Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Klavertje

20 Nlx Indoor New Setup

Recommended Posts

Weer wat foto'tjes van 23-10 (dus 19 dagen sinds 1ste bloeiverschijnselen) :

 

dsc017886zv.th.jpg

 

Hier zijn de gele bladeren goed te zien :specool

 

dsc017867yy.th.jpg

 

De toppen gaan zich een beetje opvullen :verrygood

 

dsc017850ox.th.jpg

 

Hier de voeding die ik gebruik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

begingt nu mooi vorm te krijgen,busje bacterial en vloeibare guano zou nog een mooie aanvulling zijn,topshooter is een beetje teveel van het goede,pk 13/14 in week 5 van de bloei meegeven,zou nu meer guano gebruiken,en minder flores,flores bevat net iets te veel ''N'',stikstof dus,atmosphere waarschuwde me in het verleden hiervoor,guano levert veel P & K,fosfor en kalium beetje flores zorgt dan voor de minimale stikstofvoorziening,door deze factoren heb ik dus een 2e internodebloei mogen meemaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste atmo en/of rata,

 

Mijn voormalige naam: NLXVenlo

 

Word helemaal gek van de site, steeds als ik een bericht wil posten lukt het niet. Heb nu eindelijk een manier gevonden, ik moet eerst op add reply klikken en daarna pas inloggen. Als ik me eerst inlog krijg ik een bericht dat ik niet gemachtigd ben om te posten :wOOt

 

Nu even een update wat betreft de plantjes,

 

Sinds de laatste post heb ik een verwarming geplaatst in het hok (zie foto's), ik heb een olie gevulde radiator (600w) geplaatst in een kastje van mdf, deze heb ik van binnen met reflectie folie bekleed (zelfde idee als anti-detectie folie). De lucht wordt van onderuit het kastje aangezogen, stroomt langs de radiator naar boven en gaat dan het hok in. Zo blijft de temperatuur met lamp uit op 20 graden, met de lamp aan zuigt hij de lucht aan via het voorschakelaparaat van de lamp, de lucht hier rondomheen is ook 20 graden.

 

De toppen zijn nog redelijk bijgetrokken, ik weet nu echter wel waar het probleem lag in de onderontwikkeling van de planten. Namelijk een te lage luchtvochtigheid in de eerste weken en het feit dat er constant koude lucht op de plantjes blies. Ik heb de inblaasventilator er dan ook tussenuit gegooid en een passieve inlaat gemaakt (via verwarming), ook de ventilator staat niet meer direct op de planten.

 

Voor de volgende kweek gebruik ik voor de eerste week/weken een kweekkastje waarin ik een laagje van 2 a 3 cm water met perliet als bodem gebruik met daarop de plantjes in potjes van 7x7x8 cm.

 

Hierbij wat nieuwe foto's :

dsc018208su.th.jpg

dsc018090gv.th.jpg

dsc018122ay.th.jpg

dsc018245jz.th.jpg

dsc018194bh.th.jpg

dsc018219yd.th.jpg

dsc018227jz.th.jpg

dsc018239zv.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent nu gewoon weer member zoals eerst . daarom kun je nu weer gewoon posten en reageren enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom terug NLX Venlo!

Ik heb toch een paar bemerkingen 1:Waarom een olieradiator?Deze vreten werkelijk stroom!Een goedkoop badkamerblazertje is qua rendement veel zuiniger,direct thermostatisch op temperatuur,heeft een ventilator wat de warme lucht mooi gelijkmatig verspreidt,en is gekeurd voor vochtige ruimten...

Nog een tip:Verwarmen in de donkere uren tot 20° is absoluut niet nodig,ik zorg er voor dat de temperatuur niet zakt onder 12° in mijn hok,de aardetemperatuur bedraagd dan nog steeds 18°!In dit stadium kunnen de planten nog perfect alle voedingstoffen gaan opnemen,het is jouw energierekening maar...

2:De slechte lv waarde in het begin kan wat achterstand veroorzaakt hebben,maar luchtafvoer en aanvoer zijn de belangrijkste oorzaken geweest in jouw geval,een zwenkventilator is onotbeerlijk voor een gelijkmatige luchtverdeling,alleen mogen de planten niet gaan buigen telkens de waaier richting plant gaat,de bladeren mogen wel bewegen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfindertje

hai NLX venlo, welkom terug op het oude nest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rata,

 

Bedankt voor je reactie, de verwarming draait nu op een erg laag pitje en springt daardoor weinig aan. Verder is een olie gevulde radiator energiezuiniger als een klein verwarmingkje, deze trekken al snel 2000 watt, en draaien constant, zodra de elementen van mijn kacheltje warm zijn springt het kacheltje uit en gaat een ruime tijd niet aan. Ik denk dat hij van de 12 uren (timer) die hij aan kan er in totaal misschien 4 draait (600w) dus valt best mee.

 

Wat de ventilator betreft ben ik aan kijken bij leafman voor zo'n klein 150 kuub ventilatortje wat je ook onder je lampenkap kunt bevestigen.

 

De afzuiging ga ik pas aanpassen als de winter voorbij is.

 

Ik geef de planten nu een weekje pk13/14 mee, en dan over een week of 3 / 4 kunnen de planten eruit. Dan zal ik eens kijken of ik volgende keer wel een mooi groen oppervlak kan creeren.

 

Verder vervang ik de lamp ook even aangezien ik niet weet hoevaak deze is gebruikt (gekregen vandaar).

Andere aanpassingen zullen ook nog volgen, en aanschaf van broeikastje, ph+ec eventueel enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...