Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Rataplan

Zaadkweek Nlx/big Bud Week 12 Oogst

Recommended Posts

Oke, ik suggereerde het aan de foto's...maar een sativa fenotype zou ik liever niet binnen willen hebben weet niet hoe groot of hoog je hok is maar ze lijken tegen het dak aan te groeien. Hoe doe je dat met je licht? Ik hoop wel voor je dat het iets wordt dat zeker..

 

ik zelf had opgezocht dat deze soort vrij stabiel was met een 3/4e overheersende indica,dus dacht met een 12/12 start een hoogte te bereiken van om en bij de 50cm,dat er hoogteverschillen kwamen is zeer normaal,maar het is zeker een overheersende sativa,nlx is ook een overheersende sativa,heb er een getopte zaailing van staan in een ander hok,deze is maar 70 cm geworden,en een geweldige opbrenger,heeft 4 grote hoofdtoppen,nog volop aan het uitzetten,post er deze week nog foto's van in het andere topic,daar staan 2 mooi opbrengende zaailingen,allebei getopt,allebei sativa,dus waarom geen sativa's?de genetica en het soort moet gewoon stabiel zijn,vele stekken zijn stabiel en sativa door de selectie der moeders,zodat de klonen diezelfde eigenschappen bezitten als hun moeder,ook stabiel sativa zaad kan prima opbrengers leveren met geringe hoogteverschillen met weinig of geen voorgroei...

 

[quote name='Attitude'

 

 

.het hok is 2.10m hoog door buigen,knakken kan ik het licht nog enigzins benutten

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop wel dat je die Sativa feno's laat afbloeien ,omdat dat misschien alsnog de moeite waard is . En ben zeer nieuwsgierig naar hoe ze gaan worden.

 

misschien dat ze mede zo groot geworden zijn omdat ze in veel goede grond met de juiste hoeveelheden water staan , in 5 liter potjes krijg je geen stammen van 3 cm dik namelijk.

 

Ongelofelijk meer dan 2 meter lang zonder voor te groeien !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,ik laat ze zeker afbloeien,het zijn in de tachtig zaailingen,we staan nu zo ver dat ze niet meer groeien,dus ga ik ook wachten tot ze volledig klaar zijn,een collega(zaadkweker)kwam in het weekend een kijkje nemen,hij heeft deze soort ook eens gehad in 11l potten,deze werden bij hem toch ook om en bij de meter onder 400 watters,ze bloeiden ook zeer langzaam bij hem,namenlijk 12 weken,de opbrengst vondt hij niet schitterend,deze omvang had hij echter nog nooit gezien indoor,hij is nu met top 44 bezig,zit in bloeiweek 5 met hele mooie kaarsvormige toppen die al aan het verkleuren zijn vanonder

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is nu duidenlijker dat eens de bloei aanbreekt,deze ook doorzet,er is ook een enorme 12/12 stek hier in ontwikkeling gekomen,amper 55 cm,maar zeer vlezig aan het worden

dit is de stek

34013361814-thumb.jpg

de verder topvormende zaailingen

34013393513-thumb.jpg

34013420667-thumb.jpg

beter laat dan nooit...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja,ik laat ze zeker afbloeien,het zijn in de tachtig zaailingen,we staan nu zo ver dat ze niet meer groeien,dus ga ik ook wachten tot ze volledig klaar zijn,een collega(zaadkweker)kwam in het weekend een kijkje nemen,hij heeft deze soort ook eens gehad in 11l potten,deze werden bij hem toch ook om en bij de meter onder 400 watters,ze bloeiden ook zeer langzaam bij hem,namenlijk 12 weken,de opbrengst vondt hij niet schitterend,deze omvang had hij echter nog nooit gezien indoor,hij is nu met top 44 bezig,zit in bloeiweek 5 met hele mooie kaarsvormige toppen die al aan het verkleuren zijn vanonder

 

top 44 stekken neem ik aan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een collega,deze op de foto,de eerste boven zijn gewoon de 12/12 gestarte nlx stekken,begrijp je vraag eigenlijk niet goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu we in week 8 van de bloei zitten,en de nlx stekken aan het afrijpen zijn,ga ik nog 2 weken wachten,indien de ontwikkeling der topjes van de zaailingen niet snel zal doorzetten,dan zal ik deze allen omhakken,daarmee kom ik terug op mijn beslissing om ze te laten afbloeien,te topvorming is beneden alle peil,ik heb dan ook geen zin om nog weken 4x 600 watters te moeten gaan laten branden voor enkele honderden grammetjes,dat is nu al verlies,daarom,de stekken op 12/12 gaan wel beter als verwacht...

34409513558-thumb.jpg

en de magere enorme zaailingen...

34409543882-thumb.jpg

34409574432-thumb.jpg

34410000283-thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zetten inderdaad helemaal niet goed door in de bloei , lijkt wel een volle Haze ofzo. Zetten ze allemaal zo moeilijk door?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,bijna alle zaailingen doen het niet zo goed,de indica's phenos zijn wel aan het rijpen maar zijn zwaar ondermaats qua topvorming,ik schrijf het volledig toe naar de zaden omdat nog mensen met deze soort een normaal groei en bloeipatroon ondervonden,er zijn vele bijna pure sativa's die nog maar friemeltopjes hebben na 8 weken bloei,dit is dan ook onaanvaardbaar na ruim 11 weken na het ontkiemen op 12/12!Deze zaden zijn dan ook zeer onstabiel,en aan niemand aan te raden,daarom deze gouden raad,indien je niet zeker bent van de stabiliteit en het verwachte kruisingspatroon,draai dan even liever een proefje met bv 10 zaadjes,grootschalig zaadkweken gaat dus alleen indien je met zekerheid de eigenschappen kent,het verwachte patroon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog steeds weinig tot geen verandering,alleen de stekken spekken steeds verder aan...

34713314140-thumb.jpg

 

34713332235-thumb.jpg

 

34713350896-thumb.jpg

hier is het dan nog een prima meevaller geworden met de stekken,had nooit kunnen dromen dat ze nog zo rijkelijk gingen bloeien daar ze direct op 12/12 moesten starten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bloei van deze zaailingen is doorgebroken,het worden nu modellen zoals er 1 van stond in het ander hok,zie de laatste foto's in het topic nlx stekken...Deze enorme sativa's laten nu maar pas zien waar ze toe in staat zijn,1 enkele plant maakt honderden topjes aan,en is ook een reuzenstruik geworden

dit is slechts een zijtak,zo staan er 8 grote en 4 kleinere aan,jammer dat ik geen betere foto's kan bieden,ik geraak er gewoonweg niet meer bij,zelfs water geven is moeilijk

35614231050-thumb.jpg

andere geno en phenotype's uit hetzelfde zaad

35614255533-thumb.jpg

35614281838-thumb.jpg

35614301419-thumb.jpg

en een stek in dezelfde ruimte

35614322963-thumb.jpg

heb enkele stekken en wat zaad kunnen winnen hiervan,het zaad is nog wel niet rijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag ben ik begonnen met knippen,de gesneden stekken zullen binnen een 10 tal dagen plantklaar zijn,dus stilletjesaan kniptijd.

De eerste zaailing omgehakt,beter gezegd afgezaagd...

35915341986-thumb.jpg bijna 4cm dik

35915385939-thumb.jpg

honderden kleine topjes tussen de 1 en 3 cm,wel stevig en zeer plakkerig maar niet 100% afgebloeid,na drie uur knipwerk nat en schoon bijna 560 gram,wat een karwei!

nu wat zeer goed afgerijpte stekken...

35915441741-thumb.jpg

de schoongeknipte hoofdtop van 42 cm hiervan...

 

 

35915465151-thumb.jpg

de volgende...

35915500118-thumb.jpg

zo zijn de meeste stekken,duidenlijk dat 600 watters meer lumen leveren,alleen jammer dat deze op 12/12 moesten starten,de hoogte is gemiddeld maar +- 50 cm geworden

de eerste knipdag zit er op,ben verrast tevreden eigenlijk,de toppen van de stekken wegen ook rond de 120 gram nat

updates volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis wat je zegt... ziet er echt geweldig uit :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was echt een rotklus om al die zaailingen te knippen,eindelijk is de nachtmerrie over en kan ik gaan beginnen om alles uit te gaan graven,sommige wortels zitten tot op de drainagebuis,het zal ook een hels karwei worden,ondertussen staan de verse stekken die ik knipte over 14 dagen mooi te wortelen in potjes van 10x10,ook de white rhino zaailingen moeten verplant worden,evenals een onbekende soort,hiervan moet ik nog zeker 2 weken wachten voor de geslachtsbepaling,binnen enkele dagen zal ik het drooggewicht posten van deze ronde,het gaat enorm tegenvallen,dat is nu al zeker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt het is zo erg tegengevallen dat ik het liever niet wil posten :wOOt

snel nu het hokje verder gaan afwerken zodat ik opnieuw,maar gecontroleerd enkele zaailingsoortjes kan gaan testen en zelfgemaakte stekken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb je hele treat nog eens doorgelezen. Toen ik de eerste las, wist ik al dat dit mislukken ging.

Wat is het doel van zoiets, je wilt een super soortje maken maar je weet niet wat voor een zaad het is, ja nlx-bb, maar de eigenschappen ervan.

De breeders van zaad zijn daar al jaren mee bezig, je hebt onderhand meer als 1000 soorten, wat wil jij dan nog maken? Overigens, 180 zaden van een goed merk, kost een godsvermogen, zaad kweken en ontwikkelen is voor hun ook duur en daarbij er is al zo'n hoop, dat je bomen al niet meer ziet door het bos.

Wil je iets in die richting, haal je een zakje van je lievelingssoort. Febr. een stuk of 5 ontkiemen onder TL.Na een week of 5 a 6 stekjes der vanaf halen voor het geslacht, in een kweekkastje, als er wortels aanzitten, voor een zuidraam, is alleen maar voor het geslacht. en dan kun je met de moederplanten verder.

Er zal best wel een paar vrouwtjes bij zitten. Als je geen zaad wilt ga je met de vrouwtjes verder, april stekken, begin mei naar buiten, makkelijk, goedkoop. Of je stekt ervan voor binnen, in juni/juli kun je van 1 plant honderden stekken halen. En je kunt je moederplanten buiten laten afbloeien.

Als je zaad wilt is dit op deze manier tocht ook heel makkelijk te verwezenlijken lijkt me.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhhhh?Supersoort kweken?Daar heb ik het denk ik nooit over gehad?Dit was een test,om de potentie,de 12/12 start en de stabiliteit van dit ras te kunnen ontdekken,het waren gekochte zaden die later bleken dat ze zeer onstabiel waren,ik heb gelukkig de mogenlijkheden om te kunnen testen,dat deze testen slagen of mislukken zal mij eigenlijk worst wezen, het gaat me om de invloeden van deze testen,de mogenlijkheden,de ervaring,pure hobby dus...De topics die ik maak zijn louter informatief bedoeld,en laten zien wat er fout kan gaan,in een recent topic teste ik de gevolgen van een lage lv,dat is dus zeer nuttig,zo kunnen mensen duidelijk volgen wat voor invloed dit heeft op de plantjes,dat jij wist dat deze test ging mislukken,daar geloof ik helemaal niets van,als de zaadjes stabiel waren geweest,dan zou deze test met glans geslaagd zijn,ben nu in datzelfde hok bezig met meerdere soortjes zaad,ook hier is er weer 1 soortje dat onstabiel is,grote verschillen in groei en bloei,ondertussen ligt de volgende soort al te weken,deze gaat binnen 4 weken weer de plaats innemen van de andere bloeiende zaailingen,het is een hobby,als ik enkel en alleen maar zou gaan kweken zoals het hoort,dan beleef ik er geen fun meer aan,begrijp je reply eigenlijk niet goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...