Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
the chronic

Paarse Top 44

Recommended Posts

Ik denk niks... Als het echt de bloemen zijn die paars worden is het gewoon een genetische kwestie, of je moet het over paarse stelen hebben. Het komt in ieder geval wel vaker voor bij vroegbloeiende soorten, dus mijn vermoeden is dat dit komt door bepaalde rassen/fenotypen die gebruikt zijn bij veel van dit soort kruisingen.

 

Heb je een piccie toevallig? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij nader inzien... Ik had het er met wat andere buitenkwekers over en er zijn er meer die er last van hebben vanwege de lage nachttemperaturen. Het is me wel bekend dat fosfor steeds moeilijker verplaatsbaar wordt naarmate het kouder wordt en je daar paarse stengels van kunt krijgen, maar ik hoor dus zojuist dat dit ook in de bloemen zelf voor kan komen. Ik heb het zelf nog nooit gehad bij buitenplanten namelijk, vandaar.

 

Maar het scheelt misschien als je de plant een stukje boven de grond kunt zetten of zelfs 's nachts naar binnen kunt halen. De bodemtemperatuur is erg belangrijk en als deze niet te veel daalt kunnen de planten veel lagere luchttemperaturen aan. Die paarse verkleuring is in ieder geval niet iets ernstigs. De plant staat even zo goed als stil, maar gaat niet ten onder ofzo. Gewoon een gevolg van onze koude nazomerse nachten dus, zo lijkt 't. Succes met de laatste lootjes! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij nader inzien... Ik had het er met wat andere buitenkwekers over en er zijn er meer die er last van hebben vanwege de lage nachttemperaturen. Het is me wel bekend dat fosfor steeds moeilijker verplaatsbaar wordt naarmate het kouder wordt en je daar paarse stengels van kunt krijgen, maar ik hoor dus zojuist dat dit ook in de bloemen zelf voor kan komen. Ik heb het zelf nog nooit gehad bij buitenplanten namelijk, vandaar.

 

Maar het scheelt misschien als je de plant een stukje boven de grond kunt zetten of zelfs 's nachts naar binnen kunt halen. De bodemtemperatuur is erg belangrijk en als deze niet te veel daalt kunnen de planten veel lagere luchttemperaturen aan. Die paarse verkleuring is in ieder geval niet iets ernstigs. De plant staat even zo goed als stil, maar gaat niet ten onder ofzo. Gewoon een gevolg van onze koude nazomerse nachten dus, zo lijkt 't. Succes met de laatste lootjes! :verrygood

Mijn plant is bijna 3 meter en staat in vollegrond :specool erg lastig te verplaatsen. Maar Thanks voor de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Ik heb Blue Mystics en sommige toppen hebben ook paarse calyx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je top 44 hoe lang moet hij nog? heb er namelijk ook een staan

en heb hem niet verduistert

 

ik schat 2 weken (begin oktober)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne hebben ook paarse toppen hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest De Roker

Ik heb buiten 2 haze planten staan die zijn ook zwaar paars, maaar dat hoort geloof ik bij de haze :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest todo111
Hallo ,

 

Ik heb een Top 44 in bloei staan. Nu is het zo dat de toppen donker paars zijn. Is dit erg, zoja wat kan ik er aan doen ?

 

Grtz Psy

heb n paar northern lights buiten. Werden van de zomer al n beetje paars tijdens het warme weer. Zijn inmiddels wel 2,5 meter omhooggeschoten en ze blijven maar doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...