Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Wietstra

Voeding (voor Pc-ventilators)

Recommended Posts

Guest Wietstra

Dankzij Harry1967 en Atmosphere net lang genoeg van me luie reet af kunnen komen om een micro-grow scrog-kastje te fabrieken. (45x37x66 - bxdxh)

Op dit moment staan er 4 "Durban Poison" te kiemen die straks gelijk 12/12 onder 4x 20W CFL (@2700 Kelvin) gaan.

..erreg benieuwd.. :D

 

Enniewee, mijn vraag: kreeg net via-via een zgn. "regulated power supply - 13,8V 3-5A"

Being a total electrics-dumbass.. kan ik hier iets mee ?!?

In de zin van 12V - 0,25A ventilatortjes mee aandrijven of frituur ik dan dat ding uit z'n hengsels ?!?

Oftwel, geeft zo'n voeding per definitie 13,8V - 3-5A uit, of heeft 'ie dat (max.?) 'beschikbaar' op aanvraag ?!?

 

Thx

 

smoke 'em if you got 'em

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die voeding is wel geschikt , draait zo'n fan wel wat harder op . De spanning van je voeding blijft ongeveer hetzelfde . Het Ampèrage dat wordt vermeld bij de voeding is het maximale dat ie aan stroom kan leveren bij die 13,8 volt spanning. Maar op zo'n fan aangesloten zal de stroom veel lager zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wietstra

als ik het goed begrijp kan 'ie dus een heel zooitje van die fans aan à gem. 0,25A p/st ?

Nice..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt . Maar omdat de spanning hoger is dan die 12 volt zullen ze ook wat meer stroom verbruiken ,reken met 0,35 Ampère per fan .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wietstra

nouja.. amps zat met die PU :)

 

Via mn werk twee 80x80mm Zalman ZM-F1 geritseld -> 36½ CFM bij 3k rpm

Dat lijkt me wat overkill voor mijn bescheiden tuin (3,8 cf), hoewel ik me verkeken heb op de hoeveelheid warmte die 4 CFLs afgeven

(simpel met een haakse fitting tegen stukje witgefineerd plaat).

Mss de fans in serie schakelen en door (DE overgrow) mini-carbonscrubber uit laten zuigen/blazen ?!?

 

..slightly OT.. sorry :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te veel luchttoevoer kun je haast niet hebben dus veel is het niet , zeker niet als je het met een slak vergelijkt ,die met kracht bv 500 M² per uur door je ruimte pompt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wietstra

als ik zo'n slak in me kassie hang, trek ik m vacuum :P

 

mss een 120mm fan als afzuiger naar boven, dan die zalmans voor de scrubber..

Zolang die zalmans samen (=73 cfm) meer vermogen hebben dan die 120mm fan, hou ik toch 'onderdruk' ? (als het maar niet instort :worry:)

 

Hoe regelde jij de afzuiging en/of scrubbing van je micro-grow, atmo ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wietstra
w.t.f is een micro-grow scrog-kastje en scrubber? damn ou and heb je een picture? :P

-micro-grow=heeel klein kas(t)je (45x37x66cm - bxdxh)

-scrog=screen-of-green -> planten laag houden en alleen de toppen door een gaas/rooster laten komen.

-scrubber=lucht'schrobber' mbv actieve koolstof

 

Kep wel foto's, alleen m'n kaartlezer is dood dus nog even geduld

 

BTW, de scrubber die ik bedoelde staat hier op overgrow

Petje af voor mr Yamato !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...