Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nitro

Nieuwe Kweek Met Zaadjes

Recommended Posts

Zoiets komt vaak voor : een paar zaden die niet kiemen , en een wat hoger percentage mannetjes . Naar mate je vaker met zaad kweekt kun je er ook meer vrouwen uithalen. Het geslacht ligt namelijk niet helemaal vast vooraf ,een plant 'beslist ' ook voor een deel tijdens zijn/haar leven of ie man of vrouw wordt .

 

Je hok +planten lijkt op wat ik had geheelzaailingen1bak.jpg

 

Er ging er nog eentje uit omdat die herma was, maar de overgebleven planten leverde toch nog 3,5 ons, op een halve M² onder 400 watt.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zullen wel zien wat het geeft. Nu zie ik dat bij enkele plantjes de bovenste bladeren naar beneden beginnen hangen zoals op foto te zien. Waar ligt dat aan en wat kan ik daaraan doen?

Ik moet wel zeggen dat ze niet echt rap groeien nu maar ze zijn hoofdzakelijk wortels aan het aanmaken zeker?

In deze periode nog enkel water toevoegen of beetje rhizo? Is misschien domme vraag maar verlagen jullie de ph ook bij gewoon water?

My Webpage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is tijdje geleden maar heb nieuwe foto's getrokken. Heb achterste bak moeten omdraaien aangezien die hele kleine plant nu super groot geworden is en al het licht voor zijn buurvrouwtje weg neemt. Vraag mij af welke soort het is want is met geen enkele andere plant in mijn hokkie te vergelijken. Dacht nooit dat ze zo ging groeien. Mijn planten zitten nu in de zesde week maar vind de topvorming nog maar middelmatig. Twee van de planten hun bovenste bladeren beginnen te hangen. Kan dit kwaad en wat kan ik doen om dit te verhelpen? Je merkt wel serieus het hoogte verschil. Volgende keer toch weer voor één soort gaan.

VOordeel is wel dat ik toch wat geleerd heb al uit deze kweek. Dat de soort plant serieus rol speelt voor de kweek methode en oppervlak. Het is dus mogelijk om met de 12/12 methode kleine smalle plantjes te maken zoals die twee gelijke op mijn foto. Daardoor kan je er veel zetten per m². Bij een andere soort gelijk mijn grootste krijg je m² gemakkelijk vol met zo 5.

Weet er iemand welke soort het zou kunnen zijn die grootste(links achter op foto)? Vind het wel raar dat soms twee zaadjes van dezelfde soort (volgens no mercy) zo verschillend kunnen zijn...

kijk naar de laatste twee albums

Aan de grootste kan je ook zien dat hij pas later boven grond gekomen is en moeilijke periode gehad heeft want bloei verschijnselen minder aanwezig dan de rest.

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
We zullen wel zien wat het geeft. Nu zie ik dat bij enkele plantjes de bovenste bladeren naar beneden beginnen hangen zoals op foto te zien. Waar ligt dat aan en wat kan ik daaraan doen?

Ik moet wel zeggen dat ze niet echt rap groeien nu maar ze zijn hoofdzakelijk wortels aan het aanmaken zeker?

In deze periode nog enkel water toevoegen of beetje rhizo? Is misschien domme vraag maar verlagen jullie de ph ook bij gewoon water?

My Webpage

door je ph vraag kan ik met zekerheid zeggen dat de oorzaak van je gele bladeren in je ph waarde terug te vinden is,indien je na toevoeging van Rhizotonic je voedingswater niet afzuurt,dan zit je met een ph waarde tussen de 8.4 en de 11.5!Dat is natuurlijk veel te hoog,dus in het vervolg afzuren en pas heel licht voeden of helemaal niet tot de zijtakjes aan het groeien zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wil maar niet lukken hé om mooie opbrengst te halen met zaadjes. Eerste kweek was met stekjes en zelf zonder eq en ph meter en dan beste oogst gehaald. Nu heb ik geprobeerd door middel van grote bakken met aarde en direct 12/12 methode goeie oogst te halen maar wil precies niet lukken. De laatste 8-9 dagen niets van verandering meer gezien tenzij in de grootste (nakomeling). Ik heb direct 12/12 gedaan omdat vorige kweek het tegenovergestelde was, grote uitgestrekte planten met kleine toppen maar nu precies weer hetzelfde maar dan met veel kleinere planten.

My Webpage

Zo staan ze al de laatste negen dagen, wil dit zeggen dat ze bijna geoogst moeten worden ook al zijn er niet veel bruine haartjes of nog tijdje wachten?

Ik geef voeding van canna en dit in een soort bak met vijverfolie. Daarin staan de bakken op mini verhoog zodat ze zelf de nodige voedingsstoffen kunnen opnemen.

Vrijdag begint week 9 van de "bloei".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden van dezelfde soort geven eigenlijk nooit dezelfde planten . Wat dat betreft net als bij mensen, de ene zus lijkt ook niet sprekend op de andere . Daar komt ook nog bij dat niet elke plant precies onder dezelfde omstandigheden opgroeit dus de verschillen kunnen groot worden . Em je hebt ook nog eens verschillende rassen.

 

Vanaf wanneer reken je de bloei-tijd trouwens? begin de weken te tellen vanaf het moment dat je zag dat het vrouwen waren. Dat was bij jou op ongeveer 17 augustus , dus je zit nog maar op week 6 ofzo !!!!!!

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zal met die verschillende rassen wel veel hoogteverschillen krijgen . Voor de 12/12 methode is een Sativa dominant ras wel aan te raden . Voor zover ik weet zijn de meeste van de rassen die je hebt gekozen wel aardig grote planten en geen pure Indica's . indica's op 12/12 starten geeft als snel te kleine planten.

Die voorspelling is dus aardig uitgekomen. Volgende ronde gewoon met één ras werken , het liefst een stabiele soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik ook van plan en misschien weer voor stekjes gaan. Denk ook dat ik een ander bewateringssysteem ga gebruiken ook. Misschien growboxen met mapito of druppelaars en aarde. Wat zou jij mij aanraden?

Zal je dus nog tijdje laten staan, zullen zien wat het geeft. Dus in feite heb je niet echt voordeel op gebied van aantal kweken op een jaar met de direct 12/12 methode?

Zou jij soms kunnen zeggen welke soort die grootste is?

Ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde zaden van hetzelfde ras .

 

Je kunt zo wel meer kweken per jaar draaien , omdat je na elke kweek gelijk weer bloeiende planten in je hok zet . Altijd bloeien nooit de klok op groei stand . En dat in dezelfde ruimte .

 

Kijk ,als je stekken koopt en niet zelf maakt ben je ongeveer net zoveel tijd kwijt .

Alleen zit je dan regelmatig met shit-stekken waar mogelijk ongedierte in zit ! Spint in je tuin is verdomd duur !

Een zaadplant kan zonder groei periode en bij een hoog aantal per M² nog 60 gram droge wiet opleveren (1 plant dus) , dat heb ik bij veel stekken op een M² nog nooit gezien of zelf gehad .

 

Je grootste plant is misschien een valley queen , of zitten die er niet tussen?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zit er niet tussen, ik dacht dat het ice queen en desert queen is. Zou het verstandig zijn om in deze ruimte een 600 watt lamp te hangen of zou de temp dan beetje te hoog oplopen? Hoe werkt u bewatering juist, is het zelfde systeem of bij mij. Denk misschien om keter kast zelf te maken of tweedehands igrow kast te kopen want loop evenveel risico met deze kast maar beetje te weinig wietjes...

Wil ze dan direct goed maken, met ideale bewatering en afzuiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het verstandig zijn om nu nog in dit hok een 600 watter te plaatsen. Aansluiting is geen probleem met planten erin en was toch van plan om volgende kweek met 600 watt te werken. Zou dit een goed effect hebben of toch beter wachten tot volgende kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op je foto's staan toch aardig mooie planten , je moet echter geduld hebben en voorlopig niet oogsten . Dan heb je denk ik best veel wiet.

Misschien heb je soms wat teveel water gegeven ,dat kan de paarse bladstelen hebben veroorzaakt.

 

Hoe groot is je hok ook al weer? 600 watt zal zeker meer opleveren ja.

Met i-grow kun je ook geen wonderen verrichten ,en die zijn duur . Met wat ervaring en logisch denkwerk en kennis over de planten kom je veel verder naar mijn idee .

 

Stel nou dat je met dit kweekje met meer zaden was gestart , dan had je het hok met meer vrouwen kunnen vullen want daar was ook nog ruimte voor toch? Dit kan je opbrengst natuurlijk aanzienlijk verhogen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn oppervlak is 0,8 op 0,8. Ik ben met 15 stuks gestart maar er zijn er aantal afgevallen. Er is inderdaad nog veel meer plek over dan verwacht. We zullen wel zien. Haartjes beginnen al stuk bruiner te worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nieuwe foto's genomen. Aangezien ik verschillende soorten genomen heb zie je ook het verschil in bloeitijd. Sommige soorten vertonen al verscheidene bruine haartjes en andere nog geen enkel. Nu kan ik jullie niet zeggen welke plant welke soort is maar eens ik ze geoogst heb wel want staat ergens op bak. Ik vind ook dat mijn dames heel fotogeniek zijn, ze zien er beter op foto uit dan int echt. :verrygood

update

Belangrijke les genomen uit deze kweek: altijd dezelfde soort nemen en bij voorkeur sativa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grote moeten eech tnog wle een tijdje zo te zien . Bouw je de hoeveelheid water af nu ? Dit is echt van belang ,in deze fase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grote moeten echt nog wel een tijdje zo te zien . Bouw je de hoeveelheid water af nu ? Dit is echt van belang ,in deze fase.

 

Je hoort wel eens: " ik stress m'n planten de laatste week door ze helemaal geen water meer te geven ,dat werkt goed " Die planten zijn al lang blij dat er eindelijk niet te veel water meer in de grond zit tuurlijk gaan ze dan goed,dat is juist niet stressen . Is je grond echt droog dan gaat je plant echt slap hangen.

 

In een grote bak heb je niet snel een water tekort ,ik neem aan dat je daar rekening mee houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij nog een kleine update. Ik denk dat ik er aantal ga knippen want beginnen rare dingen te vertonen. Wat zijn die oranje plekken op paar toppen? Alleen de grootste laat ik wel nog even staan want is nog niet klaar. Zou de rest volgens jullie goed zijn?

update

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop voor je dat het geen budrot is

het kan ook zijn dat het verbrand is door de lamp als je aan dat rosse plekje voelt

voelt het dan droog aan of is het nog nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...