Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
raven

Kweken Op Tl

Recommended Posts

400W lampies zijn ongeveer net zo duur in aanschaf als het kost om ze een kweek te laten branden. En beide vindt ik dan best wel wat kosten :S

 

Denk dat het plan om een 4/5 plantjes te gaan groeien toch wat te ver gegrepen is, dus daarom zat ik toch weer aan TL te denken.

Ik heb gelezen dat je met TL niet een ideale bloeiperiode hebt, maar ook heb ik een aantal threads gezien waarin mensen toch prima resultaten met TL boekten.

Wat ik dus nog niet heb gevonden is het aantal W's TL-licht wat per plant nodig is om een beetje te groeien...

En ook wat voor soort TL moet je hebben? Ik hoor/zie mensen met echte balkjes en dat zou al prima zijn want ik heb ook van die kleine balkjes in het huis dus als ik er zat van ben kank ze gewoon daarin stoppen. Verders is de hype in amerika van die CFL's ofzo, dat zijn opgebogen TL's in een gewone lampvitting als ik het goed begrijp? Is dit wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
CFL = compacte fluorescerende lampen

Is dat geschikt om mee te groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen ik ben momenteel met deze lamp aan het expirimenteren maar moet op het eerste gezicht zeggen dat ik niet echt tevreden ermee ben ik denk dat ik gewoon weer naar de oude lampen ga gr ton :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi mensen ik ben momenteel met deze lamp aan het expirimenteren maar moet op het eerste gezicht zeggen dat ik niet echt tevreden ermee ben ik denk dat ik gewoon weer naar de oude lampen ga gr ton :D

Hoeveel watt had je totaal staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cedric, ga gewoon voor een 250 watt hps, is ideaal denk ik voor jouw plan/aantal.

ook heb je hier niet superveel afzuiging nodig zoals bvb met een 600 watter..

groeien onder tl gaat prima, een metalhalide lamp (250watt dan)is echter ideaal

voor de groeiperiode (en vooral de kiemperiode voor zaailingen).

als je met erg weinig zaailingen start moet je afwegen of het dat waard is. feit is wel dat metalhalide lampen echt goed blauw licht geven en daardoor mssn meer vrouwtjes zouden kunnen opleveren.. maar dat is niet gegarandeerd iig.

hoop dat je hier iets aan hebt.

 

tob

Share this post


Link to post
Share on other sites
CFL = compacte fluorescerende lampen

Is dat geschikt om mee te groeien?

Ja als je de blauwe kiest wel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Right, ik denk dat ik om ben...

 

Volgens aanbevelingen gaak ik denk ik toch een 250W HPS kopen. Ergens op het forum gelezen dat growshops em vaak niet standaard hebben maar dat je zou kunnen proberen het te vragen zodat ze em kunnen bestellen. Dat gaan we dan maar doen...

 

Die 250HPS, die kun je toch ook wel gebruiken tijdens de groei-fase?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Right, ik denk dat ik om ben...

 

Volgens aanbevelingen gaak ik denk ik toch een 250W HPS kopen. Ergens op het forum gelezen dat growshops em vaak niet standaard hebben maar dat je zou kunnen proberen het te vragen zodat ze em kunnen bestellen. Dat gaan we dan maar doen...

 

Die 250HPS, die kun je toch ook wel gebruiken tijdens de groei-fase?

Ja, alleen niet als je moederplanten mee wilt kweken of stekken, dan heb je toch echt metal halide of tl nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als ik zou besluiten om toch onder tl te gaan bloeien,welke kleurcode heb ik dan nodig?

Voor de groei is dit nr.33 (van Philips).

Volgens mij neemt binnen één jaar de lichtintensiteit van een tl-buis met 40procent af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet persé Philips te nemen hoor. Andere fabrikanten als Sylvana hebben dezelfde kleuren en zijn een stuk goedkoper (iets van 3 euro bij de Gamma).

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je zorgt dat je vittingen/armaturen (armatuur is de houder van een tl-buis neem ik aan, weet et, ben nog nieuw :P) in je eigen huis hebt hangen, kun je ze als ze niet meer voor teelt-gebruik voldoende zijn je ze daarin hangen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...