Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Marsupium

Planten helemaal vergeeld

Recommended Posts

Hoi,

Graag jullie advies en mening over vergeelde planten.

Een kameraad heeft Frisian Dew en Hollands Hope in speciekuipen staan.

Eerst gaf hij 2x p/w Biobizz Grow 4ml/l  toen de planten groen en gezond er uit zagen.

Toen hij een week op vakantie ging en een ander die week de planten verzorgde en terug kwam waren ze zeer lichter van kleur.

Ik zei ze hebben stikstof tekort en hij voeding met elke watergeefbeurt moest geven en de groeivoeding op halve sterkte sproeien als bladvoeding.

Hij geeft ook handje koemest korrels opgelost in 5 ltr water sinds ze geel zijn.

Nu na een dikke week nog geen verbetering.

 

 

IMG_20220813_160407.jpg

IMG_20220813_160412.jpg

IMG_20220813_173428.jpg

IMG_20220813_160419.jpg

IMG_20220813_173420.jpg

IMG_20220813_160425.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zo veel zijn

Als die plant een paar x te droog heeft gestaan heb je dit ook al, dan is t geen stikstof tekort

Voeding met elke waterbeurt is ook geen goed idee want dan raakt je bodem verstopt met zouten waardoor je plant niks meer opneemt en dan gaat ie er ook zo uit zien.

Wat het ook is, ik denk dat ze je niet t hele verhaal verteld hebben want t ging zoals je zei eerst goed en in een week is die hele plant is ineens verbleekt. 

Zou iig geen voeding geven als je idd elke dag hebt gevoed een week lang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waterprobleem.
Die plant heeft een paar dagen of flink te nat gestaan of is van heel nat naar een heel erg droge pot gegaan.

Heeft niet veel met voeding te maken al zal een plant als deze wel flink wat lusten.

Vraag eens aan de verzorger wat ze aan liters water gaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik zal proberen meer info te krijgen...

Ze krijgen nu zo'n 4 ltr water per plant, dagelijks per plant.

Eerder voor de vakantie hingen de planten wel eens wat slapjes als ik langs kwam en zei ik dat ze ochtends wel water moeten geven. 

Ze gaven toen dus te weinig water maar waren nog groen.

Na wat water te hebben hebben gingen de bladeren na een tijdje weer steviger omhoog staan.

Bedankt voor de reacties...

Even wat anders...

Zelf kweek ik al jaren niet meer... Maar ondersteun nog wel eens anderen met mijn kennis en ervaring.

Ben ook niet actief meer op het forum maar dacht eens hier te posten...

Het valt me op dat het forum niet meer zo actief is als jaren geleden en dat het te koop staat.

lostchild, jou naam herken ik nog wel van verleden activiteiten van mij op het forum.

Zit iedereen tegenwoordig op Facebook of zo?

Daar heb ik niet veel mee.

Edited by Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...