Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Haipaaltje

Vragen over roofmijten

Recommended Posts

Hai ,

Heb iedere kweek last van beestjes , vroeger spint maar tegenwoordig trips .

in het verleden neemolie , knoflookextract en spuritz gebruikt , echter dit zijn contactvloeistoffen en onder de blaadjes sproeien is erg lastig .

Mijn laatste kweek heb ik roofmijten ingezet met een goed resultaat . Maar heb toch wat vragen .

Waar blijven deze mijten als je gaat oogsten , plakken zij in de toppen en ik neem aan dat deze mijten ook poepen kan je het blad nog wel gebruiken .

Hoe hou je deze roofmijten in leven voor een volgende kweek zodat je niet opnieuw moet bestellen .

Alvast dank

Hai

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welcome to the club.

Ik ben gestopt met roofmijten vanwege dezelfde dingen die jij vraagt. Begin elke kweek als de plantjes nog klein zijn, zodra ze de grote potten in gaan ff preventief wat plant vitality plus sproeien, ook over de aarde.

Geen last meer van daarna. Snel en effectief. Ik wacht iig niet meer tot mn planten groot zijn en er mee vol zitten want zoals je zelf al aangeeft; boven en onder sproeien is vervelend.

En telkens roofmijten kopen vind ik ook kut en in de zomer is t soms ook maar de vraag of ze wel levend aankomen. Plus t duurt altijd ff voordat er daadwerkelijk wat gebeurt.

Standaard er van uit gaan dat je ze hebt, je bent namelijk niet de enige die dat telkens heeft met verse aarde

Edited by 420man010
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook heel goed werkt tegen beestjes is pyrethrum dat verkrijgbaar is bij tuincentra. Het is een krachtig middel, dus de planten moeten er wel even van herstellen, maar het is zeer effectief. Zelf doop ik de stekjes er in als ze nog klein zijn maar al wel voldoende wortels hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je erbij dat Neemolie en knoflooksap contactmiddelen zijn?

Om op je vraag mbt de mijten terug te komen: ze vreten elkaar op bij gebrek aan wat anders waardoor je er amper wat van terug vindt.
Je zult elke kweek weer nieuwe moeten bestellen, ze in leven houden tussen de kweken is een te lange periode volgens mij.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild ,

Ik dacht dat dat ook contactvloeistoffen zijn omdat geadviseerd werd om ook goed onder de bladeren te spuiten .

Wat doe jij om de beestjes buiten de deur te houden ?

Groet

Hai

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaten goed filteren, niet bij andere kwekers op bezoek en ook geen stekkies van een stekkenboer of andere kweker in huis halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...