Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
roeieklok

Toppen, Kan Dat Nog?

Recommended Posts

Goedenavond iedereen,

 

mijn 2 planten, die in de volle grond staan, beginnen nu zo groot te worden dat ze straks boven mijn schutting uitkomen.

Is het mogelijk om deze dames nog te toppen, of ben ik hier te laat voor?

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het ook niet doen rond deze tijd zullen ze in de bloei gaan en om ze niet meer in de hoogte te late groeie moet je ze toch vaker toppen dan 1x ik denk als je dat zou doen veel minder wiet er van af haalt omdat je op de plek waar de toppe kome weg haalt en te weinig tijd heeft om nog een goede hoofdtop te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er geem bloei aanwezig is, kun je net toppen wat je wilt, loopt zo weer uit hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest P-2

ja ze loopt wel uit maar niet ver genoeg. je plant moet zoizo 2 tot 4 dagen herstellen van het knip werk. en dan is het al 20 augsutus en dan s de plant al aan het omschakelen naar bloei. en aangezien ze in de bloei niet groeie zul je geen mooie sterke uitschieters hebbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga ze niet toppen!

Ik laat de boel de boel, en wacht af.

Misschien is het een idee om tijdens mijn afwezigheid een zeil te spannen over mijn dames, zodat ze droog blijven.

Op die manier wil ik proberen om toprot te voorkomen.

Is dat geen goed idee?

 

Het probleem dat de plant boven de schutting gaat uitkomen, heeft niks te maken met het aantrekken van eventuele dieven, maar meer met het feit dat mijn buren raar zullen opkijken.

Sommige nachten kan ik ze tot in de slaapkamer ruiken.

Zodra ze zichtbaar worden weten de buren ook wat ze ruiken.

 

Mocht de toprot toch toeslaan is het jammer maar helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de ervaring, dat je topt in de cannabis plant de echte natuur pas boven komt en dat is vermederen, ik snij altijd veel in de buitenplanten voor stecks en dat werkt perfekt en groeit in no-time weer aan hoor, ook net voor de bloei. Onkruid is het dan.

Gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de ervaring, dat je topt in de cannabis plant de echte natuur pas boven komt en dat is vermederen, ik snij altijd veel in de buitenplanten voor stecks en dat werkt perfekt en groeit in no-time weer aan hoor, ook net voor de bloei. Onkruid is het dan.

Gerard

nou Gerard, dan top maar een eind weg, proefjes die ik vorig jaar gedaan ehb met 2 identieke planten leverde me met de getopte plant niet meer op, alleen dubbel zoveel, half zo lange toppen.

waar wel enig verschil inzou kunnen zitten is het gehalte cannabinol omdat dat het meest voorkomt in de eindpuntjes/toppen want die heb je dan meer.

 

maar om op het moment te gaan topen als de bloei aanbreekt van nature.......aj.......ikke nie, zeker niet omdat je de plant beschadigd en ze moet herstellen en alle wondjes zeer gevoelig zijn voor infecties als botritis/meeldauw/schimmels.

 

succes met je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de ervaring, dat je topt in de cannabis plant de echte natuur pas boven komt en dat is vermederen, ik snij altijd veel in de buitenplanten voor stecks en dat werkt perfekt en groeit in no-time weer aan hoor, ook net voor de bloei. Onkruid is het dan.

Gerard

dus jij wil zeggen dat je vlak voor de bloei nog stekken gaat maken van je plant ?? :P :) lijkt me beetje onzin ik zou het zeker niet doen en zoals ik al zei moet je ze meedere male toppe om ze niet meer in de hoogte te late groeie en dan duurt het wel wat lange en zal je plant al in de bloei zitte

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1010020.jpg

 

P1010019.jpg

 

P1010010.jpg

 

Volgens mij is mijn probleem opgelost.

Ik zat vanmiddag in de tuin te genieten van het mooie weer en naar mijn planten te kijken.

Het viel mij op dat ze er anders uitzien.

Eerst kreeg de plant alleen maar bladeren en nu lijkt het wel of er toppen beginnen te vormen.

Die witte haartjes kan ik echter nog niet ontdekken.

Zou de bloei begonnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet echt ,maar dat duurt niet lang meer . Deze maand nog moet je in ieder geval voorbloei gaan zien .

 

En dan bidden als een gek om mooi weer in de hoop dat ze nog tot november kunnen staan zonder al te veel schimmels en rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraag over mijn planten;

De scheuten die onder het bladerdek zitten (zie foto) krijgen totaal geen licht.

Zou ik hier wat blad weg moeten knipen, zodat deze scheuten zich ook kunnen ontwikkelen tot echte toppen?

Misschien ook wel prettig voor de luchtcirculatie?

Of zeggen jullie wederom. blijf er van af?

 

Groeten,

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten staan er te mooi op om iets aan te doen. komende dagen gaan er redelijk wat bladeren geel worden en daarna verdrogen. pluk die alleen weg als ze ook loslaat, het moet makkelijk gaan, als je levende grote bladeren gaat verwijderen loop je kans een stuk van de bast mee te rippen. typisch een plek waar je later kans loopt op schimmel.

je planten zien er krachtig en gezond uit dus ze kan zelf heel veel weerstand geven waardoor je maar gewoon moet blijven checken binnenin de plant. werk met schone handen en houd d plant later schoon van opgedroogde blaadjes en zo, kijk ook of er op de grond niet iets ligt te schimmellen zoals blaadjes of turf. als je zoiets weghaalt denk dan een heel klein beetje na met wanneer je het weghaalt, midden op een droge hete dag geeft aanraking soms een stofwolkje en dat wil je niet. zonodig eerst met een plantenspuit bevochtigen zodat je de stof 'blust'.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de ervaring, dat je topt in de cannabis plant de echte natuur pas boven komt en dat is vermederen, ik snij altijd veel in de buitenplanten voor stecks en dat werkt perfekt en groeit in no-time weer aan hoor, ook net voor de bloei. Onkruid is het dan.

Gerard

dus jij wil zeggen dat je vlak voor de bloei nog stekken gaat maken van je plant ?? :P :) lijkt me beetje onzin ik zou het zeker niet doen en zoals ik al zei moet je ze meedere male toppe om ze niet meer in de hoogte te late groeie en dan duurt het wel wat lange en zal je plant al in de bloei zitte

Maar misschien gaat het hem om goede stekken , want die heb je dan wanneer je ze vlak voor de bloei knipt .

 

Ria : De ware natuur komt in de plant naar boven door iets onnatuurlijks te doen (toppen , knippen van steks)???? Doorgroeien doen ze toch wel ,Cannabis kan zich regeneren ,als het maar lang genoeg licht is , zelfs na de bloei kun je ze weer in de groei trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb van linkse plant op de foto, in het voorjaar 40 stekken gesneden voor de buitenstekken en 4 weken gelden nog eens 60 voor binnen. Ik dacht dat het de moeder en de dochters aardig ging. Heb ze nadien direkt in bloei gezet, behalve die blue Berry rechts achter, die is bijna klaar.

 

SUC50650.JPG

 

SUC50648.JPG

 

SUC50652.JPG

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stof blussen bij buitenplanten ? ? ?

jawel, stof/sporen 'blus' je met een waterspray, dan komt de troep niet op plaatsen waar je het niet hebben wil. zolang het vochtig is 'stoft' het niet.

 

snappie? (nee niet die krokodil!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...