Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nitro

Nieuwe Kweek Met Zaadjes

Recommended Posts

Hallo,

 

Na twee keer met stekjes gewerkt te hebben met lange voorgroei ga ik nu iets totaal nieuws beginnen (voor mij dan toch). Deze keer ga ik de zaailingen nadat ze boven zijn gekomen direct op 12/12 zetten. Dit doe ik aangezien mijn vorige oogst bestond uit te lange(smalle) stengels en dus ook te grote planten. Ik ga een beetje proberen het voorbeeld van atmosphere volgen.

Ik ben begonnen met vijverfolie op de bodem te leggen omdat ik na het ontdekken van het geslacht mijn dames in grotere bakken ga zetten met een totale grondinhoud van ongeveer 200L. Deze bakken met onderaan verschillende gaatjes zet ik dan op houten balken zodat ik toch een soort manier heb van onderaan te bewateren namelijk het water op de vijverfolie gieten. Ik heb gekozen voor de no mercy indoor mix omdat het mij wel leuk lijkt verschillende wietjes te kweken.

Ik heb de zaadjes geplant in zaai-en stekgrond. Na een paar dagen kwamen de eerste plantjes naar boven. Heb wel paar rare ontdekkingen gedaan. Uit twee potjes komen gelijk twee plantjes te voorschijn. Dit zal je ook zien op de foto's waarvan de link onderaan vermeldt staat.

Nu een 5 tal dagen verder zijn er 17 zaadjes boven gekomen en heb ik de rest verwijderd. Nu kan de 12/12 periode beginnen.

 

dag 2-3

 

dag 4-5

 

 

De soorten zijn desert queen, ice queen, snowwhite, no mercy special en k2 special.

 

Het benevel van de zaailingen in dit stadium met rhyzotonic, is dit aan te raden of beter niet? Verder gaat de voedingslijn volledig van canna zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

De foto's doen het niet...

 

Leuk dat je een mix hebt gekozen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIjn excuses, wil je nu nog es proberen of je de pics kan zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , ik zie ze nu .

 

Mooi gelijkmatig gestart zo !

Je hebt dan toch ergens per ongeluk 2 zaadjes in een potje gedaan.

 

 

Dat benevelen hoeft niet per see, ze ontwikkelen toch snel een goed wortel-systeem. je wortels zijn nu al veel langer dan je plantjes zelf .

 

blijven ze in die potten staan de rest van de kweek?

 

En je lamp op volle kracht op die planten hè !! 400 watt op 35 cm , 600 op 55 cm zo ongeveer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp staat inderdaad op 35cm. Heb ik in jouw topic hier op wietforum gelezen en dan ook toegepast. Indien ik of samen met jullie hulp het geslacht van de plantjes weet, komen ze in vier bakken die in totaal een kleine 200L voorbeste aarde zal bevatten. Deze bakken zijn vanonder geperforeerd zodat de wortels er eventueel vanonder kunnen uitkomen. Als dit het geval is kan ik vanonder water geven maar dat weet ik niet zeker omdat de bakken nogal groot zijn.

Ik hou jullie op de hoogte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoa! erg interessant dat meer mensen dit gaan proberen, ik denk er zelf ook aan..

zal dit zeker volgen! :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update

Er zijn er al een aantal uitgevallen zoals je kan zien. Laat ons hopen dat bij deze kleintjes er een aantal meisjes tussen zitten want heb grond genoeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal met die verschillende rassen wel veel hoogteverschillen krijgen . Voor de 12/12 methode is een Sativa dominant ras wel aan te raden . Voor zover ik weet zijn de meeste van de rassen die je hebt gekozen wel aardig grote planten en geen pure Indica's . indica's op 12/12 starten geeft als snel te kleine planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zien wel hé. Laat het een soort experiment zijn en misschien kunnen we er allemaal iets van bijleren... Ik hou jullie op de hoogte. Gaat het volgens jou goed tot nu toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update

 

Er zijn wel een aantal planten die beginnen hangen zoals je op de foto's kunt zien. Ik dacht dat het eerst overbewatering was, heb ze dagje droog gezet maar geen verandering gezien. Wat kan het volgens jullie nog zijn? Heb ze geen extra voeding gegeven, juist klein beetje wortelstimulator.

Nu heb ik vandaag gemerkt dat timer het laat afweten, is mijn derde al ondertussen terwijl alles goed moet aangesloten zijn. Ga nieuwe halen en laat ons hopen dat dit niet teveel invloed gehad heeft op de kweek.

Hou jullie op de hoogte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks mis met de zaailingen hoor , zo hangt het blad meestal in de beginfase . Ze zijn perfect kort gebleven ,niks geen sprietende dunne steeltjes , gaat goed . Nog ff en de eerste mannen zullen verschijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan er al iemand met zekerheid de mannen uit de foto's halen of nog beetje te vroeg? update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen al worden herkend denk ik ,maar niet op deze foto's , je moet in de bovenste bladoksels kijken wat je ziet , of er zit nog niks of je ziet bolletjes of of je ziet witte haartjes . De planten met duidelijke bolletjes zijn mannen . Vaak zie je dat mannen ook een soort bloemknopje helemaal bovenin hebben( zoals op sommige foto's een beetje te zien is)

 

Maak eens foto's van de blad oksels en dan niet met natrium licht maar gewoon buitenlicht of tl buizen of met flitser . Je moet dus tussen de bladeren door naar de hoofdsteel kijken bovenin . Daarvoor moet je meestal wat bladeren opzij duwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geprobeerd betere foto's te nemen. Als je bij een plant of desnoods allemaal nog andere kenmerken wilt zien trek ik er met plezier foto van. Heb nog nooit mannetjes gehad dus kan moeilijk onderscheid maken. Voor de rest is mij de gele kleur van onderliggende bladeren opgevallen. Wat is daar de oorzaak van?

Groeten

My Webpage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik ook toen ik mijn zaailingen opkweekt, atmos dacht dat het overvoeding zou zijn, heb jij dan bijgevoed, want ik had ze op all mix staan maar dit is zaai en stek grond dus zou het niet moeten kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een zaai en stekgrond gebruikt en verder uitzonderlijk rhizo toegevoegd in lichte mate. Zal misschien beteren eens de dames in de grote bakken belanden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's zullen echt scherper moeten ,zo is het moeilijk te zien . Wel zi eik dat de langste duidelijk bloeiverschijselen vertonen ,maar welke is de vraag ? Zie je witte 'haren'(stampertjes) in die planten zitten of allemaal balletjes ?

 

Het is zeker tijd om te gaan verpotten en het gele blad is veroorzaakt door een verkeerde ph of een teveel aan water (zuurstofgebrek ) . Teveel water heb je namelijk snel last van in zulke kleine potjes. Welke zaai en stekgrond heb j e? ASEF? die vind ik niet goed had er ook problemen mee .

 

Gewoon overpotten of in één grote bak plaatsen ,dan komt het goed

 

Afgezien van die ene achterblijver(die nog te klein is om te herkennen) moet je alle mannetjes nu kunnen verwijderen .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er al vier met zekerheid uit kunnen halen. Over de andere twijfel ik nog. Hoe lang zou het nog duren dat er eventueel stuifmeel uit de mannetjes komt? Kan ik ze nog paar dagen laten staan voor de zekerheid want ben maar van 6 meisjes 100% zeker. Moeten de haartjes echt wit zien voor het een meisje is? Wel zonde als ik maar 6 van de 25 zaadjes in bakken van totaal 200liter potgrond kan steken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten waar je niets aan ziet ( behalve die kleine) zullen zeer waarschijnlijk ook vrouwen worden omdat de mannetjes bijna altijd eerder in de bloei schieten.

 

Omdat je meerdere planten hebt kun je weten welke de vrouwen worden terwijl je het nog niet aan ze ziet (de mannen zijn gewoon eerder te herkennen) Dan kun je ze dus al over potten, want hoe eerder je dat doet des te beter.

 

De haren van de vrouw moeten inderdaad wit zijn . Die groene sprietjes moet je helemaal niet op letten . Mannetjes kunnen eventueel al over anderhalve week stuifmeel produceren. Wacht nog ff 2 dagen ,als je twijfelt .

 

Als dit selecteren eenmaal wat vaker hebt gedaan dus weet hoe mannen en vrouwen zich ontwikkelen dan zal je een aantal dagen eerder al de mannen gaan herkennen zonder te twijfelen .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de uitvoerige uitleg. Dit weekend ga ik ze overpotten, heb de vier (voorlopige) mannetjes in mijn garage gezet en de bolletjes zijn duidelijk te zien. Vind ze wel nog mooi maar spijtig genoeg voor niets bruikbaar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok bedankt voor de uitvoerige uitleg. Dit weekend ga ik ze overpotten, heb de vier (voorlopige) mannetjes in mijn garage gezet en de bolletjes zijn duidelijk te zien. Vind ze wel nog mooi maar spijtig genoeg voor niets bruikbaar :P

zijn wel bruikbaar hoor...stuifmeel opvangen en zelf zaad maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

inderdaad,je kan 1 mooi vrouwtje uitkiezen,en een paar toppen manueel bevruchten,zo heb je dan gratis kwaliteitszaad dat je later terug kan gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem daarvoor een wattenstaafje waar je nauwkeurig de gewenste stampers mee kunt bevruchten zonder dat het stuifmeel overal heen vliegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK denk dat ik zaadjes voor volgende keer ga houden aangezien ik niet echt veel dames over heb. Ik ben het zeker van 8 ondertussen, één twijfel geval en ééntje die nog te klein is. Ze zitten nu allemaal in de grote bakken met in totaal 200liter aarde. Heb ze redelijk wat water gegeven met rhizo.

update pics

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...