Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Rataplan

Zaadkweek Nlx/big Bud Week 12 Oogst

Recommended Posts

Leuke kweek/experiment rataplan :wOOt

Ga je nog zaad kweken met die 30 vrouwtjes en 5 mannetjes?

(en hebben de zaadjes nog een naam? :wOOt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn Northern Light x Big Bud zaden,deze zaadkweek is stopgezet,het was een te groot verschil in phenotypen onderling en structuur,vrouwtjes zijn onbevrucht naar de bloeiruimte gegaan,ben niet echt tevreden over deze soort,verschillende indica's,maar ook sprieterige sativa's waarbij de bloei nu eigenlijk pas op gang is gekomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nl en big Bud zijn erg verschillend , en zo ook de nakomelingen .

Toch vreemd dat de bloei zo lang op zich heeft laten wachten .

 

Bij indica's is de groei er al na 1-2 weken uit na overplanten, en zit de bloei er al dik in .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nl en big Bud zijn erg verschillend , en zo ook de nakomelingen .

Toch vreemd dat de bloei zo lang op zich heeft laten wachten .

 

Bij indica's is de groei er al na 1-2 weken uit na overplanten, en zit de bloei er al dik in .

het is gewoon geen stabiele soort,veel te veel verschil in sativa pheno's,alle maten en vormen zijn hierin vertegenwoordigd,bij de indica pheno's is er toch meer regelmaat,daar is de bloei nu toch aan het doorzetten,ze staan nu ruim 5 weken in bloei,en sommige sativa pheno's zijn wel enorm groot,maar nog zonder topvorming,dat baart me wel wat zorgen,de stekken ernaast gestart op 12/12,en dagen later geplant,en van mindere kwaliteit staan allen mooi in bloei,en op schema,maar wel veel kleiner natuurlijk door de 12/12 start,ik vrees dan ook dat deze stekken veel sneller zullen klaar zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitengewoon vreemd dat sommige planten niet goed bloeien nog . misschien dat er echt supersativa's tussen zitten met heel weinig N.Light erin .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten die echt lang moeten bloeien ,en heel groot kunnen worden . Haze is daar een goed voorbeeld van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok,maar ze staan Zondag a.s.nu 4 volle weken in de bloei,en nog steeds zijn er verschillende sativa pheno's met enorme stengels en bladeren die enkel nog maar een paar witte haartjes hebben,verder niets,zelfs haze zou na 4 volle weken bloei al topjes hebben,vindt dit wel heel erg vreemd,heb dit fenomeen nog nooit gezien bij een binnenteelt hier het zeer duidenlijke hoogteverschil tussen de stekken en de zaailingen,beide op 12/12 gestart...

31412133936-thumb.jpg

bij deze hoogste exemplaren is de groei er eindelijk uit!na het buigen zijn deze nog doorgeschoten tot ca 1.45m!!!

31412161989-thumb.jpg

nog een raar pheno sativa exemplaar...

31412200166-thumb.jpg

dit is het achterste gedeelte waar ik niet meer aangeraak door de omvang der zaailingen,de foto's zijn eigenlijk niet realistisch,het oogt net naar een jungle...

 

31412222244-thumb.jpg

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit iis inderdaad iets eigen aardigs

hoop dat het goed afloopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed aflopen zal het zeker wel gaan doen,alleen zal er een enorm verschil in oogstijden gaan zijn tussen de zaailingen onderling,en dat is niet zo goed in 1 grote aardebak met 4x 600 watters,zo volgens mijn inschattingen zal er tot 3 weken verschil zijn tussen de eerste en laatste te oogsten zaailingen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie donkere kleuren hebben die krengen zeg. beetje zonde alleen dat er zoveel onderling verschil in zit, omdat je toch zo druk bezig bent met kweken moet je je gewoon met moeders bezig gaan houden, lekker egaal veldje met kwaliteit stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor,ben ik mee bezig,kalichacra,nlx,jack herrers moeders,trouwens leuk dat je terug bent!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja hoor,ben ik mee bezig,kalichacra,nlx,jack herrers moeders,trouwens leuk dat je terug bent!

Hmz, heb je wat informatie over 'kalichacra'

 

aangezien er op 'overgrow strain guide' weinig tot niets over te vinden is..

 

indica / sativa / ruderalis ?

 

Groetjes Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een overwegende sativa,met maar 25% indica eigenschappen,voordeel van deze soort is dat deze veel thc bevat,wit is,en dat deze op 8 bloeiweken klaar is,en je er veel van op 1m² kan van zetten,bij zaailingen mag deze absoluut niet lang voorgroeien,enkel als deze meermaals getopt wordt,het is ook een zeer gemakkelijke ''kloon''plant,binnenkort ga ik de eerste stekken hiervan gaan snijden,een nieuw topic zal gaan volgen hierover...

Kijk eens bij mandela seeds...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn om de één of andere reden gaan regenereren, want ze horen al in de eerste week na overpotten duidelijk de hoofdbloei in te gaan . M'n 5 DF's zijn al uitgegroeit bloeien gelijkmatig op met een maximaal hoogte verschil van zo'n 15 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,dat is zo zeker en vast,alleen de oorzaak weet ik niet precies,de stekken staan op dezelfde tijdschakelklok in dezelfde ruimte,deze bloeien volgens patroon zoals het hoort,ik heb zelfs de planten nog iets meer rust gegund,zonder resultaat,er zijn er nog 4 die nog steeds aan het groeien zijn,ik geraak er niet meer aan,er is 1 plant bij die een waanzinnige hoogte heeft van 1.80m!!! :wOOt ,ik kan deze zaadkweek dus niet tot een succes rekenen door de onvoorspelbaarheid,en dit met een 12/12 start?Er staat 1 plant in de andere ruimte die precies dezelfde eigenschappen heeft ontwikkeld,na het toppen hiervan zijn de zijtakken beginnen te schieten in snel tempo,en is nu al boven de lamp gegroeid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dit moest een 3/4 indica voorstellen ??

Zo hoog ! en dan te bedenken dat je in kleine potjes bent gestart . Ik denk wel dat deze hoogtes voor een 12/12 kweek zeer uitzonderlijk zijn .

 

Iemand misschien een verklaring voor dit fenomeen ? ik niet , sta met een mond vol tanden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,ik ook dus!Nog nooit meegemaakt,deze reuzen zijn wel echte sativaphenotypes,bij de oogst zal ik eens een foto van de stam maken van 1,het zijn net outdoortoestanden geworden bij enkelen,toch begingt de bloei er stilletjes in te komen,er zijn mooie indica's met 1 reuzetop in ontwikkeling aan het komen,doet me een beetje denken aan een verslag van jou,het type plant dat kerstboomachtige vormen aanneemt waarbij de zijtakken bijna ook verticaal opgroeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen zijn we bijna begin week 7

eindelijk,de groei is nu definitief al een paar dagen gestopt,de bloei begingt nu traag maar zeker er door te komen,er komen nu dagelijks meer en meer kleine topjes tevoorschijn,die langzaam maar zeker toch gaan opleveren

 

hier een foto van de 12/12 gestarte stekken die nu nog in week 6 zitten van de bloei

zaailingenweek7bloei0042zl.th.jpg

nog enkele foto's

zaailingenweek7bloei00223vu.th.jpg

zaailingenweek7bloei00523vr.th.jpg

en dit is een fijn zijtakje van een sativapheno die 40cm meer naar links staat,de hoofdtop is bewust geknakt in een andere richting...

zaailingenweek7bloei00923qw.th.jpg

het is duidenlijk te zien dat de bloei eindenlijk gestart is bij de zaailingen,ben alleen benieuwd hoeveel weken het nu gaat duren...

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, wat heb je jezelf aangedaan Rataplan :wOOt

 

die moeten toch nog wel een weekje of 4 a 5 ! (laatste foto)

 

suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken worden mooie compacte toppen, maar ik had meer verwacht (vat het niet vekeerd op niet persoonlijk bedoeld :wOOt) van de zaailingen..vind het wel jammer. Het zijn nu gestrekte planten die je waarscheindelijk een matige oogst opleverd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,dat is ook zo,gestrekt zijn ze echter niet,het zijn volwaardige sativa pheno's met outdoorvolume,net of je ze zou buiten geplant hebben,de opbrengst zal niet tegenvallen daar ook onderin de topjes zeker aan het komen zijn,bovendien zijn er verschillende indica pheno's stevig in de bloei,het is enkel een verkeerde soort dat ik gekozen heb,heb net 10 zaadjes white rhino geplant,deze zouden 3/4 indica eigenschappen bezitten,deze ga ik nu testen tussen een volgende ronde nlx stekken die binnen 3 weken zullen geplant worden,daartegen zal ik zeker het geslacht kennen zodat de vrouwtjes mee tussen de stekken nog een weekje kunnen meegroeien,deze zijn nu ook op 12/12 gestart,het valt me wel tegen qua energieverbruik door een vermoedelijke 12 a 14 weken bloei+bijna 3 weken ook op 12/12 voor de geslachtsbepaling,dus nog langer als bv haze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die eerste foto is van de stekken toch ?? Op de foto lijkt eerlijk gezegt of ik ook regenereer verschijnselen zie ,net als bij de zaailingen. Ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk.

 

Een kenmerk van het regenereren van je toppen zijn van die enkelvingerige kromgetrokken kleine diepgroene blaadjes waarbij de toppen ook te luchtig zijn . Is dat het geval bij je stekken ?

 

Zitten er trouwens echte Indica feno's tussen je zaailingen? , als ik je zo hoor niet. Die komen niet boven de 40 cm uit als ze op 12/12 gestart zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja,dat is ook zo,gestrekt zijn ze echter niet,het zijn volwaardige sativa pheno's met outdoorvolume,net of je ze zou buiten geplant hebben,de opbrengst zal niet tegenvallen daar ook onderin de topjes zeker aan het komen zijn,bovendien zijn er verschillende indica pheno's stevig in de bloei,het is enkel een verkeerde soort dat ik gekozen heb,heb net 10 zaadjes white rhino geplant,deze zouden 3/4 indica eigenschappen bezitten,deze ga ik nu testen tussen een volgende ronde nlx stekken die binnen 3 weken zullen geplant worden,daartegen zal ik zeker het geslacht kennen zodat de vrouwtjes mee tussen de stekken nog een weekje kunnen meegroeien,deze zijn nu ook op 12/12 gestart,het valt me wel tegen qua energieverbruik door een vermoedelijke 12 a 14 weken bloei+bijna 3 weken ook op 12/12 voor de geslachtsbepaling,dus nog langer als bv haze...

 

 

Oke, ik suggereerde het aan de foto's...maar een sativa fenotype zou ik liever niet binnen willen hebben weet niet hoe groot of hoog je hok is maar ze lijken tegen het dak aan te groeien. Hoe doe je dat met je licht? Ik hoop wel voor je dat het iets wordt dat zeker..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste foto zijn de 12/12 stekken ja,er zijn echter geen regenereersporen te vinden bij de stekken,het zijn eerder harde compacte toppen,de 1vingerige blaadjes zijn in nlx stekken,in de hoofdtop zeer normaal,het is echter inderdaad abnormaal indien deze blaadjes verkrullen en de toppen eerder fluffy aanvoelen wat hier zeker niet het geval is,bij regenereren denk ik aan een verkeerde lichtcyclus,een lichtdoorlatend hok,dus lichtstress,waarbij hier zeker nooit sprake van is geweest,bewijs is zeker de mooie verderzettende bloei in de 12/12 stekken...

33812424265-thumb.jpg

33812441965-thumb.jpg

het is gewoon verkeerd gekozen,eigen schuld,had er beter eerst een proefje mee gedaan met een 10 tal zoals nu,er zijn zeker mooie indica pheno's tussen de sativa's,deze bloeien wel al mooi,een bossige hoofdtopgroei met toch wel plantjes van bijna 60cm...Zo zou het allemaal moeten zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...