Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Rataplan

Zaadkweek Nlx/big Bud Week 12 Oogst

Recommended Posts

Guest Rataplan

vandaag heb ik de laatste 2 mannetjes eruit gehaald ,de rest zijn nu wel degenlijk vrouwtjes,eindelijk gerust na bijna 4 weken,bij de meesten is de voorbloei nu goed zichtbaar,hopenlijk gaan ze nog wat groeien nu,want zit nog maar op een 30cm gemiddelde+-,als 2e test heb ik een sea of green van 90 stekken geplant naast de zaailingen direct op 12/12,zo kan ik eens gaan ontdekken wat stekken gaan doen qua hoogte en groei direct op 12/12,moet er wel bijzeggen dat de kwaliteit der stekken zwaar ondermaats is,ik zou er anders nooit zoveel gaan neerzetten op 12/12 namenlijk!Ze staan maar 9cm uiteen,ziezo,nu kunnen we verder gaan draaien,Zondag volgen de volgende foto's,zaailingen zijn dan 4 weken oud...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede of hele goede oogst kun je dus zeker nog wel gaan krijgen , ben benieuwd .

 

Ik had een keer Indica dominante plantjes op 12/12 gestart waarvan er een paar maar 25 cm hoog werden ,maar wel 20 gram per stuk opleverden .

 

Het is wel logisch dat deze methode de eerste keer met zoveel planten niet meevalt . Eenmaal een soortje waarvan je het groei en bloei patroon kent maakt het al stuken makkelijker. Ik heb deze methode ook niet zelf bedacht trouwens het komt juist van broodkwekers .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die rataplan,

Ten eerste komplimenten voor je hele benadering van het kweken.

Je hebt een aantal vragen over zaailingen en moeders welke ik niet zo ff uit kan leggen,maar nodig je graag uit om meer telezen over het kweken van moeders!!

mammas

hoop dat je er wat aan hebt.

 

greetz sannie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Hey die rataplan,

Ten eerste komplimenten voor je hele benadering van het kweken.

Je hebt een aantal vragen over zaailingen en moeders welke ik niet zo ff uit kan leggen,maar nodig je graag uit om meer telezen over het kweken van moeders!!

mammas

hoop dat je er wat aan hebt.

 

greetz sannie :verrygood

prachtige topic hoor sannie,en ook daarom mijn complimenten met de behaalde resultaten,zeer duidelijk omschreven,dat is zowat de manier van een goede kennis van mij,doet het al 2 jaar ongeveer hetzelfde,maar dit wil niet zeggen dat ik alles zomaar overneem,dat zit niet in mijn karakter,ik experimenteer namenlijk heel graag,zaadplantjes vindt ik van vroeger al de top,het beste is zelf uit te maken wat nu de beste manier is om zelf voor je eigen startmateriaal te zorgen,of dit nu zaad is of stekjes,ga het allemaal nog dieper uit gaan testen met de toekomst :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk topic is dit Rataplan (en alle anderen.)

Het is lekker om te lezen over je projecten! Goed beschreven

ook. En echt erg leerzaam. Zo zie je maar hoe lastig het

nog kan zijn om van zaailingen te starten. Mij voorlopig nog

niet gezien. Petje af voor Atmo dus ook tegelijkertijd.

 

Alles gaat eigenlijk erg goed (vind ik natuurlijk.) Maar het

is veel werk begrijp ik. Het lijkt me vrij lastig om met zaad

te starten. Maar als je eenmaal de vrouwtjes over hebt heb

je pas het meeste werk achter de rug. Voor veel planten lijkt

het me te arbeidsintensief worden. Bovendien denk ik nu dit

topic zo gevolgd te hebben, dat de kans op herma's met zaad

groter is dan met stekjes. Met stabiel zaad is de kans wellicht

minder. Niet al het zaad hoeft theoretisch van dezelfde voorouders

te komen. Zeker niet als je meerdere zakjes zaad koopt. Dit maakt

e.e.a. nog ingewikkelder :verrygood

 

Stekjes hebben zich al goed bewezen. Daar is de kans op herma

flink aanwezig. Maar over het algemeen vrij goed te doen.

Ik denk dat het kweken met zaad in Nederland iets beperkter is,

bij de binnenkweek. Misschien een andere groep... dat weet ik niet.

Het is iig. veel meer werk om je informatie er over te vinden. Het zou

nou wel eens heel leuk zijn om nog meer mensen te horen over

starten met zaad in de binnenkweek... Wie durft? Atmo nog een keertje

met een ander soortje? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dat heb je goed gezien lola,maar het is niet een kwestie van durven omdat er uiteindelijk niet zo veel aan gelegen is,stel dat je een eenvoudige bak kan maken met wat pc fannetjes enz,verlichting enkele tl's,dan heb je een kleine maar prima kiem en/of (stek)voorgroeiruimte,daar kan je dan prima vele potjes van 7x7 cm inplaatsen om te kiemen,om of de stekjes die pas geworteld zijn te laten voorgroeien op 18/6 zodat ofwel de jonge zaailingen,ofwel de jonge stekken direct naar de bloeiruimte kunnen op 12/12,de voordelen hiervan zijn zeer groot:

1)je kan zaaien of je stekken plaatsen voor de oogst zodat je continu kan kweken.

2)door het juiste lichtspectrum en lage temperatuur krijg je nooit sprieterige plantjes,integendeel,ze zullen veel vitaler zijn!

3)tl's verbruiken niet veel stroom

4)stekken zullen goed bewortelt naar de bloeiruimte gaan,dus veel minder last van flauwvallende stekken,aangezien ze goed bewortelt zullen zijn

5)zaailingen zullen mooier compact blijven,en hebben hun voorgroei gehad,dus testen met elke soort is mogenlijk

6)voorgroei is zeer goedkoop door verbruik van enkele tl's

 

zo zijn er nog veel voordelen hieraan verbonden,dus een voorgroeibak ga ik zeker maken,want echte vergelijkingen maken kan alleen op deze manier,een zaailing heeft al een serieus wortelsteltsel na een week of 2,stekken hebben in de pluggen na een week tot 12 dagen mini worteltjes....

Maar laat deze stek eerst nog een week wennen op 18/6 in een potje van 7x7 of groter,dan heeft deze ook een mooi wortelsteltsel,en zal direct dan aanslaan bij het overpotten indien de lampen 1 dag hoog hangen in de bloeiruimte,en dan in 2 a 3 dagen op de minimum hoogte,veel betere manier!

Daarom:

Ga ik zo'n kastje maken,zaaien,stekken maken,en dan pas kunnen we echt gaan testen,in theorie komen we dan eigenlijk in evenveel tijd uit,zaailingen doen er ook +- 3 weken over voor je ze kan overpotten na geslachtbepaling,stekken bewortelen +- 7 a 12 dagen+de voorgroei van 5 a 7 dagen,

en dan samen naar de bloeiruimte,zo verschillende soortjes van zowel zaailingen als stekken van een gezonde moeder starten,en de competitie is gestart!En dit zal dan mogenlijk worden met een goedkope,kleine voorgroeibox!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey die rataplan,

Ten eerste komplimenten voor je hele benadering van het kweken.

Je hebt een aantal vragen over zaailingen en moeders welke ik niet zo ff uit kan leggen,maar nodig je graag uit om meer telezen over het kweken van moeders!!

mammas

hoop dat je er wat aan hebt.

 

greetz sannie :verrygood

prachtige topic hoor sannie,en ook daarom mijn complimenten met de behaalde resultaten,zeer duidelijk omschreven,dat is zowat de manier van een goede kennis van mij,doet het al 2 jaar ongeveer hetzelfde,maar dit wil niet zeggen dat ik alles zomaar overneem,dat zit niet in mijn karakter,ik experimenteer namenlijk heel graag,zaadplantjes vindt ik van vroeger al de top,het beste is zelf uit te maken wat nu de beste manier is om zelf voor je eigen startmateriaal te zorgen,of dit nu zaad is of stekjes,ga het allemaal nog dieper uit gaan testen met de toekomst :smoke

Maar natuurlijk rataplan,dat is nu ook net de bedoeling!!!!!!!

Door elkaars draadjes te lezen zul je hooguit op een hoger niveau komen.

Iedere kweker heeft zo zijn eigen truukjes en het zijn vaak de kleine dingetjes waar je wat mee verder komt.

Mijn opzet is om uit meer als 100 zaadjes 1 geschikte stekmoeder te vinden,maar bloei de planten ook kompleet af om zeker te zijn van precies de juiste genen,met precies die smaak en eigenschappen welke ik als kweker in mn plant zoek.

Tevens te vermelden waard dat een zaadplant ongeveer 10%langer nodig heeft om af te bloeien als haar stekkendochters.Wanneer zaailingen gezaaid worden zullen dit allemaal afzonderlijke individuen zijn met planten met grote en minder grote verschillen,wanneer uitgegaan wordt van 1 supermamma zullen de stekken hiervan allemaal hetzelfde wezen wat het gemiddelde gewicht van de plant uiteraard omhoog haald,en het veld van toppen makkelijker gelijk zal blijven en dus ook de lichtverdeling en klimaat beter zal wezen.

Het kweekproces bestaat in princiepe uit verschillende schakels welke je als kweker zoveel mogelijk probeert te optimaliseren,en onvoorpelbare factoren probeer zoveel mogelijk te vermijden.Zaad is ten alle tijden een onvoorspelbare factor en daarom in commercie kweekland niet zo interessant.

 

:specool greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

zo denk ik er inderdaad ook over sannie!

update zaailingen na 4 weken zaaien:

Wat direct opvalt is de zeer grote verscheidenheid in deze soort,er zijn planten bij van al 42 cm,dikke stam maar de internodes staan ver uiteen,er zijn mooie compacte bossige plantjes bij met veel internodes maar klein,indica dominantie is zeker overweldigend aan het blad te zien,maar de groei is zeker verschillend,de planten zijn nu gezond,krijgen nog geen voeding,wel bacterial en co² tabs met water van ph 6.0.

Wat zeker balen is ,is de lege vrijgekomen ruimte waar nog mannetjes stonden,de herma eigenschap was hier wel zeker vertegenwoordigd zonder enige vorm van welke stress dan ook!

zaailingen4weken00823uy.th.jpg

zaailingen4weken00722tq.th.jpg

 

zaailingen4weken0057my.th.jpg

zaailingen4weken0045yj.th.jpg

zaailingen4weken0064kk.th.jpg

Volgende Zondag volgt de volgende update...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wat een bonestaken zitten er tussen, das zeker wel wat minder ja, plantjes zien er voor de rest wel gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tevens te vermelden waard dat een zaadplant ongeveer 10%langer nodig heeft om af te bloeien als haar stekkendochters.Wanneer zaailingen gezaaid worden zullen dit allemaal afzonderlijke individuen zijn met planten met grote en minder grote verschillen,wanneer uitgegaan wordt van 1 supermamma zullen de stekken hiervan allemaal hetzelfde wezen wat het gemiddelde gewicht van de plant uiteraard omhoog haald,en het veld van toppen makkelijker gelijk zal blijven en dus ook de lichtverdeling en klimaat beter zal wezen.

Het kweekproces bestaat in princiepe uit verschillende schakels welke je als kweker zoveel mogelijk probeert te optimaliseren,en onvoorpelbare factoren probeer zoveel mogelijk te vermijden.Zaad is ten alle tijden een onvoorspelbare factor en daarom in commercie kweekland niet zo interessant.

 

:verrygood greetz sannie

De moeder van de stekken doet er langer over om af te bloeien dan de stekken zelf ,mee eens heb ik zelf ook gemerkt . Maar als je de stekken nou eens aan de moeders laat zitten en dus niet in de plant snijdt wordt het een ander verhaal. Dan bloeien de zaailingen niet langzamer af als een stek gemiddeld gezien is mijn ervaring tot dusver. Een goede stabiele soort geeft hooguit één week verschil in bloeitijd tussen de pheno/genotypes en geen last van herma's . Of je selecteerd na 2,5 week na de start de gewenste planten eruit .

Dus gewoon met een stabiele soort aan de slag, waarin de verschillen aanzienlijk minder zijn .

 

 

Een voordeel - De mogelijkheid tot non-stop flowering in één ruimte continu op 12/12 ,wat per jaar een oogst extra mogelijk maakt ,dat geeft een commercieel voordeel. nog een voordeel -veel minder blad in je ruimte en veel meer goed buds diep in het gewas

 

Zelf stekken en moeders selecteren is inderdaad iets waar je de skills voor moet hebben en kost behoorlijk veel tijd ,meer nog dan uit zaad starten. Vele commerciële growers kopen hun stekken gewoon in ,en deze zijn vaak minder van kwaliteit als het eigen spul . Dus dan zie ik het commerciële voordeel niet tenzij je 2000 Sanniestekken beschikbaar hebt voor je kweek.

 

Rataplan : had je bewust voor een Indica dominante soort gekozen? of komt dat door de onduidelijke of niet complete beschrijving? ik neem aan dat je wist dat je Indica Dominante soortjes beter niet op 12/12 kunt startten?

Jammer vind ik het dat je niet met meer Sativa achtigen kon startten ,want met jouw skills had deze methode erg positief kunnen uitpakken denk ik.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ik wist helemaal niet dat je indica soortjes beter niet kon starten op 12/12,ben er achtergekomen in een artikel van'' cees'',die deze methode heeft uitgeprobeert,voor deze heb ik altijd mijn planten laten voorgroeien,er is ook veel te weinig info zoals eerder gezegd bij zaadjes,het enige dat ze er over konden vertellen is dat het een indica/sativa mix is met een goede opbrengst,thc gehalte,en dat het een wit soortje was,dat deze stabiel of niet is zeggen ze er nooit bij natuurlijk!Je kan natuurlijk gaan selecteren,maar dan gaat het al snel zeer duur gaan worden,en zeer arbeidsintensief,ik kan in de ruimte nu al gaan zeggen welke zaailingen geschikt zouden zijn voor bestuiving of als stekmoeder,gewoon door de opbouw,bloeiverschijnselen enz...Er zitten verschillende bonestaken tussen zoals blowmonkey terrecht opmerkte,met internodes die wel 8cm uiteen liggen,maar ook zeer mooie zaailingen die mooi compact opgroeien met zeer kortopliggende internodes,hier vrees ik nu al voor de grote hoogteverschillen die er nu al zijn,al een geluk dat er 600 watters bovenhangen,of ik ging nu al de mist in,of moest nu al gaan buigen,wat ik toch zowieso moet gaan doen,er zijn zelfs nog zaailingen die nog geen sexe hebben getoond ertussen,en veel herma's helaas...

ik blijf wel met zowel zaad experimenteren als met stekken binnenkort,wil gewoon goed startmateriaal om mee te starten,en nooit meer afhankelijk te zijn van enige stekkenboer waar het voor 90% enkel voor de poen te doen is! Het zou prachtig zijn moesten er stekkenboeren zijn die morgen hun stekken aan 10€ gaan verkopen,maar die dan ook kwalitatief en genetisch in orde zouden zijn!Een gelijkmatig opkomend veldje is het beste wat er kan zijn,en kan alleen zo maar zijn met strenge selecties van zowel zaailingen als stekkenmoeders,dat is waar ik me nu vooral mee ga bezighouden in de toekomst,volgend jaar heb ik er de ruimte voor,en ga eerst en vooral al beginnen met een kiemruimte te maken die ook als stekvoorgroeiruimte kan dienen in 2 niveau's,op deze manier staat de bloeiruimte ook nooit stil,en daar heb je ook niet veel plaats voor nodig,en is bovendien veel goedkoper als direct onder natrium op 18/6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedurende mijn test en het uitwisselen van info op overgrow ben ik er achter gekomen en heb dat toen ook hier op het forum gezet . Maar ik vind het niet vreemd dat je dat niet hebt zien staan ,je moet het maar net tegenkomen.

 

Is de groei al uit je planten? Maak je niet te veel zorgen om de hoogte verschillen , want zaailingen geven goede buds ook diep in het gewas . Dat vond ik het meest opvallende van de kweek met zaailingen . Er zaten zaailingen tussen met geen enkel onderontwikkeld topje ook niet net boven de grond.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

neen,de groei is er nog niet uit(gelukkig maar) we zullen wel zien,het is pas eigenlijk in de bloei dat deze planten zich kenbaar maken of het nu rijke bloeiers zullen worden of niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

update:Week 2 van de bloei,(week 5 na het zaaien)

na bijna 2 weken bloei moet ik vaststellen dat de groei er zeker nog niet uit is,op 5 dagen tijd(zie vorige foto's van Zondag) zijn er grondige transformaties doorgebroken...Sommige vrouwtjes blijven zeer compact met enorme bladeren en kort opvolgende internodes,de meesten zijn echter lang en slank,ook deze krijgen steeds meer en meer korte scheuten,deze zijn eigenlijk ideaal voor een grote bezetting op 1 vierkante meter,dit zullen dus ook de opbrengers worden,opvallend is de grote verscheidenheid in opbouw,veel vertonen nu meer sativa eigenschappen,enkelen dan weer pure indica eigenschappen,ook de hoogteverschillen zijn enorm korste vrouwtje ca 28cm,grootste ca 65 cm!Een geluk dat ik hierbij 600 watters gebruik...

Ik geef nu voeding ''vloeibare guano'' 80%,Terra Flores 20% tot een ec waarde van 1.2,de ph waarde bedraagd 5.9,ja iets zuurder,daar de aarde nu een ph waarde heeft van 6.1

Foto's:

zaailingen5weken0075mt.th.jpg

zaailingen5weken0097nr.th.jpg

duidelijke hoogteverschillen!

zaailingen5weken0118ek.th.jpg

Hier is duidelijk de nieuwe aangroei te zien op een paar dagen aangemaakt

zaailingen5weken0138pa.th.jpg

kleinere exemplaren...zaailingen5weken0144fn.th.jpg hierbij bovenaanzicht waarbij het duidenlijk is dat het bladerdek meer en meer gesloten wordt

 

hiernaast staan dus nlx stekken die direct op 12/12 gestart zijn,opvallend is de achterstand nu,wel gezonde uitgroei,maar veel moeite gehad met aan te slaan,deze zullen nu laag en bossig worden,gaat toch beter als verwacht!Leuk experimentjezaailingen5weken0163bv.th.jpgzaailingen5weken0157qa.th.jpg

 

ik denk dat het wezenlijk haalbaar moet zijn indien je stekken start in kleine potjes met hetzelfde medium waar ze later in overgepot zullen worden op 12/12,ze gaan niet groot worden,maar wel bossiger ten opzichte van een voorgroei,indien ze onder 1 lamp zo een 10 tal dagen kunnen staan,zouden ze dan al flink beworteld moeten zijn,de lv kan zo prima binnen de perken worden gehouden!Mischien een idee voor kwekers met een kweekton?Sea of green methode?Deze test is hiervoor uitermate geschikt!De stekken waren minderwaardig trouwens...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dit zijn foto's van vandaag:

Dit laat toch wel duidenlijk zien dat ook zaailingen op 1 dag nog hard kunnen bijkomen :verrygood

er is er 1 bij met bladeren van juist geen 20cm

gemiddelde hoogte is nu 52cm+-de groei is er nog steeds niet uit

was toch zeker onvoorspelbaar...

zaailingen5weken02025tw.th.jpg

zaailingen5weken02423um.th.jpg

zaailingen5weken02524mf.th.jpg dit is nu de hoogste,66 cm

Edited by Rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ontwikkelen kan echt razend snel gaan ! De gemiddelde hoogte vind ik zeker een meevaller , en misschien wordt het nog meer ook . Hoeveel planten heb je nu uiteindelijk op hoeveel oppervlakte staan (is me ff ontgaan).

 

Die 600 watters zorgen voor dikkere stelen ,zo lijkt ook bij jou het geval. Gelukkig komt er voldoende blad voor een goede bezetting, dan kan de oogst nog wel eens

erg Positief gaan uitpakken. ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

er staan nu nog 88 vrouwelijke zaailingen onder 3x 600 watt,en nog +- 70 slechte stekken gestart op 12/12 onder 1x 600 watt,+ de overlapping van de andere 600 watter van de zaailingen,de zaailingen hebben een ruimte van 2.7m²,de stekken 1.3m²,wel heb ik openingen veroorzaakt door de mannetjes,en enkele vrouwtjes die totaal niet mee wilden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus nog een plant of 30 per M² . De lege plaatsen zullen op sommige plaatsen nog wel dicht groeien . Of je trekt een paar planten de open ruimte in . Dat kan vooral nu nog goed want de stengels zijn nog zeer flexibel. Ik heb het dan niet over echt helemaal ombuigen maar gewoon scheef zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

het is eigenlijk best verbazend dat deze zaailingen nu in de 2e week van de zichtbare bloei opeens in razendsnel tempo beginnen te groeien en uit te zetten,had er eerlijk gezegd de afgelopen week geen goed toekomstoordeel over,de meesten waren toen vrij magertjes aan het opgroeien,vrij sprieterig zelfs,als ik nu gisteren met nu vergelijk,dan is dat weer een groot verschil,moet de lampen nu dagelijks minstens 5cm hoger hangen,er zitten stengels van al bijna 8mm tussen,beginnen nu echt wel door te groeien,geef ze elke dag nu water met vloeibare guano + een heel klein beetje canna flores de volgende week...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zaadplanten zij nu na ruim 3 1/2week bloei enorm gegroeid,de gemiddelde hoogte bedraagd nu +- 70cm,er is er 1 bij van 1.07m,en ook 1 van 52cm,heb ze wat moeten buigen om toch enigzins een beetje gelijke hoogte te verkrijgen...Stengeldikte onderin is +- 8mm tot 12mm,groei is nu niet zo hevig meer,eindelijk,enkele hoekexemplaren heb ik niet gebogen omdat deze op de verste punten van de lampen staan,ze staan niet in de weg voor de andere planten,en krijgen nog voldoende licht,ik denk toch dat de 600 watters verantwoordelijk zijn van deze enorme groei,een deel van het hok is nu net een jungle geworden,de stekken die direct op 12/12 waren gestart staan er nu wel mooi bij,maar kijk naar het verschil met de zaailingen..

30618105641-thumb.jpg

hier nog enkele beelden van vandaag...

30618132229-thumb.jpg

30618155936-thumb.jpg

 

het staat vast dat deze zaailingen mooi zullen opbrengen,het zal alleen nog wel lang gaan duren

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan maar niet begrijpen waarom de bloei zo lang op zich heeft laten wachten bij jou .

De mijne hebben haast nog meer bloeiverschijselen ,terwijl ze nog geen week in d egrote bak staan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp het ook niet helemaal,en dat om op 12/12 gestart te zijn,dacht dat het nu gedaan was,maar neen,weeral gegroeid deze nacht,ga Zondag toch verduisteren nu,lijken meer op dikke selders als op wietplanten :verrygood :specool

de stekken ernaast zijn ook een paar dagen later geplant,en direct op 12/12 ook,deze staan nu mooi in bloei en aan te spekken,daarmede is het ook bewezen dat er niets is foutgegaan,stekjes bloeien mooi,zaailingen staan in voorbloeifase met enkele exemplaren echt in het begin van de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou bijna denken dat ze zijn gaan regenereren, of dat je een Haze kruising hebt gekregen.

 

Ik heb nu een metal halide lamp van 400 watt , ze geven intens wit licht . dit zou dus nog sterkere zaailingen moeten gaan opleveren

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn inderdaad prima lampen,ben er nu mee aan het werken op verplaatsing,er staan jack herrers onder en kalichacra stekken met prima resultaten op 1 week,mooi wit licht met veel blauw spectrum,ideaal om voor onder te groeien en voor moeders...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een snelle sterke groei maakt de 12/12 methode beter bruikbaar . Dan is de plant voldoende ontwikkeld om snel te kunnen gaan bloeien .

 

O ja ,met wit licht heb je aanzienlijk minder of geen herma's , zo was het bij mij in ieder geval . Onder de natrium zaten ze er tussen ,en nu bij de planten die onder tl gestart zijn weer geen enkele , opvallend! En dan spreek ik over in totaal 70 vrouwelijke zaailingen. De zaden waren d.m.v. inteelt (zelfbevruchting ) verkregen, en is het zelfde zaad als het zaad waar inder Natrium wel hermas uit voort kwamen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...