Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jelte

9 X Desert Queen Uit Zaad

Recommended Posts

Na mijn vorige kweek compleet verneukt te hebben hier een nieuwe kweekverslag. Ik heb een ph meter aangeschaft en ec meter kan ik lenen.Ook heb ik heel veel online gelezen en hoop dat deze kweek nu wat beter gaat.

 

Hier de set up.

 

Ik heb om de zaadjes te ontkiemen een voorgroeihok gemaakt met 4 tl balken(dit om mooie lage plantjes te ontwikkelen). Het is de bedoeling dat ze hier de eerste vier weken in gaan verblijven.

 

Ik heb de zaadjes(10 sukts) besteld bij Aliën en zijn van No Mercy en betreffen female seeds Desert Queen.

 

Zaadjes zijn ontkiemd in ASAF zaai en stekgrond. De zaadjes zijn direct in de potgrond gegaan +/- 1 cm diep. Aarde bevochtigd met enkelt water en daarna de potjes afgedekt met vershoudfolie. Na 2 dagen waren de kwamen de eerste kopje boven de grond(in totaal 8 van de 10 zaadjes). Plastic erafgehaald en de eerste dag alleen nog ff waten gegeven. De zaadjes zijn ontkiemd bij 24 uur licht. Nadat de koppie boven de grond kwamen gelijk op 12/12 gegaan. Dag 2 hebben de jonkies(8stuks) water met rhizotonic gehad en water afgezuurd tot ph 6.0.Plantjes hebben nog geen voeding gehad volgende week(week3) begin ik misschien met een heel klein scheutje.

 

Van de 10 zaadjes zijn 8 in eerste instantie uitgekomen. Na 5 dagen was er nog niks te zien bij de overgebleven 2 potjes. Deze potjes heb uitgegraven en de zaadjes opnieuw geplant. Daarvan is er 1 boven de grond gekomen en dat andere zaadje heeft er geen zin(ach 9 uit 10 is toch een mooi resultaat,toch?). En nu maar hopen op veel vrouwtjes.

 

Vandaag zijn de plantjes 2 weken oud en wou jullie de eerste foto niet onthouden. De foto zijn geen super kwaliteit maar beter iets dan niets.Van de week komen er wel goede kwali foto's op.

 

afb0005wu.th.jpg

 

afb0029xk.th.jpg

 

desertqueendag1322ad.th.jpg

 

De bedoeling is dat over 2 weken de plantjes overgaan naar mijn hok met een 400W erboven. De plantjes zullen dan ook in grote potten komen. Ik heb potgrond gehaald en ga deze mengen met perliet en Plagron Bio-Supermix. Ook het watergeven gaat dit keer anders. Ik ga het Blumat systeem aanschaffen en deze gaat mijn plantjes water geven. Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben want die zijn van harte welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeIt, mooi duidelijk verslag.

 

Met Blumat heb ik slechte ervaringen. Het is niet zo

betrouwbaar omdat het doorlopen van de capilairen

vaak hapert. Je moet dan individuele Blumats gaan

verstellen. Het goed op gang krijgen is een lastig

karwei! Je moet het echt hebben van een hoog

geplaatst watervat... en dan nog :P Dat was mijn

ervaring tenminste. Ik hoor er ook goeie dingen over.

 

Succes met je komende kweek!

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er goed uit! Misschien is het wel beter dat je er 9 over hebt gehouden i.p.v. 10. Een opstelling van 3 x 3 is ideaal onder een 400 watter. Anders moet je dr één vermoorden. :unsure:

 

Jammer alleen dat imageshack zo gruwelijk traag is. Ik gebruik tegenwoordig www.xs.to die een stuk sneller is. Kijk en vergelijk.

 

desertqueendag1322ad.jpg.xs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mannetjes hoef je in elk geval niet bang te zijn , en zelfs voor herma's ook niet als het goed is .

 

Maar Aliën verkoopt weer female seeds van No Mercy ?? dat verbaast me , ik ga eens ff vragen of ze die females nog ,of weer hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, kwas gisteren ook al op de site gaan kijken maar stonden er toen niet bij, het verbaasde me ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar Aliën verkoopt weer female seeds van No Mercy ?? dat verbaast me , ik ga eens ff vragen of ze die females nog ,of weer hebben.

 

hehe, kwas gisteren ook al op de site gaan kijken maar stonden er toen niet bij, het verbaasde me ook.

 

Bij mij staat er bij de zaadbank toch echt No Mercy Suplly Seeds tussen(in het midden tweede van boven). Ik heb 10 zaajes Desert Queen en 10 zaajes Double Fun. Beide soorten zaten in 2 lichtblauwe envelopjes en daar staat ook No Mercy op. Ik mag toch aannemen dat dit echte No Mercy zaadjes zijn en geen oplichterij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi , ben benieuwd

 

Na wat ik over de Double fun gehoord heb is dit echt het ras voor de buitenkweker . Dit moet nog maar blijken natuurlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mercy zou beter MEXICAN HAZE uitbrengen. en die zogezegde lekkere santa.

 

 

(sorry voort roepen maar hij zooooooooooooo lekker)

Share this post


Link to post
Share on other sites
no mercy zou beter MEXICAN HAZE uitbrengen. en die zogezegde lekkere santa.

 

 

(sorry voort roepen maar hij zooooooooooooo lekker)

@moaner

 

Hehe, daarmee moet ik je gelijk geven man

achja lang leve de G13 collectie van Soma :P

 

btw je plantjes zien er netjes uit!

 

Gr Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel, ik moet zeggen dat ik enkel nog maar de g13haze gerookt heb. die kruisingen met de g13 nog niet. kvond toen de g13haze minder dan de amnesia. van smaak welteverstaan., yup en ja, mooie plantjes. maar ik denk dat je regulier zaad hebt hoor. zeg ons anders is de prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik denk dat je regulier zaad hebt hoor. zeg ons anders is de prijs.

 

De prijs voor 10 zaadjes is 16,50. Maar ik neem aan dat dit gewoon female seeds zijn aangezien ze deze tekst boven de zaadjes hebben staan:

 

No Mercy Supply Seeds

The XX-generation

To Serve You

 

No Mercy Supply is a dynamic company, concentrated on the Cannabis market. This company is the living dream of a freak, Cees, who has over 32 years of growing experience. He wants to share his experience with every grower.

 

To Serve You, in our name means a lot, so much that it's impossible for us to define. Send your wishes, questions about our beloved plant and smoke to the No Mercy Supply team so we can give it, to the best of our ability, our personal attention.

 

After more than 30 years of growing, breeding and improving Cannabis, Cees is one of the few people worldwide who can reliably create female seed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het staat daar inderdaad verwarrend, omdat ze het niet hebben geupdate denk ik . Gewoon ff navragen welke je nu hebt gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ff vergeten te melden dat op het zakje waar ze in zitten de opdruk staat met 99,9% Female Seeds, dus ik ga er maar vanuit dat het vrouwelijk zaad is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat deze nog gewoon vrouwelijk is zoals de andere ''queens'' bij no mercy. maar ik ben benieuwd of die santa maria enzo dan ook nog vrouwelijk zijn, want die staan namelijk ook gewoon onder deze uitleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat die vrouwelijk zijn , omdat heel veel andere rassen no gwel de herma faktor bezitten. De female seeds komen van een ras dat nooit door de mens is beïnvloed ,uit de bergen in Nepal . Deze planten leven daar al eeuwen zelfstandig en hebben de herma faktor veel minder in zich. Alleen deze planten komen in aanmerking voor de real female seeds.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit dan wel zeer misleidend van No Mercy want er staat ook een heel stuk op hun site over XX zaden en dat ze nu zeker vrouwelijk zaad konden kweken. En bij Alien begint no merci(ik ga ervan uit dat Alien en No Mercy samen bepalen wat er bij de zaadjes voor tekst komt te staan) ook weer over dat XX gebeuren.

 

Maja we zien vanzelf wel hoeveel dames er over blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de site bij No Mercy staan alleen vrouwelijke zaadjes van Everest Queen, Valley Queen en Summer Queen, maar geen van deze soorten is op voorraad.

De andere soorten zijn volgens mij dus ook gewoon regulier zaad.

 

http://www.nomercy.nl/nl/framesets/fs-prod-seedbank.html

 

Op de site bij Allien stonden vorig jaar nog vrouwelijke zaadjes van No Mercy.

Ik denk dat ze deze wel verwijderd hebben(ook geen voorraad meer), maar dat ze vergeten zijn om de tekst aan te passen.

 

Lijkt me trouwens nog geen miskoop hoor...., vooral die Double Fun lijkt me erg lekker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
k heb nog steeds geen mailtje terug ontvangen van NoMercy.

Ze hadden laatst een computer crash onder andere ,waardoor ze zwaar achterlopen met het beantwoorden van mail .

 

Maar de female seeds zijn er nog niet , hij is al die tijd verder gegaan met het ontwikkelen van een potentere soort female seeds . Het worden als alles goed gaat dus nieuwe soortjes .

 

Om echte female seeds te maken kan niet zomaar ieder ras gebruikt worden, Vreemd genoeg zie je dat andere bedrijven dat wel doen , maar daar lees je ook een hele reeks dingen op de site , om herma's te voorkomen . Zoals de Dutch Passion site .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer even een update.

 

De plantjes hebben 3 weken onder de tl gestaan. Omdat de onderste blaadjes geel begonnen te worden heb ik ze maandag onder de 400W gezet. Van de 9 plantjes heb ik er 3 weggehaald omdat die mannelijk waren(dus toch reguliere zaden), eentje heeft het niet gehaald omdat die te droog heeft gestaan. Dus zijn er nu 5 over waarvan er 1 waarschijnlijk een mannetje is. Ze staan nu in 5ltr. potten met potgrond gemengd Plagron Bio-Supermix en perliet(is niet te zien op de foto). De plantjes zien er nu mooi uit groen en gaan erg goed op een plantje na want die is een beetje aan het sprieten.

 

1 minpuntje is nu de warmte want tis nu rond de 33 gr. in mijn hok :P

 

Oordeelt u zelf:

 

Het geheel:

desertqueenkastdag5106ie.th.jpg

 

Mooi plantjes zoals je ziet mooi groen en de blaadjes hebben mooie nerven:

desertqueenkastdag539jh.th.jpg

 

Dit is de plant die de neiging heeft te gaan sprieten:

desertqueenkastdag554wm.th.jpg

 

Dit is waarschijnlijk een mannetje:

desertqueenkastdag581oy.th.jpg

 

En nog een keer het geheel:

desertqueenkastdag591ra.th.jpg

 

Zaterdag nog maar ff het hok vullen met wat stekken erbij of is dit niet verstandig?

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal op het forum bij aliën ff aangeven dat ze de site moeten aanpassen wat betreft de No Mercy zaden . Ik ben bij de No Mercy shop in dronten geweest ,en daar waren zelfs geen female seeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer ff een update. Loopt niet helemaal zoals ik wil want ik zit midden in een verhuizing dus hou af en toe een beetje weinig tijd over. Vandaag ook mijn blumat geleverd gekregen en aangesloten(wat een tiefuswerk!) maar het staat nu wel.

 

De planten staan er wel goed bij maar de bedoeling was dat ik me hok zou aanvullen met stekken maar die zijn nu een beetje erg laat gekomen dus zit nu er zit nu 2 weken verschil in de planten :P maar voorlopig gaat het redelijk goed.

 

Hier wat foto's:

 

De dames met zijn allen:

desertqueenkastdag1814jl.th.jpg

 

2 dames in de hoek(zaailingen) zijn een wedstijdje strekken aan het doen:

desertqueenkastdag1829bq.th.jpg

 

de vier stekken die veel te laat zijn gearriveerd(ben benieuw wat ze gaan doen want de lamp hang op zo'n 70cm):

desertqueenkastdag1870br.th.jpg

 

en een mislukte closeup van de dames:

desertqueenkastdag18117bm.th.jpg

 

Reacties zijn van harte welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...