maar het hokje is maar 150cm hoog.De planten die erin staan hebben gemiddeld 3/4 hoofdtoppen en zijn serieus vol aan het lopen.

 

 

groetjes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draaide (ben nu ff gestopt) meestal rond de 0,6 gr per watt. De ruimte was niet ideaal (zoldertje van 1m20 hoog; vaak te warm en te droog). Een gram per watt moet misschien wel kunnen, maar dan moet echt alles in orde zijn. Er wordt volgens mij ook behoorlijk wat afgelogen in het kweekwereldje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het zeker mee eens, er wordt graag over opgeschept . En bovendien de tijdsduur van een kweek is net zo belangrijk ,dat moet er eigenlijk bij vermeldt worden. 1 op 1 op 10 bv de laatste is dan het aantal weken .

 

Om het te kunnen halen moet je startmateriaal in ieder geval echt goed zijn ,dus de genen van je planten een de staat waarin ze verkeren . Als daar iets mis mee is ,kan het nooit meer lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben dus niet de enige,waarom lees je het dan overal??

 

Ik weet zeker dat het wel te halen is,maar zoals je al zei,lange kweek.

 

5planten op 15liter potten op 1 4kante meter,ruim 2 weken voorgroeien,en dan zeker nog 9weken bloei.Heb het 1x geprobeerd en kwam op 72gram per plant :verrygood .Dat was de eerste keer,kan zeker nog beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik haal het in 10 weken.4 adjust a wings(600) op6m² 70 crystals op de kop af 2400 gram.is de derde draai in dat hok. vorige 2 keren 1900gr en 2200gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je de ajusta wings zeer goed benut 'master kush' . Daarvoor is dan wel weer meer ruimte nodig . Dus ook het oppervlakte speelt een belangrijke rol . Puur het aantal gram per watt noemen is eigenlijk een beetje incompleet . Het draait ook vaak om het maximale uit een bepaalde ruimte te halen namelijk .

 

In 11 weken met zaailingen is meer dan 1 gram per watt mogelijk is mijn persoonlijke overtuiging.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja dat gram per Watt verhaal... Ik begin er steeds minder waarde aan te hechten. Nou ben ik zelf sowiezo meer van het experimenteren, dus het zal nog wel een goede tijd duren voor ik kan opscheppen over m'n oogstgewicht. Gewicht is leuk voor de broodkweker en mooi meegenomen voor de hobbyist, maar ik heb de rookbaarheid van het goedje ook hoog in het vaandel staan. Soms zien toppen eruit alsof ze ontploft zijn, maar voor hetzelfde geld is de wiet zo opgefokt dat het eigenlijk helemaal geen lekkere rookwaar is.

 

Verder denk ik dat de gr/W verhouding van nog veel meer factoren afhankelijk is en enkel het aantal grammen per Watt eigenlijk weinig zegt. Wel iets natuurlijk, maar bijvoorbeeld een haze-kweker die z'n planten 16 weken laat staan zal eerder aan een gram/Watt komen dan iemand die maar de helft van de tijd heeft om z'n planten af te bloeien. Minder gewicht, maar dus wél in 8 of 9 weken. Ook is een 400W bulb gewoon minder efficiënt dan een 600W bulb, dus is het ook een grotere prestatie als iemand de gr/W haalt onder 400W wat mij betreft. En dan hebben we nog alle overige kweekomstandigheden waar een kweker mee te maken heeft/tot veroordeeld is...

 

Ik denk dat 0,6 gram/Watt een goed resultaat is voor een gemiddelde kweek en minimaal 60% van de Nederlandse kwekers hier zelden boven komt. Hoe vaak gaat er niet iets fout, heb je een spintplaag, last van externe factoren zoals de luchttemperatuur, etcetera... En nog iets, hoe kleinschaliger de kweek, hoe beter alles in de gaten te houden is. Iemand die een loods vol heeft staan zal het klimaat en de voeding afstemmen op de gemiddelde plant, dus dan zijn er altijd planten die te weinig of teveel voeding krijgen omdat niet elke plant hetzelfde groeipatroon heeft afhankelijk van de wortelontwikkeling, afstand tot de lamp, luchtcirculatie en dergelijke. Leuke indicatie die gram per Watt verhouding, maar staar je er niet blind op en probeer gewoon gezonde plantjes te kweken. Ik weet nog wel dat een paar jaar terug de gehele Nederlandse tomatenteelt op z'n gat lag omdat onze grootste afnemers in bijvoorbeeld Duitsland steen en been klaagden over de enorme hoeveelheid vocht in de tomaten. Veel gewicht dus, maar van de smaak viel geen spoor meer te bekennen en daar kom je uiteindelijk blijkbaar niet mee weg... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom ik toch weer met m'n zaailingen , die zijn bedrijfszekerder is mijn indruk tot dusver .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet nog wel dat een paar jaar terug de gehele Nederlandse tomatenteelt op z'n gat lag omdat onze grootste afnemers in bijvoorbeeld Duitsland steen en been klaagden over de enorme hoeveelheid vocht in de tomaten. Veel gewicht dus, maar van de smaak viel geen spoor meer te bekennen en daar kom je uiteindelijk blijkbaar niet mee weg... :verrygood

de 4 aggregatietoestanden van water: gas, vast, vloeibaar en de hollandse tomaat :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE (Mad Scientist @ 7 Oct 2005, 15:08 )

 

Ik weet nog wel dat een paar jaar terug de gehele Nederlandse tomatenteelt op z'n gat lag omdat onze grootste afnemers in bijvoorbeeld Duitsland steen en been klaagden over de enorme hoeveelheid vocht in de tomaten. Veel gewicht dus, maar van de smaak viel geen spoor meer te bekennen en daar kom je uiteindelijk blijkbaar niet mee weg... 

 

 

de 4 aggregatietoestanden van water: gas, vast, vloeibaar en de hollandse tomaat  :specool 

 

je vergeet er nog één hoor. Met kip doen jullie net hetzelfde....Het vlees belandt in een oplossing van water en zout opdat het vlees lekker opzwelt, en dat "eindprodukt" wordt dan verwerkt in vidés, salades en dergelijke meer.. Smakelijk lijkt het me niet bepaald!!!

Een tijd geleden is het op de televisie geweest -met verborgen camera wel- van een Nederlands bedrijf waar het gebeurt. Schandalige manier om geld te verdienen gewoon. Er wordt veel te veel geld verdient met dergelijke "trucs".. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trucs worden ook op Cannabis toegepast helaas ,door de genen te manipuleren . en dan maar hopen dat er geen schadelijke stoffen als gevolg ervan achter blijven .

Share this post


Link to post
Share on other sites
je vergeet er nog één hoor. Met kip doen jullie net hetzelfde....

Wie is jullie? Hollanders? Liever een met water opgeblazen tomaat of kipfilet dan een Belgische hormonenkoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joelac74

heb momenteel een kamertje van 4.5 op3.5.

heb er 20 haze staan ag13 nog een dikke week en ze staan een maand in de groei.

dan nog zo een 15a16 weken bloei.

met het drogen ben je toch gauw zo een 6 maanden kwijt.

is dan wel voor eigen gebruik.

o ja ze staan onder een 600watt.

het is mijn eerste kweekje.

joelac74.

ps de hoeveelheid maak mij niet zo uit.

waar het mij om gaat is om de kwalitijt niet om de kwantietijt.

en de heerlijke smaak natuurlijk. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
je vergeet er nog één hoor. Met kip doen jullie net hetzelfde....

Wie is jullie? Hollanders? Liever een met water opgeblazen tomaat of kipfilet dan een Belgische hormonenkoe.

ja of die enge mark die jonge meisjes in een keldertje stopt...................

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus
Schandalige manier om geld te verdienen gewoon. Er wordt veel te veel geld verdient met  dergelijke "trucs"..  :smoke

Dit is niet alleen in nederland het geval hoor ( als je dat mss denkt...)

Dit soort "trucs" gebeuren net zo goed in belgie en elk ander westers land.

 

Wist je dat de hanen die niet worden gebruikt om voort te planten gewoon levend door de hakselaar gaan?

In sommige landen worden deze 'overbodige' hanen eerst vergast voor ze in de vleesvermaler gaan.

Maar in Onder andere nederland willen wij niet die 2 cent per kip meer betalen om die hanen een humane dood te gunnen. :specool

 

Dit soort dingen maken mij ziek van mijn eigen land.

 

 

 

Maarja, iedereen heeft hier zijn eigen ideën over. :verrygood

 

ja of die enge mark die jonge meisjes in een keldertje stopt...................

 

Het product van een typisch belgische opvoeding.... :wOOt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol @ idereen kijk belgie heeft zen schandaaltjes maar nederlandertjes hebben er ook hopen

maar daar gaat dit topic niet over :specool

gr/watt is niet gelijk aan pimmetje of van gogh of onze mark

voor politiek en dergelijke bestaan er andere forums :verrygood

 

 

ff on topic

ik kweekte tot voorheen met een 400 watter en heb 1 maal 350 kunnen oogsten

met 5 big buds

de rest van menoogsten lagen tussen de 200 a 250 gr

1gr/watt zou kunnen maar heb het nog nooit gehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

zat er vorige kweek een beetje nog onder,maar ben er zeker van overtuigd dat het met gezonde zaailingen van een potent ras zeker moet mogenlijk zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is denk ik ook wel mogelijk,maar niet zo makkelijk als men zegt...

 

Ben net nog even wezen kijken bij mijn vrienddinnen,en ziet er goed uit,maar 1gram/watt haal ik echt niet.

 

 

Volgende oogst gaat ik het proberen,eerst nog wat dingen aanpassen,is 1ste kweek daar.

 

Ik ga dan ook een compleet verslag maken met foto's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een 600 watter en de juiste reflector voor je ruimte is 600 gram beter haalbaar dan 400 gram onder een 400 watter omdat de 600 watter bijna het dubbele aan licht geeft ,zoals al eerder gezegt is . 50000 lumen voor een 400 watter en 90000 voor een 600 watter ongeveer .

T 'is ook maar net hoe je kweekt , is er ruimte tekort , of wil je je lichtvermogen beperkt houden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, ik kweek nu zo een goed jaartje en ik herinner me mn eerste kweekje in mn kleine hokje nog : 1 x 400 W op 80 x 80 cm en dat na een maandje groei en een 9-tal weken bloei. Ik haalde er 306 gr af, en dat met 4 stekken.

 

Meteen zag ik de bergen gras al voor ogen en begon ik dan ook ijverig te timmeren aan een tweede en grotere kast: 1 x 600 W op 1m20 x 1m20.

Meer dan 400 gr heb ik er echter nog niet afgehaald, dus ik denk dat die eerste keer een beetje een gelukje was (wel handig meegenomen natuurlijk :specool )

 

500 gr per 600 watt zou mooi zijn, dat is dan ook mn streefdoel.

Zelf vind ik het experimenteren en het steeds verbeteren van je hokkie :verrygood

Als wat er af komt maar lekker rookt ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op grond kweekt moet je aandacht uitgaan naar de juiste hoeveelheden water geven . Ik ben er ook van overtuigd dat de meeste problemen op grond terug te voeren zijn op een verkeerde waterhuishouding.

 

Steenwol en Mapito zijn in dat opzicht makkelijker kweekmediums , het teveel aan water loopt er gewoon uit terwijl aarde veel te veel water blijft vasthouden (ook na het uitlekken)

 

Dus voor meer grammen eerst iets verzinnen om die hoeveelheid water in je grond op het juiste niveau te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Soeperdoeper

Kben nu bezig met 2x400 op een 40tal plantjes.

Nog een beetje experimenteren met lv/temp en vooral niet te veel voeding geven -

mijun streven is toch wel minimaal 10gr per plantje.... hopenlijk ergens tussen de 10 en de 15gr.

Maar er zitten natuurlijk altijd slechte plantjes en uitschieters bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

mijn broertje heeft een hokkie gemaakt van 1m2, maar net als mij in de lengte:

 

170x55x200 (iets minder dus m2)

hangen 2x400 watters in. gewoon stekken bubblegum, 3 dagen voorgroei en hops de bloei cyclus beginnen.

heeft alleen terra flora van canna als voeding gebruikt, meer niet.

haalde 720 gr. droog !!!!!!!!

gemiddeld tussen de 550 en 700 gr. per oogst

geen idee hoe hij het flikt, maar dit is geen bull shit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...