Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag iedereen!

Omdat het de eerste keer dat ik cannabis buiten kweek (de Somango xl van royalqueenseeds), hoop ik dat jullie me meer informatie kunnen geven over het snoeien. De plant is intussen 3 maanden oud (zaadje op 11 april in de grond) en doet het eigenlijk zeer goed in de 25 liter smart pot, met plagron light mix met perliet, gemengd met de plagron super mix en BAC Funky Fungi.

image.thumb.png.c6d6159031792430d6cb2d1551f24de6.png

image.thumb.png.c4624ebd66fa5f24bebc977ac55fd96d.png

image.thumb.png.fb060e518c1ac1c213e94d16447fe096.png

Als ik het goed begrijp komt binnenkort de bloeifase eraan. Nu vroeg ik mij af: zou ik de plant snoeien? En zo ja, hoe ver kan ik daarin gaan? Zou ik de vertakkingen van de vertakkingen, zoals je ziet op de foto's, ervan knippen? (Helemaal onderaan heb ik dit reeds gedaan.) En welke bladeren zou ik verwijderen?

Alvast bedankt! Ik weet dat er al veel over geschreven is, maar persoonlijk advies van jullie blijkt toch steeds weer van onschatbate waarde te zijn.

Groeten,

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezegd heb ik geen verstand van buitenwiet maar ik vind de plant er goed uitzien en zou niks snoeien.

Bladeren verwijderen zou ik ook niet doen want daar vangt ze de zon mee op.

Ben benieuwd wat anderen er van zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verdorde bladeren kun je wel weghalen.

Plant ziet er goed uit , denk dat snoeien niet nodig is.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks weg halen.
Wel maatregelen nemen om de takken straks te ondersteunen tegen doorhangen zoals stokken plaatsen in de pot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant! 

Ook geel blad laten zitten idd. Wanneer sommige bladeren geen licht krijgen eet de plant ze zelf op en gebruikt ze dit als voeding. Mochten er toch bladeren in de zon geel worden weet je dat je wat bij moet voeden. Wanneer je teveel weghaalt heb je dat buffer tje niet meer en gaat de plant gelijk aan kostbare bladeren beginnen bij te weinig voeding. 

Ipv stokken kun je ook een soort kooi van gaas om de plant heen maken. Zo kunnen de takken er door heen groeien en steunen op het gaas. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik laat de plant gewoon lekker verder haar ding doen. :D:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, toerist123 said:

Die verdorde bladeren kun je wel weghalen.

Inderdaad onderin zitten wat bladeren die ver heen zijn. Zo iets haal ik ook weg voordat schimmel er vat op krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou hem kunnen verduisteren, nu. Dan gaat die eerder in bloei. En is ook eerder klaar.

Zet hem om zes uur s'avonds in het donker, en zodra het donker is, zet je hem weer buiten.

En dat drie weken volhouden.

Succes.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ok, toch maar die verdorde bladeren weggehaald.

Verduisteren zal moeilijk zijn, FoolOnTheHill, want ik vertrek volgende week op vakantie. Maar ik heb tijd: mijn huidige voorraad is groot genoeg om de zomer mee door te komen. :verrygood

Bedankt voor het meedenken, iedereen!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/12/2022 at 3:24 PM, Zwemvis said:

Inderdaad onderin zitten wat bladeren die ver heen zijn. Zo iets haal ik ook weg voordat schimmel er vat op krijgt.

Gebeurt niet. Het blad valt eerder van de plant af. Het bevat nauwelijks tot geen vocht meer wanneer opgegeten. 

Heb wel eens schimmel op de afgestorven deeltjes (mini bladstelen) bij het wortelen van een stek. Komt puur door de hoge luchtvochtigheid. 

De enige reden om oud blad te verwijderen buiten is als het de grond raakt en zo moet vechten tegen compostering. 

Verder kun je in de bloei nog denken aan verwijderen van blad wanneer de wind er niet goed door komt. Schimmel komt pas in het natte seizoen. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skittle ... , ik wéns ù één mooie reis, én één prettige vakantie ;)

enneuhm, lààt hét grass, u smaken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skittle

ààngezien, de plant, 25% sativa is, kan je wel, zorgen, voor dubbele toppen, ... .

... as je de stengel, vn de plant, 4 mm boven, het laatste nieuwe blad, het pààr bladeren, afknipt, én zorgt, voor dubbele toppen, ... .

... às jé één automatic kweekt, moet je dit niet doen, ... (het is dan, dom, om uw plantjen, achterstand té géven, ... .)

:verrygood

:verrygood

Groetjes DeSimpeleDuif, ... .

 

jé knipt, gewoon de stengel, plat af, met een schaartjen, ... .

... dan, laat je uit de bladpunten, nieuwe stengels groeien, .. .

Edited by DeSimpeleDuif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ezo kan je je plant, extra toppen, laten krijgen, ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dermee, dat ze dit gebruik, "toppen" noemen, ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...