Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
slechtekont

Nog Geen Bloei

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb 3 stekken op de 1e dag van Juni geplant.

22 Juli heb ik de planten getopt, ze waren toen 70 cm hoogen zo'n 70 cm doorsnee.

Bij het toppen heb ik de planten tevens verpot in potten van 35 liter

2 planten zijn nu 90 cm hoog en 1 meter in doorsnee, de 3e plant is 85 cm hoog e, 90 cm in doorsnee.

Ik vermoed dat de 3e het wat minder doet door licht wat door de buitendeur naar buiten schijnt, bij deze plant is het blad lichter van kleur dan de overige 2 planten.

Bij 1 plant valt het op dat de takken wat dikker zijn dan de andere 2 planten.

Deze plant staat snacht's het donkerst.

 

Mijn planten hebben allemaal wat paarse strepen in de lengterichting van de stam, en aangezien ik mijn planten verder helemaal met rust laat en op tijd water en voeding geef denk ik niet dat dat streess is.

Tevens verwijder ik zo om de 3 dagen een paar gele bladeren onderuit de planten.

 

Nu is mijn vraag, kan het dat de bloei zo laat inzet??, ik zie alleen maar nieuwe scheuten met blad uit de bladoksels veschijnen.

Naast die bladoksels 2 druppelvormige uitsteeksels met 1 of 2 witte draadjes (sommige zijn bruin).

(Hopelijk zijn het geen mannetjes).

Kan het licht s'nachts van zo'n grote invloed zijn dat de plant die het donkerst staat de dikste takken heeft, en de plant die wel wat invallend licht door de buitendeur krijgt lichter van kleur is?

Wanneer kan ik de bloei verwachten??

 

Ik weet niet hoe ik foto's op dit forum kan plaatsen.......

 

Kan iemand me deze vragen beantwoorden??

 

Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nog geen toppen :P Kan al wel zien dat ik 5 vrouwtjes heb. 3X Mexican Sativa en 2X Nirvana Haze. Ik ben bang dat ze eerder zullen rotten dan dat er wat vanaf te halen valt :) Zijn er nog meer mensen met deze soorten buiten, of lui die nog geen toppen hebben ?

 

Alle Indica's die ik hiervoor kweekte hadden rond deze tijd al dikke toppen en waren in september klaar toen de eerste heftige buien vielen.

 

Wat je omschrijft klinkt als een vrouwtje, ik weet niet welke soort je hebt, maar aangezien je potten hebt kun je ze gemakkelijk verduisteren om ze in de bloei te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bedankt voor je antwoord.

Welke soort(en) ik heb weet ik niet.

Normaal gesproken heb ik altijd Northern Light gehad (2 voorgaande jaren).

Zoals ik al schreef groeien deze een stuk minder hard in de hoogte, maar meer in de breedte.

Komt waarschijnlijk door het toppen.

Daarnaast zitten er ook paarse strepen op de stam en takken.

Volgens mij geen stress (zie eerder bericht)

 

Om ze nu al in de bloei te trekken is ook zonde.

De takken zijn nog niet echt dik.

Ik kan ze altijd nog binnen laten afbloeien.

Daarbij ben ik bang dat verduisteren (met een vuilniszak) meer kans geeft op schimmel.

 

 

Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 4 kleine plantjes supperthai X skunk en ook nog geen toppen te zien wel al voorbloei dus ben al zeker dat het vrouwtjes zijn :rofl zou het nog lang duuren voor er zich toppen vormen :)

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wat PP's staan en zijn ongeveer 1,60m de grootste sinds ik ze op 14 juli geplant heb maar nog geen topvorming te zien alleen wat witte en bruine haartjes denk dat het nog een weekje of 2 duurt voordat ze echt in bloei gaan.

 

Weet iemand misschien hoelang een PP moet bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En denk je daar in november nog van af te halen??

Gerard

Wel ja... het kan nog steeds hoor

Het weer zit wel tegen pfffffff!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aanmaken van toppen is fel afhankelijk van de soort.

Ik heb 2 soorten naast elkaar staan in het bos,

de ene soort heeft al kleine tot middelmatige topjes,

de andere soort heeft enkel kleine witte haartjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lage luchtvochtigheid , hoge temperaturen , weinig water in de grond , lang veel licht , dit zijn de dingen waar we naar streven om goede oogste te halen. Buiten hier in nederland heb je eigenlijk precies de tegenovergestelde omstandigheden in het najaar , : kou , vocht , regen enz .. . Hierdoor kom teen plant buiten bijna nooit tot haar recht . Het is nu eenmaal een plant die van oorsprong helemaal niet uit Nederland komt .

 

Wiet kweken buiten in ons land is net zoiets als palmbomen kweken op Texel.

Vele rassen moeten eigenlijk tot dik in November doorbloeien , de PP eigenlijk ook . Ze zullen helaas toch eerder omgehakt moeten worden. We moeten genoegen nemen met wiet die niet is afgebloeit of zo gaan kweken als bv Ria dat doet . Bij hem zijn ze in september al klaar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer de dagen korter worden gaan de lichturen in zo'n rap tempo achteruit dat de plant hier alleen nog in extreem goede jaren (2003) buiten kan afbloeien. En samen met de vochtigheid van het najaar komt toprot veel voor.

Ik ben hals over kop toch nog begonnen met verduisteren, en er is helaas nog een mannetje uitgekomen (Haze).

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Dame Blanche planten staan al in de bloei sinds

15 augustus. Mooie kleine topjes al.

 

3 Afghaantjes bloeien nog niet terwijl ze al sinds

half juli in de voorbloei staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na enkele dagen verduisteren (slechts 8 uur licht) gaan ze nu de bloei in. Alle soortgelijke wietjes buiten zullen nu niet langer op zich laten wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voorspel overdrijvende jenevervelden, met hier en daar een dronkaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...