Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jean

1ste Verticale Kweek Update Week7

Recommended Posts

VERTICALE KWEEK

hierboven vind je foto's van men verticaal kweek avontuur ik ge deze elke week proberen te updaten met foto's

commentaar is altijd welkom :P

 

WEEK2

 

WEEK3

 

WEEK4

in week 4 zijn enkele van de bladeren aan het vergelen kan iemand me misschien vertellen wat het zou kunnen zijn?

voor de rest gaat het aardig goed.

WEEK5

steeds nog geen oplossing voor men vergelend BLAD

WEEK6

toppen beginnen dikker en dikker te worden :)

Week7

Edited by jean

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Hallo,allereerst wens ik je proficiat met je concept,heel mooi bedacht,heb wel enkele vragen...

1)als je lamp uit gaat,is jouw ruimte dan ook echt verduisterd?

2)aangezien je op aarde werkt,en ik nergens druppelaars heb ontdekt,hoe krijg je het dan voor elkaar om voor een goede waterhuishouding te zorgen in jouw buizen?Vul je langs boven mischien?

Mischien nog een tip wat ik eens gezien heb met een self made zwerfketel,je kan rond je lamp,ook in cirkel kippendraad aanbrengen,in jouw geval dan 2 halve cirkels,30cm rond de lamp zodat de plantjes steun krijgen en niet dichter bij de lamp kunnen komen,gemakkelijk te bevestigen met oogvijsjes en staaldraad...

Ziet er verder heel pro uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1)als je lamp uit gaat,is jouw ruimte dan ook echt verduisterd?

2)aangezien je op aarde werkt,en ik nergens druppelaars heb ontdekt,hoe krijg je het dan voor elkaar om voor een goede waterhuishouding te zorgen in jouw buizen?Vul je langs boven mischien?

,je kan rond je lamp,ook in cirkel kippendraad aanbrengen,in jouw geval dan 2 halve cirkels,30cm rond de lamp zodat de plantjes steun krijgen en niet dichter bij de lamp kunnen komen,gemakkelijk te bevestigen met oogvijsjes en staaldraad...

1) jep het is op zolder is volledig lichtdicht

2) idd geef het water van boven loopt lekker door tot vanonder onderaan zitten klei korrels die het overtollige vocht opvangen

Dat van het kippe gaas had ik al in gedachte :P kan ik er nog altijd rondzetten als het nodig is

bedankt voor de tips :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt zeker een geinig verslag ik vind het zeker ook kewl dat iemand nu zelf een kweekketel heeft nagemaakt(volgens mij had ik al zoiets zien staan op HD,mocht je een bouwverslag hebben schroom niet om de link te plaatsen). iig s6 met je kweek en ben erg benieuwd naar je verslag.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou trouwens ook met zaailingen kunnen ,kwestie van een kort soortje nemen en geen groeiperiode gebruiken . Je kunt zo zeer korte dikke toppen krijgen,zonder vertakkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziezo week 4 zit erop :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
VERTICALE KWEEK

hierboven vind je foto's van men verticaal kweek avontuur ik ge deze elke week proberen te updaten met foto's

commentaar is altijd welkom :verrygood

 

WEEK2

 

WEEK3

 

WEEK4

in week 4 zijn enkele van de bladeren aan het vergelen kan iemand me misschien vertellen wat het zou kunnen zijn?

voor de rest gaat het aardig goed.

dit kan aan meerdere factoren liggen,ph waarde niet in orde,grond en of voedingswater,te lage of te hoge ec waarde,overbewatering enz...Post eens je waarden van voeding,grond,bewatering,kortom je schema,kan veel duidelijkheid scheppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood ik werk al bijna 5 jaar zonder meters

maar ik denk^persoonlijk ook aan overbewatering omdat het vooral de bladeren zijn van de planten in de onderste gaten :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok nieuwe update week 5

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe update week 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel uit alsof het overbewatering is ja, maar zit wel lekker vol daar. Kan je de volgende keer nog een fototje maken met de lichten uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er idd voller uit maar weet wel dat elke soort een beetje verschilt in de bloei fases.

bovendien gebruik jij een x aantal watage meer dan ikzelf

ik gebruik 1x 600 watt jij hebt er een pak meer wat dus normaal moet resulteren tot een hogere opbrengst.

Wat ik tot nu toe bij mij zie ben ik vrij tevreden over hoor

ik wens je ook nog veel succes met je wkeek en wie weet pleur ik er nog wel een 600 watter bij .

Maar mits dit men 1ste ronde in deze ton is en ik nog een hoop aantal verbeteringen moet aanbrengen ga ik daar nog even mee wachten tot ie optimaal werkt

greetz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

zo te zien vullen de toppen goed,kan je niet eens wat pics maken met de lampen uit?Met flitser zou het veel duidelijker gaan worden,ben benieuwd naar het uiteindelijke gewicht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik ben ook bezig met mijn eerste kweek in een kweekketel

 

ben nu met de 4e week bezig maar valt niet mee

dus misschien kunnen we wat ervaringen uitwisselen

gr arjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik weet het lange tijd geen update heb ook geen foto's genomen van de oogst

het enige dat ik wel weet is het gewicht

heb alles mooi laten drogen en rook klaar gemaakt en het totale gewicht is 350 gr

maw een tegenvaller.

dit heb ik aan men eigen te wijten hoor er zitten nog een paar bugs in men keteltje die ik nu aan het oplossen ben.

paar puntjes waar ik rekening mee ga houden

-de wateroverlast(ik had namelijk geen afwatering waardoor de onderste 2 rijen constant onder water stonden dus dit was de oorzaak van de gele bladeren)

-ondanks men ventilatie zat de lv soms nog aan 70a80% dus te hoog ik ga de volgende keer ook meer strippen had ik nu bijna niet gedaan

-bewateren zelf (vanboven watergeven lijkt goed te zijn maar is niet zo de bovenste planten krijgen naar mijn mening te weinig water omdat alles vrij snel naar beneden sijpeld

 

toch blijf ik van mening dat je al bij al eens het op punt staan wel mooie rondjes kan draaien

grote voordeel kleine oppervlakte

grote nadeel veel plantjes

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer jean,eerlijk gezegd had ik dit toch een beetje verwacht,ketelkweken gaan bijna steeds evenredig met problemen,veel plantjes geven ook een zeer grote verdamping wat ook resulteerde in een hoge lv,meer ventileren zal ook noodzakelijk zijn in de toekomst,succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
jammer jean,eerlijk gezegd had ik dit toch een beetje verwacht,ketelkweken gaan bijna steeds evenredig met problemen,veel plantjes geven ook een zeer grote verdamping wat ook resulteerde in een hoge lv,meer ventileren zal ook noodzakelijk zijn in de toekomst,succes ermee

idd rataplan maar zoals ik al zei je kan niet over 1 dag ijs gaan

had ook geen al te hoge verwachtingen hoor

wou het gewoon is testen en het leek me een leuk concept

ik had wel geen toprot of zo dus daar ben ik tevreden over

er zal nog an gesleuteld moeten worden zal in de toekomst de verdere vorderingen wel posten

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...