Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WICKIDDD

Wiet Rijpen? Drogen? Gooi Ze In De Plomp!

Recommended Posts

Als ik me niet vergis Icarus.. morgen drogen! Ben benieuwd! Hoe ga je ze drogen? Laatste keer indirect met fan gedaan (niet direct op de toppies) - waren breekdroog binnen 24 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

bij jullie is die dus ver klaar

 

ben wel benieuwd

 

bij mij was het water nu iets troebeler en lichtjes bruin

 

ik denk er wel aan om te oogsten nu.

 

het rot duikt overal op

en mijn planten lijken mij wel rijp.

 

de stigma zien bijna allemaal lichtbruin en onder de microscoop zien de trichomes er ook reeds klaar uit.

zefs al heel wat bruin okerkleurige.

 

kijk:

micro58pn.jpg

 

micro17qc.jpg

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus
Als ik me niet vergis Icarus.. morgen drogen! Ben benieuwd! Hoe ga je ze drogen? Laatste keer indirect met fan gedaan (niet direct op de toppies) - waren breekdroog binnen 24 uur.

Ja, was het zelf bijna vergeten :specool

 

Ik weet nog niet hoe ik ze zal drogen, ik denk op dezelfde manier waarop jij het gedaan hebt.

Ben een beetje cautious tegenover sneldrogen met oven enz.

 

Misschien eerst het overtollige water weg met de haardroger en dan hangen.

 

 

Ik ben in iedergeval benieuwt hoe het zal uitpakken.

 

 

Mooie foto's trouwens patpot :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens! Oogsten patpot!

 

Ja, in de oven zou ik niet aanraden lol. De haardroger hoef je overigens niet te gebruiken hoor. Ik heb ze op keukenpapier eerst effe laten uitlekken, daarna indirect met de ventilator - binnen 24 uur droog!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

heb je al een rooktest gedaan intussen?

 

hier ziet er nog steeds goed uit, het water heeft wel een wat indringendere geur gekregen nu.

 

maar ik heb er niet te veel mee bezig geweest want ik ben dus beginnen oogsten.

 

wat een werk, wat een werk

 

maar het lijkt me wel geslaagd

 

en ook wel veel, zeker in vergelijking met vorig jaar (mijn eerste maal kweken)

 

ben halfweg hier, maar achteraan de tuin staat er nog een waar er voorlopig niets rot op te zien is, dus die doe ik dan maar laatst.

morgen de rest.....

 

halfweg1hc.jpg

 

p92400099wg.jpg

 

p92300126bm.jpg

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :verrygood. Aardige opbrengst zo te zien. Enig idee hoeveel? Heb je het nat gewogen? Ben inmiddels ook begonnen met weer wat rotte toppen te watercuren. Eigenlijk moeten mijn planten dus nog een week of 2-3, hou ze in de gaten. Als de rot te veel toeslaat moet ik toch oogsten. Ziet er al wel lekker uit maar zeker nog niet rijp:

 

p1011219.jpg

 

p9240049.jpg

 

p9240048.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

nee, ik heb ze niet allemaal gewogen

 

af en toe eens een zeer grote top en die wogen tussen de 100 en de 200 gram

 

twee dagen van s morgens tot s avonds zijn mijn vrouw en ik nu al aan t knippen.

 

nu resten nog juist van 2 planten de kleinere toppen aan de onderkant

 

nog een uurtje of 3, 4 en we zijn eindelijk rond

 

maar het is verschrikkelijk veel.

 

gans het plafond van mijn hok hangt vol toppen en overal waar plaats is liggen of hangen er te drogen.

 

maar ik weet echt niet hoeveel dit samen ongeveer zou wegen.

 

als ze droog zijn ga ik alles van de takken losmaken en dan wegen, voor ik ze in containers steek om te rijpen.

 

ah ja, hoe is de watercure bevallen?

 

die van mij mag morgen op het droge.

 

ik ben benieuwd

 

nog enkele fotos:

wat vinden jullie der van?

 

toppie0ob.jpg

 

plafond7hq.jpg

 

plaf24ip.jpg

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super man! Jaloers!

 

Wat betreft de tijd nog: Ik zal blij zijn als ik nog 2 weken buiten haal... Ze bloeien al sinds half augustus, zou zo'n 8 weken moeten zijn dus 2-3 weken vind ik wel realistisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 weken is onder ideale omstandigheden en meer een maatstaaf voor de broodkweker. Buiten duurt de bloei bijna altijd wel langer dan 8 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velen rekenen de voorbloei daarbij , maar dat klopt niet naar mijn idee . Soms staan zaailingen weken lang in de voorbloei namelijk , dat kun je niet meerekenen.

 

Wanneer is een plant nou echt klaar ? eigenlijk heel simpel - als ie dood gaat .

Vergeling van het blad betekend afname van de fotosynthese wat het eind evan de plant aankondigd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ok we weten nu wanneer die klaar is atmo :verrygood - maar wanneer spreek je nu van bloei?

 

Daarmee verband houdend.. Het actief blijven voeden van je plant, houdt dat hem langer in leven? Ergo: zou ik niet moeten beginnen met het afbouwen van mijn voeding op dit moment om het proces eventueel te versnellen?

 

Overigens - hoe is je experiment gegaan? Al gerookt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

alles is binnen nu.

 

de toppen lichtjes gedroogd met een haardroger en dan op keukenpapier gelegd om verder te drogen.

 

er een stukje afgehaald en verder gedroogd met de haardroger

 

dan een joint met tabak ermee gerold

 

het had wel geen sterke geur of smaak, maar ik had al wat hasj gerookt eerder.

 

en nu zit ik dus in een lekkere high

 

het kwam wat traag opzetten, maar is best sterk

 

en ik heb er niet eens zo veel ingedaan

 

als de erest droog is neem ik nog wat fotos met de microscoop, om eens te zien hoe de triches er nu uitzien

 

greetz p

 

oh ja, kijk

 

vol8tv.jpg

 

volst4da.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe we raken een beetje off-topic nu maar mooi om te zien! Super! laat maar komen..

 

Ga je ook wat verse geoogste toppen watercuren nog? Dan kun je het verschil goed proeven. Watercured heeft in mijn beleving inderdaad minder geur en smaak, maar het is wel veel zachter!

 

Heb wat foto's geplaatst op mijn album van mijn watercuring. Link in mijn handtekening.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

ok, nu wat meer on-topic

 

net nog 200 gr van de verse toppen in het water gelegd

 

de eerste top had ik wel gewogen voor de watercure

 

75 gram voor de 2 stukken

rest nu nog 8 gram gedroogd en losgemaakt van de hoofdtak

deze wiet is wel veel donkerder van kleur

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok! dus met tak zal het zo'n 12 gram geweest zijn? Wat ik gelezen heb hou je ongeveer 15 - 20% droog over. In mijn ervaring worden ze inderdaad wat donkerder. hoe rookt het?

 

Ik hou mijn vingers nog gekruisd - hoop op weinig toprot dan kan ik ze nog even buiten laten staan.. Maar inmiddels dus al een ons aan toppen in het water liggen. Niet dat je ze mist aan de plant maar toch zonde.

 

Bn trouwens wel benieuwd hoe groot je oogst is nu, nat. Enig idee? Hoeveel planten had je?

 

Man.. het ziet er mooi uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

hopelijk stopt de toprot bij je

 

maar ik vrees er voor met dit weer

 

hoe veel ik nu eigenlijk geoost heb kan ik echt niet inschatten

 

ik denk toch enkele kilos, hahahaha

 

maar ik zal het pas echt weten als het droog is en van de takken geknipt, dan ga ik alles wegen.

 

ik laat het je dan ook weten hoeveel het was.

het waren 4 planten, gekocht in een growshop in sas van gent, waarvan ik de naam zelfs niet meer weet. hahaha

 

de watercure rookt wel lekker

 

smaakt helemaal niet meer naar blad of zo, maar ook eigenlijk niet meer echt naar wiet.

 

ik bedoel, veel smaak zit er wel niet meer in, maar de high is top

niets "zwaar" gevoel of zo, of t is van de tabak waar ik het mee meng tot een joint.

puur met de bong, heb je dat minder, maar dan ga je wel even plat, hahaha

heb ik gisteren eens geprobeerd en t is best wel sterk spul.

 

wachten nu hoe de andere watercure is, die is van een week latere toppen gedaan, en dus verder gerijpt.

 

nu ben ik dus alles terug op orde aan t brengen in de tuin en zo.

 

en dozen halen om alles in te steken en te curen als het droog is :verrygood

 

best wel arbeidsintensief allemaal.

 

nu eens uitkijken om, als mijn wiet droog is, in dat hok een kastje te zetten om wat te experimenteren met binnenkweken. :specool

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het is frustrerend om op de cam te zien hoe mijn planten zwiepen door de wind en nat worden... Ik stel het zo lang mogelijk uit, probeer iedere dag de rotte plekjes er uit te halen om de échte toppen nog te laten groeien. Zolang ze meer groeien dan dat ik er aan rot materiaal uit haal is het de moeite waard lijkt me zo.

 

Fantastische oogst overigens man! Ben héél erg benieuwd hoeveel je er nu afhaalt, al zal de opbrangst per watt licht bar mager zijn (je had er tenslotte enkele miljarden watts aan licht op staan :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

zonder lampen, hahaha

goedkoop per gram ook natuurlijk

heb ik ook gezien op de cam

ik ga regelmatig eens zien of ze er nog staan

goed idee trouwens zo een cam

computerfreak?

ik wel, een heel huis vol.

 

kijk, een pic van wat droog restte na die eerste watercure (er is hier wel reeds wat van opgerookt ook natuurlijk)

 

waterc4tj.jpg

 

en dit is een balletje wat ik perste met wat van de schaartjes gekomen is.

moet je eens doen, lekker.

wel eerst mee laten curen met de wiet voor 4 maanden, anders hoest je je te pletter, hahaha

 

bal7xn.jpg

 

wat doe je met je knipafval?

ik schud die af volgens een methode die ik hier vorig jaar ergens gevonden heb.

gaf mij vorig jaar een mooie plak hasj

en nu heb ik dus heel wat meer knipafval (van tegen de toppen)

dat wordt schudden!!!

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

Ik heb mijn watercure wietje korte tijd geleden opgesmoked.

De wiet was redelijk goed, ik kan niet zeggen dat het echt de beste was, maar toch een lekker wietje.

De smaak en geur waren een beetje weg, dit komt denk ik door het watercuren.

De high kwam langzaam opzetten, maar was erg sterk.

 

Volgende keer met een goede rijpe bud van een andere soort.

 

Vind zelf namelijk paarse soortjes ( degene die ik tot nu toe gehad heb dan ) niet echt super chill....Wist het deze keer niet omdat het stekken waren van de growshop. :verrygood

 

Over een tijdje eens proberen met wat wiet uit mijn kaskweekje ( Santa's en NLX)

 

 

lekkere oogst trouwens Patpot!

 

 

Ik maak van een deel van het knipafval hasj met ice-o-lator.

Van het andere deel maak ik spacecake enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

dat is net wat ik ook voel

 

het duurt iets langer voor het opzet, maar dan is t wel goed raak.

 

de ice-o-lator manier ga ik eens nader bekijken

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens! (langzaam opzetten en dan DANG). Net gisteren mijn eerste watercured uit de plomp gehaald. Ligt nu te drogen. Verder: Gelukkig, ondanks alle regen, de toptot valt mee en de haartjes beginnen eindelijk snel te kleuren. Toppen groeien nog steeds, ik hoop volgend weekend te oogsten. Zoalng ze sneller groeien dan dat ik er rot uit haal laat ik ze staan.

 

P9300124-1.jpg

 

P9300121-1.jpg

 

P9300122-1.jpg

 

P9300130-1.jpg

 

P9300135-1.jpg

 

P9300128-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gelukkig, ondanks alle regen, de toptot valt mee en de haartjes beginnen eindelijk snel te kleuren. Toppen groeien nog steeds, ik hoop volgend weekend te oogsten. Zoalng ze sneller groeien dan dat ik er rot uit haal laat ik ze staan.

De haartjes verkleuren vooral zo snel door de regen, volgend weekend is alsnog te vroeg geoogst, je moet ook naar de zwelling van de toppen kijken dan naar de haartjes alleen.. Deze kunnen echt nog wel makkelijk 3 weken voordat er echt iets moois aan zit, probeer het anders uit bij 1 of 2 planten als je er niet zo veel voor voelt om alles langer te laten staan dan volgend weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...