Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest ray

Foto's

Recommended Posts

Guest ray

nou, om jullie een beetje een indruk te geven van mijn kweekhok, hierbij een aantal foto's

 

ze staan nu 2 dagen in de bloei ( 12/12 ) nadat de 8 dagen in de groei ( 18/6 ) hebben gestaan.

 

heb mijn ph op ongeveer 5,3 staan ( voedingswater ) en de ec teruggebracht naar 0,9. ben een beetje bang voor overvoeding :P

 

wat vinden jullie van dieven ( groeischeuten ) tussen de bladeren weghalen? ik lees hier namelijk tegenstrijdige berichten over.

 

 

afbeelding0010ip.th.jpg

 

afbeelding0032cd.th.jpg

 

afbeelding0045pj.th.jpg

 

afbeelding0029wb.th.jpg

 

groeten en reacties / aanmerkingen zijn altijd welkom

 

gr. Ray :)

 

p.s. het zijn 10 k2tjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit allemaal

alleen die ph meter kun je beter weg doen

die werkt voor geen ene meter, je kan beter een digitale kopen voor 40euro

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray
ziet er goed uit allemaal

alleen die ph meter kun je beter weg doen

die werkt voor geen ene meter, je kan beter een digitale kopen voor 40euro

veel succes

da klopt, nep ding!!

ik heb deze erbij gekregen, heb ook een digitale ph en ec van hanna, deze zijn idd beter!!

 

iig bedankt voor je reply!!

 

gr. ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray
Op die 3e foto zie je best goed dat die kap geen goede spreiding geeft...

nu je het zegt valt het mij ook op. heb ooit wel iets gelezen over het afstellen van de kap, maar deze heb ik gewoon gekocht in de growshop. zijn toch altijd wel goed?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou je licht beter kunnen benutten door de wanden dichter op je planten te plaatsen , zo wordt het licht eerder weerkaatst en is dan nog sterker .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

stel dat hij de volgende kweek veel meer plantjes wil..., dan heeft hij zijn kast straks helemaal kleiner gemaakt om hem daarna weer uit te mogen breiden bij gebrek aan ruimte...

 

maar aan de linkerkant kan je wel bijv. een wit zijl hangen om de ruimte zo kleiner te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray
Je zou je licht beter kunnen benutten door de wanden dichter op je planten te plaatsen , zo wordt het licht eerder weerkaatst en is dan nog sterker .

he atmo( sorry maar zo noemt iedereen je hier), goed idee van die wanden. ik begreep het iei niet helemaal, de wanden dichter op de planten :) je kunt de planten toch ook dichter op de wanden zetten :P maar na de reactie van Icarus werd het allemaal wat duidelijker. vind het wel grappig!!

 

ga toch eens kijken of ik het met zwart - wit folie een afscheiding kan maken.

probleem is denk ik wel dat mijn afzuiger links boven zit.

 

het ziet er volgens mij wel goed uit zal zo even een paar foto' s posten

 

tnx

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray
stel dat hij de volgende kweek veel meer plantjes wil..., dan heeft hij zijn kast straks helemaal kleiner gemaakt om hem daarna weer uit te mogen breiden bij gebrek aan ruimte...

 

maar aan de linkerkant kan je wel bijv. een wit zijl hangen om de ruimte zo kleiner te maken.

hallo Icarus, weet nie of ik veel meer planten wil, daarom van dat zeil = goed idee!! bedankt. voor de rest zie antwoord aan atmo.

 

 

gr.

 

ray

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray

hierbij een foto update.

 

planten staan nu 3 weken waarvan 1 wk. 16/8 en nu bijna 2 wk. 12/12.

de vorige foto's zijn van 10 dagen geleden.

 

ik geef ze nu om de dag water + voeding, ongeveer 200 / 300 ml per pot

ec staat nu op 1,1 en de ph op 5,5.

 

afbeelding70119aj.th.jpg

 

groeten,

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

wat ze willen bedoelen is dat je de nuttige ruimte tussen je lamp en wanden zo optimaal mogenlijk kan benutten,heb je plaats over,hang dan zwart wit plastiek(goedkoop) zo kort mogenlijk langs je plantjes omhoog,zit er bv een meter tussen de plant en de wand,dan gaat er een belangrijk deel van je reflectie verloren wat scheelt in opbrengst natuurlijk,zolang je afzuiger maar hoog hangt,maakt het niet zo veel uit of die nu meer in het midden of in de hoek hangt,zolang de capaciteit voldoende is van de afzuiger natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray

zoiets dus.. :)

 

het licht valt nu idd stukken beter op de bladeren.

 

bedankt allemaal voor deze tip!!!!

 

:P tussenschot0027rp.th.jpg

 

en de topjes beginnen te komen,. Yes!!

 

bloei29bf.th.jpg

 

gr.

 

Ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray

hallo allemaal, even een kleine update.

de planten staan nu in totaal 40 dagen waarvan 1 week groei ( 18/6 ) en nu een dag of 33 in de bloei 12/12.

 

ga ervan uit dat ze minimaal nog 3 weken moeten, temperatuur met lamp aan is ongeveer 28 graden. lamp uit ongeveer 19 graden. lv met lamp aan max 45% ( beetje laag )

 

sommige blaadjes beginnen wat lichter te worden, dacht zelf aan een fosfor tekort? ben ook sinds zondag begonnen met een halve dosering pk 13 - 14 ( 11.5 ml op 15 liter )

 

 

wee60048ub.th.jpg

 

verder gaat volgens mij alles wel goed, aangezien ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb van vorige kweken = de eerste X dat ik dit doe.

 

groeten en suc6 met de kweek

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
hallo allemaal, even een kleine update.

de planten staan nu in totaal 40 dagen waarvan 1 week groei ( 18/6 ) en nu een dag of 33 in de bloei 12/12.

 

ga ervan uit dat ze minimaal nog 3 weken moeten, temperatuur met lamp aan is ongeveer 28 graden. lamp uit ongeveer 19 graden. lv met lamp aan max 45% ( beetje laag )

 

sommige blaadjes beginnen wat lichter te worden, dacht zelf aan een fosfor tekort? ben ook sinds zondag begonnen met een halve dosering pk 13 - 14 ( 11.5 ml op 15 liter )

 

 

wee60048ub.th.jpg

 

verder gaat volgens mij alles wel goed, aangezien ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb van vorige kweken = de eerste X dat ik dit doe.

 

groeten en suc6 met de kweek

 

ray

hallo Ray,het gaat wel goed hoor,je lv is prima in de 5e a 6e week bloei,laag houden zo,het is niet abnormaal dat enkele bladeren in deze periode lichter van kleur worden,de toppen nemen alle bruikbare energie nu op om de topvorming te bespoedigen,vraagske,zit jij met een grondje met een hoge ph waarde?Lees in je topic dat je voedingswater al gedurende de ganse ronde geeft met ph5.3-5.5?Grond zal zelden over de ph 6.0 zijn,te zuur dus...Je kan beter hoger starten,en dan geleidelijk afbouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ray

he rata,

 

ph van voedingswater heb ik juist langzaam verhoogt, zit nu met de voeding op ph 5,8 en mijn ec zit nu op 1,5. het is de bedoeling dat de ph nu tot het einde deze waarde blijft houden. mss de laatste week alleen water met ph 6,0.

 

 

ik doe nu op 15 liter water ( voedingsvat): 0,1 ml superthrive, 11,5 ml pk 13 - 14

( halve dosering ) en de rest tot 1,5 ec aanvullen met Canna Flores. voedingswater heeft constante temperatuur van 25 graden.

 

ik moet nog steeds de ph waarde en ec waarde meten van de aarde, foei, foei nog steeds nie gedaan.

 

wat ik wel een beetje jammer vind, is dat ik ze niet wat langer in de groei heb laten staan. de kleinste plant is nu 40 cm hoog en de grootste 50 cm, dit schijnt toch wel een normale hoogte te zijn voor k2. Maar toch had nog wel wat hoogte over, ondanks dat de hoogte van mijn hok maar 160 cm is. maakt nie uit, hier leer je alleen maar van!! :verrygood

 

 

ik wil trouwens de dosering van pk 13-14 gedurende de rest van de kweek op halve dosering houden, mss iets verhogen bij het volgende voedingsvat. op het etiket van canna staat 15 ml op 10 liter, 1 x bijvoegen op een vol vat 3 weken voor de oogst. kan je mij vertellen welke methode vgls jou beter is? dus of 1 voedingsvat gelijk met de max pk 13-14 toevoegen of gedurende de rest van de kweek een halve dosering toevoegen? :specool

 

 

en bedankt nog voor de tip en het bekijken van de foto.

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

een gouden raad:Start je volgende kweekje eens met vloeibare ''Guano Meststof'',gebruik Co2 tabs en Bacterial ,allen van No Mercy,kosten niet veel,heb ze deze ronde kunnen testen,en zijn werkelijk schitterend,pk 13/14 bij Canna is een aanvulling voor de 6e week,slechts 3 keer tot 6 keer maximum meegeven in de halve dosis dat op het etiket staat met je gietbeurt,en aanvullen met Canna Flores tot Ec 1.5

ik begin in de eerste week volgende ronde met een aardebasis ph van +- 5.8ph,en probeer deze enigzins op peil te houden:

Week 1 voedingswater:Ph 6.4-Ec 0.8

2 :Ph 6.4-Ec 0.9

3 :Ph 6.3-Ec 1.0

4 :Ph 6.3-Ec 1.1

5 :Ph 6.2-Ec 1.2

6 :Ph 6.1-Ec 1.3

7 :Ph 6.1-Ec 1.4

8 :Ph 6.0-Ec:Geen toevoeging meer van meststoffen,enkel minder water.Combinatie van de gehele cyclus:Terra Vega:1 week,vanaf week 2:Guano tot en met de 7e week+Terra Flores,in de 6e week,Guano 1/3,Pk 13/14 1/3,Terra Flores 1/3e,supplementen:Enzymen,bacterial en Co2 tabs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...