Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AngelMind

Check Mijn Hok Eens :p

Recommended Posts

11 liter potten komen hier goed van pas ,die kunnen tenminste ook een tijdje zonder watergift. En veel voeding hoef je dan in feite ook niet te geven. En eerst langs boven wateren en dan langs onder , thats the way to do it !

 

Met deze aantallen zijn beestjes in je tuin een ramp , heb je preventieve maatregelen genomen? Het stekmateriaal ziet er goed uit overigens . Maar met m'n hokken vol zaailingen zou ik een stuk rustiger slapen ( i.v.m. de beestjes )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
11 liter potten komen hier goed van pas ,die kunnen tenminste ook een tijdje zonder watergift. En veel voeding hoef je dan in feite ook niet te geven. En eerst langs boven wateren en dan langs onder , thats the way to do it !

 

Met deze aantallen zijn beestjes in je tuin een ramp , heb je preventieve maatregelen genomen? Het stekmateriaal ziet er goed uit overigens . Maar met m'n hokken vol zaailingen zou ik een stuk rustiger slapen ( i.v.m. de beestjes )

ja,maar 11l potten hebben ook een nadeel,staan ze 1 x te nat,dan heb je ook een dik probleem,je moet hier ook extra aandacht aan schenken,spaarzaam watergeven dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er erg goed uit! goed en mooi aangepakt, maar een btje TEveel planten naar mijn idee :)

 

iig succes! :P

wat een gelul, hij weet wat hij doet en de risico's zijn.

 

word je gepakt dan moetje ook niet huliebalken.

niet klagen maar dragen zoals ik altijd zeg....................

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er erg goed uit! goed en mooi aangepakt, maar een btje TEveel planten naar mijn idee :)

 

iig succes! :P

wat een gelul, hij weet wat hij doet en de risico's zijn.

 

word je gepakt dan moetje ook niet huliebalken.

niet klagen maar dragen zoals ik altijd zeg....................

Zeker weet ik wat de risco's zijn. Gaat het verkeerd heb ik pech gehad, gaat het goed dan lach ik! Die gok waag ik nu eenmaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er erg goed uit! goed en mooi aangepakt, maar een btje TEveel planten naar mijn idee :)

 

iig succes! :P

wat een gelul, hij weet wat hij doet en de risico's zijn.

 

word je gepakt dan moetje ook niet huliebalken.

niet klagen maar dragen zoals ik altijd zeg....................

Waarom is dat gelul? , hij geeft gewoon z'n mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja ik ben hier dus 1 van de weinigen die het geen mooi hok vind!

 

Bekabeling boven je VSA's (word tering heet, de mantel kan smelten.. -> kortsluiting -> brand)

En dan nog de bedrading zo los door dat hokje bij je vsa's!

Je inblaas kanaal zo open, als je ongedierte binnen wilt hebben moet je dat vooral zo laten.

 

'grote jongen' ik vind het een prutshok.

 

Groetjes Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mja ik ben hier dus 1 van de weinigen die het geen mooi hok vind!

 

Bekabeling boven je VSA's (word tering heet, de mantel kan smelten.. -> kortsluiting -> brand)

En dan nog de bedrading zo los door dat hokje bij je vsa's!

Je inblaas kanaal zo open, als je ongedierte binnen wilt hebben moet je dat vooral zo laten.

 

'grote jongen' ik vind het een prutshok.

 

Groetjes Mike.

Goed meneer de beterweter!! De kabels kunnen niet smelten! Als is zo gebundeld dat er totaal niks mee kan gebeuren. Punt 2 het inblaaskanaal is niet open zit hele fijne insecten gaas voor.

 

Post dan maar eens een hok van jou!!

 

*Uhm jalouzie*

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mja ik ben hier dus 1 van de weinigen die het geen mooi hok vind!

 

Bekabeling boven je VSA's (word tering heet, de mantel kan smelten.. -> kortsluiting -> brand)

En dan nog de bedrading zo los door dat hokje bij je vsa's!

Je inblaas kanaal zo open, als je ongedierte binnen wilt hebben moet je dat vooral zo laten.

 

'grote jongen' ik vind het een prutshok.

 

Groetjes Mike.

Goed meneer de beterweter!! De kabels kunnen niet smelten! Als is zo gebundeld dat er totaal niks mee kan gebeuren. Punt 2 het inblaaskanaal is niet open zit hele fijne insecten gaas voor.

 

Post dan maar eens een hok van jou!!

 

*Uhm jalouzie*

 

:verrygood

Dit is m'n laatste post in dit topic, alleen om ruzie / onenigheden uit de weg te gaan!

 

De bekabeling kan zeker wel smelten door de hitte van je vsa's (aangezien die er bij u 2cm boven hingen) en gebundeld :specool

 

In het filmpje is geen fijns gaas te zien, maar spint of ander ongedierte kan er dan nog makkelijk doorheen 'vliegen / lopen' (als je het niet al zelf bij je draagt)

 

En dit is geen jaloezie waar je hebt over hebt.

Je kunt het beter beschouwen als tips, beter narigheid verkomen dan bestrijden!!

'k heb het sowieso niet zo op fotos / filmpjes aangezien de blauwen hier ook rondneuzen, misschien nog wel de mensen wat dat pand gebouwd hebben... (die je kunnen rippen / verraden, opties genoeg toch ? )

 

Groetjes Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

dudes , kommop!

laten we in het achterhooffie houden dat we allemaal 1 ding gemeen hebben; wiet wiet wiet, en ehh, had ik wiet al genoemd...!?

 

over het algemeen zijn smokerszz vrij relaxed...maar ik gelof dat er hier een paar iets anders roken dan wierie....

 

 

iedereen is paranoia hiero door de crack als je het mij vraagt!:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bekabeling kan zeker wel smelten door de hitte van je vsa's (aangezien die er bij u 2cm boven hingen) en gebundeld :verrygood

 

In het filmpje is geen fijns gaas te zien, maar spint of ander ongedierte kan er dan nog makkelijk doorheen 'vliegen / lopen' (als je het niet al zelf bij je draagt)

 

En dit is geen jaloezie waar je hebt over hebt.

Je kunt het beter beschouwen als tips, beter narigheid verkomen dan bestrijden!!

'k heb het sowieso niet zo op fotos / filmpjes aangezien de blauwen hier ook rondneuzen, misschien nog wel de mensen wat dat pand gebouwd hebben... (die je kunnen rippen / verraden, opties genoeg toch ? )

 

Groetjes Mike.

Wanneer je alles optimaal veilig wil dan gaat daar veel tijd in zitten omdat je installatie dan aan erg veel eisen moet voldoen . Maar aangezien het maar tijdelijk is vaak wordt er vaak niet zo nauw gekeken , omdat er toch al risico's zijn wordt dit er maar bij genomen. Er zullen maar weinig kwekers zijn die alles door een monteur volgens de voorschriften laten aanleggen. Ik ben het nog nooit tegen gekomen .

 

Het zou natuurlijk zeker veiliger zijn !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

daar is iets van aan maar alles netjes leggen is niet zo heel veel meer werk,als je eerst alles op papier zet,en er een paar extra stopcontacten bij voorziet zit je goed,natuurlijk moeten alle verbruikers samengeteld worden om overspanning te voorkomenkweekruimte0075fr.th.jpg

ik heb toch ook al wat aardige foto's gezien van kweekruimte's hier met proper geplaatste electrische leidingen,trouwens dat zou gewoon prioritair moeten zijn wil je veilig kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel goed uit maar voldoet nog steeds niet aan de officiële norm die geldt voor ruimtes waar vocht in aanwezig is ( IP -norm ) . In feite zou je altijd de NEN 1010 en/of NEN 3140 in moeten duiken voor het aanleggen van je installatie.

 

Één ding staat vast : in de wietkweek wordt heel wat afgebeunt als het om electra gaat . Het jaarlijkse aantal branden in kwekerijen zijn daar het bewijs van .

Share this post


Link to post
Share on other sites

meen je dat echt, atmo? vind je dat er goed uit zien????????

 

sorry maar vind het echt niets. ten eerste geen overzicht wat wat is.

 

geef mij maar een ruime opzet met nummering e.d. zoals hier te zien is

post-31-1127638649.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
meen je dat echt, atmo? vind je dat er goed uit zien????????

 

sorry maar vind het echt niets. ten eerste geen overzicht wat wat is.

 

geef mij maar een ruime opzet met nummering e.d. zoals hier te zien is

dolim,deze foto komt niet van bij mij,bij mij staat heel de opzet buiten mijn hok,ik heb wel de plaatsing verzorgd,het is niet picobello,maar het is wel overzichtelijk,de 5 vsa's boven liggen gemonteerd in volgorde,de kabels zijn genummerd,alsook de lampen,bovendien is er een apparte leiding voorzien voor deze opzet,afgezekerd 20 A,en staat er een differentieel voor badkamers op,toch redelijk veilig...Die foto van jou is wel netjes,het beste systeem is nog een grote electriciteitskast(metaal),daar alles in met een kleine afzuiging in voor de warmte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het altijd zo:

 

dikke plaat spaanplaat met hierop gipskartonplaat.

vsa's erop lekker ruim uit elkaar.... onder deze platen trillingsdempers die je voor een wasmachine gebruikt en waar de platen tegen de muur staan trillingsdempers ertussen. in de kamer twee meter ernaast hoor je niets ook niet als ze tegelijk aan staan (zoals je ziet zijn het er geen gering aantal)

 

onder deze platen een gipsplaat tegen evt lekkende condensatoren, de kamer zelf "tocht" door met buitenlucht

Share this post


Link to post
Share on other sites
meen je dat echt, atmo? vind je dat er goed uit zien????????

 

sorry maar vind het echt niets. ten eerste geen overzicht wat wat is.

 

geef mij maar een ruime opzet met nummering e.d. zoals hier te zien is

Bij nader inzien ziet het er inderdaad niet goed uit , moet ik je gelijk ingeven . Zo worden de VSA's onnodig heet .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
meen je dat echt, atmo? vind je dat er goed uit zien????????

 

sorry maar vind het echt niets. ten eerste geen overzicht wat wat is.

 

geef mij maar een ruime opzet met nummering e.d. zoals hier te zien is

Bij nader inzien ziet het er inderdaad niet goed uit , moet ik je gelijk ingeven . Zo worden de VSA's onnodig heet .

zoals ik al zei is het niet picobello,de vsa's worden echter niet warmer dan uiteen in deze opstelling,1 van de 2 inzuigkanalen van de afzuiger hangt daar kort in de buurt aan de voorgroeibak voor de zaailingen,zo loopt de temperatuur onder de lamp voor de zaailingen ook niet hoog op,dus de vsa's kunnen probleemloos hun warmte kwijt.

Verder wil ik nog mededelen dat het hier niet ging om het mooiste concept,het ging over veiligheid,en veilig is het daar zeker aangesloten met de gehele losse lijn,appart afgezekerd,en met een aardlekschakelaar voor vochtige ruimten.Het kan natuurlijk nog beter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies ,als je echt volgens voorschriften werkt komt er nog veel meer bij kijken.

We hebben met HPS lampen namelijk met hoge startspanningen te maken die ontstaan in de inductieve last(smoorspoel) bij het in en uitschakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...