Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
miker

Planten Uit Grond Verplaatsen Na 2 Weken Bloei?

Recommended Posts

heb me planten nu al 2 weken in bloei staan maar ze zijn nog maar zon 15-20 centimer. heel veel open ruimtes en dus veel lichtverlies en ik verwacht niet dat ze nog heel veel groeien. meestal is de groei er toch uit na 3 weken bloei?

nu is mijn vraag, als ik nu eens die kleine planten gewoon bij elkaar zet in die ene bak (heb totaal 2 bakken)?

dan zet in ik in die andere bak nieuwe planten en die groei ik dan langer voor.

heb 2 lampen dus ik kan ze verplaatsen. ik vermoed dat ze niet vol doorgeworteld zijn dus wellicht is verplaatsen mogelijk? dan is tenminste alle ruimte in de ene bak benut. ik gebruik dan al het licht, en ook al zijn ze maar 20-30 cm dan kan dat nog een acceptabele oogst worden denk ik? (iemand ervaring?)

echter mij vraag is, kan ik de planten dus met wortel en al uit de ene bak "trekken" en in de andere plaatsen? overleven ze dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
heb me planten nu al 2 weken in bloei staan maar ze zijn nog maar zon 15-20 centimer. heel veel open ruimtes en dus veel lichtverlies en ik verwacht niet dat ze nog heel veel groeien. meestal is de groei er toch uit na 3 weken bloei?

nu is mijn vraag, als ik nu eens die kleine planten gewoon bij elkaar zet in die ene bak (heb totaal 2 bakken)?

dan zet in ik in die andere bak nieuwe planten en die groei ik dan langer voor.

heb 2 lampen dus ik kan ze verplaatsen. ik vermoed dat ze niet vol doorgeworteld zijn dus wellicht is verplaatsen mogelijk? dan is tenminste alle ruimte in de ene bak benut. ik gebruik dan al het licht, en ook al zijn ze maar 20-30 cm dan kan dat nog een acceptabele oogst worden denk ik? (iemand ervaring?)

echter mij vraag is, kan ik de planten dus met wortel en al uit de ene bak "trekken" en in de andere plaatsen? overleven ze dat?

de planten eruit trekken overleven ze niet,je kan wel proberen om zo veel mogenlijk aarde rond de plant zo ruim mogenlijk uit te graven zonder de wortels te beschadigen,bloeiende planten verpotten is zowieso niet aangeraden,maar wat is de reden dan dat ze nog zo laag zijn?Meestal groeien ze nog door tot de derde week bloei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik ze verplaats doe ik dat uiteraard met zoveel mogelijk aarde eromheen. Zouden ze in de tuinbouw daar niet een of ander apaaraat voor hebben? dat zou mooi zijn.

rede zo laag is me onduidelijk. op 10-12 cm in bloei gezet maar ze gingen daarna zo extreem langzaam....

misschien ligt het aan het soort, zijn santa marias.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...