Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest RaoulDuke

Colchicine

Recommended Posts

Hij bedoeld niet de hoeveelheden THC die schadelijk zouden zijn , want dat is natuurlijk onzin .  Er wordt gedoeld op andere effecten die wel nadelig zijn .

 

De behandeling met Colchcine is genetische manipulatie. De effecten daarvan zijn zo wie zo nog niet allemaal bekent

De effecten die hij noemde (hartkloppingen & paranoia) worden veroorzaakt door THC, niet door het gebruik van colchicine.

De Cochicine veroorzaakt door de war geschopte genen , dat blijkt wel uit de grotere hoeveelheid herma's die we nu hebben. Ik vindt het niet vreemd dat er meer dingen blijvend veranderen .

 

In de meeste gevalen zal behandeling met Colchicine je trouwens niks 'leuks 'opleveren . Dat is maar zeer zelden het geval .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest groeneduim
Hij bedoeld niet de hoeveelheden THC die schadelijk zouden zijn , want dat is natuurlijk onzin .  Er wordt gedoeld op andere effecten die wel nadelig zijn .

 

De behandeling met Colchcine is genetische manipulatie. De effecten daarvan zijn zo wie zo nog niet allemaal bekent

De effecten die hij noemde (hartkloppingen & paranoia) worden veroorzaakt door THC, niet door het gebruik van colchicine.

De Cochicine veroorzaakt door de war geschopte genen , dat blijkt wel uit de grotere hoeveelheid herma's die we nu hebben. Ik vindt het niet vreemd dat er meer dingen blijvend veranderen .

 

In de meeste gevalen zal behandeling met Colchicine je trouwens niks 'leuks 'opleveren . Dat is maar zeer zelden het geval

Klopt:

 

Colchicine is een extreem gevaarlijk goedje en organismen, (d.w.z. plant en dier), die ermee in aanraking komen vormen door verstoring de celdeling, polyploide kiemcellen; dat zijn zaad- en eicellen met meerdere kopieen erfelijk materiaal. Bij een gewas kan dit leiden tot reuzengroei en andere 'gewenste' effecten, maar als mens/dier in de vruchtbare leeftijd is dit een extreem gevaarlijk spul. Op de plaatsen waar het gebruikt wordt geschiedt dat onder extreme voorzorgen, zoals laminaire flowkast etc. Kortom, op deze manier in het tuinschuurtje Flip de Tovenaarsleerling met de natuur uithangen is niet aan te raden, zeker niet als jij of je omgeving nog nageslacht wil krijgen. Het is al dubieus genoeg dat de bioindustrie zich van dit soort methoden bedient en bovendien werd hierboven al terecht opgemerkt dat het een loterijmethode is met vooral nieten, dus je moet al een heel proefveld volzetten met de behandelde planten als je er 1 wil treffen die MISSCHIEN 'verbeterde' eigenschappen vertoont.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke
Colchicine wordt al meer dan 6000 jaar gebruikt om planten groter te laten groeien.

Bullshit..

Colchicine extract werd voor het eerst beschreven als een middel tegen jicht in De Materia Medica door de farmacoloog Padanius Dioscorides in de eerste eeuw na Christus.

 

Het alkaloïd werd voor het eerst geïsoleerd in 1820 door de twee franse chemici P.S. Pelletier and J. Caventon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Colchicine

Colchicine werd toen medisch toegepast, maar ver daarvoor al voor de landbouw!

En ik heb wikipedia er ook echt wel op nageslagen hoor! :verrygood

Maar je kan niet ontkennen dat de graan die wij in de huidige vorm kennen al een behoorlijke poosje bestaat. En het is ook bekent dat de huidige vorm van graan 6 chromosomen heeft. Dat kan niet door natuurlijke selectie. Dus zal er wel een of andere middeleeuwse manier zijn om Colchicine aan de Herfsttijloos de onttrekken.

 

Bovendien gaat bovenstaande wikipedia artikel alleen maar over de medische toepassing van Colchicine. Niet over de toepassing op de tuinbouw.

 

Ik heb het overigens van deze sitehttp://www.erowid.org/plants/cannabis/cann...ivation11.shtml

 

Dit is het stukje waar het om gaat:

De werking van colchicine is overigens al duizenden jaren bij

de mensheid bekend. Al zo'n 6000 jaar geleden werden in Klein

Azi‰ graszaden behandelt met colchicine, waardoor nieuwe

granen als tarwe ontstonden. Tarwe heeft zelfs 6n chromosomen,

vandaar ook die dikke zaden in vergelijking met andere gras-

soorten. Tegenwoordig wordt colchicine vaak toegepast bij het

kweken van sierbloemen. Op die manier zijn er bijvoorbeeld ook

de grootbloemige viooltjes, asters en petunia's ontstaan.

 

Verder @groeneduim:

Ik moet toegeven dat ik geen idee heb wat Colchicine precies is. Maar ik heb foto's gezien waarop het gebruikt werd op planten. En daar namen ze echt geen enkele voorzorgsmaatregel (en het was een tuinbouwschool dacht ik). Ik ben me er wel van bewust dat het uitermate giftig is. Maar ik ben ook niet van plan om het in de schuur te doen, maar om het in een lab te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest groeneduim

Doe ff een, (internationaal), Googletje met 'colchicine agriculture precautions", en er staat informatie over gebruik van brillen, handschoenen en ademmasker bij 'groene' toepassingen. Saillant detail is dat het Zuid-Afrikaanse regime whiskey met colchicine gebruikte om tegenstanders 'onschadelijk' te maken.

 

 

http://www.omnisterra.com/botany/cp/list/cp95alld/0103.htm

 

http://www.nti.org/e_research/profiles/SAf.../2440_3604.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meer behoorlijk in verdiept en er is eigenlijk gen ebewijs t evindne dat Colchicine een hoger T.H.C. gehalte teweeg zou brengen , alleen heel af en toe .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

Het hoeft het THC gehalte ook niet te verhogen, zou mooi zijn natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed op internet zoekt kan je het zo bestellen, vanuit online webshops

 

ik heb me een tijd geleden ook al in verdiept en ik ga het denk ik ook uit proberen :P

 

al is het maar om die planten sneller te zien groeien, het lijkt me gewoon leuk om ze te manipuleren :D

 

zo leer je tenminste ook nog is iets :P

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een flessie normale voeding gebruiken lijkt me iets gezonder.................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even oude topic's lopen vissen ofzo? Ik zou als je voor een hormonale invloed wil gaan Gibberaline nemen..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even oude topic's lopen vissen ofzo? Ik zou als je voor een hormonale invloed wil gaan Gibberaline nemen..

 

Laters, Snowie

 

waar kan je auxine en gibberalin bestellen dan en hoeduur is het? alvast bedankt :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar je het kan kopen, je kunt het bij een aantal hogere tuinbouw bedrijven wel bestellen. Daarnaast heeft no-mercy een vorm van giberalinezuur met daarin een hele lage dosis welke de bloei stimuleerd..deze is gewoon bij Alien te bestellen..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen,

 

zalig, ben juist op dit forum en zien dat jullie over Colchicine bezig zijn

een paar jaar geleden spookte in mij hoofd ook het idee om hier mee te experimenteren.

 

heb daar vroeger al een gesprek over gehad op overgrow (site nu door politie neergehaald)

 

nu ik weet nog dat ze die mutatie's verkregen door watre te mengen met dien Cochicine en dan de zaden der nen tijd in laten weken. Heel veel zaadjes zullen gewoon doodgaan doordat hun mutatie niet leefbaar is. Maar 1 op de 1000 zal dus wel een verdubbeling van dien cromosonestring krijgen. Dit is wel enkel te teste in een labo.

 

Je ziet dus dat je meer dan 2000 planbten moet opkweken voor dat je een kopel kan vinden (en dan moet je wel juist 1 vrouwje en 1 manneke vinden)

 

Let er wel op als je zo een gemuteerde (4 stringen) naast een normale (2 stringen) zet, dat het nageslagt terug 2 stringen zal hebben (3 is niet leefbaar) en dat de plant dus al de speciale eigenschappen verliest

 

 

Maar nu toen ik laatst zaad had gekocht in Bazaar Roosendaal, viel mij op dat zij gewoon nirvana shop volgde (waarschijnlijk kopen zij daar hun zaad)

En als je op Nirvana http://www.nirvana-shop.com/master-kush-p-51.html gaat zien, zie je de Master Kush.

Hier staat dat da een tetraploid soortje is. En volgens mij zijn dat dus de soorten die met Colchine verkregen zijn.

 

en btw voor de mensen die tegen deze genetische manipulatie zijn wil ik nog even zeggen dat Colchine een stof is dat ze uit een wortel van een Chineese plant halen (dus eigelijk natuurlijk) en dat da al eeuwen geleden is toegepast op graan om meer opbrengst te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zegt niks ,de natuur produceerd net zo goed gif dat dodelijk is voor de mens. En dat het op graan is toegepast zegt ook niet dat het gunstige effecten kan hebben op wietplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

levensgevaarlijk spul.

 

het is enorm ingewikkeld om de werking ervan uit te leggen en de toepassing ervan.

om het kort te zeggen roefelt het een beetje in de hormonen van de plant.

Je krijgt (soms) misvormde (tetra)superplanten die giftig zijn, levensbedreigend.

Is een plantenextract, niks chemisch dus.

 

BLIJF VAN DIT SPUL AF MENSEN.

dit is echt niet bedoeld om mee te experimenteren.

Geen enkele van de (bekende) breeders die ik ken werken daarmee.

dus . . . heb je dit spul zeker niet nodig om goeie planten of zaden te maken.

Door selectie bereik je zoveel meer.

 

groets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog eens wat liggen rondneuzen op internet over waar je het kan bestellen zonder doctors recept...

Toch moet ik wel zeggen dat het aardig prijzig is, $44.74 voor 0,6mg x 30

 

http://www.drugs.md/Colchicine.asp

 

Tevens vind ik het wel raar dat het zo giftig is, want waarom word het dan gebruikt als medicijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polyploidy is the condition of multiple sets of chro- mosomes within one cell. Cannabis has 20 chromosomes in the vegetative diploid (2n) condition. Triploid (3n) and tetraploid (4n) individuals have three or four sets of chro- mosomes and are termed polyploids. It is believed that the haploid condition of 10 chromosomes was likely derived by reduction from a higher (polyploid) ancestral number (Lewis, W. H. 1980). Polyploidy has not been shown to occur naturally in Cannabis; however, it may be induced artificially with colchicine treatments. Colchicine is a poisonous compound extracted from the roots of certain Colchicum species; it inhibits chromosome segregation to daughter cells and cell wall formation, resulting in larger than average daughter cells with multiple chromosome sets. The studies of H. E. Warmke et al. (1942-1944) seem to indicate that colchicine raised drug levels in Cannabis. It is unfortunate that Warmke was unaware of the actual psychoactive ingredients of Cannabis and was therefore unable to extract THC. His crude acetone extract and archaic techniques of bioassay using killifish and small freshwater crustaceans are far from conclusive. He was, however, able to produce both triploid and tetraploid strains of Cannabis with up to twice the potency of dip- bid strains (in their ability to kill small aquatic organisms). The aim of his research was to "produce a strain of hemp with materially reduced marijuana content" and his results indicated that polyploidy raised the potency of Cannabis without any apparent increase in fiber quality or yield.

Warmke's work with polyploids shed light on the nature of sexual determination in Cannabis. He also illus- trated that potency is genetically determined by creating a lower potency strain of hemp through selective breeding with low potency parents.

More recent research by A. I. Zhatov (1979) with fiber Cannabis showed that some economically valuable traits such as fiber quantity may be improved through polyploidy. Polyploids require more water and are usually more sensitive to changes in environment. Vegetative growth cycles are extended by up to 30-40% in polyploids. An extended vegetative period could delay the flowering of polyploid drug strains and interfere with the formation of floral clusters. It would be difficult to determine if cannabinoid levels had been raised by polyploidy if polyploid plants were not able to mature fully in the favorable part of the season when cannabinoid production is promoted by plentiful light and warm temperatures. Greenhouses and artificial lighting can be used to extend the season and test polyploid strains.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...