Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest RaoulDuke

Colchicine

Recommended Posts

Guest RaoulDuke

Ik heb ergens gelezen dat je met Colchicine reuzegroei kan bereiken. Ik ben eigenlijk net begonnen met thuis kweken, maar het lijkt mij superinteressant om hiermee te experimenteren. Ook bijvoorbeeld voor mijn morning glory, mijn Phalaris Aquatica, maar ook natuurlijk voor mijn wiet.

Ik kan alleen nergens vinden waar ik dat spul kan kopen en hoe je het moet gebruiken enzo. Ik wil niet de markt vervuilen met hermafrodiet zaadjes ofzo, of gigantisch veel produceren. Ik wil er gewoon mee experimenteren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

Ja ik heb gelezen dat je de plant minstens 3 generaties zonder toevoeging van dat spul moet laten groeien zodat alles eruit is.

Uiteindelijk moet je het wel kunnen consumeren, naar wat ik gelezen heb is het gebruikt op alles wat wij eten. Behalve vlees natuurlijk! Maar wel alle vruchten, vooral wanneer ze pitloos zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt ,maar het betekend niet dat er geen negatieve effecten optreden bij Cannabis. Paranoïa en hartkloppingen enz die je kunt krijgen na het roken van veel opgefokte wiet is waarschijnlijk te danken aan deze stof .

 

Veel mensen denken dat de kweekmethode wiet opgefokt kan maken ,maar dat heeft geen invloed op de genetica van de plant. Behandeling met Colchicine is genetische manipulatie ,wat mij veel eerder de oorzaak lijkt van de hedendaagse opgefokte wiet .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paranoïa en hartkloppingen enz die je kunt krijgen na het roken van veel opgefokte wiet is waarschijnlijk te danken aan deze stof .

Das THC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee , dat bedoel ik niet alleen

 

Anyway nu nog maar eens wat bullshit met deze kennis voor ogen: Eerst nog eens even over het colchicine. Een gif dat eigenlijk veeeel te weinig belicht is. Colchicine is een complex molecuul welke dus chromosomensets verdubbeld door de celdeling te verzieken. Nu is dat normaal gesproken redelijk dodelijk (of ----EDIT----s-opwekkend), maar bij planten krijgen we bijvoorbeeld in de bloementeelt leuke, vreemde (gestoorde en vaak onvruchtbare) bloemen. En dat is mooi (vindt het vrouwtje die er thuis tegen aan moet kijken), want die krijgt nu echt iets unieks van manlief! Dit komt dus omdat de genen die betrokken zijn bij alle eigenschappen van de plant nu COMPLEET UIT BALANS zijn. Een gen die normaal gesproken een bepaald stofje verzorgt (of één bloemblaadje) is er nu ineens in 4-voud (of nog meer!). Krijg je nog meer bloemblaadjes ook! Wow, stel je voor dat dat nu de reden is dat we nu zo ongelooflijk veel THC hebben in die wietjes die toen ‘uitgevonden’ zijn. “Leuk†dachten ze toen, maar de nadelen werden ook wel snel duidelijk: iedereen kent de hartkloppingen en paranoia shit. Rook maar eens een plantje zoals je ze uit moeder natuur vindt, nou ! Die hebben al die nadelen dus mooi niet! Bedankt heren professoren uit Wageningen voor het verzieken van ons geliefde plantje! De hele balans is ziek! Een verschrikkelijke mutant hebben ze gemaakt met stofjes en enzymen waar ons lichaam dus echt niet gelukkig mee is…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

Ja dat weet ik ook. Ik heb er ook dingen over gelezen. Ik ben ook niet van plan een massaproductie op te zetten of er volledig van afhangen, ik wil er gewoon een beetje mee experimenteren. En niet alleen op wiet, zoals ik al zei.

Ik vroeg mij alleen af waar ik die shit kan krijgen, want ik heb overal gezocht en nergens wordt het te koop aangeboden ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je de molecuul formule ervan misschien?

Kun je zeer waarschijnlijk vinden via chemfinder.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

C22H25NO6 is de formule van Colchicine.

 

Ik heb ook even gekeken naar waar je het kon kopen bij die amerikaanse bedrijven. En die vragen voor 1 gram $55, dus dat is vrij prijzig.

Het wordt overigens ook gebruikt als medicijn tegen jicht. En is dus ook in pilvorm te verkrijgen, waarschijnlijk alleen op recept.

Maar wordt het ook niet bij growshops verkocht ofzo?

 

dit staat er bij chemfinder ook nog bij. Bedankt voor die link overigens, echt superhandig!

 

Colchicine [64-86-8]

Synonyms: 7-acetamido-6,7-dihydro-1,2,3,10-tetramethoxybenzo[a]heptalen-9(5H)-one; 7alphaH-colchicine; colchiceine methyl ether; Colchicine; COLCHICINE CRYSTALLINE; colchineos; colchisol; colcin; Colgout; colsaloid; condylon; N-(5,6,7,9-tetrahydro-1,2,3,10-tetramethoxy-9-oxobenzo[a]heptalen-7-yl)-acetamide; N-acetyltrimethylcolchicinic acid methyl ether; (S)-N-(5,6,7,9-tetrahydro-1,2,3,10-tetramethoxy-9-oxobenzo[a]heptalen-7-yl)acetamide;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

aha via chemfinder ook een europese verkoper gevonden! nogmaals bedankt!

Oh daar kan je niet iets online bestellen ofzo...

Nou ja dan moet ik dus maar verderzoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het is nou niet echt een spulletje voor de eerste de beste hobbyist heb ik zo m'n vermoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

Nou ja het spul is potentieel gevaarlijk. Het is een zeer dodelijk gif voor mensen en dieren, ook als je het gebruikt op planten. Je moet de planten minstens 3 generaties laten groeien zonder dat spul zodat alle resten eruit zijn, anders kan inname of roken van de planten dodelijk of iets in die richting zijn.

Maar het wordt echt op alle fruit en groente gebruikt zo onderhand dacht ik... En het wordt ook al 6000 jaar gebruikt.

Maar ik zag foto's van dat mensen het gewoon gebruikten op bijvoorbeeld de tuinbouwschool. En daar zaten eem stel van die idioten er gewoon mee te werken. Dus volgens mij valt dat ook wel weer mee. Het is volgens mij ook niet zo heel moeilijk te gebruiken. Misschien kan je het wel heel makkelijk uit de herststijloos de extraheren (dat is de plant waar het o.a. inzit). Maar ik heb dat ook nergens kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

Colchicine moeten jullie uit je hoofd zetten, puur vergif.

het is bijna een jaar werk om je plant terug clean te krijgen.

 

de bedoeling is toch om een lekker biowietje te hebben dacht ik niet.

we moeten er eerlijk in zijn dat roken alleen al niet erg gezond is.

 

dat spul word inderdaag gebruikt in veel land en tuinbouw takken.

het is niet moeilijk om er aan te geraken, het kost ook niet zoveel.

dat spul is getest geweest op het opeten ervan, niet op het oproken ervan, dus duidelijkheid is hier zeker niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow, stel je voor dat dat nu de reden is dat we nu zo ongelooflijk veel THC hebben in die wietjes die toen ‘uitgevonden’ zijn. “Leuk†dachten ze toen, maar de nadelen werden ook wel snel duidelijk: iedereen kent de hartkloppingen en paranoia shit. Rook maar eens een plantje zoals je ze uit moeder natuur vindt, nou ! Die hebben al die nadelen dus mooi niet!

Onzin. Dit is niet onderbouwd en gewoon een lappie tekst van iemand die denkt hoe het is gegaan.

 

In "de natuur" heb je wel degelijk wietjes met een aardig hoog THC gehalte die paranoia en shit kunnen veroorzaken.. Paranoia is niks nieuws, het bestaat al EEUWEN. Het doorkruisen heeft zowiezow zonder hulp van een of ander hormoon sterke soortjes teweeg gebracht.. Het is echt niet door een of ander middeltje gekomen dat de wiet nu INEENS zo sterk is. Kvindt het maar een beetje vergezochte speculatie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

Tuurlijk is mijn "core business" lekkere homegrown te maken, met lekker veel smaak. Maar het lijkt me gewoon leuk om er mee te experimenteren, om te kijken wat er gebeurd. Lijkt me gewoon mooi om een plant ineens 2x zo groot te zien worden enzo :verrygood

Maar hoe kan je eraan komen dan!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

en waarom zou je het niet proberen als test?

als je het leuk vind om hier een onderzoekje naar te doen en je jezelf goed informeerd en veiligheidsmaatregelen neemt is er toch niks mis mee...

 

 

In de apotheek is het alleen op recept te verkrijgen.

Het word gebruikt bij jicht, mediterrane koorts en sommige lage rugklachten...

 

Als je een aardige dokter hebt kun je heel misschien iets regelen met hem.

 

Was IDULS niet toevallig huisarts? :verrygood

 

 

Ik denk niet dat je er erg makkelijk zo even aan kan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow, stel je voor dat dat nu de reden is dat we nu zo ongelooflijk veel THC hebben in die wietjes die toen ‘uitgevonden’ zijn. “Leuk†dachten ze toen, maar de nadelen werden ook wel snel duidelijk: iedereen kent de hartkloppingen en paranoia shit. Rook maar eens een plantje zoals je ze uit moeder natuur vindt, nou ! Die hebben al die nadelen dus mooi niet!

Onzin. Dit is niet onderbouwd en gewoon een lappie tekst van iemand die denkt hoe het is gegaan.

 

In "de natuur" heb je wel degelijk wietjes met een aardig hoog THC gehalte die paranoia en shit kunnen veroorzaken.. Paranoia is niks nieuws, het bestaat al EEUWEN. Het doorkruisen heeft zowiezow zonder hulp van een of ander hormoon sterke soortjes teweeg gebracht.. Het is echt niet door een of ander middeltje gekomen dat de wiet nu INEENS zo sterk is. Kvindt het maar een beetje vergezochte speculatie..

Hij bedoeld niet de hoeveelheden THC die schadelijk zouden zijn , want dat is natuurlijk onzin . Er wordt gedoeld op andere effecten die wel nadelig zijn .

 

De behandeling met Colchcine is genetische manipulatie. De effecten daarvan zijn zo wie zo nog niet allemaal bekent

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het eenmaal op je lul smeert wil je niet meer

anders, lol... Je moet alleen geen kinderen willen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

Er wordt een beetje van het onderwerp afgedwaald. Kan ik hieruit concluderen dat het uitermate moeilijk is om aan dit goedje te komen?

Of is er toch nog iemand die weet waar ik dat krijgen? Of misschien zelf nog wat heeft :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ik denk dat het een beetje van de persoon af hangt.

Als je een volwassen man bent kun je er heus wel aan

komen. Tip: zoek op het internet naar artikelen en onderzoeken

over colchicine en benader de mensen die met het onderzoek

te maken hebben per email. Dit alles met een echt goeie

smoes. Gooi er een enthausiaste mail uit en converseer

een beetje met de persoon. Toon interesse en laat indirect

weten wat een "pain in the ass" het is om er aan te komen.

Met wat geluk zul je het uiteindelijk zo wel kunnen krijgen

(of horen hoe en waar je het kan krijgen.) Er is vast wel

een bedrijf dat het per postorder verstuurd..... in een of

ander land...

 

Doe onderzoek naar waar het voor gebruikt wordt. En voer

dat als reden op, indien nodig.

 

Ik hoop dat het je lukt :specool

[maar smeer niet teveel op je eikel :verrygood ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genetische manipulatie zou wel eens vervelende nadelen kunnen gaan opleveren als je met Colchicine behandelde wiet rookt , ook op de langere termijn . He tyspul zelf verdwijnt wel snel , maar het zou blijvende mutaties kunnen opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RaoulDuke

Colchicine wordt al meer dan 6000 jaar gebruikt om planten groter te laten groeien. Jij, ik en iedereen eten dagelijks eten dat op deze manier gekweekt is. Graan voor brood heeft 6 chromosomen, oftewel, er is ongeveer 3x Colchicine gebruikt. Druiven zonder pitten? Wanneer je bij een plant meermalen Colchicine gebruikt kan de plant hermafrodiet worden, wat kan leiden tot pitloze vruchten. Op wiet wordt het ook nu vaak gebruikt.

Dus ik denk dat de gevaren zeer gering en te verwaarlozen zijn, gezien we hier een reeds beslagen pad nemen!

Maar goed, dit is een beetje off-topic! Ik wil het spul gewoon hebben! :verrygood

Niet alleen voor de wiet overigens! Het lijkt me ook wel geinig om voor morning glory en phalaris te gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Colchicine wordt al meer dan 6000 jaar gebruikt om planten groter te laten groeien.

Bullshit..

Colchicine extract werd voor het eerst beschreven als een middel tegen jicht in De Materia Medica door de farmacoloog Padanius Dioscorides in de eerste eeuw na Christus.

 

Het alkaloïd werd voor het eerst geïsoleerd in 1820 door de twee franse chemici P.S. Pelletier and J. Caventon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Colchicine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij bedoeld niet de hoeveelheden THC die schadelijk zouden zijn , want dat is natuurlijk onzin . Er wordt gedoeld op andere effecten die wel nadelig zijn .

 

De behandeling met Colchcine is genetische manipulatie. De effecten daarvan zijn zo wie zo nog niet allemaal bekent

De effecten die hij noemde (hartkloppingen & paranoia) worden veroorzaakt door THC, niet door het gebruik van colchicine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het lijkt me ook wel geinig om voor morning glory en phalaris te gebruiken 

Geinig?? :verrygood :specool

 

Als je het niet kunt krijgen kun je het maar beter niet

gaan gebruiken :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...