Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hardcore4life

Lamp 400 Watt

Recommended Posts

Ik heb 1 lamp van 400 watt

Hoeveel planten kan ik hieronder zetten

Hoe groot moet het vloeroppervlak zijn?

Hoe hoog het hok?

Hoe groot de potten??

Hoeveel de opbrengst?

 

Ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boedha

lamp geeft lichtopervlakte van 0.7m op 0.7m

hoogte toch wel een flinke 2 meter (liefst meer ((hangt ook af van soort die je wil kweken... voor sativas zou ik een kast van toch wel 2.5m hoog nemen want die durven u wel eens bij de neus te nemen en in de lampen gaan groeien)

 

aarde/hydroslabs? je kiest zelf maar

aantal jah sommigen zouden er hier 16 neerzetten en zelf vindt ik dat wel een groot aantal om mee te beginnen als eerste keer. maar denk wel dat 16 het best is om genoeg groen in uw kast te hebben.

 

 

opbrengst ja wie zal het weten he, ik heb op ongeveer zelfde grote hokje (in speciekuip van 400L 6 planten gezet en er dikke 180gram droog van gehaaltdat vind ik zelf nie zo slecht maar de meeste kwekers zullen wel van meer spreken op zo oppervlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

oppervlakte van 0,7 M² !! Dat is iets anders als 0,7 bij 0,7 m ,want dan heb je maar 0,49 M²

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

hoe meer ervaring je hebt hoe minder je er per meter gaat zetten.

hoe meer planten als noob om te beginnen hoe minder erg het word als er 3 van de 16 de grow niet overleven bv.

ik zou er 9 zetten in 10 literpotten en 1 vierkante meter gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

das wel een rare uitspraak,er zijn mensen genoeg(die al jaren kweken) die veel plantjes per vierkante meter zetten,het gaat hier om persoonlijke voorkeuren,en niet over ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus
hoe meer ervaring je hebt hoe minder je er per meter gaat zetten.

hoe meer planten als noob om te beginnen hoe minder erg het word als er 3 van de 16 de grow niet overleven bv.

ik zou er 9 zetten in 10  literpotten en 1 vierkante meter gebruiken.

dat is zeker een rare uitspraak en nog volstrekt onwaar ook.

Nog nooit van SOG gehoort zeker? :P :rofl

 

De meeste grote kwekers zetten veel meer dan 9 planten per vierkante meter, zo kun je uiteindelijk grotere opbrengsten genereren per vierkante meter dan bij minder planten.

 

het gaat inderdaad ook om persoonlijke smaak, maar het heeft absoluut niks temaken met "noob" ( zeker veel cs gespeeld :) ) zijn en om de mislukkingen te compenseren...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

komaan, als je er 2 zet op 1 vierkante meter en je kan er 400g van halen moet je toch goed kunnen growen zekers.

als je er 9 of 16 zet heb je veel minder risisico als er 1tje doodgaat dat je halve oogst eraan gaat. hoe meer je er gaat zetten per meter hoe smaller en kleiner ze zijn. dus de grond zal dus ook minder snel uitgeput zijn.

 

sog kan je met 1 plant ook op 1 vierkante meter. sog is gewoon een horizontaal bladerdek creeeren, of je het nu doet met 1 of 200, dit blijft hetzelfde.

ik sog al langer dan dat het in de boekjes staat hoor icarus.

jammer dat ik hier geen pics kan uploaden.

 

als jij er met 50 gepakt word en ik met 10 en we hadden dezelfde opbrengst.

dan ga jij veel zwaarder gestraft worden dan ik, ik vind dat je daar ook rekening moet mee houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

je hebt het natuurlijk goed gedaan als je met 2 plantjes op 1m2 400 gram oogst...

Maar dat maakt helemaal niks uit, want voor hetzelfde geld had je daar 15 plantjes en met diezelfde skill zo een grotere opbrengst gekregen.

 

het ligt helemaal aan wat je vind, het gaat erom dat je geen Noob bent als je veel plantjes op 1m2 zet, dat is gewoon Personal preference.

Mensen zetten niet meer plantjes neer om te compenseren voor de plantjes die dood zouden gaan, ze zetten meer plantjes neer om de ruimte en licht beter te gebruiken en zo ook te zorgen voor een grotere opbrengst.

 

 

in 2 maanden een plant met een vol bladerdek oppervlak van 1m2.....dat moet ik zien. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

hey ik zeg niet dat je een noob bent als je veel planten zet op 1 vierkante meter.

noob is geen verwijt maar ander woord voor beginneling.

ik heb er momenteel 40 staan onder 2 * 400 watt. 16 soortjes in sog.

grote planten betekent meer behoeften, als beginner mischien iets moeilijk.

het is gemakkelijk als beginner om er veel te hebben, de voedingswaarden in de grond zijn ook zo snel niet opgebruikt als je er meer zet.

en hoe minder je er zet hoe meer kennis van zaken je moet hebben dat de stek of zaadplant zeker goed is voor topoogst;

en ja sommige planten zoals destroyer en killa queen zijn niet te stoppen en vullen al wat je wil toegegroeid zien. zelfs tijdens toppenvorming groeien ze met gemak 30 cm omhoog, dus dit na 3 a 4 wken bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
komaan, als je er 2 zet op 1 vierkante meter en je kan er 400g van halen moet je toch goed kunnen growen zekers.

als je er 9 of 16 zet heb je veel minder risisico als er 1tje doodgaat dat je halve oogst eraan gaat. hoe meer je er gaat zetten per meter hoe smaller en kleiner ze zijn. dus de grond zal dus ook minder snel uitgeput zijn.

 

sog kan je met 1 plant ook op 1 vierkante meter. sog is gewoon een horizontaal bladerdek creeeren, of je het nu doet met 1 of 200, dit blijft hetzelfde.

ik sog al langer dan dat het in de boekjes staat hoor icarus.

jammer dat ik hier geen pics kan uploaden.

 

als jij er met 50 gepakt word en ik met 10 en we hadden dezelfde opbrengst.

dan ga jij veel zwaarder gestraft worden dan ik, ik vind dat je daar ook rekening moet mee houden.

Eigenlijk is S.O.G. DE methode om zo veel mogenlijk (kleine,compacte) hoofdtoppen aan te maken met natuurlijk veel plantjes,ze moeten namenlijk klein,laag en bossig worden met een zeer korte voorgroei,zodat de plantjes in zo een snel mogenlijk tempo kunnen geoogst worden,door de bossige groei krijgt het onderliggende bladerdek niet veel licht,zodat het onderin maar minieme topjes worden,het gaat hier om de hoofdtoppen,dat kan je niet met 1 plant!Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen methode's,zeer lange voorgroei,2 planten op 1m2,heb daar ook veel respect voor,ieder zijn methode...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

je hebt dat cool en juist gezegd rataplan.

elk heeft zijn bijgeloof,

 

terzake voor knippie nu:

 

9 planten op kleine vierkante meter met 10 liter potten zal al heel goed zijn om te starten man. Ik zou aarde gebruiken eerste keer en gewoon grondvoeding en pk 13 14 kopen. Voor de rest alles zo standaard mogelijk houden. Je zal wel zelf voelen wat voor upgrades je nog nodig hebt om grotere opbrengsten te houden.

 

grdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met maar 9 planten op een vierkante meter zal je kweek alleen wel langer duren ,wil je het goed benutten. Dit omdat je ongeveer een week langer moet voorgroeien. En voorgroeien is duur vanwege de lange lichtcyclus ,en er groeit nog niet eens wiet op dat moment.

 

Eskobar : Stel je zet maar 2 stekken op een vierkante meter ,dan belicht de lamp in het begin maar heel weinig plantmateriaal , het overgrote deel van je licht schijnt rechtstreeks op de grond en gaat dus verloren, dit is minder efficiënt als van start gaan met 20 planten per M² want dan belicht je gelijk al veel groen.

 

Als je nou buiten een bos voorgroeit en dan pas onder de lamp zet binnen op 12/12 ,kweek je wel efficiënt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

hey atmo,

 

ik vind dat je buiten niet meer mag meerekenen, alles gaat nu in bloei.

dus buiten kan je maar 4 maand goed gebruiken, met gekende risicos natuurlijk.

ik persoonlijk neem de steks van mijn moeders en zet ze onder tl 54 83, tot 15 cm

daarna gaan ze in 1 ste voorgroei ruimte onder tl 54 83 33, 30 cm.

daarna top ik ze en smijt ze in bloei.

maar ik heb stekjes direkt in bloei gezet en dit ging evengoed. ik had een goede opbrengst. Het is de lamp waar je moet aan werken, hoog en medium harde wind maken.

ik vind dat je te algemeen spreekt niet wetend wat voor soortje erin gaat komen want dat is het belangrijkste met al die troep die verkocht word de dag van vandaag.

als jij over indicas spreekt kan je er gerust 50 neerzetten., maar ik neem de gulden middenweg voor iemand die zou beginnen.

 

iedereen spreekt altijd over de groeiruimtes die goed moeten zijn, ik vind de soortjes die erin komen even belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus
Hallo>>>>>>>>>>>

Ik ben een leek op binnenkweek,nooit gedaan wel buiten.

Oke, het is allemaal best simpel.

Als je veel plantjes zet op je beschikbare oppervlak ( 0.7m2) word het licht van de lamp al vanaf het begin af aan het effectiefst gebruikt omdat er dan al meteen veel fotosynthese oppervlak is ( omdat er vanaf het begin al heel veel bladoppervlak is zie je.)

 

zo kun je in heel korte tijd een zo groot mogelijke opbrengst genereren.

 

Als je met een paar planten begint zullen deze eerst een tijd moeten groeien voor een even groot oppervlak aan bladeren krijgen.

Dit kost tijd, waarin je anders een nieuwe kweek gestart had.

 

Door goede kwekers zijn gewoon de grootste opbrengsten te verkrijgen in de kortste tijd met S.O.G ( sea of green, dit betekent dat al het effectieve lichtoppervlak door bladeren is overdekt, dus een blader zee).

 

Dus als het je gaat om de opbrengst in korte tijd dan zet je veel planten neer.

 

Maar als je wilt leren, eerste keer binnen...eerst ervaring opdoen of gewoon minder planten fijner vind :P dan kun je minder planten neerzetten.

kun je ook meer aandacht schenken aan plantjes apart.

 

Koop vierkante potten!

met ronde potten verlies je kostbare ruimte in je hok, die anders gebruikt had kunnen worden voor óf meer plantjes óf meer ruimte voor de wortels per plantje.

 

De grote van de pot ligt helemaal aan het aantal planten dat je neerzet.

 

De opbrengst is totaal niet te schatten.

kan 5 gram zijn kan 350 gram zijn :) , ligt er grotendeels aan hoe goed je het aanpakt.

 

Je moet er ook een lichte afzuiger in zetten en het liefst ook een ventilatortje.

( bij elkaar denk ik zo'n 100 euro)

 

Je kunt ook een bak timmeren van 0.7m2 in je hok die je bedekt met vijverfolie ( zodat er geen water kan lekken).

Dit zorgt voor de meeste ruimte voor de wortels en zal uiteindelijk waarschijnlijk zorgen voor een beter opbrengst.

 

Doe gewoon wat jou het beste lijkt

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
iedereen spreekt altijd over de groeiruimtes die goed moeten zijn, ik vind de soortjes die erin komen even belangrijk.

 

De eigenschappen van je planten zijn natuurlijk zeer belangrijk ,Voor goede planten moet je zelfs verder kijken dan naar het ras alleen, want ook stekken van hetzelfde ras kunnen zullen in bv Amsterdam anders zijn dan in Eindhoven ,simpelweg omdat ze weer van een andere moeder komen . Moeders uit zaad van bijvoorbeeld PP zullen elk hun specifieke eigenschappen bezitten. De onderlinge verschillen zijn vaak erg groot. Net als bij mensen in dat opzich : elke dochter is weer anders.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
komaan, als je er 2 zet op 1 vierkante meter en je kan er 400g van halen moet je toch goed kunnen growen zekers.

als je er 9 of 16 zet heb je veel minder risisico als er 1tje doodgaat dat je halve oogst eraan gaat. hoe meer je er gaat zetten per meter hoe smaller en kleiner ze zijn. dus de grond zal dus ook minder snel uitgeput zijn.

 

sog kan je met 1 plant ook op 1 vierkante meter. sog is gewoon een horizontaal bladerdek creeeren, of je het nu doet met 1 of 200, dit blijft hetzelfde.

ik sog al langer dan dat het in de boekjes staat hoor icarus.

jammer dat ik hier geen pics kan uploaden.

 

als jij er met 50 gepakt word en ik met 10 en we hadden dezelfde opbrengst.

dan ga jij veel zwaarder gestraft worden dan ik, ik vind dat je daar ook rekening moet mee houden.

Eigenlijk is S.O.G. DE methode om zo veel mogenlijk (kleine,compacte) hoofdtoppen aan te maken met natuurlijk veel plantjes,ze moeten namenlijk klein,laag en bossig worden met een zeer korte voorgroei,zodat de plantjes in zo een snel mogenlijk tempo kunnen geoogst worden,door de bossige groei krijgt het onderliggende bladerdek niet veel licht,zodat het onderin maar minieme topjes worden,het gaat hier om de hoofdtoppen,dat kan je niet met 1 plant!Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen methode's,zeer lange voorgroei,2 planten op 1m2,heb daar ook veel respect voor,ieder zijn methode...

je hebt het over een korte voorgroei hoe kort is dat dan gr ton

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

tot de stekjes zijn aangeslagen,meestal is dit na 2 tot 3 dagen,langer wachten heeft dan ook geen zin voor deze methode,de achterblijvertjes zullen heel de cyclus achterblijven,dit voor stekken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Ben ik nou gek of verwarren jullie sog met scrog. :rofl

sog (sea of green) zijn veel kleine plantjes op weinig meters.

scrog (screen of green) zijn weinig plantjes op veel meters met een horizontaal bladerdek. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
:) Ben ik nou gek of verwarren jullie sog met scrog. :rofl

sog (sea of green) zijn veel kleine plantjes op weinig meters.

scrog (screen of green) zijn weinig plantjes op veel meters met een horizontaal bladerdek. :P

is toch niet verwarren?Er zijn veel varianten tussen beide methode's,spreken hier enkel over de SOG methode,en dan nog een variant hierop,SCROG is weer een hele andere methode,het gaat hier in het topic om zo veel en snel mogenlijk opbrengsten te scoren, horizontaal ,per vierkante meter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...