Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

De Telefoon Tap

Recommended Posts

Ik heb 17 cijferig nummer, terwijl op Google overal staat dat een IMEI nummer 15 cijfers heeft, das lekker :P

 

BOM, TERRORIST, PARA, ALLAH, HEIMWEESCHOTEL, HOOFDDOEK

ik wist dat je niet pluis was, lange!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb 17 cijferig nummer, terwijl op Google overal staat dat een IMEI nummer 15 cijfers heeft, das lekker  :P

 

BOM, TERRORIST, PARA, ALLAH, HEIMWEESCHOTEL, HOOFDDOEK

die van mij heeft er ook 17, maar heb me abbonement net een maand geleden afgesloten, ik geloof niet dat je hier uit kunt zien dat je getapt word, ze weten wel beter als het zo makkelijk na te kijken is dat je getapt word is het vrij onnuttig dunkt me.

 

 

lees dit eens door: http://www.openbaarministerie.nl/bob/docs/24.htm#proc

 

wel eerst even naar boven scrollen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Ik heb 17 cijferig nummer, terwijl op Google overal staat dat een IMEI nummer 15 cijfers heeft, das lekker  :)

 

BOM, TERRORIST, PARA, ALLAH, HEIMWEESCHOTEL, HOOFDDOEK

ik wist dat je niet pluis was, lange!

Ze zitten vast achter mn 600 watt badkamer aan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt atmo, maar wat er dan bij jouw gebeurt, dat je via een handel in drugs in de picture komt en dat zijn vergrijpen waar nog meer op staat en dat raak je erbij betrokken en gaan ze jouw ook tappen. Maar wat ik wou zeggen dat een gewone huiskweker daar absoluut geen kans op loopt, als er verder niks aan de hand is, dit uiteraard alleen voor het tappen, op alle andere manieren kun je ook tegen de lamp lopen.

Gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

De teelt van hennep valt ook onder de Opiumwet,en de strafmaat is vrijwel gelijk . soms denkt men een grotere kweek aan te treffen dan er werkelijk staat, en dan is een tap echt niet uit te sluiten, zo is gebleken bij een bekende .

Dat ik was afgetapt deed mij echt verbazen ! want het vergrijp stelde bar weinig voor ,en had niks met Coke of heroïne te maken . Echt vreemd dat ze zoveel mankracht/geld hadden ingezet .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 5 gr hard-drugs heb je een heel ander probleem als met 5 gr. weed op zak!

Gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok maar als het gaat om de teelt van wiet wordt er tegenwoordig dagen zwaar aan getilt . Beter vinden ze 100 pillen dan een kweek met 20 planten, dit kan leiden tot een huisuitzetting, hetgeen met grote regelmaat ook echt gebeurd.

 

Voor dat je het weet wordt je getapt tijdens een gesprek met iemand waar de politie onderzoek naar verricht ,terwijl je zelf geen (nog) geen verdachte bent

 

Op De site van het openbaar ministerie is veel te vinden over opsporingsbevoegdheden

 

Hier een artikel over de tap in Nederland: Nederland en telefoon tap

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor dat je het weet wordt je getapt tijdens een gesprek met iemand waar de politie onderzoek naar verricht ,terwijl je zelf geen (nog) geen verdachte bent

ja dat is waar. een maatje van me is zo tegen de lamp gelopen .

ze waren de hoofdverdachte aan het afluisteren, en zo zijn ze een hele bende op het spoor gekomen ( ong. 120 personen opgepakt, waaronder mijn maat met amper 75 planten)

hem hebben ze nooit afgetapt, ze hebben alleen de gespreken en sms berichten die naar de en van de hoofdverdachte gingen.

toen we naar de hennep beur gingen, zijn we gevolgd geweest ( kreeg hij te horen op het verhoor ) nu bleek dat er van heel de bende nog 4 man aanwezig was, ook zij kregen anonieme politie achter zich aan .

ze noemen het wel een bende , maar het grote deel van de opgepakten kende alkaar niet eens .

 

ben benieuwd wat er boven zijn hoofd hangt

o ja en dit is in belgié gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij als teler je stekken koopt bij een stekkenboer en je eindproduct verkoopt aan Klaas ben jij ook onderdeel van een criminele organisatie !

 

3 man of meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort opsporingsaktiviteiten worden altijd door 'anonieme ' agenten gedaan. Dit noemt men de opsporingsamtenaren waarvan er behoorlijk veel zijn .

 

Weet je eenmaal in wat voor auto's ze rijden ,dan herken je ze vaak ook wel . Voorbeeld : Een volkswagen Bora met 2 heren die standaard en nogal saai gekleed zijn. Leeftijd tussen de 40 en 50 jr (meestal niet jonger ), Ze zien eruit alsof ze aan het werk zijn(wat ook zo is ) . De auto is heel standaard ,niet voorzien van extra's ,geen mooie set velgen ofzo, en je ziet niets persoonlijks aan of in de auto, zoals bepaalde versieringen (denk aan een beertje met zuignap tegen het glas geplakt ,of voetbal vlaggetjes ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op atmo, ik vindt dat je behoorlijk doordraaft, je maakt mensen bang op het forum om met elkaar te bellen, dat jij bent getapt komt doordat je in de verdovende middelen zat, vindt ik iets heel anders, nogmaals de officier van justitie beoordeeld dit per geval en als je aan de beurt bent, dan is er wel wat aan de hand. En als je via via dat overkomt, ben je met verkeerde dingen bezig.

Keep cool girls and boys.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Laatst nog is er iemand geweest hier die was afgetapt alleen vanwege wietkweek !! hij had een lamp of 10 meer niet ! Mij verbaasde het ook dat men die middelen blijbaar ook inzet voor wietkweek . Vandaar dit topic!! het komt niet uit de lucht vallen .

 

Zo ben ik ook wel eens geboeit afgevoert vanwege 20 plantjes indoor, dat vind ik ook al te ver gaan . Jij denkt dat er een heel groot verschil in strafmaat en opsporingsprioriteit is tussen Cannabis en andere drugs . Dat is voor sommige harddope misschien zo maar voor andere toch echt niet .

 

waarom denk je dat growshops heel zenuwachtig worden als je telefonisch stekken besteld ! Omdat het zo'n veilige communicatie methode is?

 

 

Natuurlijk moet er een gerechtelijk vooronderzoek plaatsvinden voor men een echt onderzoek met telefoon tap naar je gaat doen . Maar je kunt er nooit vanuit gaan dat de officier de juiste inschattingen maakt . Zo is er een maat van mij die 3 weken vast gezet is compleet voor niets ! ok daar heeft ie schade vergoeding voor gehad . de officier zat er dus goed naast !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar ik wil zeggen dat ze geen tap op huiskwekertjes zetten zoals wij. Een ander verhaal is dat je je inlaat met mensen die zich met andere dingen bezig houden en je er zo in verzeild raakt.

Je kunt verder op allerlei manieren tegen de lamp lopen maar is er een vermoeden van een weedkweek, komen ze gewoon even langs en dan weten ze het gauw genoeg.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Laatst nog is er iemand geweest hier die was afgetapt alleen vanwege wietkweek !! hij had een lamp of 10 meer niet ! Mij verbaasde het ook dat men die middelen blijbaar ook inzet voor wietkweek . Vandaar dit topic!! het komt niet uit de lucht vallen .

 

Zo ben ik ook wel eens geboeit afgevoert vanwege 20 plantjes indoor, dat vind ik ook al te ver gaan . Jij denkt dat er een heel groot verschil in strafmaat en opsporingsprioriteit is tussen Cannabis en andere drugs . Dat is voor sommige harddope misschien zo maar voor andere toch echt niet .

 

waarom denk je dat growshops heel zenuwachtig worden als je telefonisch stekken besteld ! Omdat het zo'n veilige communicatie methode is?

 

 

Natuurlijk moet er een gerechtelijk vooronderzoek plaatsvinden voor men een echt onderzoek met telefoon tap naar je gaat doen . Maar je kunt er nooit vanuit gaan dat de officier de juiste inschattingen maakt . Zo is er een maat van mij die 3 weken vast gezet is compleet voor niets ! ok daar heeft ie schade vergoeding voor gehad . de officier zat er dus goed naast !

Idd, je kunt het nooit veilig genoeg spelen....

 

telefonisch stekken bestellen... EH hoe dom kun je zijn.

 

Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat alle growshop afgetapt worden op hun vaste telefoon!

 

Gr M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de meeste gevallen mag je niet eens worden afgetapt

er zijn 3 redenen waneer ze je je gaan tappen en in de boeien willen gooien

 

1... je veroorzaakt overlast en staat bekend als herrie schopper

(dan ben jij een goed voorbeeld voor de andere kruimel dieven)

 

2... er zijn duidelijke concrete aanwijzingen/bewijzen, de officier van justitie geeft dan groen licht

 

3... je bent een zware jongen die grote zaken doet en die ze graag binnen willen zien

 

 

als je gewoon een hobby kweker bent die zich normaal gedraagt en zo'n 10 plantjes heeft, dan valt niemand je lastig

 

 

verder mogen ze jou echt niet zomaar gaan zitten aftappen, hun zijn ook niet gek

een rechter zal ook vragen naar de opsporings methode en kijken of dit wel gepast is bij zo'n zaak :rofl

 

ik zelf heb 5 plantjes :P , ik doe dit gewoon als hobby en maak me echt niet druk... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de meeste gevallen mag je niet eens worden afgetapt

er zijn 3 redenen waneer ze je je gaan tappen en in de boeien willen gooien

 

 

2... er zijn duidelijke concrete aanwijzingen/bewijzen, de officier van justitie geeft dan groen licht

Als er al bewijzen zijn dan zou de zaak al rond zijn , dan is telefoontap niet nodig .

Ze tappen juist om aanwijzingen die naar het bewijs toeleiden te verkrijgen.

 

Men kijkt vooral naar het financiële plaatje , er moet geld terug te vorderen zijn .

Dus als jij al meerdere kweken met 10 lampen draait is dat al interessant voor ze . men gebruikt dan eventueel de tap om te achterhalen wanneer ze het beste binnen kunnen vallen. Op deze manier kan men met huiszoekingsbevel langskomen. komen ze zomaar ff een kijkje nemen dan mag je ze de deur weigeren namelijk .

 

Nogmaals: Nederland is nummer één met het aantal taps per 10.000 inwoners .

Dat is geen bangmakerij maar de realiteit ! Natuurlijk loopt iemand met een paar plantjes weinig risico dat ze hem tappen, dat heb ik ook nooit gezegd .

Maar het is naïf om te denken dat ze altijd alles wel goed zullen inschatten ,en dat je geen risico loopt te worden getapt . Men weet immers vooraf niet hoe groot een kweek zal zijn !!!!

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men weet immers vooraf niet hoe groot een kweek zal zijn  !!!!

daarom moeten er eerst een paar goede aanwijzingen zijn

zo'n onderzoek naar een "VERDACHTE" kost een hoop centjes en veel tijd...

dus ze moeten wel eerst zeker weten dat ze wat aan jou hebben...

en eerst moet de officier van justitie groen licht geven :rofl

en deze geeft dat niet zomaar....

 

er zijn kwekers waarvan de popo op de hoogte is

maar ze laten ze met rust omdat ze geen overlast bezorgen

en zich ook niet opvallend gedragen, dat is een feit !!! :P

 

de eerste die worden aangepakt zijn altijd de herrie schoppers en de liefhebbers van de gouden kettingen en de bmw of mercedes :bier :)

daarna zijn de andere pas aan de beurt

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de meeste gevallen mag je niet eens worden afgetapt

er zijn 3 redenen waneer ze je je gaan tappen en in de boeien willen gooien

 

 

2... er zijn duidelijke concrete aanwijzingen/bewijzen, de officier van justitie geeft dan groen licht

Als er al bewijzen zijn dan zou de zaak al rond zijn , dan is telefoontap niet nodig .

Ze tappen juist om aanwijzingen die naar het bewijs toeleiden te verkrijgen.

er zijn wel eerst aanwijzingen nodig

anders kan er nooit getapt worden

 

de bewijzen/aanwijzingen worden aangeleverd bij de officier van justitie

deze bepaalt of er mag worden getapt of geeft een certificaat voor een huiszoeking

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nooit anders. Deze maatregel is in nederland nog steeds inbreuk op de pravecy en wordt dus ook zo gehanteerd, alleen is het de laatste tijd met de terroristische aanslagen in die richting wel verscherpt, maar met de bedreiging van de democratie, is heel veel mogelijk, maar dat zijn wij toch nog niet ? ? ?

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wet is zo wie zo aangepast een jaar of 8 geleden , vanaf dat moment is het aantal taps explosief gestegen ! En na 11 september werd het nog erger inderdaad. Ook veel onschuldigen zijn in een telefoontapprocedure betrokken, daar wordt natuurlijk niks mee gedaan maar ze worden toch beluisterd wanneer ze de verdachte opbellen of ze worden er door opgebelt.

 

Maar goed , ik kan bergen met kranten artikelen laten zien waar in staat dat er hier meer getapt wordt dan in welk ander land ter wereld dan ook! dus wees een gewaarschuwd mens , of steek je kop in het zand

 

Ik ben 2 maanden lang getapt , en denk je nou echt dat ik een "grote jongen ' ben ???? nee dus , toen ik het van ze hoorde moest ik echt lachen maar was zeer verbaast dat ze mij daadwerkelijk hadden getapt !!

 

Ik heb nog nooit in de bajes gezeten , alleen 6 dagen in de arrestanten cel !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest morethanfun

mmm okee tap ,,ene hoe zit het dan met ip nrs???iedereen heeft zn ip idereen vraagt om advies geeft advies.... :P

beetje oftopic maar netzoiets :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent getapt, bekenden van je zijn getapt, ga zo door zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ria waarom typ je zo'n irritante berichten ben blij dat hij je wijst op de gevaren van bellen enz zo te zien denk jij dat je eerst 10 man om moet leggen + 12 kernkoppen op zolder moet hebben liggen om een tap te krijgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik beantwoord alleen de berichten en er van overtuigd, dat als je niet inlaat met echte criminaliteit of terrorisme, je zeker geen tap zult krijgen, staat nog steeds in nederland Elfs bij de voortvluchtige TBS-er gaf de officier van Justitie nog geen toestemming voor te tappen, was dat wel gebeurd, hadden ze hem veel sneller gehad, zie

http://vranc.web-log.nl/log/2811794

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies , dat is ook belachelijk dat ze zo'n TBS-er juist weer niet tappen !!!!!!

Maar denkt men dat iemand ook maar iets met drugs te maken heeft , dan schakelen ze de tap gewoon in .

 

Alsof alcohol geen drugs is , nee dat mag allemaal ook al veroorzaakt alcohol jaarlijks veel meer schade een doden dan welke andere drugs dan ook . Gelukkig zijn er politieke partijen die dat inzien en pleiten voor één wetgeving voor alcohol en drugs . Dit omdat alcohol medisch gezien ook gewoon een harddrugs is.

 

Het is een vergissing te denken dat het drugswereldje alleen uit zware criminelen bestaat zoals we dat kennen van Amerikaanse series . De mensen in de zaak waar ik bij betrokken was ,die ook zijn getapt zijn zeer normale luitjes ,gewoon met een kantoorbaan en een vrouw en een VW golf voor de deur van hun rijtjes huizen.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...