Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweekstar

Beete Top Rot

Recommended Posts

heey. mijn planten hebben een beetje toprot en zijn nog niet egt zo ver om al te oogsten. maar als het erger word kan ik dan toch wel het beste oogsten of niet

 

hij heeft nog best veel witte haartjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Soeperdoeper

tja... kan wel in ieder geval - maar ik zou niet alles oogsten!

 

Toppen zijn dan wat kleiner en het zal ook niet 'perfect' smaken - en je zult er ook niet knetter stoned van worden... hoogstens een 'wazig high'

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus gewoon de onderste toppen en de topjes met een beetje toprot. ( het zit wel ogneveer een klein beetje in de meest toppen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Soeperdoeper

Ja precies! Misschien is water curen iets voor je toprot-topjes - er staat hier ergens een topic over.... ik zelf heb hier (nog) geen ervaring mee (gelukkig!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze nu drogen liggend in een doos. en dan in de garage. nu is de vraag of dat wel kan in de garage????? omdat het daar iets kouer is dan gewoon binnen. want ik mag van mijn ouders nie op mijn kamer drogen wegen STANK. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

Ik zou zelf nooit gerotte wiet smoken ookal heeft het 7 dagen in het water gelegen....

Neem liever geen risico's, en zal niet snel iets beschimmelds gaan roken...

Je eet ook geen beschimmeld fruit ookal heeft het liggen weken.... :verrygood

 

Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

 

Ik knip mijn rot gewoon zo goed mogelijk weg uit de plant.

 

 

Die kou is nou net wat je nodig hebt bij het drogen: Koele donkere ruimte met een lage luchtvochtigheid is het best.

Wel zorgen voor luchtcirculatie ( ventilatortje, maar niet direct op de buds...)

 

 

Je moet de afweging of je gaat oogsten of niet zelf maken.

De hoeveelheid en kwaliteit van de wiet zullen minder zijn dan normaal...maar als je anders de helft kwijt bent aan rot is het weer een goed idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zelf nooit gerotte wiet smoken ookal heeft het 7 dagen in het water gelegen....

Neem liever geen risico's, en zal niet snel iets beschimmelds gaan roken...

Je eet ook geen beschimmeld fruit ookal heeft het liggen weken.... :verrygood

 

Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

 

Ik knip mijn rot gewoon zo goed mogelijk weg uit de plant.

Niemand propageert het watercuren van rot hoor Icarus :specool - rotte delen moet je er natuurlijk gewoon uit wegknippen. Maar voor weggeknipte aangetaste toppen die je te vroeg moet oogsten is het in zoverre handig dat je:

 

1. Curet (kjoert - nieuw werkwoord lol) zonder kans op uitbreiding van rot in je toppen tijdens het drogen

2. De potentie van je (te vroeg) geoogste wiet opvoert

 

Voor kweekstar heeft het ook het voordeel dat het niet ruikt! Daarnaast natuurlijk de bekende voordelen (kortere tijd, zachtere wiet etc)

 

Overigens zijn er weinig schimmels die onder water overleven. mij in ieder geval niet bekend.

 

Keep it green!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus
Niemand propageert het watercuren van rot hoor Icarus :verrygood - rotte delen moet je er natuurlijk gewoon uit wegknippen.

 

Soeperdoeper had het over het watercuren van rotte toppen:

Ja precies! Misschien is water curen iets voor je toprot-topjes - er staat hier ergens een topic over.... ik zelf heb hier (nog) geen ervaring mee (gelukkig!)

 

Ookal overleeft de schimmel niet in het water, dan zit je dus gewoon dode schimmel te roken.........

 

 

Maar je kunt inderdaad de tevroeg geoogste wiet watercuren om zo de potentie te verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn toppen hangen te drogen in een doos met krant er onder in de garage. nu zag ik net op een top een beetje witte pluis achtig iets op mijn topje zitte. kan dit schimmel ofzo zijn of is het gewoon beetje stof wat ik eigelijk nie kan geloven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekstar, wat is de temperatuur waar je droogt?

Een koele plaats is nu echt belangrijk. Dan groeien

de schimmels het traagst. Na het drogen zou ik de

wiet in het groentevak van je ijskast bewaren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze zaten in doosjes in de garage maar nu liggen ze gewoon op een krant zonder doosjes en die paar met schimmel heb ik weggegooid en nu gaat het goed

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een koele plaats is nu echt belangrijk. Dan groeien

de schimmels het traagst.

Misschien wel, maar op een koele plaats is het vaak weer vochtiger en daar gedijen schimmels weer beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...