Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Rataplan

Update Begin Week 8 In Grote Aardebak

Recommended Posts

Vooruitzichten zijn idd erg mooi, ondanks tegenslagen. Als je een gemiddelde van 20 gram drooggewicht aanhoudt en dan 25 per vierk. meter is wel nog altijd 1500 gram op 1200 watt. Zeer mooi, hoop dat ik 500 gram op 600 watt haal :specool

 

Succes met knippen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
interesant ook die overbloei, had daar nog nooit van gehoord.

Er kan zelfs een derde internode bloei optreden ! Bij bv langbloeiers als haze .

 

Die extra internodes bloei komen alleen voor als de planten in goede gezondheid verkeren . Omdat ze nog niet bevrucht zijn en de omstandigheden nog steeds heel goed gaan ze maar weer nieuwe bloemen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

inderdaad,hier is het bij een tweede overbloei gebleven,sommige bloemtrosjes zijn wel 5 cm gegroeid uit de orginele hoofdtop,bij vele andere toppen wel 3 cm,en dit in een tijdspanne van een 10 tal dagen!Bijzonder was wel dat deze nieuwe bloemtrosjes bladloos uitgroeiden,en eens deze uitgroei was gestopt,dan was het ook wel gedaan met de plant,uitgeput,dit is eigenlijk de allerlaatste poging die een plant neemt om toch maar bevrucht te raken,door die enorme energie die de plant op haar einde nog moet verwerven geraakt ze helemaal uitgeput,en sterft dan langzaam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi he,ik noem het altijd wratjes.

zijn net allemaal opelkaar gestapelde balletjes.

heb het alleen bij de eerste keer gebruik aarde,daarna niet meer.

niks geen bladeren ,pure high...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
mooi he,ik noem het altijd wratjes.

zijn net allemaal opelkaar gestapelde balletjes.

heb het alleen bij de eerste keer gebruik aarde,daarna niet meer.

niks geen bladeren ,pure high...

inderdaad,noem het ook zo,zoals erboven in dit topic beschreven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi he,ik noem het altijd wratjes.

zijn net allemaal opelkaar gestapelde balletjes.

heb het alleen bij de eerste keer gebruik aarde,daarna niet meer.

niks geen bladeren ,pure high...

Bedoel je dat wanneer je de aarde de 2e keer gebruikt ,dat je dan geen 2 intenode bloei krijgt ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

alles is (geforceerd) droog,kom ik op het totaal uit van 1124 gr,dus nog steeds de kaap van 1gr/watt niet gehaald,het zag er veelbelovend uit,maar tja beetje stilstand gehad,tikkeltje te veel organische mest in de aarde,moet beter kunnen...

ga vandaag nog de aarde verder bewerken en aanvullen,nog een paar kleine wijzigingen doorvoeren zodat we binnenkort nog een poging kunnen wagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch zeker niet slecht ! Doordat je haast geen groeiperiode hebt genomen hadden misschien meer planten kunnen staan , of natuurlijk grotere . Ik denk dat in deze setup er nog licht rechtstreeks op de aarde kon stralen , of niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

ja inderdaad,er was nog doorstraling tot op de aarde,ga ze nu 5 dagen laten voorgroeien,moet noodgedwongen nu terug met stekken starten,en binnen een 12 tal dagen met m'n zaailingen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Hoezo noodgedwongen? omdat je gelijk door wilt kweken ?

inderdaad,ben wel al bezig aan 2e hok waar de zaailingen samen zullen starten met stekken ter aanvulling

 

al bij al ben ik er nu van overtuigd dat kweken in een bak enorm veel voordelen heeft ten opzichte van potten,vooral in combinatie met een tensiometer kan er in principe niets fout gaan betreffende het watergeven,ook is het vast en zeker een enorme tijdsbesparing aangezien je met enkele minuten toekomt om de 2 dagen voor het watergeven,door de hoeveelheid aarde zit je met een grote buffer ten opzichte van ph en ec waarden,de aarde is ondertussen reeds aangevuld,de pieren hebben terug de benodigde resten van het grote bladafval,alle aanpassingswerken zijn gedaan,kortom de ruimte is er terug klaar voor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je dat wanneer je de aarde de 2e keer gebruikt ,dat je dan geen 2 intenode bloei krijgt ??

dat is bij mijn idd steeds het geval,maar dat komt denk ik omdat ik m`n aarde altijd 3 keer gebruik.

ik krijg het gewoon niet zo potent meer als de eerste keer,wat ik ook probeer.

heb ook besloten om altijd nieuwe aarde te gebruiken.

mischien dat er hier en daar een paar verstopt zitten,maar verder,terwijl bij de eerste mijn planten helemaal vol zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

Bedoel je dat wanneer je de aarde de 2e keer gebruikt ,dat je dan geen 2 intenode bloei krijgt ??

dat is bij mijn idd steeds het geval,maar dat komt denk ik omdat ik m`n aarde altijd 3 keer gebruik.

ik krijg het gewoon niet zo potent meer als de eerste keer,wat ik ook probeer.

heb ook besloten om altijd nieuwe aarde te gebruiken.

mischien dat er hier en daar een paar verstopt zitten,maar verder,terwijl bij de eerste mijn planten helemaal vol zitten.

ik ben eigenlijk van plan om mijn aarde slechts na een 8 tal x te vervangen,dit door niet te veel voeding te gebruiken,de bovenste afvallaag te verwijderen,en steeds een groot deel bij te vullen telkens weer,en goed mengelen en aandrukken achteraf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...