Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
raven

Co2 Gebruik

Recommended Posts

Dit zette me aan het denken, iedereen heeft het wel over het toevoegen van CO2 en in theorie zou dit moeten werken. Maar, in combinatie met een sterke ventilatie wordt de hele CO2 concentratie toch weer gelijk gebracht met de omgevingsconcentratie?

Is hier ooit onderzoek of iets dergelijks naar gedaan, en dan vooral naar de CO2 levels en niet perse naar groei...

 

Kan het me niet voorstellen dat zonder een aparte constructie het toevoegen van CO2 nut heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom moet je ook een timer instellen op je afzuiging zodat die uit gaat wanneer je co2 tank aan gaat.

 

Bij de co2 tabs waar je over leest is dit niet nodig om dat dit toch in je medium zit en door je worteltjes wordt opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je Co2 doseren bij je luchtinlaat en dan niet alles in een keer langzaam aan zodat het gelijkmatig over de hele cyclus wordt verdeeld, behalve tijdens de donkerperiode natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het mooiste vind ik;

 

grote afzuiger tien minuten per uur aan, overige 50 minuten uit en dan CO2 injecteren. om stank te voorkomen een klein afzuigertje zachtjes laten draaien om enige onderdruk te handhaven.

 

CO2 uit speciale kachels middels schone verbranding van aardgas vind ik persoonlijk het mooiste werken. die tabs geloof ik niets van dat die werken. CO2 neemt je plant op (en alle planten) via het blad en niet via de wortels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het ook zo dat planten 's nachts (donkere fase) zelfs zuurstof opnemen...

Dus de grote opbrengst van een eventueel CO2 zou dan in de lichtfase plaats moeten vinden. Probleem daar is dat je een eventueel warmte-overschot hebt wat je dmv ventilate kwijt wil raken.

 

dolim heeft al een oplossing daarvoor, werkt dat btw?

Hebben andere mensen hierover nagedacht, het behouden van CO2 in je kweekruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat werkt!

 

tis wel een werk om uit te zoeken maar werken doet het

 

daarbij mag je bij CO2 supletie met een temp van 35 gr draaien en de rlv mag ook hoger.

 

in die 10 minuten moet je met je "hoofd" afzuiger de temp terug brengen van bv 35 naar 28 graden (niet meer dan 20% verschil)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij is het ook zo dat planten 's nachts (donkere fase) zelfs zuurstof opnemen...

Dus de grote opbrengst van een eventueel CO2 zou dan in de lichtfase plaats moeten vinden. Probleem daar is dat je een eventueel warmte-overschot hebt wat je dmv ventilate kwijt wil raken.

 

dolim heeft al een oplossing daarvoor, werkt dat btw?

Hebben andere mensen hierover nagedacht, het behouden van CO2 in je kweekruimte?

Daar is door anderen heel veel over nagedacht , i.v.m. de hele tuinbouw sektor daar gebruiken ze het ook. Boeken vol met onderzoek naar CO2 via de lucht ,maar ook over CO2 opname via de wortels. Wat overigens de minst prijzige manier is om extra CO2 aan te bieden . via de lucht kun je wel meer CO2 aan de planten geven .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch de investering doet is een en ander goed aan te sturen met 2-plc's.

Ik kan je kant en klare besturingsystemen leveren...........

Lijkt me verder dan ook raadzaam gewoon een airco in de ruimte te plaatsen, die dingen kosten ook geen fuck meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he oni,

 

dank voor je "Co2" inbreng.

 

kan je mij wat info toesturen over die plc's weet dat mitsubishi ze maakt.

 

ik koop nu van die complete regelsets bij........

 

 

alvast dank

 

graag even via pb of mail, alles goed verder?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dejavu

spa rood zit toch ''prik'' ''bubbels'' en mineralen enzo in..... ''prik'' is co2 ??? toch ??!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

CO2 is een chemische verbinding van een koolstofatoom © en twee zuurstofatomen (O). We noemen het ook wel kooldioxide. Kooldioxide is een gas. Als je het onder hoge druk zet wordt het vloeibaar; in de natuur komt dit echter eigenlijk niet voor. CO2 is kleurloos, reukloos en smaakloos. In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, is kooldioxide niet giftig.

sturing is ingewikkeld, systeem is moeilijk te leren onder controle houden.

maar kanjers van toppen heb je er wel van.

word in duizenden serres gebruikt over heel europa en er word nog steeds mee getest.

beste is zelf een co2 generator te kopen.

 

CO2 is een gas dat de natuur zelf vormt. Het is ook een stof die uit alle natuurlijke brandstoffen bij verbranding ontstaat, of het nu olie, aardgas, steenkool of hout is. Wanneer deze brandstoffen verbranden, dan ontstaat samen met de zuurstof uit de lucht CO2.

 

Bomen en planten hebben kooldioxide nodig om te groeien. Zij maken koolhydraten en zuurstof van CO2, water en licht. Dit proces heet fotosynthese en zorgt op deze aarde voor zuurstof. Koolhydraten zijn de belangrijkste voedingsstof van de mens, dieren en planten.

 

Kooldioxide draagt nog op een andere manier bij tot het leven op aarde. Alles wat leeft, heeft warmte nodig om te kunnen bestaan. CO2 zorgt voor die warmte. CO2 hoopt zich namelijk, samen met andere gassen, op in de atmosfeer. Deze gaslaag in de atmosfeer (te vergelijken met een deken) zorgt ervoor dat de aarde niet teveel warmte afstraalt aan het heelal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
spa rood zit toch ''prik'' ''bubbels'' en mineralen enzo in..... ''prik'' is co2 ??? toch ??!!

Ja ,dat klopt . beetje prijzig alleen om steeds SPA ROOD te geven. Met 1 CO2 tab maak je een vat van 200 liter aan ,een stuk goedkoper. Ik hak ze in stukjes,om het zo voor kleinere hoeveelheden water te kunnen gebruiken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat dan in je grond stopt, wordt dat dan niet zuurder?

 

H20 en C02 vormt H2CO3, waar weer H+ en HCO3- oplevert toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...