Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo mede-liefhebbers :-),

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met een grow bucket autoflower pineapple express die ik indoor kweek ( maar nu buiten gezet heb vanwege slechte lamp ). Mijn plantje doet het redelijk maar 1 van de fouten die ik gemaakt heb ( het zijn er vele helaas maar goed, van fouten leer je ) is dat ik een te goedkope lamp heb gekocht op wish en die gebruikt heb. Hier linkje naar lamp van Wish : https://www.wish.com/product/5fcdd3263b2b09980a6dcea4?share=web

Ik heb ook een foto bijgesloten waaraan je denk ik kunt zien dat ie niet goed in de breedte heeft gegroeid. Volgens Head Shop komt dit door mijn goedkope lamp, en ik had hem ws moeten toppen.

Allemaal beginner issues, ben me bewust van mijn noobdom en plan voor mij was om een eerste run te doen waarvan ik veel zou leren, niet zo zeer een grote of kwalitatief goede opbrengst. ( hoewel dat laatste mss nog best kan want ze ruikt uitstekend !!! )

Voor de 2e run, wil ik dus een betere lamp gaan kopen. Ik heb veel gelezen op dit forum en online maar ik loop er tegenaan dat veel mensen afraden om chinese troep te kopen en als ik online zoek voor betere lampen dan zijn die meestal voor veel grotere kwekers. Ik wil het gewoon klein houden met 1-3 platjes en het hoeft niet top of the bill te zijn omdat ik daar ook de resources niet voor heb. Ik vind het gewoon een super leuke hobby waarin ik wat noobdom kwijt wil raken.

Ik zag ergens in dit forum een suggestie voor een lamp : Mars Hydro TS600. Kan iemand mij vertellen of dit een goede keuze is voor mij of moet ik toch kijken naar wat groters ? Zo ja, heb je een praktische suggestie ?

Alvast super bedankt voor elke hulp en advies !

 

IMG_4594.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Mars lamp is een leuke optie voor de beginnende kweker.
Voor klein beetje meer heb je een stuk beter leds

KLIK

Wattage is ook afhankelijk van oppervlak wat je wil belichten, in wat voor kast, tent of doos kweek je qua afmeting en misschien nog wel prangere vraag: hoeveel wiet wil je er aan overhouden na een oogst?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, lostchild said:

Die Mars lamp is een leuke optie voor de beginnende kweker.
Voor klein beetje meer heb je een stuk beter leds

KLIK

Wattage is ook afhankelijk van oppervlak wat je wil belichten, in wat voor kast, tent of doos kweek je qua afmeting en misschien nog wel prangere vraag: hoeveel wiet wil je er aan overhouden na een oogst?

Hey lostchild,

Bedankt voor je reply ! 

Ik heb de optie bekeken en de PDF high level doorgenomen maar ik vrees dat je mijn technische capaciteiten overschat, ik ben helaas niet in staat om ziets aan te schaffen en te monteren, dat gaat boven mijn kennis niveau :-(.

Qua opbrengst : Ik wil kilo's en kilo's ! Nee hoor, ook hier ken ik mijn limieten. Ik ben begonnen met 1 plantje maar dat was met het idee dat ik ws veel fout zou doen en er weinig aan over zou houden. In de 2e run zou ik dan de fouten uit mijn eerste run verbeteren en zo telkens tot een beter resultaat komen.

Mijn huidige setup is waarschijnlijk lachwekkend voor de meesten maar ik heb een hokje van 1 bij 2 meter waar ik nu de lamp heb opgehangen en ik heb alu folie op de grond gelegd in een enigzins wanhopige poging meer licht te krijgen ( nou ja, niet meer maar gereflecteerd ). Omdat ik een grow bucket gebruik met auto flower, is het allemaal niet intensief om te doen en dat zal ws impact hebben op de opbrengst.

Bij de volgende serie wil ik 3 plantjes groeien om wat dingen uit te proberen, bv het toppen.

Om het toch wat getallen te geven : Ik ben blij met een kleine opbrengst. Het zou leuk zijn alsik op termijn zelfvoorzienend kan worden qua persoonlijk gebruik maar ik snap ook dat ik nog een lange weg te gaan heb, en hier ws ook meer kosten voor moet maken. Een amateur met dromen dus :)

Denk je, gezien mijn relaas hierboven dat die Mars lamp geschikt is ?

 

 

Edited by Herr. Hemp

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Je hok is eigenlijk vrij groot om goed te belichten met een kleine lamp. Je kunt natuurlijk altijd minder licht gebruiken maar dan valt dat licht weg en kun je het ook niet gebruiken. Een plantje of 2  kun je in een 60x60 ruimte kweken, ik ga ff uit van niet autoflowers die je zelf kunt laten bloeien en daarmee grootte van de uiteindelijke plant kan bepalen.

Zou je bijvoorbeeld de ruimte niet iets kunnen verkleinen waardoor je effectiever met het licht om gaat? Iets van 80x100 is meer dan zat voor 4 plantjes. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, HolyHerbs said:

 Je hok is eigenlijk vrij groot om goed te belichten met een kleine lamp. Je kunt natuurlijk altijd minder licht gebruiken maar dan valt dat licht weg en kun je het ook niet gebruiken. Een plantje of 2  kun je in een 60x60 ruimte kweken, ik ga ff uit van niet autoflowers die je zelf kunt laten bloeien en daarmee grootte van de uiteindelijke plant kan bepalen.

Zou je bijvoorbeeld de ruimte niet iets kunnen verkleinen waardoor je effectiever met het licht om gaat? Iets van 80x100 is meer dan zat voor 4 plantjes. 

 

Dat is wel een goed idee, Holy ! Ik heb nog wel een oude verhuisdoos die ongeveer die afmetingen heeft (1x1 ). En dan in combi met die Mars lamp ? Ik geloof dat mijn Wish lamp gewoon de power niet heeft :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een compleet setje waarmee je veilig kunt werken en wat zga stekker klaar is.

Een verhuisdoos is niet veilig en kan ook niet tegen vocht,  als je morst met water of je planten verdampen veel blijft er niks van over (naast dat er allerlei schimmel en anders in de doos kan gaan groeien onder invloed van de warmte en het vocht).
Met een compleet setje ben je in 1x klaar op de zaadjes of wiet stekjes na.

Heb je het geld voor een setje niet over (als in je hebt het niet of vindt het teveel geld) is er misschien niet nog ergens een oude (kleding)kast die je niet gebruikt?
Dat soort kasten kan je ook voor een prikkie (gratis) op menig tweedehands site scoren (weet niet of be ook een marktplaats heeft) en met wat kleine aanpassingen is dat prima als kweekruimte. 

Met de aanpassingen zullen wij je op WF graag helpen, zoveel stelt dat niet voor: wat gaten zagen voor de afzuiging en aanvoer van verse lucht en wat schroefogen indraaien zodat je die als bevestigingspunten voor de lamphangers en spanbandjes voor de filter en afzuiger kunt gebruiken).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, lostchild said:

Koop een compleet setje waarmee je veilig kunt werken en wat zga stekker klaar is.

Een verhuisdoos is niet veilig en kan ook niet tegen vocht,  als je morst met water of je planten verdampen veel blijft er niks van over (naast dat er allerlei schimmel en anders in de doos kan gaan groeien onder invloed van de warmte en het vocht).
Met een compleet setje ben je in 1x klaar op de zaadjes of wiet stekjes na.

Heb je het geld voor een setje niet over (als in je hebt het niet of vindt het teveel geld) is er misschien niet nog ergens een oude (kleding)kast die je niet gebruikt?
Dat soort kasten kan je ook voor een prikkie (gratis) op menig tweedehands site scoren (weet niet of be ook een marktplaats heeft) en met wat kleine aanpassingen is dat prima als kweekruimte. 

Met de aanpassingen zullen wij je op WF graag helpen, zoveel stelt dat niet voor: wat gaten zagen voor de afzuiging en aanvoer van verse lucht en wat schroefogen indraaien zodat je die als bevestigingspunten voor de lamphangers en spanbandjes voor de filter en afzuiger kunt gebruiken).

Ja, je hebt wel gelijk. Ik kan het beter gelijk goed doen en een beetje schroeven en zagen red ik nog wel. Ik twijfel een beetje of ik voor een kant en klare tent moet gaan vanwege de kosten. Op zich valt het me mee wel maar het is toch weer een flinke kluif. 

Ik ga er eens goed over nadenken want stekker erin en klaar is toch ook wel relaxed, en veilig. Over een maandje ga ik naar Las Vegas dus als alles volgens plan gaat koop ik een top tentje als ik terug kom :)

He super bedankt ( ook aan HOLYHERBS ), ik weet op zich qua licht en tent nu even voldoende. Ook dank voor de links er bij trouwens !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijne vakantie en ik hoop voor je dat je met meer terug komt dan dat je weg ging:tu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...