Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
martino23

Blad Wegknipen

Recommended Posts

Iedereen heeft hier een theorie over, ik kweek al jaren met 50 planten op 2 m2 dus als je geen dicht oerwoud wilt hebben met niks geen toppenonderin, moet je het blad laten zitten, ik haal er altijd de grote bladeren af, natuurlijk niet 10 in 1 keer van een plant, maar elke dag een paar en dat bevalt mij nog altijd prima, geen centje pijn.

SUC50912.JPG

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iedereen heeft hier een theorie over, ik kweek al jaren met 50 planten op 2 m2 dus als je geen dicht oerwoud wilt hebben met niks geen toppenonderin, moet je het blad laten zitten, ik haal er altijd de grote bladeren af, natuurlijk niet 10 in 1 keer van een plant, maar elke dag een paar en dat bevalt mij nog altijd prima, geen centje pijn.

SUC50912.JPG

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik er gewoon voor ga dat ik de bladeren laat zitten en haal onderin gewoon de fluf achtige toppies weg (dieven) dat ga ik proberen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

als oplossing voordat gebloed van de tak is een oplossing waardoor je rot of andere ziektes voorkomt en uit ervaring spreek ik dat meer zon op je top voor meer opbrengst zorgt.

 

als je een waxine lichtje versnipert bijv. met een mes en de snippers in een spuit stopt(vrijgrote spuit) deze in kokend water legt zodat kaarsvet smelt en als het vloeibaar is op de wond spuit

hierdoor krijg je geen last van ziektes of rot khoop dat ik hier iemand meegeholpen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goeie tip slechtekont. Ik gebruik hier zelf wondenpasta voor bomen voor, te koop bij het tuincentrum.

 

denk je dat het geld op me ruggroeit mafkees :verrygood

 

neehoor geintje :P dat is ook een oplossing maar wel iets prijzigers omdat je waxine lichtjes vast nog wel hebtliggen en voor een spuit kan je gewoon ff naar een growshop gaan hebben ze vast wel zoiets..

 

iig zijn hier oplossingen voor :nerd

Edited by slechtekont

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oeh ja sorry. Ik was even vergeten dat de gemiddelde kweker natuurlijk geen 3,25 kan missen... :verrygood

 

 

:P nee wat je zegt k krijg maar 1 euro zakgeld perweek :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maar 50 euro cent lol;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een intressant topic . zelf zit ik ook met deze vraag

aangezien mijn plantjes in de scrog staan, veel blad aan maken

 

blaadjes gaan dus tegen elkaar aan groeien en door de hoge lucht vochtigheid

gaan de blaadjes aan elkaar plakken !! dit lijkt mij een risico volle situatie ivb met schimmel

dus ik heb de grote blaadjes die in de weg zaten weg gewerkt , ik vermoed dat namelijk het kleine

blad nu meer energie krijgt omdat een aantal andere (zware bladen dat niet meer vragen )

 

vermoeden is niet het goedde woord ( 5 dagen later en het groeit als een tierelier )

Share this post


Link to post
Share on other sites
als oplossing voordat gebloed van de tak is een oplossing waardoor je rot of andere ziektes voorkomt en uit ervaring spreek ik dat meer zon op je top voor meer opbrengst zorgt.

 

als je een waxine lichtje versnipert bijv. met een mes en de snippers in een spuit stopt(vrijgrote spuit) deze in kokend water legt zodat kaarsvet smelt en als het vloeibaar is op de wond spuit

hierdoor krijg je geen last van ziektes of rot khoop dat ik hier iemand meegeholpen heb.

 

Werkt dit alleen om de wond van de plant te dichten? Of zou je dit ook als "voorbehoedsmiddel" kunnen gebruiken tegen toprot?

Dat je bijvoorbeeld 1x in de week sproeit met dit over de topjes. Waardoor het de kans op toprot zou verminderen?

Ik hoor hierover voor het eerst, dus misschien een beetje een domme vraag, ik ben dan ook een beginner :smoke

 

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zit je plant en zitten je toppen vol kaarsvet, wat denk je nu zelf? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat je bijvoorbeeld 1x in de week sproeit met dit over de topjes. Waardoor het de kans op toprot zou verminderen?

Dit meen je serieus....of wat ?? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesant topic! ik plukte gwn de bladeren die volledig geel waren er af, maar na de reacite van plantkas zie ik er wel een mogelijkheid in waarom ik zoveel toprot gekregen heb, dit jaar laat ik gwn de natuur z'n gang gaan en w8en tot ze er vanzelf afvallen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit meen je serieus....of wat ?? :smoke

 

lol was vol stoned toen ik dit schreef,, het leek me wel een leuke oplossing, maarja, dan denk je er nuchter over na.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...